Gå til innhold

Oppskrift på votter?

Fremhevede innlegg

Gjest Hulderjenta
Skrevet (endret)

Lurer på om noen har en enkel og grei (dvs lett forståelig) votteoppskrift som de kan dele med meg. Lyst å strikke votter, nemlig...

Både dame og barn

(Frysepulver...? Har du?)

På forhånd takk!

Endret av Hulderjenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Nei, jeg er ute etter det samme selv! Har familie som sier de har, men de bruker jo så grådig lang tid på å gi den til meg :sur:

Skrevet

Har dere sjekket på garnstudio.no? Der er det masse gratis oppskrifter!

Skrevet

Jeg klarer aldri orientere meg der jeg... Har vært inne der etter utallige lniker, men skjønner ikkeno

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Ja sant! Vanvittig mye. Fant en måte å søke på da, til venstre på siden, så man kunne begrense litt.

Men votteoppskriftene var sånn rillstrikk. Hva er det, det kan ikke jeg...

Må ha gammeldagse voter, sånn a la selbuvotter. Strikket a la sokker, da tror jeg jeg kan klare det..

Gav litt opp nå... :sjenert:

Skrevet
Ja sant! Vanvittig mye. Fant en måte å søke på da, til venstre på siden, så man kunne begrense litt.

Men votteoppskriftene var sånn rillstrikk. Hva er det, det kan ikke jeg...

Må ha gammeldagse voter, sånn a la selbuvotter. Strikket a la sokker, da tror jeg jeg kan klare det..

Gav litt opp nå... :sjenert:

Ja, det er akkurat det jeg vil ha også, bare at uten mønster, det kan jeg lage selv når jeg tør å avansere fra ensfargede

Skrevet

Åssen klarte ud å søke med den teite søkefunksjonen a? :klø: Jeg har tenkt til å strikke med det garnet jeg har jeg, for har så mye at jeg ikke kjøper mer nå

Skrevet

Åja... Jeg klikket meg inn på "dame" jeg, der var det jo labre muligheter :)

Skrevet

Men Hulderjenta, på den siste man får opp når man søker der, kan vi ikke konvertere den til glattstrikk a?

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Vi..? :sjenert: Du snakker med en nybegynner som lærte å strikke vrangt i høst ;)

Det må bli du! Men jeg kan prøve å hjelpe... :)

*se litt nærmere på den..*

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Kan du rillestrikk, Frysepulver? Kan vi bare oversette antall masker til vanlige, på sokkepinner? :klø:

Skrevet

Haha! Jeg aner ikke! Jeg kan bare strikke rett og vrang, og fikk Meget i forming fordi jeg strikket lue da de andre strikket pannebånd.

Det jeg har strikket i mitt liv er skjerf, luer, vesker og firkanter til et lappeteppe (men jeg kan ikke sy, så ante ikke hvordan jeg skulle få firkantene sammen - gav opp i grunn ;))

Sokker lærte jeg meg vel i våres eller no, etter intensiv titting på internett og desperate telefoner til farmor midt på natten :ler:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Da er du ikke så veldig mye mer erfaren enn meg da! Jeg har strikket skjerf, laaaaang slange fylt med vatt til datteren til en vennine av meg, vesker som jeg har tovet, og så sokker da. Holder egentlig på med en genser, men har gitt opp. Mønster ble for vanskelig... :rodme:

*søker på nettet etter votteoppskrift*

Skrevet

Jeg tror rillestrikk er det du får når du strikker frem og tilbake og strikker rette masker begge veier. Det er det samme som rettstrikk. Dersom du strikker rundt så må du veksle mellom å strikke annenhver omgang rett og annenhver omgang vrang.

Gjest Hulderjenta i.i
Skrevet

Takk for oppklaring! Høres jo riktig ut, for det ser vrangt ut hele veien på det bildet vi så på tidligere. Takk!

Så at min link var votter til barn, str 8 år...

Skrevet

Men når du strikker rundt og rundt på fire pinner blir det glattstrikk selv om du strikker rett på hver omgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...