Gå til innhold

Din favorittsuppe?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 20.29):

Har fått øynene opp for suppe den siste tiden, og datteren min på 6 er like frelst!

Har prøvd meg på blomkålsuppe, tomatsuppe, kjøttsuppe og kyllingsuppe med eple og karri. 

Trenger tips til andre gode supper🥰

Anonymkode: 3d21a...4e1

hjemmelaget tomat suppe med egg

blomkålsuppe med bacon

fersk suppe

champion suppe

grønnsak suppe med sikkelig grønnsaker og ikke frysene grønnsaker

Dette Fiskesuppen er snadder,spesielt på litt utenpå kvelden på sommeren

https://gladkokken.no/oppskrifter/deilig-fiskesuppe-klassisk-oppskrift-med-torsk-reker-og-blaskjell

Anonymkode: a6c77...336

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper gjerne flere små eller en stor høne og lager Hønsesuppe som i Provence som har vært en favoritt i mange år. Enten kan man da fryse kraft/kjøtt man ikke bruker med en gang eller rett og slett lage en stor porsjon og fryse ferdig suppe. Du kan gjerne bruke "hurtigvarianten" som er beskrevet, men revet appelsinskall er viktig! ;) 

Sommerens favoritt har vært Gladkokkens Fransk fiskegryte (Som jeg synes er mer en suppe enn en gryte). 

• Liker 1
Skrevet

Lett kremet gulrotsuppe med chili, ingefær og appelsin. Nykvernet pepper på toppen 🥰

Anonymkode: 3a267...1c7

Skrevet

Gresskarsuppe, soppsuppe, lasagnesuppe, grønnsakssuppe med øl, sitronkyllingsuppe ❤️

Anonymkode: 71d05...d2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

lasagnesuppe ❤️

Jeg må ærlig innrømme at jeg får noen bilder i hodet av dette. Hvordan lager man den? 😃

Anonymkode: 7148f...02a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg får noen bilder i hodet av dette. Hvordan lager man den? 😃

Anonymkode: 7148f...02a

Nå finner jeg dessverre ikke den oppskriften jeg pleier å bruke, den skal være her i en notatbok et sted, men må nok lete litt. Kan sende link til en matblogg, suppen min pleier å se ut som den på bildene der 🤩 Er ikke vanskelig å lage den :)

https://carlsbadcravings.com/easy-one-pot-lasagna-soup/

Skrevet

I min familie er alle glade i kremet fiskesuppe.  Jeg bruke fiske- og rekekraft i den, helst 50/50.  Fryser rekeskall når vi har spist reker, og koker kraft i en stor gryte iblant.  Fryser i mindre bokser.  Gjør det samme med fiskekraft.  Synes god kraft har mye å si for en god fiskesuppe.  
Som nummer to kommer kjøttsuppe.  Den koker jeg på to svineknoker, èn røkt og èn urøkt.  Bruker gjerne frosne grønnsaker, såkalt "lapskausblanding".  Ernæringsmessig er det like bra som andre grønnsaker.  

Blomkålsuppe og tomatsuppe er også populært.  Vi vokse liker veldig godt løksuppe, men det er ikke noe for ungene.  

Skrevet (endret)

Jeg glemte en favoritt som jeg lager igjen og igjen! Nemlig portugisisk grønnkålsuppe eller Caldo Verde. Den blir selvfølgelig best hvis man følger oppskriften til punkt og prikke, men den blir også en god, og billig, hverdagssuppe hvis man jukser litt og bruker grønnkål fra frysedisken, hønsebuljongterninger og litt mindre fancy chorizopølse (Eller til og med helt vanlige middagspølser. Da kan man gjerne smake til med litt røkt paprikapulver som nå er standardutvalg i mange dagligvarebutikker). 

Endret av Leo
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...