Maleficenta Skrevet 2. desember 2022 #41 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 13.44): Helt klart voldtekt!! Likevel er jeg redd for at gutten kanskje ikke oppfattet det som voldtekt. Det virker ut som det er flere gutter/menn som har gjort lignende, men som ikke forstår at dette er voldtekt. Anonymkode: c3d4e...484 Skremmende 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #42 Del Skrevet 2. desember 2022 Dessverre er det ingen automatikk i at en 16- årig gutt skal skjønne at det er mulig å voldta uten å bruke vold. Det er heller ikke alle voksne menn som skjønner det. Derfor burde "voldtekt uten vold" heller kalles "seksuell utnyttelse". Det kan selv en kåt mann forstå, at det ikke er greit å utnytte ei jente som f.eks sover eller er dritings. Jenter må lære seg å bli tydeligere, og gi klart uttrykk for at sex ikke er aktuelt. Jeg har selv blitt voldtatt to ganger, og det har lært meg å kommunisere før jeg sover på samme rom som en jeg ikke er i et forhold med. Jeg gjør det klart på forhånd at sex ikke er aktuelt, og at det ikke har noen hensikt å prøve å få meg til å ombestemme meg. NB! Jeg klandrer ikke TS, og prøver ikke å legge skylden på henne. Men gutten i dette tilfellet var nok ikke klar over at hun oppfattet det som et overgrep. Hun tok riktignok bort hånden hans et par ganger, men så "slapp hun ham til" - i hans hode. Han kan ha oppfattet det som at hun ombestemte seg og ville ha sex likevel da hun sluttet å ta bort hånden hans. Dette tilfellet ville garantert blitt henlagt ved en eventuell anmeldelse. Mange ønsker en samtykkelov, men jeg tror dessverre ikke at det vil ha noe for seg. Hvordan bevise i retten at man ikke samtykket? Det vil bli ord mot ord, akkurat som i dag. Man kan imidlertid bli mer bevisst på å kommunisere til gutter og menn at de skal vente til jenta gir klart samtykke. Og jenter må bli flinkere til å drikke mindre, og ikke bli med fremmede hjem fra byen. Selv om man våkner med blackout, betyr det ikke at man ikke var bevisst og "helt med" mens man hadde sex. Når man våkner opp i "feil" seng med feil fyr, har man som regel dratt dit selv, helt frivillig. Å bli med en fremmed hjem fra byen, både kan og vil bli oppfattet som samtykke til sex. Anonymkode: 869d1...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #43 Del Skrevet 2. desember 2022 Er ikke voldtekt men overgrep. Anonymkode: 95f72...f9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #44 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 23.06): Sa du nei? Anonymkode: 08db6...569 Hun tok vekk hendene hans flere ganger og var taus og lå stiv som en stokk. Ville du tolket henne som ivrig og med på leken?? Anonymkode: 0d63b...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #45 Del Skrevet 3. desember 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Hun tok vekk hendene hans flere ganger og var taus og lå stiv som en stokk. Ville du tolket henne som ivrig og med på leken?? Anonymkode: 0d63b...0b6 er man med på leken så får man tåle streken sier man Anonymkode: 95f72...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå