Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #41 Skrevet 29. desember 2005 Jøss, den så jo ut som noe selv jeg skal klare!
iss Skrevet 29. desember 2005 #42 Skrevet 29. desember 2005 Jeg og kanskje! Greit når de lager oppskrifter for oss litt grønne.....
Mrs. K Skrevet 29. desember 2005 #43 Skrevet 29. desember 2005 Her finner dere masse inspirasjon til mønster og farger.
iss Skrevet 29. desember 2005 #44 Skrevet 29. desember 2005 www.eva.poppyfield.net det er hovedsiden til votteoppskriften.. Der fant jeg noe sokkestrikkeskole også!!
Fauna Skrevet 29. desember 2005 #45 Skrevet 29. desember 2005 Den så jo super ut da! Men da jeg skrev den ut kom det bare det ene hjørnet... hmm hvordan skal jeg få skrevet den ut sånn at jeg kan se på arka?? ← Jeg tok ihvertfall å kopierte bilde og limte det inn i word før jeg printet det ut.
Gjest Hulderjenta Skrevet 29. desember 2005 #47 Skrevet 29. desember 2005 Har ikke fått prøvd meg på votter enda. Har strikket sokker til den store gullmedalje nå før jul, til gaver, og nå strikker jeg til meg selv også! Men har strikket nydelige sjerf i mohairgarn! Herlig!
iss Skrevet 29. desember 2005 #48 Skrevet 29. desember 2005 Jeg har strikket snart tre skjerf, alle i løvegarn. Det er garn som er ulik tykkelse på, sånn tynt-tykt-tynt-tykt i tvinninga. Og strikker i dobbelperlestrikk (har lært på internett ) Får enormt mye skryt!! Selv om garnet er litt dyrt, så blir skjerfa så utrolig fine!!! Og strikker med pinne 9, så blir sånne store masker Kan anbefales...
Gjest Amerilla Skrevet 12. oktober 2008 #49 Skrevet 12. oktober 2008 Men når du strikker rundt og rundt på fire pinner blir det glattstrikk selv om du strikker rett på hver omgang. Dersom du strikker rundt på fire pinner må du strikke en omgang rett og en omgang vrang - da får du riller
Gjest Amerilla Skrevet 12. oktober 2008 #50 Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Lite tips for de som gjerne strikker men som synes at garn som står i oppskrift er dyre (synes jeg! :-): Nille har garn som heter østlandsgarn til 13 kr og siljagarn til 17 kr østlandsganret er litt tykkere - de går godt til oppskrifter med ca 25 masker som tilsvarer 10x10 cm. Har brukt disse mye selv både til votter, sokker og jakker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå