Gå til innhold

Hvordan organiser man ens egen begravelse om man er helt venne- og familieløs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan organiser man ens egen begravelse om man er helt venne og familieløs?  Om man ønsker å bli begravet eller kremert, osv. 

Anonymkode: cec11...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan organiser man ens egen begravelse om man er helt venne og familieløs?  Om man ønsker å bli begravet eller kremert, osv. 

Anonymkode: cec11...ef3

Du kan ta kontakt med et begravelsesbyrå og avtale der. Du kan bruke internett og innlogg med bankid og skrive hvordan du vil ha det. 

Har selv gitt mine instrukser til hvordan jeg skal/skal ikke begraves. Både på nett og i skriftlig form til nærmeste pårørende.

Eller bare dø uten forberedelser og la andre fikse opp i det. Det går også. 

Anonymkode: c5475...246

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en begravelse for 20 år siden. Oldemoren til min datter. Fransk. Hun hadde ordnet alt av papirer. Hun sovnet inn i sengen. Bare alderdom. Hun hadde da skrevet papirer. Hun var ikke religiøs så ønsket ikke begravelse i noen kirke. Hun ville bli kremert. Hun hadde kjøpt urne. Det var min første opplevelse med kremering. Samtidig, jeg kjente henne. Fantastisk menneske. 
 

Det hun lærte meg, planlegg. Hun hadde det sjøklart. Sidespor, hennes elsker var der i begravelsen. 
 

Nå har jeg begravd min søster. Salmene i hennes begravelse var skikkelig fine. Tenker, våg ikke å komme med nærmere Gud i min begravelse. Jeg og Gud er ikke venner. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...