Gå til innhold

Venninne poserer seg slankere... på Tinder

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun ser da ikke slank ut. Det skrev jeg ikke. Hun ser smalere ut. Du ser hun ikke er slank, men samtidig hun er veldig stor. Jeg får ikke helt til å forklare det. Det er bare så stor forskjell på de bildene hun selv legger ut på Insta og de som andre har lagt ut av henne.

Anonymkode: 06a56...b9e

Du, det her er nok ikke unikt for veninna di..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er virkelig dette noe å bry seg om? Ærlig talt ts, la venninna di legge ut de bildene hun ønsker selv. Bilder er sårbart, så jeg skjønner at folk legger ut de mest flatterende bildene av seg selv. Jeg er ikke på Tinder selv, men har skjønt såpas at akkurat det med å legge ut flatterende bilder av seg selv er helt vanlig. 

Anonymkode: 1b848...054

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ene venninna mi har laget seg profil på Tinder og hun bruker utelukkende bilder der hun ser smalere ut, er kledd i svart eller "poserer" seg slankere. Du ser at hun ikke er tynn, men du ser absolutt ikke at hun er 120kg. Blir det litt feil? Hva tenker menn?

Hvilke bilder er det du selv legger ut av deg i sosiale medier? Hvilke bilder er det du selv sender til en persob du nettopp har møtt og som du vil at skal syns at du er tiltalende? De mislykkede med dobbelthake hvor du ser styggere ut enn du er, eller de hvor du selv syns du ser litt ekstra bra ut? Nettopp. 

Foreslår at du prøver å være venninne overfor venninnen din, og ikke noen som fremstår som en smålig og kjip kjerring.

Anonymkode: ed67c...5f7

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Hvorfor sier du det ikke til henne i stedet? Vi driter i det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hun er relativt høy (178) så hun får det til å virke som hun er smalere. Det er ikke bare Tinder. Bildene hennes på Insta er også slik. Men ser du de som er tatt av andre, som hun er tagget i, ser du stor forskjell.

Det plager meg ikke, bare så rart at hun som er sånn "body positive" gjør det slik. Spes på Tinder.

Å være body positive er ikke det samme som at man ikke ønsker å ta seg best mulig ut på bilder.

Anonymkode: ed67c...5f7

• Liker 2
Skrevet

Men... jeg er ikke overvektig, men når jeg tar bilder, så tar jeg mange, og så velger jeg ut det jeg synes jeg ser best ut på. Slankest, der magen vises minst, slike ting. Er man forpliktet til å ikke velge de bildene man ser best ut på? Så lenge bildet viser henne og hun ikke har redigert seg høyere eller slankere, så må det da være innafor.  Har hørt flere si at de har "en bra side" og "en dårlig" side når de skal bli tatt bilde av, klart alle vil se best mulig ut! La folk være i fred og leve livene sine, hvis det blir et problem ut av dette så rammer det da uansett ikke deg på noen måte. JANTELOV!

Anonymkode: eecf6...d1f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ene venninna mi har laget seg profil på Tinder og hun bruker utelukkende bilder der hun ser smalere ut, er kledd i svart eller "poserer" seg slankere. Du ser at hun ikke er tynn, men du ser absolutt ikke at hun er 120kg. Blir det litt feil? Hva tenker menn?

Jeg møtte ei slik ei på date for endel år siden. Hun så grei ut på webcam. Når vi møttes var baken brei som ei låvedør og lårene var tykke. Men vi tok noen øl sammen og jeg ble såpass full at ølbrillene sa ja takk til sengekos. Var nok litt desperat.. Men hun var et fyrverkeri i senga og en veldig grei og snill person. Så vi endte opp som kjærester i noen år. 
Sånn i ettertid var det bra hun ikke viste underkroppen i webcam, ellers hadde jeg aldri møtt henne. 

Anonymkode: b2e88...708

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg møtte ei slik ei på date for endel år siden. Hun så grei ut på webcam. Når vi møttes var baken brei som ei låvedør og lårene var tykke. Men vi tok noen øl sammen og jeg ble såpass full at ølbrillene sa ja takk til sengekos. Var nok litt desperat.. Men hun var et fyrverkeri i senga og en veldig grei og snill person. Så vi endte opp som kjærester i noen år. 
Sånn i ettertid var det bra hun ikke viste underkroppen i webcam, ellers hadde jeg aldri møtt henne. 

