AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #21 Del Skrevet 14. oktober 2022 Mikael,Michael eler mikkel Anonymkode: f7209...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #22 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 21.35): Skal kalle opp barnet etter bestefar som het Michael. Uttalelsen skal være den samme, men skrivemåten skal være unikt. Vurderer: Mayckel Maickel Maykel Mikel Liker foreløpig best alternativ 1 og 2. Siste alternativ virker kjedelig og kan fort forveksles med Mikkel. Men er så vanskelig. Hva tenker dere? Enten av de. Jeg har skrevet her eller andre skrivemåter. Anonymkode: 5c947...ce5 Mickelback er et fint navn. Anonymkode: 6ad0f...9a3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 14. oktober 2022 #23 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hva med Mais-Kent? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #24 Del Skrevet 14. oktober 2022 Foreslår at dere gir ham mellomnavnet Nopeti-Nope eller Hell-No. Anonymkode: 41e44...831 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #25 Del Skrevet 16. oktober 2022 Jeg ser at det er mange her som reagerer på at jeg ønsker å skrive det annerledes. Vil bare si at bestefar med «normal» skrivemåte alltid har måtte rette på andre når de kalte han for «Mikal» og ikke slikt navnet uttales på engelsk. Da blir eventuelt Mayckel mye mer praktisk for barnet. Anonymkode: 5c947...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #26 Del Skrevet 16. oktober 2022 Har faktisk truffet en kar som skriver det Majkel. (Han er ikke norsk.) Alltid tenkt at det er litt upraktisk å stave det slik, selv om det er nært uttalen. "Ingen" andre skriver det på den måten. Anonymkode: f42e7...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 16. oktober 2022 #27 Del Skrevet 16. oktober 2022 Jeg var sikker på at det skulle være et jentenavn da jeg så overskriften, tenkte mer i retning Madicken enn Michael. Mikael eller Mikal er det helt greie stavemåter dersom du vil ha "Michael men ikke samme staving"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #28 Del Skrevet 16. oktober 2022 Mikail? Anonymkode: b9ef6...d2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #29 Del Skrevet 17. oktober 2022 Jeg hadde ikke tenkt at de to første alternativene skulle uttales likt som Michael. De var forøvrig ikke pene navn heller, men det viktigste er vel at dere liker navnet? Syns heller ikke at de to siste alternativene hadde vært et problem på engelsk. Anonymkode: e5d4c...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #30 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ser at det er mange her som reagerer på at jeg ønsker å skrive det annerledes. Vil bare si at bestefar med «normal» skrivemåte alltid har måtte rette på andre når de kalte han for «Mikal» og ikke slikt navnet uttales på engelsk. Da blir eventuelt Mayckel mye mer praktisk for barnet. Anonymkode: 5c947...ce5 Barnet ditt vokser opp i en litt mer internasjonal tid enn bestefaren din, de som leser Michael i dag skjønner hvordan det skal uttales. Anonymkode: 4c729...824 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #31 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnet ditt vokser opp i en litt mer internasjonal tid enn bestefaren din, de som leser Michael i dag skjønner hvordan det skal uttales. Anonymkode: 4c729...824 En Michael i Norge ville jeg tiltalt «Mikael» inntil det motsatte var bevist. Men ts, det holder at han sier fra én gang. Vil nok bli mye slitsommere å svare på spørsmålene om den rare stavemåten, samt rette på alle som skriver Michael, enn å rette på uttale… Vet om både Michael, Paul og John her i Norge som skal ha engelsk uttale på sine navn. Det lærer man seg med en gang, og så vet man hvordan navnet staves Hadde de begynt å stave det Maikell og Dszjånn hadde det vært mye mer styr. (Pål hadde jo funka greit da). Anonymkode: a6b4d...27a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #32 Del Skrevet 17. oktober 2022 9 hours ago, Veggdyret said: Jeg var sikker på at det skulle være et jentenavn da jeg så overskriften, tenkte mer i retning Madicken enn Michael. Mikael eller Mikal er det helt greie stavemåter dersom du vil ha "Michael men ikke samme staving"? Jeg var også usikker på kjønnet i overskriften. Anonymkode: fef1e...6ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #33 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ser at det er mange her som reagerer på at jeg ønsker å skrive det annerledes. Vil bare si at bestefar med «normal» skrivemåte alltid har måtte rette på andre når de kalte han for «Mikal» og ikke slikt navnet uttales på engelsk. Da blir eventuelt Mayckel mye mer praktisk for barnet. Anonymkode: 5c947...ce5 Hehe ok. Men Mayckel vil jo ikke leses som den engelske uttalen til Michael, som er "mai-kl". Mayckel blir jo for de av oss som kan engelsk lest som "mei-kell". Det er en vesentlig forskjell på Mi- (tenk "mice", "migration") og May- (tenk måneden "May", "maybe"). Det er vi som barnehagebarn som ikke kunne engelsk spesielt godt uttalte Michael Jackson, "meikel djeksen". Anonymkode: 4e24d...a34 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #34 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe ok. Men Mayckel vil jo ikke leses som den engelske uttalen til Michael, som er "mai-kl". Mayckel blir jo for de av oss som kan engelsk lest som "mei-kell". Det er en vesentlig forskjell på Mi- (tenk "mice", "migration") og May- (tenk måneden "May", "maybe"). Det er vi som barnehagebarn som ikke kunne engelsk spesielt godt uttalte Michael Jackson, "meikel djeksen". Anonymkode: 4e24d...a34 Jeg ser for så vidt poenget ditt, men greia er at nordmenn skal enkelt forstå det der de nettopp slipper å tenke på engelsk for å forstå hvordan det uttales. Hvis ikke så hadde Michael vært den naturlige måten å skrive det på om folk tenkte på engelsk. Anonymkode: 5c947...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #35 Del Skrevet 17. oktober 2022 Tenk på barnets beste da, for Guds skyld. Anonymkode: cce4d...6ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #36 Del Skrevet 17. oktober 2022 Makrell. Anonymkode: 24d01...11d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #37 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ser for så vidt poenget ditt, men greia er at nordmenn skal enkelt forstå det der de nettopp slipper å tenke på engelsk for å forstå hvordan det uttales. Hvis ikke så hadde Michael vært den naturlige måten å skrive det på om folk tenkte på engelsk. Anonymkode: 5c947...ce5 Ingen vil forstå hvordan det uttales, for det er ikke et navn. Så folk som leser det vil stamme frem et spørrende "... mey--mayk-kell..?". Og så må han rette på dem hver gang likevel, akkurat det du prøvde å unngå. Og så følger de opp med "det var merkelig navn. Er du polsk eller tsjekkisk eller noe, eller hvor er det fra?". Så må han fortelle hver gang "Nei, jeg er oppkalt etter min oldefar som het Michael så fant mamma på en tullete stavemåte." Og ikke nok med at du gjør det vanskelig for folk å SI navnet, nå legger du til problemet at hver eneste gang han sier navnet sitt til noen som skal skrive det, så MÅ han stave det. De fleste vil nemlig tenke at når han sier Michael så vil folk tro det staves Michael. Og så vil han ofte få samme spørsmål om hvorfor det staves sånn.. Han kommer til å bli drittlei av det og endre navn så fort han kan. Mayckell ser og høres også litt ut som et jentenavn. Anonymkode: 4e24d...a34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 17. oktober 2022 #38 Del Skrevet 17. oktober 2022 Tenkte også jentenavn da jeg så overskriften. Likt jentenavnet Maiken. Ville gått for den mest åpenbare stavemåten "Maikel". Tror uansett navnet er ganske uvanlig (stavet med engelsk uttale) Mayckel synes jeg var helt krise.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #39 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnet ditt vokser opp i en litt mer internasjonal tid enn bestefaren din, de som leser Michael i dag skjønner hvordan det skal uttales. Anonymkode: 4c729...824 Michael uttaler jeg Mikael, fordi jeg snakker norsk. enig med myMa, bruk eventuelt Maikel om dere absolutt må, selv om det ser litt ut som et jentenavn Anonymkode: e72f9...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #40 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 21.35): skrivemåten skal være unikt Hvorfor? Mikael er unikt i utlandet og vil føre til staving, mens Michael er (litt) mer unik i Norge og vil føre til at gjennom en livstid vil barnet bruke ca 1 måned ekstra på tlf eller i skranker. Barnet ditt blir unikt uansett. Ikke for alle han møter, men det er faktisk ikke ønskelig, så gjør det enkelt, ikke lanser ham med en skrivefeil som Mayckel og annonser at engelsk uttale ikke er din unike side. Gratulerer! Jeg håper svangerskap og fødsel blir så lite unike som mulig og at du, som alle gode mødre, får et helt unormalt barn som er sine foreldres unikum. Anonymkode: fafa0...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå