Gå til innhold

Venner som ikke vill være venner lenger etter en krangel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En god venn jeg trodde var min bestevenn har avsluttet alt kontakt med meg etter en krangel... flere som har opplevd det? Første krangel å tydeligvis ikke mer som skal til før man blir kastet bort som søppel. Er 25 å 29 år så synes det er sykt barnslig. Sårer noe sykt! Noen flere som har hatt det sånn? 

Anonymkode: 65ea3...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs jo litt på krangelen og om det ofte er konflikter... Man kan lære mye av et menneske under en krangel og hen ble kanskje sjokka over visse sider med deg eller meninger som hen ikke kan "akseptere"... Vet ikke, spørs litt på hva krangelen omhandlet.

Anonymkode: 70b46...1a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har også opplevd dette. Har en veninne som kom med små stikk hele tiden, ang mine valg av ditt og datt, hvordan hjemmet mitt så ut, masse forskjellig. Den dagen jeg sa at jeg trenger at vi er mitt mer positive, jeg har opplevd så masse dritt og trenger å være glad nå, så seilet hun ut av livet mitt. for hun var jo så positiv att..

Anonymkode: f7566...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å svare på uten å vite mer.

Jeg har mistet all lyst til å være venner med en jeg har «kranglet» med fordi jeg ikke gidder å bruke energi på folk som er som henne. Dette er vel egentlig bare dråpen, plutselig tenkte jeg på andre ting jeg tidligere har feid under teppet. Det tror jeg ikke er så uvanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært noe før nå det jeg synes er rarest at det er første krangel eller konflikt å det ble løst med an han bare stakk ut av livet mitt. Føler aldri det var ekte vennskap fra hans side når han bare kan gå så lett.

Anonymkode: 65ea3...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette. Er selv av den meninig at krangler kan legges bak og at man må tåle litt. Har skjønt at enkelte dessverre ikke tåler en eneste krangel trist å miste venner, men kanskje hjelpes. 

Anonymkode: e9680...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valgte å kutte ut ei venninne da hun viste helt uakseptable sider av seg selv under en krangel. Trist, men like greit. Har opplevd det samme fra ei annen som mente jeg gjorde noe helt uakseptabelt. Syntes selv det var helt trivielt  men folk er forskjellig med hva de aksepterer og ikke.

Anonymkode: ecfb8...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Valgte å kutte ut ei venninne da hun viste helt uakseptable sider av seg selv under en krangel. Trist, men like greit. Har opplevd det samme fra ei annen som mente jeg gjorde noe helt uakseptabelt. Syntes selv det var helt trivielt  men folk er forskjellig med hva de aksepterer og ikke.

Anonymkode: ecfb8...02a

Dere var Kansje ikke så nære? Overfladiske vennskap tåler gjerne ikke en trøkk. 

Anonymkode: f7566...7a6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har opplevd dette. Og det var etter at hun var fersket i å juge helt åpenbart, derfor prøvde hun å juge mer og late som hun ble sint for å bli beskyldt for å juge, og måtte dra den så langt at hun kuttet ut vennskap. Kuttet kontakt i ett år før hun kom på at hun "trengte meg" igjen. Løgnene bare fortsatte.. Måtte nærmest hale tilståelse fra henne. Er sinnsykt glad for at det er et lukket kapittel i mitt liv nå, noen mennesker er bare ren gift.

Anonymkode: 1547d...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, har opplevd dette. Og det var etter at hun var fersket i å juge helt åpenbart, derfor prøvde hun å juge mer og late som hun ble sint for å bli beskyldt for å juge, og måtte dra den så langt at hun kuttet ut vennskap. Kuttet kontakt i ett år før hun kom på at hun "trengte meg" igjen. Løgnene bare fortsatte.. Måtte nærmest hale tilståelse fra henne. Er sinnsykt glad for at det er et lukket kapittel i mitt liv nå, noen mennesker er bare ren gift.

Anonymkode: 1547d...171

God du ble kvitt henne vist hun bare kom når hun trengte noe! Jeg tenker om han prøver å komme tilbake til meg er det synd får han. Det er han som valgte å ikke være venner lenger over bare en diskusjon så tenker han aldri var glad nokk i meg uansett 😅 man elsker jo vennene sine men tydeligvis ikke alle som gjør det! 

Anonymkode: 65ea3...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

God du ble kvitt henne vist hun bare kom når hun trengte noe! Jeg tenker om han prøver å komme tilbake til meg er det synd får han. Det er han som valgte å ikke være venner lenger over bare en diskusjon så tenker han aldri var glad nokk i meg uansett 😅 man elsker jo vennene sine men tydeligvis ikke alle som gjør det! 

Anonymkode: 65ea3...19e

Ja, hun var nok ganske syk mentalt hele tiden og jeg har en trang til å ville hjelpe, men ikke når det går på akkord med mitt eget ve og vel. 

Han vennen din skal du bare være glad for at du ikke har kontakt med lenger. Hvis det ikke er noen vilje til å prøve å endre seg og rette opp i problemene, er det ikke noen vits i første omgang. Noen mennesker bare bruker andre, og kutter deg ut når bruksverdiene er borte. Synes ikke du skal svare om han kommer tilbake.

Anonymkode: 1547d...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger trur folk at de kan såre andre mennesker uten konsekvenser. Så sitter de der da og furter, over at vennen ikke var «god nok» venn likevel som bare skal tåle alt mulig dritt fra de, og så skal et unnskyld eller litt tid lege alle sår. Men noen ganger finner folk ut at de kan være uten den vennen som akkurat har vist en side av seg selv som de ikke liker…

Anonymkode: b7f7a...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...