AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg kjøpte meg hus for et par år siden på en ny plass der jeg ikke kjenner noen, og fikk meg ny kjæreste for ca et halvt år siden som er herifra og kjenner så og si alle. Han har ikke flyttet inn, men er her stort sett hver dag, og har selvsagt nevnt til kompiser at han er her mye. I kveld klokka 8 på en søndag, dukker det plutselig opp en bil i innkjørsel mens vi holder på med noe ute. Ingen av oss kjenner igjen bilen, og blir bare veldig forvirra. Ut kommer en familie han kjenner, en barndomsvenn og to barn og kona, ingen av dem introduserer seg ovenfor meg (jeg hadde aldri møtt dem). De blir stående og prate med kjæresten min mens jeg fortsetter med det vi holdt på med, da jeg føler meg rimelig satt ut av at de 1. Dukker opp uanmeldt så sent en søndag, uten å spurt om det passer 2. Møter opp ved mitt hus, et sted de aldri har vært, og ikke engang introduserer seg når de kommer ut av bilen Jeg sto der i joggedress, håret til alle kanter og usminket. Ikke spesielt kult med uanmeldt besøk. Noen timer tidligere hadde vi sex på stua, hvor flaut hadde det ikke vært om de plutselig ringte på døra da... hvem i pokker synes det er ok å ikke sende melding å spørre om man kan stikke innom i 2022 egentlig? Jeg synes det er invadering av andres privatliv, rett og slett. Jeg kan forstå eldre generasjoner eller naboer som kjenner hverandre godt altså, men dette var toppen av frekkhet og sosial kleinhet for meg. Jeg blir ekstremt stressa av sånt også, nettopp fordi jeg liker å slappe av hjemme uten å bekymre meg for at noen plutselig dukker opp uten å gi beskjed... for jeg trodde seriøst folk ikke gjorde sånt lengre, med den teknologien vi har nå. Anonymkode: fec4e...e3e 23 3
Populært innlegg Akryl Skrevet 16. oktober 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 16. oktober 2022 Hvis de bare ble stående ute så er det ikke noe problem. Typisk 2022, en barndomsvenn er ute å kjøre bil i nærheten av der vennene bor, og bestemmer for å hilse. Resultat: lang sutre innlegg på KG Hvis de hadde tenkt å ringe på, sa er jeg enig. 48 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjøpte meg hus for et par år siden på en ny plass der jeg ikke kjenner noen, og fikk meg ny kjæreste for ca et halvt år siden som er herifra og kjenner så og si alle. Han har ikke flyttet inn, men er her stort sett hver dag, og har selvsagt nevnt til kompiser at han er her mye. I kveld klokka 8 på en søndag, dukker det plutselig opp en bil i innkjørsel mens vi holder på med noe ute. Ingen av oss kjenner igjen bilen, og blir bare veldig forvirra. Ut kommer en familie han kjenner, en barndomsvenn og to barn og kona, ingen av dem introduserer seg ovenfor meg (jeg hadde aldri møtt dem). De blir stående og prate med kjæresten min mens jeg fortsetter med det vi holdt på med, da jeg føler meg rimelig satt ut av at de 1. Dukker opp uanmeldt så sent en søndag, uten å spurt om det passer 2. Møter opp ved mitt hus, et sted de aldri har vært, og ikke engang introduserer seg når de kommer ut av bilen Jeg sto der i joggedress, håret til alle kanter og usminket. Ikke spesielt kult med uanmeldt besøk. Noen timer tidligere hadde vi sex på stua, hvor flaut hadde det ikke vært om de plutselig ringte på døra da... hvem i pokker synes det er ok å ikke sende melding å spørre om man kan stikke innom i 2022 egentlig? Jeg synes det er invadering av andres privatliv, rett og slett. Jeg kan forstå eldre generasjoner eller naboer som kjenner hverandre godt altså, men dette var toppen av frekkhet og sosial kleinhet for meg. Jeg blir ekstremt stressa av sånt også, nettopp fordi jeg liker å slappe av hjemme uten å bekymre meg for at noen plutselig dukker opp uten å gi beskjed... for jeg trodde seriøst folk ikke gjorde sånt lengre, med den teknologien vi har nå. Anonymkode: fec4e...e3e Det er vel strengt tatt kjæresten din som burde gjort det da! Presentert dere for hverandre. Dårlig av han å ikke rope deg bort og ta deg med i samtalen. Anonymkode: 83848...27d 48 12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Akryl skrev (1 minutt siden): Hvis de bare ble stående ute så er det ikke noe problem. Typisk 2022, en barndomsvenn er ute å kjøre bil i nærheten av der vennene bor, og bestemmer for å hilse. Resultat: lang sutre innlegg på KG Hvis de hadde tenkt å ringe på, sa er jeg enig. De må kjøre inn en lang vei for å komme til huset, så det var ikke sånn at de tilfeldigvis stoppet. Det hadde jeg ikke hatt problemer med, men jeg bor ikke i en gate der det er mulig. De hadde ringt på om vi ikke var ute når de kom. Ts Anonymkode: fec4e...