Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

I hintvideoen til Ulven hvor han holder boka med "Norges lover".  er utgaven merket med årstallene 1687-2012. Det finnes jo nyere utgaver med nyere årstall, så hvorfor er Ulvens utgave merket 2012? Passer det årstallet med noen av de man mistenker?

Og hvorfor snakker Ulven alltid på rim i hintvideoene 🤔

Håper egentlig det ikke er Daniel Kvammen, håper det er noen ingen har gjettet på :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipphurra skrev (9 minutter siden):

I hintvideoen til Ulven hvor han holder boka med "Norges lover".  er utgaven merket med årstallene 1687-2012. Det finnes jo nyere utgaver med nyere årstall, så hvorfor er Ulvens utgave merket 2012? Passer det årstallet med noen av de man mistenker?

Håper egentlig det ikke er Daniel Kvammen, håper det er noen ingen har gjettet på :) 

Jeg håper også det er noen andre enn Kvammen 🙈 

De 3 små grisene kan ikke hinte til at svenskene kalte Northug "grisegutt"? (ref Petters jul sangen) Og at han har blåst forbi konkurrentene. Samt at han ønsker en sjanse til😅 Vet han skal ha vært borte, men er det 100% sikkert? 

Han vant iaf verdenscupen i 2012 og kongepokalen i 2015😅

Endret av Kmhfj
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmhfj skrev (17 minutter siden):

Ifht ulven så så jeg nå på introen til episode 2 og da står det "ulven" på 3 plakater en rød, en hvit og en blå. Tyder på idrettsutøver?

Eventuelt representert Norge i/for noe? 

Ja, jeg sliter med å få Kvammen til å passe på det punktet, både med de tre små grisene som han er kjempestor for, og dette.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (5 timer siden):

Det er noen ting jeg ikke får til å stemme for hverken Daniel Kvammen eller Tix, og det er de tre små grisene, og den høna vi fikk et kort glimt av. I tillegg har det vært slik at for alle de avslørte deltakerne har det vært helt klare hint i introvideoen i første program om hvem som er bak maska. Frøya sto på en togstasjon, det var en legomann i robåt som passet Skarstein, Eddie lå i hylla hoa Fantorangen, en porselenstallerken hang ved døra til Dandy. Hos ulven henger det en rød løper med noe som ser ut som broderier ved siden av det rødrutete pleddet. Jeg tror det kan være nøkkelen til å bestemme hvem ulven er

312625623_361252659497902_7754407291298872119_n.jpg

images?q=tbn:ANd9GcR7ecObmKm7bZGA7QQrAEFHva med en bunad fra Hallingdal? Rutestakk. http://www.hallingbunad.no/damebunad/6/ Borden nederst varierer, ser det ut til. Det på hint-videoen ser mer ut som hardangersøm, men det er uansett ikke helt ulikt broderiet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Kanaia said:

Den medaljongen med den gråtende gutten, kan det ha noe med at TIX ble mobbet som barn? Også har han en låt som heter Tusen tårer...

Daniel Kvammen har gitt ut ett album som heter «Guta som gret». 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipphurra skrev (1 time siden):

Syns ikke det er så gøy hvis det er totalt uventet hvem som er i masken, det er morsomt om man har vært inne på det, har noen mistanker samtidig som det ikke er for opplagt fra start. Derfor syns jeg Daniel kvammen egentlig hadde vært gøy. En litt uventet cast, vanskelig, men dersom det er riktig så har man klart å finne ut av det litt etter litt. 
nå gjenstår det jo å se, fordi ulven er usikker uansett hvor «sikker» man er.  I motsetning til feks zombien 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (16 minutter siden):

Syns ikke det er så gøy hvis det er totalt uventet hvem som er i masken, det er morsomt om man har vært inne på det, har noen mistanker samtidig som det ikke er for opplagt fra start. Derfor syns jeg Daniel kvammen egentlig hadde vært gøy. En litt uventet cast, vanskelig, men dersom det er riktig så har man klart å finne ut av det litt etter litt. 
nå gjenstår det jo å se, fordi ulven er usikker uansett hvor «sikker» man er.  I motsetning til feks zombien 

Jeg er forsåvidt veldig enig med deg.

Ser at mange av hintene flere her inne kan linke til Daniel Kvammen er veldig troverdige, så mest sannsynlig er nok Ulven ham. Jeg kjenner ikke så godt til ham, og da heller ikke stemmen.

Selv har jeg tenkt(som flere andre), både Numme, Joner og litt nå idag TIX.

