Gå til innhold

Maskorama 2022


MissStiles

Anbefalte innlegg

Kan ulven være Kristoffer Joner og Thomas "Fingern" Gullestad?  De spilte sammen i en film og mange hint passer på begge 😄👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Winterbird skrev (4 timer siden):

Det har jeg kommet frem til også.
Om vi i tillegg plusser 1687 og 2012 får vi 3699 - som er postnummeret til Gaustatoppen turisthytte. Der har Kvammen holdt konsert i regi av Turistforeningen 

Jeg søkte opp 3699 og da kom det en fuzz octaver opp, Numme var gitarist i ungdommen 

4860F01F-2138-45C7-8DBF-EC855977D9E2.png

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørgla skrev (2 timer siden):

Jeg søkte opp 3699 og da kom det en fuzz octaver opp, Numme var gitarist i ungdommen 

4860F01F-2138-45C7-8DBF-EC855977D9E2.png

En gitar-dings styrker vel heller teorien om Kvammen? 🎸

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La noen merke til at det var de samme paljettene på ulven sitt skjerf og Nicolay Ramm sin genser på lørdag? Finnes det en link mellom de to? 

Hos Brandpeople som er et PR og casting byrå ligger de to presentert helt først. Tilfeldig? 

https://antibrandpeople.no

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monjan skrev (2 timer siden):

La noen merke til at det var de samme paljettene på ulven sitt skjerf og Nicolay Ramm sin genser på lørdag? Finnes det en link mellom de to? 

Hos Brandpeople som er et PR og casting byrå ligger de to presentert helt først. Tilfeldig? 

https://antibrandpeople.no

Det kan være en person som har jobbet sammen med Ramm, Mikkel Niva?

 

Endret av Marsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli overbevist om at Ulven er Tix.  Jeg tror også han bevisst gjør om stemmen sin når han synger og danser urytmisk. Senior og barn ble begge huket av med Fantorangen/Berit Nermoen, så denne gangen tror jeg vi har med en i målgruppen til de unge å gjøre. 

Det  er mange hint jeg får til å stemme:

- Legg merke til bokstaven T i pannen på Ulven, den går over i en I mot snuten med XX på hver side av ulvens kjeft.

- Det er veldig fokus på øynene til Ulven, som hentyder til hans tics. Vesken har to øyne som er lukket.

- I presentasjonsfilmen i tredje episode ser vi en liten avisgutt, han får tics i øynene når Ulven går forbi

- Luen er en russelue, ikke militær lue

- I 2 episode sies det at "Ulven kjempet i grått og hvitt", det er nettopp det han er når han har på seg den berømte pelskåpen. TIlsvarende pels har Ulven på seg i episode 3.

- Legg merke til kroppspråk og kroppsfasong, dette er en ung, høy og slank mann

- Hesten er russelåten Ponyville 2016

- De barnslige tegningene er barneboken han gå ut i 2021

- Påstanden om at han har vunnet pris for sitt språk, kan være linket til denne boken https://www.kom24.no/kpmg-olav-brekke-mathisen-tix/kommunikasjonsradgiverens-tix-bok-nominert-til-pris-overraskende-vanskelig-a-skrive-for-barn/457079

- Skrivemaskinen har med låtskriving å gjøre, han har skrevet verdenshiten Sweet but Psycho med Ava Max

- En sjanse til viser til hvordan han har gått fra russeartist til en mer seriøs artist

- Norges lover - albumet Dømt og berømt, kan også være russelåta «Dommedagen 2020» .

- Låten Dommedagen ble gjort med Soppgirobygget, i episode 3 ser vi sopp

- Den røde kappen/skjorten kan det ha med rødruss å gjøre?

- I 3 episode ser vi årstallet 2015 på Dagens Nyheter,  i 2015 ble han landskjent for den svært omdiskuterte russelåten «Sjeiken 2015.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg helt sikker på at Ulven må være Daniel Kvammen. Ble enda mer sikker etter forringe sending. Syns også måten han beveger seg på er typisk for Kvammen, ut fra slik jeg har sett ham på konsert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (14 minutter siden):

Jeg begynner å bli overbevist om at Ulven er Tix.  Jeg tror også han bevisst gjør om stemmen sin når han synger og danser urytmisk. Senior og barn ble begge huket av med Fantorangen/Berit Nermoen, så denne gangen tror jeg vi har med en i målgruppen til de unge å gjøre. 

Det  er mange hint jeg får til å stemme:

- Legg merke til bokstaven T i pannen på Ulven, den går over i en I mot snuten med XX på hver side av ulvens kjeft.

- Det er veldig fokus på øynene til Ulven, som hentyder til hans tics. Vesken har to øyne som er lukket.

- I presentasjonsfilmen i tredje episode ser vi en liten avisgutt, han får tics i øynene når Ulven går forbi

- Luen er en russelue, ikke militær lue

- I 2 episode sies det at "Ulven kjempet i grått og hvitt", det er nettopp det han er når han har på seg den berømte pelskåpen. TIlsvarende pels har Ulven på seg i episode 3.

- Legg merke til kroppspråk og kroppsfasong, dette er en ung, høy og slank mann

- Hesten er russelåten Ponyville 2016

- De barnslige tegningene er barneboken han gå ut i 2021

- Påstanden om at han har vunnet pris for sitt språk, kan være linket til denne boken https://www.kom24.no/kpmg-olav-brekke-mathisen-tix/kommunikasjonsradgiverens-tix-bok-nominert-til-pris-overraskende-vanskelig-a-skrive-for-barn/457079

- Skrivemaskinen har med låtskriving å gjøre, han har skrevet verdenshiten Sweet but Psycho med Ava Max

- En sjanse til viser til hvordan han har gått fra russeartist til en mer seriøs artist

- Norges lover - albumet Dømt og berømt, kan også være russelåta «Dommedagen 2020» .

- Låten Dommedagen ble gjort med Soppgirobygget, i episode 3 ser vi sopp

- Den røde kappen/skjorten kan det ha med rødruss å gjøre?

- I 3 episode ser vi årstallet 2015 på Dagens Nyheter,  i 2015 ble han landskjent for den svært omdiskuterte russelåten «Sjeiken 2015.

Og et hint til... Låta han valgte som skulle gi et hint var «Bad Habits» av Ed Sheeran, kan det være at Ed Sheeran slet med stamming/tics som barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (26 minutter siden):

Jeg begynner å bli overbevist om at Ulven er Tix.  Jeg tror også han bevisst gjør om stemmen sin når han synger og danser urytmisk. Senior og barn ble begge huket av med Fantorangen/Berit Nermoen, så denne gangen tror jeg vi har med en i målgruppen til de unge å gjøre. 

Det  er mange hint jeg får til å stemme:

- Legg merke til bokstaven T i pannen på Ulven, den går over i en I mot snuten med XX på hver side av ulvens kjeft.

- Det er veldig fokus på øynene til Ulven, som hentyder til hans tics. Vesken har to øyne som er lukket.

- I presentasjonsfilmen i tredje episode ser vi en liten avisgutt, han får tics i øynene når Ulven går forbi

- Luen er en russelue, ikke militær lue

- I 2 episode sies det at "Ulven kjempet i grått og hvitt", det er nettopp det han er når han har på seg den berømte pelskåpen. TIlsvarende pels har Ulven på seg i episode 3.

- Legg merke til kroppspråk og kroppsfasong, dette er en ung, høy og slank mann

- Hesten er russelåten Ponyville 2016

- De barnslige tegningene er barneboken han gå ut i 2021

- Påstanden om at han har vunnet pris for sitt språk, kan være linket til denne boken https://www.kom24.no/kpmg-olav-brekke-mathisen-tix/kommunikasjonsradgiverens-tix-bok-nominert-til-pris-overraskende-vanskelig-a-skrive-for-barn/457079

- Skrivemaskinen har med låtskriving å gjøre, han har skrevet verdenshiten Sweet but Psycho med Ava Max

- En sjanse til viser til hvordan han har gått fra russeartist til en mer seriøs artist

- Norges lover - albumet Dømt og berømt, kan også være russelåta «Dommedagen 2020» .

- Låten Dommedagen ble gjort med Soppgirobygget, i episode 3 ser vi sopp

- Den røde kappen/skjorten kan det ha med rødruss å gjøre?

- I 3 episode ser vi årstallet 2015 på Dagens Nyheter,  i 2015 ble han landskjent for den svært omdiskuterte russelåten «Sjeiken 2015.

TIX hadde konsert på Sørlandssenteret lørdag 29. Oktober på kveldstid[+ Meet & Greet etter konserten]. Ligger bevis på det på Sørlandssenteret sin fb og insta. I tillegg ser du det om du googler billettinfo vedr. konserten. 😀

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skriver på skrivemaskinen «En sjanse til».

Eneste norske referansen jeg finner er en Fleksnes episode som kom ut i 1988 med tittelen «En sjanse til».

Vi vet med Zombien, som trolig er Bilal, at slike årstall ofte er referanse til når man ble født. Slik som Svampe-Bob og Britney albumet som kom i 1999.

Derfor tror jeg skrivemaskinen med «En sjanse til» er referanse til Fleksnes episoden med samme navn som kom ut i 1988. Ulven er trolig født i 1988.

Bare nevner det, Daniel Kvammen er født i 1988.

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (7 minutter siden):

TIX hadde konsert på Sørlandssenteret lørdag 29. Oktober på kveldstid[+ Meet & Greet etter konserten]. Ligger bevis på det på Sørlandssenteret sin fb og insta. I tillegg ser du det om du googler billettinfo vedr. konserten. 😀

Ja, den er litt vrien....

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (46 minutter siden):

Jeg føler meg helt sikker på at Ulven må være Daniel Kvammen. Ble enda mer sikker etter forringe sending. Syns også måten han beveger seg på er typisk for Kvammen, ut fra slik jeg har sett ham på konsert.

Enig, føles meningsløst å prøve på noen andre når alt matcher så bra med han. Ja man kan få hintene til å passe på flere, men synes ikke alt passer like bra som det gjør til kvammen. Bare det eksemplet med den lovboka og en setning fra janteloven og postnummer osv som det ble skrevet om tidligere her.  
blir så spennende på lørdag!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blueberrymuffin said:

Ulven skriver på skrivemaskinen «En sjanse til».

Eneste norske referansen jeg finner er en Fleksnes episode som kom ut i 1988 med tittelen «En sjanse til».

Vi vet med Zombien, som trolig er Bilal, at slike årstall ofte er referanse til når man ble født. Slik som Svampe-Bob og Britney albumet som kom i 1999.

Derfor tror jeg skrivemaskinen med «En sjanse til» er referanse til Fleksnes episoden med samme navn som kom ut i 1988. Ulven er trolig født i 1988.

Bare nevner det, Daniel Kvammen er født i 1988.

 

Det er flere norske sanger som heter "En sjanse til". Men Daniel Kvammen har sangen "Ventar på mirakelet" sammen med Daniela Reyes, og der lyder den ene tekstlinja "ein sjanse til" 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ladybuggy skrev (1 time siden):

Det er flere norske sanger som heter "En sjanse til". Men Daniel Kvammen har sangen "Ventar på mirakelet" sammen med Daniela Reyes, og der lyder den ene tekstlinja "ein sjanse til" 😊

Det er faktisk en flott juleduett, og vi nærmer oss jul. Den handler om å tro på julemagien, men mest av alt om å legge det vonde bak seg og ha tro på at ting skal bli bedre. Vel verdt å lytte til.  (Link 1)  (Link 2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (3 timer siden):

Ulven skriver på skrivemaskinen «En sjanse til».

Eneste norske referansen jeg finner er en Fleksnes episode som kom ut i 1988 med tittelen «En sjanse til».

Vi vet med Zombien, som trolig er Bilal, at slike årstall ofte er referanse til når man ble født. Slik som Svampe-Bob og Britney albumet som kom i 1999.

Derfor tror jeg skrivemaskinen med «En sjanse til» er referanse til Fleksnes episoden med samme navn som kom ut i 1988. Ulven er trolig født i 1988.

Bare nevner det, Daniel Kvammen er født i 1988.

 

 

Skal de ikke synge en låt fra det året de ble født i finalen? Det var vel slik i fjor også, om jeg ikke husker feil. Kvammen er født i 1988 som du skriver, og mulige sanger fra det året kunne være 'Faith' (George Michael), 'Need You Tonight' (INXS) og 'Got My Mind Set On You' (George Harrison). Det er en haug med gode låter fra det året, så det skal bli spennende å se hva Ulven eventuelt velger.  (Link)

Øystein Pettersen er født i 1983, og Bilal er født i 1999.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaia skrev (12 timer siden):

Jeg begynner å bli overbevist om at Ulven er Tix.  Jeg tror også han bevisst gjør om stemmen sin når han synger og danser urytmisk. Senior og barn ble begge huket av med Fantorangen/Berit Nermoen, så denne gangen tror jeg vi har med en i målgruppen til de unge å gjøre. 

Det  er mange hint jeg får til å stemme:

- Legg merke til bokstaven T i pannen på Ulven, den går over i en I mot snuten med XX på hver side av ulvens kjeft.

- Det er veldig fokus på øynene til Ulven, som hentyder til hans tics. Vesken har to øyne som er lukket.

- I presentasjonsfilmen i tredje episode ser vi en liten avisgutt, han får tics i øynene når Ulven går forbi

- Luen er en russelue, ikke militær lue

- I 2 episode sies det at "Ulven kjempet i grått og hvitt", det er nettopp det han er når han har på seg den berømte pelskåpen. TIlsvarende pels har Ulven på seg i episode 3.

- Legg merke til kroppspråk og kroppsfasong, dette er en ung, høy og slank mann

- Hesten er russelåten Ponyville 2016

- De barnslige tegningene er barneboken han gå ut i 2021

- Påstanden om at han har vunnet pris for sitt språk, kan være linket til denne boken https://www.kom24.no/kpmg-olav-brekke-mathisen-tix/kommunikasjonsradgiverens-tix-bok-nominert-til-pris-overraskende-vanskelig-a-skrive-for-barn/457079

- Skrivemaskinen har med låtskriving å gjøre, han har skrevet verdenshiten Sweet but Psycho med Ava Max

- En sjanse til viser til hvordan han har gått fra russeartist til en mer seriøs artist

- Norges lover - albumet Dømt og berømt, kan også være russelåta «Dommedagen 2020» .

- Låten Dommedagen ble gjort med Soppgirobygget, i episode 3 ser vi sopp

- Den røde kappen/skjorten kan det ha med rødruss å gjøre?

- I 3 episode ser vi årstallet 2015 på Dagens Nyheter,  i 2015 ble han landskjent for den svært omdiskuterte russelåten «Sjeiken 2015.

Jeg er tilbake på TIX jeg også. Kroppsspråket til ulven virker så kjent, og Daniel Kvammen er for ukjent for meg til at jeg skulle kjent han igjen på noen måte. Har lagt merke til mange av de samme hintene som deg. Jeg kan tilføye at det hinter om at han har hatt det vanskelig, noe TIX har vært veldig åpen om. «Den som lever får sjå» var veldig uthevet i hjerteknusersangen, mulig det er hintet. TIX forsøkte å ta selvmord? Grisene var først tilsynelatende litt redd for ulven (TIX lagde sanger som var meget lite barnevennlig, aka russesanger) før han gjorde en helomvending i musikken og ble et stort forbilde for barn (og voksne, kom inn i varmen). Dommerne har kommentert at det er variasjon i sangprestasjoner, i tillegg hintes det mye om 2. Jeg har tenkt at det kan være en mulighet at de er 2 stk som deler på, broren Mathias som også produserer musikk og i likhet med TIX har deltatt på paradise hotell? TIX var det første som slo meg når jeg så ulven, spesielt med tanke på at vi allerede hadde fått hint om briller, men jeg slo det fra meg pga konserten han hadde. Noen som vet tidspunktet for konserten han hadde på Sørlandssenteret? Han har tidligere sunget i en begravelse bare få timer før han skulle være på scenen i en annen by, så han har jo tidligere vist at han klarer å flytte på seg på kort tid. Alternativet er jo såklart at det er broren som er i kostymet på denne sendingen. 
Hengt meg opp i at ulven alltid tar seg til øret, som jeg tror er et hint om tics. At vi har fått hint om 2, kan likevel hinte om diagnosen TOuretts syndrom, hvis det ikke er et hint om 2 personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå legger jeg også merke til at TIX har lagt ut en sangtekst på Instagram av egen låt, der det blant annet står «og når hjertet mitt er knust», «den som venter, den får se» og «for gutter gråter ikke». De to førstnevnte kan knyttes direkte til hintsangen hjerteknuser ulven sang på lørdag, sistnevnte til den gråtende gutten på kostymet hans. 
 

Rabagasten- ser ingen har nevnt pinnene som var bak Rabagasten i hintvideoen, der det fokuseres på en av dem som er knekt. Fikk meg til å tenke på knekt ribbein. Noen som har noen ideer hvem det eventuelt kan passe på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridM skrev (9 minutter siden):

Nå legger jeg også merke til at TIX har lagt ut en sangtekst på Instagram av egen låt, der det blant annet står «og når hjertet mitt er knust», «den som venter, den får se» og «for gutter gråter ikke». De to førstnevnte kan knyttes direkte til hintsangen hjerteknuser ulven sang på lørdag, sistnevnte til den gråtende gutten på kostymet hans. 
 

Rabagasten- ser ingen har nevnt pinnene som var bak Rabagasten i hintvideoen, der det fokuseres på en av dem som er knekt. Fikk meg til å tenke på knekt ribbein. Noen som har noen ideer hvem det eventuelt kan passe på? 

De pinnene du nevner er årer 🛶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridM skrev (1 time siden):

Jeg er tilbake på TIX jeg også. Kroppsspråket til ulven virker så kjent, og Daniel Kvammen er for ukjent for meg til at jeg skulle kjent han igjen på noen måte. Har lagt merke til mange av de samme hintene som deg. Jeg kan tilføye at det hinter om at han har hatt det vanskelig, noe TIX har vært veldig åpen om. «Den som lever får sjå» var veldig uthevet i hjerteknusersangen, mulig det er hintet. TIX forsøkte å ta selvmord? Grisene var først tilsynelatende litt redd for ulven (TIX lagde sanger som var meget lite barnevennlig, aka russesanger) før han gjorde en helomvending i musikken og ble et stort forbilde for barn (og voksne, kom inn i varmen). Dommerne har kommentert at det er variasjon i sangprestasjoner, i tillegg hintes det mye om 2. Jeg har tenkt at det kan være en mulighet at de er 2 stk som deler på, broren Mathias som også produserer musikk og i likhet med TIX har deltatt på paradise hotell? TIX var det første som slo meg når jeg så ulven, spesielt med tanke på at vi allerede hadde fått hint om briller, men jeg slo det fra meg pga konserten han hadde. Noen som vet tidspunktet for konserten han hadde på Sørlandssenteret? Han har tidligere sunget i en begravelse bare få timer før han skulle være på scenen i en annen by, så han har jo tidligere vist at han klarer å flytte på seg på kort tid. Alternativet er jo såklart at det er broren som er i kostymet på denne sendingen. 
Hengt meg opp i at ulven alltid tar seg til øret, som jeg tror er et hint om tics. At vi har fått hint om 2, kan likevel hinte om diagnosen TOuretts syndrom, hvis det ikke er et hint om 2 personer. 

Jeg ser oppmøte var kl 20 for konserten og at posten om konserten ble lagt ut over midnatt. Fra Sørlandssenterets egen post ble konserten avsluttet med Tix. Med helikopter har det vært fullt mulig å stille til konsert fra 22-tiden for Tix etter Maskoramasendingen. Vi vet at Didrik Solli Tangen gjorde noe tilsvarende i fjor. Jeg synes som deg hintene er så sterke at konserten heller er en lure-manøver for å forvirre oss enda mer.

Jeg er også enig med deg om at Daniel Kvammen ikke er kjent nok, jeg hadde aldri hørt om han før navnet dukket opp her i forumet. Mye mer å hente for NRK å bruke Tix, og vi kan krysse av de større barna og ungdommene.

Endret av Kanaia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winterbird skrev (11 minutter siden):

De pinnene du nevner er årer 🛶

Takk! Det er nok tvilsomt at det er nok en roer med i konkurransen. Så du hvor mange årer det var? Jeg fikk umiddelbart knekt ribbein-vibber. Rabagasten har vel hentydet at han har blitt skadet, kanskje knekt ribbein kan være skaden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...