Din gris! 

Anonymkode: 468f3...6e4

• Liker 1
Skrevet

Ikke uvanlig dette, da. Mange menn som har opplevd å knapt kjenne igjen dama når de endelig treffes. 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Send henne gjerne min vei! Høres ut som min type. 

Anonymkode: 4b9b9...c23

Skrevet

Visst noen tenker sånn om meg håper jeg de sier i fra

Anonymkode: 66aec...2c2

Skrevet
Embla Othea skrev (9 timer siden):

Ei dundre på 120 kg klarer ikke å posere seg slank.

Joda. Man kan få til utrolig mye med vinkler og posering/filter. Er sikkert effektivt helt til daten forsvinner ut vinduet på herretoalettet. Skjønner ikke hvorfor folk lyver på en app som baserer seg på at man matcher basert på utseende for så å møtes i virkeligheten. En kompis beskrev tinder som russisk rulett, og det skjønner jeg godt med tanke på hvor avansert bilderedigeringsprogrammene har blitt på mobilen man har i lomma. 

Skrevet

Jeg skjønner at folk vil vise seg fra sin beste side. Men de forstår jo at daten vil se sannheten, så hva er vitsen. Likevel synes jeg posering og klesvalg, slik Ts sier er bedre enn filter. Poseringen gjør kanskje at hun bare ser ut som overvektig i stedet for å ha BMI nær fedme grad 2 (sykelig fedme). Men det er vel mulig å se det er henne, og man får et visst inntrykk av vekten. De som bare vil date slanke kommer ikke til å date henne uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Da er jo fasade også bedrageri da? 😅 all reklame er bedrageri? All presentasjon er bedrageri, alle sminker grisen… hehe 

Ja, men her er det selvsagt snakk om «bedrageri» i etisk, om ikke i ikke strafferettslig, forstand. Og ja: reklame handler jo ofte om å manipulere eller villede publikum. I kommersielle markeder fungerer det som regel, men på Tinder er det som å skyte seg selv i foten.

Anonymkode: dabd8...901

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men her er det selvsagt snakk om «bedrageri» i etisk, om ikke i ikke strafferettslig, forstand. Og ja: reklame handler jo ofte om å manipulere eller villede publikum. I kommersielle markeder fungerer det som regel, men på Tinder er det som å skyte seg selv i foten.

Ok, jeg er ikke på Tinder eller noe slikt. Når jeg ser på profilbilder på fb er det jo ingen som velger bildet av seg selv med en liten bussemann på vei ut av nesa… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, jeg er ikke på Tinder eller noe slikt. Når jeg ser på profilbilder på fb er det jo ingen som velger bildet av seg selv med en liten bussemann på vei ut av nesa… 

Hehe, hvis det skulle bli ulovlig å fremstille seg selv i et litt for gunstig eller rosa lys, ville det jo utelukke mye menneskelig kommunikasjon. Men hvis man visuelt markedsfører seg som slank og i virkeligheten veier 120 kg, er det bedrageri. Og selvskudd.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Send henne gjerne min vei! Høres ut som min type. 

Anonymkode: 4b9b9...c23

Enig. Tar gjerne en deilig bolle som er god i senga og morsom å være sammen med.

Anonymkode: 4eda1...3ec

Skrevet

On 10/6/2022 at 7:50 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror nok ikke det er så mange som lar seg lure. Er ikke så uvanlig med slike profiler. Man spotter ganske fort når det brukt mye krefter på å fremstille seg på denne måten.

Skrevet

F.eks. så ser jeg på instaen hennes et bilde hun tok av seg selv og et som jeg tok av henne: hun ser litt formfull ut på sitt eget men på mitt så ser du at hun er skikkelig stor.

Skrevet

Alle menn elsker å fiske stooore fisk. Alle suser støtt rundt i fjellet. Det er forskjell på å forsøke å gjøre et godt inntrykk ved å bruke et pent bilde av deg selv, og bruke et retusjert/gammelt bilde/bilde av en annen. Bu hu! Måtte du ta en kaffemed en person som hadde tær eller legger du ikke likte? De som føler det sånn, tror jeg desto mer har behov for sosial trening, for å til slutt ende opp med sin drømmepartner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...