Produsenten og Baronen har vært god i år! De har tydelig lagt inn hint som passer flere!! Savner en sånn "spikeren i kista" som vi fikk på Alexandra Joner, når hun nevnte filmer med K. Joner. Skulle gjerne ha hatt en sånn "åpenbaring" på Ulven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (18 minutter siden):

Jeg er forsåvidt veldig enig med deg.

Ser at mange av hintene flere her inne kan linke til Daniel Kvammen er veldig troverdige, så mest sannsynlig er nok Ulven ham. Jeg kjenner ikke så godt til ham, og da heller ikke stemmen.

Selv har jeg tenkt(som flere andre), både Numme, Joner og litt nå idag TIX.

Produsenten og Baronen har vært god i år! De har tydelig lagt inn hint som passer flere!! Savner en sånn "spikeren i kista" som vi fikk på Alexandra Joner, når hun nevnte filmer med K. Joner. Skulle gjerne ha hatt en sånn "åpenbaring" på Ulven. :)

For min del kom den kanskje litt med den lovboka i kombinasjon med at ulven sa en setning fra janteloven. Da kan det ikke være noen tvil om at «janteloven» er hintet. Nå kan jo selvsagt janteloven være et hint på flere andre også, Northug feks. Men i kombinasjon med alt det andre som jeg mener matcher kvammen så ble det litt spikern. Men igjen, enig med deg at ulven fortsatt er mye mer usikker likevel.
det er kanskje pga at med huldra så kjente man veldig godt igjen stemmen til joner også.  Og samme med zombien. Ulven er mye vanskligere sånn sett.
Jeg håper mer vi blir overraska over at zombien er en annen, siden bilal har vært opplest og vedtatt fra dag 1. men samtidig dritt om det er en annen siden ingen har giddi å prøve å gjette noe annet enn bilal omtrent🤪

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (34 minutter siden):

Jeg sendte melding til Sørlandssenteret idag, og fikk svar nå:

Screenshot_20221116_215604.thumb.jpg.c66cdf96973fdf787ab33809b3e9afb9.jpg

Da kan vi 100% avskrive Tix, hvis ikke Kristiansand har en annen tidssone.

Her driver NRK bevisst å gir oss Tix hint for å mislede😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vill tanke som sikkert ikke har noe for seg men her kan vel alt drøftes😃:

Ulven er Varg Veum- dvs Trond Espen Seim 

(Film fra 2012 bl.a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (8 minutter siden):

Hvis både Bilal, Kvammen og Finger´n er de siste tre, er det ikke veldig mange artister i år?

Jeg tror Bilal, Kvammen og Pølsa Pettersen.

Da blir det 3 artister, det har det vært i både sesong 1 og sesong 2.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke hintet om 2 til å passe med Kvammen, med mindre det faktisk er 2 personer. Kan TIX og Kvammen dele på å være ulven? Ser for meg at TIX kunne gjort seg mye til, kanskje det er Kvammen som synger når ulven synger bedre? Hintene passer jo veldig opp mot begge, på forskjellige måter. Har de to noe connection som kan muliggjøre dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridM skrev (27 minutter siden):

Jeg får ikke hintet om 2 til å passe med Kvammen, med mindre det faktisk er 2 personer. Kan TIX og Kvammen dele på å være ulven? Ser for meg at TIX kunne gjort seg mye til, kanskje det er Kvammen som synger når ulven synger bedre? Hintene passer jo veldig opp mot begge, på forskjellige måter. Har de to noe connection som kan muliggjøre dette? 

Gøy Maskorama podcast idag😄

Der snakker de bla om toer teorien på Ulven 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

IngridM skrev (30 minutter siden):

Andreas Haukeland synger bedre enn Daniel Kvammen live.

Tror Ulven er Kvammen, Ulven har ikke sunget spesielt bra noen av gangene etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (42 minutter siden):

Gøy Maskorama podcast idag😄

Der snakker de bla om toer teorien på Ulven 😉

Spennende, hvor finner jeg den? Den har jeg ikke fått med meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridM skrev (38 minutter siden):

Spennende, hvor finner jeg den? Den har jeg ikke fått med meg 😊

Du finner den i "Nrk Radio" appen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt gjennom alle fremførelsene til Ulven, og jeg synes faktisk det høres ut som to forskjellige som synger, som det er nevnt her tidligere. Jeg synes det høres ut som Thomas og Harald! Thomas Numme er jo nevnt flere ganger.. men er Harald sjekket ut? Og kan hintene passe til at det er de to? Mulig det er nevnt før her, har ikke lest gjennom absolutt alle sidene 🤣 

Ut ifra hintene var jeg sikker på at det var Daniel Kvammen, men jeg får absolutt ikke stemma til å passe der. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...