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel strengt tatt kjæresten din som burde gjort det da! Presentert dere for hverandre. Dårlig av han å ikke rope deg bort og ta deg med i samtalen. Anonymkode: 83848...27d Ja, ble en diskusjon om akkurat det også etterpå da. Men jeg hadde jo ikke spesielt lyst til å prate eller sosialisere meg heller, selv om jeg sa hei og fikk såvidt et hei tilbake. Ts Anonymkode: fec4e...e3e 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg synes: 1) de burde introdusert seg, det var veldig uhøflig å ikke gjøre det! 2) du er et snowflake. Virkelig? At noen kjører innom dere og sier hei - ute i hagen! - er invaderende? Gud bedre så sensitiv. Lurer på hvordan du fungerer ellers i hverdagen! Anonymkode: d874b...d3e 66 1 7
lillevill Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 Forstår det er rart for deg ts. Men synes du tar fryktelig på vei over at noen dukket opp hos dere. Du er jo bra og fin nok som du er uten sminke og styling. Det er litt sært også at du ignorerte dem og ikke sa hei. Om du sliter sånn med at folk dukker opp si det da. Det er jo like klein stemning om du later som de ikke er der. Si heisann jeg er line. Hilse på. Hvem er dere da? Tror ikke vi har hilst før. Å dere ville hilse på, det passer litt dårlig. Men hva med neste helg? 16 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 Gjør vel ingenting når de står utenfor huset og prater vel? 🤔 Her er det du som er sær, TS.. Anonymkode: 503ed...98a 29 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #9 Skrevet 16. oktober 2022 Heter hun Trine Anonymkode: b6f93...a0f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 Har du sosial angst? 🤔 Anonymkode: 637b9...ff1 12
Tiuren Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 Synes det er helt topp om noen jeg ikke har sett på lenge plutselig dukker opp på døra mi, dette gjelder faktisk og for folk jeg liker og det ikke er så lenge siden jeg har sett.... Men dette har trolig noe med menneskers robusthet å gjøre. 12 2
Hensatt Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 Har folk blitt så folkesky i 2022 at de går helt av skaftet fordi noen bekjente kommer på uanmeldt besøk? Ville synes det var utrolig koselig om noen viste litt omtanke og besøkte noen. 28 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #13 Skrevet 16. oktober 2022 Folk på landet gjør fortsatt sånn har jeg lært etter et halvt år her ute på bondelandet. Her kjører folk titt og ofte bare "innom" fordi de var typ 3 mil borte, og tenkte at "åh, ja, men de bor jo like ved". Syns dog det var temmelig merkelig at de ikke gikk bort for å hilse på deg da. Anonymkode: 3c17a...f71 17
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #14 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, ble en diskusjon om akkurat det også etterpå da. Men jeg hadde jo ikke spesielt lyst til å prate eller sosialisere meg heller, selv om jeg sa hei og fikk såvidt et hei tilbake. Ts Anonymkode: fec4e...e3e Altså, han var frekk som ikke introduserte deg/dere, og du var jammen meg også frekk som ikke gikk bort og snakket med de. Jeg skjønner at du følte dette påtrengende, men dette er jo kanskje bare svært sosiale folk som hadde så lyst til å kjøre en tur og se hvor kjæresten din holdt til så mye? Og hadde lyst til å hilse på deg? Jeg får litt vondt av de, det var nok absolutt ikke vondt ment, og så avviser du slik. Samtidig skjønner jeg deg. Og jeg skjønner kjæresten din. Men både du og kjæresten din kunne reddet situasjonen, og så gjorde dere ikke det, det er jo der problemet ligger. Anonymkode: 83848...27d 19 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #15 Skrevet 16. oktober 2022 Du er sær. Og de kommer nok til å omtale deg som hun sære som "Peter" har kjøpt hus med. Anonymkode: e0c7a...1cf 18 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #16 Skrevet 16. oktober 2022 Blizz1 skrev (2 minutter siden): Har folk blitt så folkesky i 2022 at de går helt av skaftet fordi noen bekjente kommer på uanmeldt besøk? Ville synes det var utrolig koselig om noen viste litt omtanke og besøkte noen. Tror det her er veldig forskjell mellom by og land. Aldri opplevd i byen (Oslo) at noen har "kjørt innom" uanmeldt for å hilse på. Ringte det på uten at det var avtalt var det enten bøssebærere eller en nabo som hadde låst seg ute. Kan legge til at jeg ikke har hatt barn i byen - tipper barnefamilier har unger innom hele tiden og barn og venner som ringer på og kommer innom hist og pist. På landet derimot er det ganske vanlig at man kommer innom uanmeldt, selv uten at det er barn involvert. Jeg er oppvokst på bygda, og har flyttet tilbake nå etter nesten 20 år i Oslo. Utrolig mye sosialt her på landet ettersom det kommer folk innom både søtt og stadig! Anonymkode: 3c17a...f71 4 1
lillevill Skrevet 16. oktober 2022 #17 Skrevet 16. oktober 2022 Tenk At man plutselig blir sett som man er, usminket og svett. Håper du greier å slappe av litt mer ts, må være kjipt å ha det slik. Du blir stresset over noe som er helt ufarlig og tar det utover den familien og kjæresten din. 15 2
Raven.Writingdesk Skrevet 16. oktober 2022 #19 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De må kjøre inn en lang vei for å komme til huset, så det var ikke sånn at de tilfeldigvis stoppet. Det hadde jeg ikke hatt problemer med, men jeg bor ikke i en gate der det er mulig. De hadde ringt på om vi ikke var ute når de kom. Ts Anonymkode: fec4e...e3e Jeg er helt enig med deg TS og ville heller ikke likt å få fremmede uanmeldt på min dør en søndagskveld. De er fremmede for deg og det er din oppkjørsel/hage/hus. I 2022 har alle mobil så å sende en sms på forhand hvor man spør om det passer at en stikker innom er noe alle skulle få til. Jeg sender alltid en melding før jeg drar innom noen spontant for å varsle/spørre om det passer. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er sær. Og de kommer nok til å omtale deg som hun sære som "Peter" har kjøpt hus med. Anonymkode: e0c7a...1cf AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså, han var frekk som ikke introduserte deg/dere, og du var jammen meg også frekk som ikke gikk bort og snakket med de. Jeg skjønner at du følte dette påtrengende, men dette er jo kanskje bare svært sosiale folk som hadde så lyst til å kjøre en tur og se hvor kjæresten din holdt til så mye? Og hadde lyst til å hilse på deg? Jeg får litt vondt av de, det var nok absolutt ikke vondt ment, og så avviser du slik. Samtidig skjønner jeg deg. Og jeg skjønner kjæresten din. Men både du og kjæresten din kunne reddet situasjonen, og så gjorde dere ikke det, det er jo der problemet ligger. Anonymkode: 83848...27d Blizz1 skrev (6 minutter siden): Har folk blitt så folkesky i 2022 at de går helt av skaftet fordi noen bekjente kommer på uanmeldt besøk? Ville synes det var utrolig koselig om noen viste litt omtanke og besøkte noen. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du sosial angst? 🤔 Anonymkode: 637b9...ff1 Tiuren skrev (8 minutter siden): Synes det er helt topp om noen jeg ikke har sett på lenge plutselig dukker opp på døra mi, dette gjelder faktisk og for folk jeg liker og det ikke er så lenge siden jeg har sett.... Men dette har trolig noe med menneskers robusthet å gjøre. At dere syne det er «helt topp» at fremmede (de er fremmed for TS!) - kommer uanmeldt på besøk på et upassende tidspunkt (for dere har alltid tid og ønske om å ha gjester, 24/7, eller hva? 🤪) - får så være. Men har dere ikke respekt for at alle ikke er like? Hva med å respektere andre sine grenser, privatliv og tid? Å bare møte opp uanmeldt når man har telefon med mulighet for å sende chat, sms eller ringe, er for meg en gåte. Send ei melding, spør! Av respekt! Ikke alle vil ha deg på døra i tide og utide bare fordi du selv ikke har noen grenser når det gjelder besøkstid ! 10 2 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #20 Skrevet 16. oktober 2022 Her var det du som var merkelig. Og jeg tipper nesten at det var din feil at de ikke fikk hilst på deg. Det var uhøflig av deg å bare fortsette. At du var uten sminke og i joggebukse betyr jo ingenting. Anonymkode: 85f71...9d8 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå