AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Del Skrevet 7. oktober 2022 Har en splitter ny el-bil (arvet) som mangler vinterdekk. Bilen er fin og har lekre felger, men jeg tror ikke jeg har råd til både nye dekk og felger? Er det dyrt å legge de nåværende felgene over på vinterdekk eller er det bare tull å holde på slik? Håper noen kan tipse meg om hvor jeg finner rimelige dekk. Det bekymrer meg veldig hvordan jeg skal få råd til dette.... Har en MG 2022 modell. Anonymkode: e6b05...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Del Skrevet 8. oktober 2022 Det finner du enkelt på finn. Søk på bilmodellen og vinterdekk, så finner du de som er til salgs for den bilen. Pass på at de skriver at dekkene er nye, f.ex. "brukt en sesong" eller noe. Skriver de ikke noe om alderen så hopper jeg over. Du kan også prøve med bare dimensjonen på dekkene, men det må være riktig dimensjon på bolter og hull også. Jeg finner alltid dekk på finn, kan bare glemme med min økonomi å kjøpe nye. Anonymkode: ad1ec...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hvem bryr seg om felger? Anonymkode: 19a98...6d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 8. oktober 2022 #4 Del Skrevet 8. oktober 2022 Det finnes muligheter for rimelige felger, da kan se på Superdekk f.eks. De har som regel felg/dekkpakker når det tid for hjulskifte. Ikke gå på akord med kvalitet på vinterdekk, felgene har mindre betydning for hvorda de ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Del Skrevet 8. oktober 2022 Skrapen, eller gjenvinningstasjon for bil har ofte gode dekk. Anonymkode: 2095f...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 8. oktober 2022 #6 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Fikk du ikke med to felgsett til bilen? Endret 8. oktober 2022 av PetterKanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. oktober 2022 #7 Del Skrevet 8. oktober 2022 Delespesialisten.no har jo rimelige dekk https://delespesialisten.dekkshop.no/shop/home Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg tror mg har boltsirkel 5x112 og vil passe masse fra wv og audi. Det fins det masse av på finn, nye og en sesong gamle sett med vinterdekk til under 5000kr Anonymkode: ce651...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 8. oktober 2022 #9 Del Skrevet 8. oktober 2022 Ta kontakt med et opphuggeri å høre om de har felger da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror mg har boltsirkel 5x112 og vil passe masse fra wv og audi. Det fins det masse av på finn, nye og en sesong gamle sett med vinterdekk til under 5000kr Anonymkode: ce651...842 Under 5000? Jeg betalte 1000 for flotte sommerdekk med felger. Solgte mine gamle felger for 500, så alt i alt kr 500 for gode dekk. Anonymkode: ad1ec...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Del Skrevet 9. oktober 2022 Tusen takk for så mange gode innspill, dette var til god hjelp for meg og gir håp om å finne noen gode vinterdekk til bilen.Fulgte ikke med hverken ekstra felger eller vinterdekk nei. Skjønner ikke noe av dimensjoner og slikt, men det står 215, 55, r17. Betyr det at da er det jeg må ha, eller kan jeg ha noe annet? ts Anonymkode: e6b05...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2022 #12 Del Skrevet 9. oktober 2022 Her Dekk 17" 215/55-17" for Dekk og felg | Brukte bildeler til din bil - Bruktdel.no Skruvat har også rimelige dekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Del Skrevet 10. oktober 2022 On 10/8/2022 at 2:49 PM, Bøtteballetten said: Ta kontakt med et opphuggeri å høre om de har felger da. Og bildeler.no Anonymkode: 6189a...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Del Skrevet 10. oktober 2022 Skriv inn dimensjonen i søkefeltet på finn, og lag et lagret søk på det så du får resultater på epost hver dag: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=215%2C+55%2C+r17&sort=RELEVANCE Anonymkode: ad1ec...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. oktober 2022 #15 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for så mange gode innspill, dette var til god hjelp for meg og gir håp om å finne noen gode vinterdekk til bilen.Fulgte ikke med hverken ekstra felger eller vinterdekk nei. Skjønner ikke noe av dimensjoner og slikt, men det står 215, 55, r17. Betyr det at da er det jeg må ha, eller kan jeg ha noe annet? ts Anonymkode: e6b05...ca1 Kommer litt an på, har biler hvor sommer og vinterdekk har samme dimensjon men har og de som har forskjellig på sommer/vinter Prøv å se på bilnummer der du kan sitte det inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2022 #16 Del Skrevet 10. oktober 2022 Fru Uperfekt skrev (35 minutter siden): Kommer litt an på, har biler hvor sommer og vinterdekk har samme dimensjon men har og de som har forskjellig på sommer/vinter Prøv å se på bilnummer der du kan sitte det inn Det står kun den ene dimensjonen, som regel sommer dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 10. oktober 2022 #17 Del Skrevet 10. oktober 2022 Dette svarer vel ikke direkte på spørsmålet ditt. Men hadde jeg hatt så dårlig råd at jeg ikke hadde hatt råd til et dekksett med gode vinterdekk til bilen, så hadde jeg solgt den nye bilen og kjøpt meg noe mer kompatibelt med tanke på økonomien. Og ja, det er tull å drive på å legge om vinterdekk og sommerdekk på ett felgsett. Det du dog kan gjøre er å kjøpe deg helårsdekk. Men husk å vedlikeholde disse underveis, særlig etter sommersesongen. Ellers mister de grepet etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #18 Del Skrevet 10. oktober 2022 Det skal vel følge med to sett med felger? At vinterfelgene ikke er like fancy som sommerfelgene er helt normalt, og dersom du har så dårlig råd at du ikke vet hvordan du skal få råd til vinterdekk, syns jeg ikke du skal prioritere noe som tross alt bare er forfengelighet. Billige dekk kan du få på finn, også får du et dekkfirma til å legge på dekkene på vinterfelg. Koster ikke mange hundrelappene. Anonymkode: ac7e7...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #19 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det skal vel følge med to sett med felger? Anonymkode: ac7e7...02c Vinterhjul er ikke noe som ordinært følger med bilen, de fleste kjøper det med når bilen er ny. Men det er i de fleste tilfeller noe man må betale ekstra for. Anonymkode: b7050...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #20 Del Skrevet 10. oktober 2022 men sånn seriøst så "sparer" man ikke på dekk, det er det som holder deg i livet, gir deg bremselengde, veigrep og sikrer deg om du må stanse uansett føre. Man sparer andre steder og kjøper ordentlige dekk optimalisert for din bil, du trenger ikke gå all in og kjøpe de dyreste, det er ikke det jeg sier men å gå for noe billig rask er å gamble med livet sitt og andres. Anonymkode: 51e73...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå