Monjan Skrevet 13. november 2022 #2581 Del Skrevet 13. november 2022 Hipparchia skrev (10 minutter siden): Hang meg litt opp i lovboken som gikk til 2012. Det ser ut som på linkedin at Daniel Kvammen satser som musiker og låtskriver januar 2013. Kan det være hintet? Ulven slår opp lovboken på side 1982. Fredrik Skavlan debuterte som tegner i Aftenposten i 1982, bare 15 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipparchia Skrevet 13. november 2022 #2582 Del Skrevet 13. november 2022 Monjan skrev (Akkurat nå): Ulven slår opp lovboken på side 1982. Fredrik Skavlan debuterte som tegner i Aftenposten i 1982, bare 15 år gammel. Tviler sterkt på det er han. Ulven har alt for ung stemme til å være Fredrik Skavlan. Jeg hører bare Kvammen når jeg nå sammenlignet når han sang Hjerteknuser med den som er delt her fra allsang på grensen. Noen som kan dele bilde av hva som står på siden i den lovboken? Kanskje hintet er der🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipparchia Skrevet 13. november 2022 #2583 Del Skrevet 13. november 2022 Googlet nå lovboken 1687 til 2012 og da står den til salgs som studentutgave. Daniel Kvammen var student da på BI i følge linkedin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 13. november 2022 #2584 Del Skrevet 13. november 2022 Hipparchia skrev (9 minutter siden): Googlet nå lovboken 1687 til 2012 og da står den til salgs som studentutgave. Daniel Kvammen var student da på BI i følge linkedin. Han var sammen med en jus-student😜 men det var litt senere enn 2012 så vidt jeg kunne lese. Så er vel neppe relevant 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 13. november 2022 #2585 Del Skrevet 13. november 2022 Har det ikke vært med en «godt voksen» de forrige sesongene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monjan Skrevet 13. november 2022 #2586 Del Skrevet 13. november 2022 Er det bare jeg som ser hvor åpenlyst det er? Her er flere hint på Fredrik Skavlan som ulven, i tillegg til de i spoiler på side 129: Spoiler -Skavlan har både sønner og døtre, den minste er ei jente (grisene holder blå, rød og lyserosa plakat). Seks barn til sammen (seks gule stjerner), -Skavlan har spilt inn program i New York (Det står NYC på den ene grisens genser), Åpner lovboken på side 1982, Skavlan debuterte i Aftenposten i 1982, bare 15 år gammel. -Mange klipp av gammel filmvisning og prosjektor- hinter til TV. -Tegning av ulven som uler mot stjernene i hintvideo- Skavlan har pratet med utallige stjerner/kjendiser -I hintvideoen i ep. 4 spilles Daydream in Blue (fargen på studiolyset i talkshowet hans). Sangen er utgitt av Wallace Collection (NRKs eksternredaktør Erik Wallace uttalte seg da Skavlan sluttet i NRK) -Skavlan fikk dobbelt så mye betalt da han byttet kanal til tv2 i 2018, og han doblet utbyttet sitt fra 2019-2020 (Ulven ser dobbelt i hintvideo i ep. 5) -Ulvens sangstemme er prikk lik Skavlan- så lenge den ikke synger grovt og “ulvete” -Fredrik Skavlan er ganske smalbygd. Stemmer med ulvens bygning når man trekker fra platåskoene og den ekstra høyden i ulvehodet.. -Skavlan har skrevet i et forord at han er født uten ballfølelse og at han svømmer som en sjøhest (hintvideo med puffet fotball og hesten utenfor hytta er mistenkelig lik en sjøhest) -De forrige sesongene har hatt en representant for den “voksne” garde. Skavlan er 56 og kan dekke den kategorien deltaker. -Skavlan har vært gift to ganger (ulven holder opp to fingre når han synger om ringen i Hjerteknuser) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 13. november 2022 #2587 Del Skrevet 13. november 2022 Hipparchia skrev (1 time siden): Tviler sterkt på det er han. Ulven har alt for ung stemme til å være Fredrik Skavlan. Jeg hører bare Kvammen når jeg nå sammenlignet når han sang Hjerteknuser med den som er delt her fra allsang på grensen. Noen som kan dele bilde av hva som står på siden i den lovboken? Kanskje hintet er der🤔 Klarer ikke helt å se hva som står på side 1982, men det kan være en lov som kan ha en viss relevans. Er det noen som har tilgang til en lovsamling 1687-2012 og kan finne ut hvilken lov det er? .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 13. november 2022 #2588 Del Skrevet 13. november 2022 Peggy-Lovise skrev (13 minutter siden): Har det ikke vært med en «godt voksen» de forrige sesongene? Jo. Sesong 1 Artist - Ulrikke Brandstorp Artist - Inger Lise Rypdal Artist - Mia Gundersen Idrettsutdøver - Susann Goksør Bjerkrheim Programleder - Markus Bailey Programleder - Anne Rimmen Politiker - Trygve slagsvold Vedum Youtuber - Herman Dahl Sesong 2 Artist - Didrik Solli Tangen Artist - Ingeborg Walther Artist - Margaret Berger Business - Christian Ringnes Journalist - Arve Juritzen Programleder - Haddy Nije Politiker - Abid Raja Youtuber - Victor Sotberg Sesong 3 Artist - Alexandra Joner Barnefigur - Fantorangen Idrettsutdøver - Birgit Skarstein Kongefamilien - Maud Angelica Behn Programleder - Ingrid Gjessing Linhave For å oppsummere: - Youtube og fantorangen er for barna. - Alle sesongene har hatt programleder. - Eldre, Rypdal i sesong 1 og Ringnes i sesong 2. - Vi mangler minst 1 artist. Det jeg tror: Zombien er Bilal Saab, artist nr 2. Så da gjenstår Rabagsten og Ulven. Er det sannsynlig at det er med to idrettsutdøvere og tre sangere? Eller er disse noe helt annet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 13. november 2022 #2589 Del Skrevet 13. november 2022 Monjan skrev (2 minutter siden): Er det bare jeg som ser hvor åpenlyst det er? Her er flere hint på Fredrik Skavlan som ulven, i tillegg til de i spoiler på side 129: Fredrik Skavlan har både flere Gullruter pluss en språkpris. Da kan han ikke være Ulven, ettersom en av påstandene fra Ulven er fleip. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monjan Skrevet 13. november 2022 #2590 Del Skrevet 13. november 2022 Har noen forresten bitt seg merke i det flagget som er i bakgrunnen i hver episode? Bak programlederen, et rødt og gult flagg hvor det står Swim here. Kan det være et hint som dekker alle deltakerne? Birgit Skarstein ble lam etter en badeulykke og er roer. Ingrid Gjessing Linhave hadde alle stemmene i NRKs lydbokutgave av Bukkene Bruse på badeland. Alexandra Joner er ofte avbildet i badedrakt og det var badedrakt i den siste hintvideoen hennes. Maud Angelica vet jeg ikke, kanskje synke eller svømme som referanse til arbeidet hennes for mental helse? Om Zombien er Bilal så er jo han tilknyttet havet gjennom å være fisker. Er ulven Fredrik Skavlan så har han uttalt at han svømmer som en sjøhest, stående. Rabagasten.. ? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monjan Skrevet 13. november 2022 #2591 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg glemte Fantorangen, han er jo kjent for sjøbanan! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 13. november 2022 #2592 Del Skrevet 13. november 2022 (endret) Kom over en interessant artikkel hos P3 som kanskje kan forklare noe av det Ulven sier. (P3) Ulven sier i 2. episode: "Det var en gang en ulv som ikke visste hva han ville være. Han reiste rundt i verden. Hva skulle han ha som karriere? Han prøvde mange hatter." Daniel Kvammen syntes hjembygda var for liten, og hadde en enorm utferdstrang. Den fikk sitt utløp da han var ferdig på videregående. Kun avbrutt av pauser hvor han jobbet i skiheisen på Geilo, så bestod begynnelsen av tjueåra av lange backpackerturer til Vietnam, Italia og Nepal. Etter hvert bestemte han seg for å begynne å studere, og da gikk turen innom både NTNU, Universitetet i Oslo og BI. Men ingen av studiene ble fullført. Etter hvert tok musikken over, og resten av historien kjenner vi. Endret 13. november 2022 av NordicViking Manglet ord 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 13. november 2022 #2593 Del Skrevet 13. november 2022 Monjan skrev (1 time siden): Er det bare jeg som ser hvor åpenlyst det er? Her er flere hint på Fredrik Skavlan som ulven, i tillegg til de i spoiler på side 129: Vis skjult innhold -Skavlan har både sønner og døtre, den minste er ei jente (grisene holder blå, rød og lyserosa plakat). Seks barn til sammen (seks gule stjerner), -Skavlan har spilt inn program i New York (Det står NYC på den ene grisens genser), Åpner lovboken på side 1982, Skavlan debuterte i Aftenposten i 1982, bare 15 år gammel. -Mange klipp av gammel filmvisning og prosjektor- hinter til TV. -Tegning av ulven som uler mot stjernene i hintvideo- Skavlan har pratet med utallige stjerner/kjendiser -I hintvideoen i ep. 4 spilles Daydream in Blue (fargen på studiolyset i talkshowet hans). Sangen er utgitt av Wallace Collection (NRKs eksternredaktør Erik Wallace uttalte seg da Skavlan sluttet i NRK) -Skavlan fikk dobbelt så mye betalt da han byttet kanal til tv2 i 2018, og han doblet utbyttet sitt fra 2019-2020 (Ulven ser dobbelt i hintvideo i ep. 5) -Ulvens sangstemme er prikk lik Skavlan- så lenge den ikke synger grovt og “ulvete” -Fredrik Skavlan er ganske smalbygd. Stemmer med ulvens bygning når man trekker fra platåskoene og den ekstra høyden i ulvehodet.. -Skavlan har skrevet i et forord at han er født uten ballfølelse og at han svømmer som en sjøhest (hintvideo med puffet fotball og hesten utenfor hytta er mistenkelig lik en sjøhest) -De forrige sesongene har hatt en representant for den “voksne” garde. Skavlan er 56 og kan dekke den kategorien deltaker. -Skavlan har vært gift to ganger (ulven holder opp to fingre når han synger om ringen i Hjerteknuser) Ser ikke for meg Skavland som ulven og at han klarer å holde en ren tone akkurat 😅 Samtidig ser det ut som at ulven mangler takt, dersom han ikke gjør seg til selvsagt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanaia Skrevet 14. november 2022 #2594 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) Nå falt brikkene på plass for Rabagasten og Thomas "Fingeren" Gullestad Plasteret, skatingen og skateulykken https://www.seher.no/kjendis/ma-opereres-etter-skate-ulykken/70594077 MOM= Mamma https://www.seher.no/kjendis/29-oktober-1991-tok-mamma-livet-sitt/70195091 Boller - Faren hans er baker Boksetemaet = Klovner i kamp Broren tok også sitt liv: Halve mynten kanskje? Det har vært DJ fokus, Thomas er DJ i Klovner i kamp Fokuset på blå øyne: Se trailer fra Den 12 mann Solsikkene - Han og Jenny har et samarbeid med Hageland Legg merke til høyden til Rabagasten, han er rundt170 (øynene er bak WOW medaljen). dette stemmer med Gullestad. Legg også merke til skostørrelsen, han har store føtter. Endret 14. november 2022 av Kanaia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^alfa^ Skrevet 14. november 2022 #2595 Del Skrevet 14. november 2022 Jeg vil bare kaste inn en idé her. Først når jeg så Ulven så tenkte jeg på TIX på grunn av kappen. Han har jo «gått mange turer i skogen, men er kjent for den ene». I overført betydning kan jo det bety at han har oppnådd mye, men blir alltid forbundet med russelåtene. Han hadde så en gullhatt som kan minne om en pimpet russelue. Han liker å være på scenen, men det krever mye av han - han anstrenger seg og slipper ticsene løs om kvelden på hotellrommet etter konsert i følge et intervju av staysman. På lørdag sang han hjerteknuser og flere ganger strofen «den som lever får sjå» og det får meg til å tenke på tittelen på sangen hans «jeg vil ikke leve». Det første hintet maskorama slapp var et par briller/solbriller, og hvem er kjent for å bruke solbriller? Jo, TIX. Han har til og med tatt på seg forfatterhatten med bokutslipp som ble nominert til en pris. Så har han vunnet flere gullruter eller priser for sitt språk? Denne er vanskelig, men han vant spellemann prisen og for så vidt MGP på sitt språk (norske låter). Så, hvordan kan han da være ulven samtidig som han har konsert på sørlandet? Ved å se på detaljene kan en legge merke til at ulven har to X’er på tennene, holdt opp to fingrer og har to ulver på vesken sin. Kan det bety at Ulven er to personer og består av Andreas «Tix» Haukeland og broren Mathias «Heux» Haukeland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 14. november 2022 #2596 Del Skrevet 14. november 2022 Monjan skrev (8 timer siden): Er det bare jeg som ser hvor åpenlyst det er? Her er flere hint på Fredrik Skavlan som ulven, i tillegg til de i spoiler på side 129: Vis skjult innhold -Skavlan har både sønner og døtre, den minste er ei jente (grisene holder blå, rød og lyserosa plakat). Seks barn til sammen (seks gule stjerner), -Skavlan har spilt inn program i New York (Det står NYC på den ene grisens genser), Åpner lovboken på side 1982, Skavlan debuterte i Aftenposten i 1982, bare 15 år gammel. -Mange klipp av gammel filmvisning og prosjektor- hinter til TV. -Tegning av ulven som uler mot stjernene i hintvideo- Skavlan har pratet med utallige stjerner/kjendiser -I hintvideoen i ep. 4 spilles Daydream in Blue (fargen på studiolyset i talkshowet hans). Sangen er utgitt av Wallace Collection (NRKs eksternredaktør Erik Wallace uttalte seg da Skavlan sluttet i NRK) -Skavlan fikk dobbelt så mye betalt da han byttet kanal til tv2 i 2018, og han doblet utbyttet sitt fra 2019-2020 (Ulven ser dobbelt i hintvideo i ep. 5) -Ulvens sangstemme er prikk lik Skavlan- så lenge den ikke synger grovt og “ulvete” -Fredrik Skavlan er ganske smalbygd. Stemmer med ulvens bygning når man trekker fra platåskoene og den ekstra høyden i ulvehodet.. -Skavlan har skrevet i et forord at han er født uten ballfølelse og at han svømmer som en sjøhest (hintvideo med puffet fotball og hesten utenfor hytta er mistenkelig lik en sjøhest) -De forrige sesongene har hatt en representant for den “voksne” garde. Skavlan er 56 og kan dekke den kategorien deltaker. -Skavlan har vært gift to ganger (ulven holder opp to fingre når han synger om ringen i Hjerteknuser) Har Skavlan hevet trofeer for ting han ikke kan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 14. november 2022 #2597 Del Skrevet 14. november 2022 Kanaia skrev (3 timer siden): Nå falt brikkene på plass for Rabagasten og Thomas "Fingeren" Gullestad Plasteret, skatingen og skateulykken https://www.seher.no/kjendis/ma-opereres-etter-skate-ulykken/70594077 MOM= Mamma https://www.seher.no/kjendis/29-oktober-1991-tok-mamma-livet-sitt/70195091 Boller - Faren hans er baker Boksetemaet = Klovner i kamp Broren tok også sitt liv: Halve mynten kanskje? Det har vært DJ fokus, Thomas er DJ i Klovner i kamp Fokuset på blå øyne: Se trailer fra Den 12 mann Solsikkene - Han og Jenny har et samarbeid med Hageland Legg merke til høyden til Rabagasten, han er rundt170 (øynene er bak WOW medaljen). dette stemmer med Gullestad. Legg også merke til skostørrelsen, han har store føtter. Jeg har tenkt at mye passer på Gullestad både på ulven og Rabagasten. Men får ikke nittigraderen og konge til å passe inn på ham for rabagasten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenny_d_b Skrevet 14. november 2022 #2598 Del Skrevet 14. november 2022 ^alfa^ skrev (4 timer siden): Jeg vil bare kaste inn en idé her. Først når jeg så Ulven så tenkte jeg på TIX på grunn av kappen. Han har jo «gått mange turer i skogen, men er kjent for den ene». I overført betydning kan jo det bety at han har oppnådd mye, men blir alltid forbundet med russelåtene. Han hadde så en gullhatt som kan minne om en pimpet russelue. Han liker å være på scenen, men det krever mye av han - han anstrenger seg og slipper ticsene løs om kvelden på hotellrommet etter konsert i følge et intervju av staysman. På lørdag sang han hjerteknuser og flere ganger strofen «den som lever får sjå» og det får meg til å tenke på tittelen på sangen hans «jeg vil ikke leve». Det første hintet maskorama slapp var et par briller/solbriller, og hvem er kjent for å bruke solbriller? Jo, TIX. Han har til og med tatt på seg forfatterhatten med bokutslipp som ble nominert til en pris. Så har han vunnet flere gullruter eller priser for sitt språk? Denne er vanskelig, men han vant spellemann prisen og for så vidt MGP på sitt språk (norske låter). Så, hvordan kan han da være ulven samtidig som han har konsert på sørlandet? Ved å se på detaljene kan en legge merke til at ulven har to X’er på tennene, holdt opp to fingrer og har to ulver på vesken sin. Kan det bety at Ulven er to personer og består av Andreas «Tix» Haukeland og broren Mathias «Heux» Haukeland? Ulven høres OVERHODET IKKE ut som Tix. Hadde stemmen vært likere, kunne jeg kjøpt teorien. Men det er null likhet i stemmen… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 14. november 2022 #2599 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) Marsh skrev (1 time siden): Jeg har tenkt at mye passer på Gullestad både på ulven og Rabagasten. Men får ikke nittigraderen og konge til å passe inn på ham for rabagasten. Mener å huske at han var på fest hjemme hos Gisle Agledahl[firgisle], lørdag 22. Oktober. Flere "halv-kjendiser" som la ut stories fra bursdagsfeiringen der. Det sagt. Gullestad kan ha kommet dit etter klokka 21, det vet jeg ingenting om. Endret 14. november 2022 av Henikka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ordsmed Skrevet 14. november 2022 #2600 Del Skrevet 14. november 2022 Interiørgla skrev (20 timer siden): Noen andre som så hva ulven gjorde med hånden sin når Gaute snakker med Silje etter duetten? Han bøyde den sånn som subwoolfer gjør 😲 Gaute refererte jo selv til ryktene om at han er én av de to i Subwoolfer med glimt i øyet (ikke vant til å stå på scenen med en ulv, du liksom), så da er det ikke så rart at personen inne i kostymet gjør akkurat de bevegelsene, tenker jeg. Uten at det trenger å bety noe. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå