AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Har fått øynene opp for suppe den siste tiden, og datteren min på 6 er like frelst! Har prøvd meg på blomkålsuppe, tomatsuppe, kjøttsuppe og kyllingsuppe med eple og karri. Trenger tips til andre gode supper🥰 Anonymkode: 3d21a...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Fiskesuppe https://meny.no/oppskrifter/Supper/menys-egen-kremede-fiskesuppe/ Bare at jeg bruker kun laks, for det er datteren min sin favorittfisk, også bruker jeg ikke paprika. Hot kyllingsuppe (det er kanskje denne du beskriver selv også?) https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/hot-kyllingsuppe Ellers går det mye i blomkålsuppe og tomatsuppe her. Jeg er veldig glad i gulrotsuppe også, men det er ikke datteren min så glad i, så det spiser vi sjeldent. Anonymkode: 24463...617
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Minestronesuppe og Tacosuppe.
Mardina Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Grønnsaksuppe fra bunnen, med bare grønnsaker 🤤 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Jordskokksuppe og betasuppe.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Maissuppe Anonymkode: 62284...0b0 1
Anciol Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Soppsuppe toppet med stekt soppblanding og litt sprøstekt bacon;) 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 jeg lager suppe på grønnsaksrester stadig vekk, det er min favoritt.. Peiser alle grønnsakene i kjelen med vann og buljong, bruker blender når det er kokt og krydrer, noen ganger har jeg i litt matfløte og strør over stekt bacon som er knust.. Anonymkode: 16c9c...970
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Gulasj. Anonymkode: 22727...96f 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Fiskesuppa som naboen lager er verdens beste. Har ennå ikke klart å lirke oppskriften ut av henne, men muligens noe hun lærte på husmorskolen i 19-pil-og-bue. Denne fiskesuppa er også veldig god: https://www.matstart.no/oppskrifter/middag/fiskesuppe/ Jeg pleier å bytte ut ertene med en pakke vårløk. Maissuppe er veldig godt, kan toppes med stekt kylling og/eller bacon. Stesønnen min elsker minestronesuppe, noe jeg synes er litt merkelig siden han ellers hater kokte grønnsaker… Anonymkode: f3974...a23
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 Ingenting slår en god fransk løksuppe. Anonymkode: ffb4f...a93 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 potet- og purreløksuppe toppet med litt sprøstekt serrano, brød og smør ved siden av. for øvrig så enig med ts. Ingenting er som god suppe. En god fiskesuppe er fantastisk, alt av grønnsaker kan brukes til puresupper, osv osv. om høsten og vinteren liker jeg å lage suppe på røkt svineknoke. Typisk søndagsmiddag. i motsatt ende kan man lage lynkjapp hverdagsmiddag av brokkoli og/eller frosne erter. Et triks er å ha litt karri i. Anonymkode: 0c2eb...ef1
AnonymBruker 42 Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 Fatters heimelaga fiskesupper eller "erte/grønnsaks/kjøtt"-suppÅåå
Gjest kruspersilletaco Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 Soppsuppe!! Og elsker fiskesuppe. Har en venninne som lager verdens beste thai-suppe, men vet ikke hva den heter.. Litt spicy og med nudler og kylling
Gjest Peanut Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 Den beste suppen jeg har smakt var fra en gang jeg var i Russland og fikk smake borscht laget av svigermoren til en faren min hadde kontakt med der Hvis ingen hadde stoppet meg hadde jeg mest sannsynlig spist opp hele gryten
Gjest Linny111 Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 Denne ❤️ https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chicken-noodle-soup
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #18 Skrevet 14. oktober 2022 Gulrot og ingefærsuppe 350 gr gulrøtter 1 liten løk 2 fedd hvitløk 1 ss frisk ingefær , revet (kan sløyfes eller reduseres) 3 dl ferskpresset appelsinjuice 5 dl grønnsakskraft 3 ss olivenolje salt og pepper Hakk løk og hvitløk.Vask gulrøttene godt og skjær dem i biter. Varm oljen i en gryte og fres løk, hvitløk, gulrot og ingefær et par minutter under omrøring. Løken skal bli blank uten at den får farge. Tilsett buljong og appelsinjuice. Legg på lokk og la suppen småkoke i ca. 20 minutter. Kjør suppen glatt og jevn med stavmikser og smak til med salt og pepper. Vi spiser den med byggryn Rotfruktsuppe 1 stor løk 1 fedd hvitløk 100 g potet 100 g gulrot 50 g pastinakk 50 g sellerirot 1 ts paprikapulver 1 ts spisskummen 1 ss olivenolje 8 dl vann Salt og pepper Finhakk løk og hvitløk, og stek det i en varm kjele med olivenolje. Skjær alle de øvrige grønnsakene i grove terninger, og ha dem i gryta sammen med de resterende ingrediensene. La det hele koke i cirka 15 minutter, og bland det med en stavmikser til suppen er kremet. Tilsett eventuelt litt mer vann, hvis suppen er blitt for tykk. Smak til med salt og pepper, og server med litt hakket fersk persille Erte og myntesuppe 1 purre (ca. 200g( skiver 2 hvitløksfedd, finhakket 1 liter grønnsaksbuljong 500g frosne erter 1 håndfull friske mynteblader Olje til steking Salt og pepper Surr purre og hvitløk olje til myk. Hell grønnsaksbuljongen opp i og la det koke opp. Ha i frosne erter og la det småkoke 2- 3 minutter. Ta suppen av varmen og rør inn mynteblader. Bruk en stavmikser til å kjøre suppen glatt og smak til med salt og pepper. Anonymkode: fb736...7bb 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå