Ladybuggy Skrevet 13. november 2022 #2561 Del Skrevet 13. november 2022 1 minutt siden, rosemarin said: Men ser ut som vedkommende som filmer står på scenen, så ganske risky mtp at de andre rundt der ikke så han liksom. Da vil jo de skjønne at det er tull Det forutsetter jo at noen av dem sjekker instaen hans. Synes bare det er merkelig at han ikke filma seg selv når han hadde så god mulighet til å avfeie ryktet. Men mulig det er for å beholde spenninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 13. november 2022 #2562 Del Skrevet 13. november 2022 Ladybuggy skrev (21 minutter siden): Det forutsetter jo at noen av dem sjekker instaen hans. Synes bare det er merkelig at han ikke filma seg selv når han hadde så god mulighet til å avfeie ryktet. Men mulig det er for å beholde spenninga. Ingen som er mistenkt som vil bli avskrevet helt.. Da blir de omtalt og får "gratis" reklame for at folk skal følge dem i SoMe og snakke om dem 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ladybuggy Skrevet 13. november 2022 #2563 Del Skrevet 13. november 2022 8 minutter siden, lilmiss said: Ingen som er mistenkt som vil bli avskrevet helt.. Da blir de omtalt og får "gratis" reklame for at folk skal følge dem i SoMe og snakke om dem Joda, det er sant. Men tror ikke vi kan avskrive Noman helt pga instastoryen, det har jo vist seg tidligere at mye rart er mulig i Maskorama 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 13. november 2022 #2564 Del Skrevet 13. november 2022 Ladybuggy skrev (Akkurat nå): Joda, det er sant. Men tror ikke vi kan avskrive Noman helt pga instastoryen, det har jo vist seg tidligere at mye rart er mulig i Maskorama 😊 Absolutt.. Med Ulven og forsåvidt Rabagasten føler jeg mye rart kan skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 13. november 2022 #2565 Del Skrevet 13. november 2022 Selv om jeg ikke tror Kristoffer Joner er Ulven, så deler jeg denne likevel til dere som har den teorien En av podcastene Ulven "liker" å høre på er "Sånn er du" og det finnes en episode der nettopp Kristoffer Joner er med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 13. november 2022 #2566 Del Skrevet 13. november 2022 Ladybuggy skrev (3 timer siden): Jeg tror fortsatt Ulven er Kvammen, men har funnet ut at mange av hintene (og stemmen!) passer på Noman Mubashir. Gå tur, huskes mest for én: kanskje innvandrerbakgrunnen? Mange hatter: journalist, programleder, skuespiller, forfatter Kjempa i grått og hvitt: har vært operert for grå stær Var lenge en bikarakter: var reporter i starten av karrieren Tre som heier: kjæresten og to bonusbarn Inne i varmen nå/avis med “Ulven kommer”/”En sjanse til”: kom ut som homofil i 2017, hadde en tung periode i tiden etterpå men nå føler han seg godtatt Plakater i rødt, hvitt, blått: har ledet NRKs 17. mai-sending Skrivemaskin/”har skrevet på historiene en stund”/”vet kanskje noe om deg”: har gitt ut flere bøker, og laget mange programmer hvor han viser fram andre folks historie Høne/kylling: TV-serie og kokebok “Yum yum med Noman” Militærhilsen: vært journalist i Forsvarets forum Smykker: Flere ganger kåret til årets mest velkledde mann Språkpris: Riksmålsforbundets fjernsynspris Har også vært inne på han, han røk ut av skal vi danse mot Lars Bohinen (som er fotballspiller). Men har han vært med på noe hvor han har hevet trofeer for ting han ikke kan? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monjan Skrevet 13. november 2022 #2567 Del Skrevet 13. november 2022 Ulven er Fredrik Skavlan. Det har vært helt åpenbart for meg i flere uker. Hintene er overtydelige når man kobler dem opp mot rett person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 13. november 2022 #2568 Del Skrevet 13. november 2022 Monjan skrev (8 minutter siden): Ulven er Fredrik Skavlan. Det har vært helt åpenbart for meg i flere uker. Hintene er overtydelige når man kobler dem opp mot rett person. Kan du forklare hintene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 13. november 2022 #2569 Del Skrevet 13. november 2022 jenny_d_b skrev (5 timer siden): Blir en «gøy» finale, men syns nesten det var urettferdig at Huldra gikk ut. Sammen med Zombien er hun årets desidert beste vokalist. Men er dette en konkurranse om å synge best? Jeg ser ikke på maskorama for å høre fine og gode stemmer, men for å bli underholdt. Er mange karakterer som har underholdt meg SÅ mye mer enn f.eks. zombien. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 13. november 2022 #2570 Del Skrevet 13. november 2022 Zombien er Bilal Saab! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantadi Skrevet 13. november 2022 #2571 Del Skrevet 13. november 2022 Mardina skrev (21 timer siden): Heller mer mot Thomas Numme jeg. Av en eller annen grunn 😊 Jeg og..nå.. Eller ingen av dem. Vanskeligste i år denna ulven😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 13. november 2022 #2572 Del Skrevet 13. november 2022 Usikker på om jeg hører Jo Nesbø som Ulven, men hintmessig og fysikkmessig så passer han godt. Ulven har fortalt flere historier om "Ulven". (Rødhette og Ulven, Ulven og de tre små grisene, Gutten som ropte ulv). Nesbø har skrevet flere bøker om Harry Hole. Ulven hinter til forfatterrollen og holder opp Norges lover (bonus-hint; karusellmusikk), tyder på krimforfatter. Ulven: "har delt mine minner og sendt dem langt vekk", Nesbø er utgitt i mange land. Vunnet priser for mitt språk, verktøyet til en forfatter er språket og Nesbø har vunnet flere priser for bøkene sine. Hatt mange karrierer: økonom, di derre og forfatter. Fotballhint har spilt for Molde. Har gått mange turer, men huskes for en. Metafor for mange karrierer, men huskes for Harry Hole, evt at han har reist masse, men turen alle husker er den der han reiste til Thailand og skrev den første Harry Hole boka. Ulven har sunget en Harry Styles sang > Harry Hole. "Dans på bordet, alt hun vil i kveld er bare dans på bordet" > "Rumba med Gunn" Blue > Di derre sangen "Blå himmel" Ulven sang Kaizers, Jo Nesbø og Jan-Ove sang "Jul for en kåbbåi" 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 13. november 2022 #2573 Del Skrevet 13. november 2022 Agathe skrev (9 minutter siden): Usikker på om jeg hører Jo Nesbø som Ulven, men hintmessig og fysikkmessig så passer han godt. Ulven har fortalt flere historier om "Ulven". (Rødhette og Ulven, Ulven og de tre små grisene, Gutten som ropte ulv). Nesbø har skrevet flere bøker om Harry Hole. Ulven hinter til forfatterrollen og holder opp Norges lover (bonus-hint; karusellmusikk), tyder på krimforfatter. Ulven: "har delt mine minner og sendt dem langt vekk", Nesbø er utgitt i mange land. Vunnet priser for mitt språk, verktøyet til en forfatter er språket og Nesbø har vunnet flere priser for bøkene sine. Hatt mange karrierer: økonom, di derre og forfatter. Fotballhint har spilt for Molde. Har gått mange turer, men huskes for en. Metafor for mange karrierer, men huskes for Harry Hole, evt at han har reist masse, men turen alle husker er den der han reiste til Thailand og skrev den første Harry Hole boka. Ulven har sunget en Harry Styles sang > Harry Hole. "Dans på bordet, alt hun vil i kveld er bare dans på bordet" > "Rumba med Gunn" Blue > Di derre sangen "Blå himmel" Ulven sang Kaizers, Jo Nesbø og Jan-Ove sang "Jul for en kåbbåi" Synes dette er et godt forslag, mer sannsynlig enn Kvammen i hvert fall.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ladybuggy Skrevet 13. november 2022 #2574 Del Skrevet 13. november 2022 1 hour ago, Marsh said: Har også vært inne på han, han røk ut av skal vi danse mot Lars Bohinen (som er fotballspiller). Men har han vært med på noe hvor han har hevet trofeer for ting han ikke kan? Han vant lipsyncbattlen i Drag me out. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenny_d_b Skrevet 13. november 2022 #2575 Del Skrevet 13. november 2022 (endret) Jeg har ikke helt trodd på at Ulven er to stykker, men nå KLARER jeg ikke la være å tenke på duoen Henrik Thodesen/Odd Magnus «Odda» Williamson. Var 100% overbevist om at jeg hørte Thodesen de første episodene (men også som Rabagasten), men så har stemmen variert så veldig. Er noen hint som peker mot at det kan være to - ark som settes sammen, to briller, osv. Deres første show sammen var i 2015. Og på toppen av det hele er begge to født i 1980, så neste uke når de skal synge sang fra fødselsåret vil det være riktig for begge uansett sang… Blir nok den runden som avgjør. Daniel Kvammen er født i 1988 og Joner i 1972, så den «sang fra fødselsåret» blir uansett spiker i kista på en del av teoriene her. Ang. Nesbø: en morsom vri der er at han valgte sangen «Hjerteknuser» lørdag - han har nemlig skrevet en krimbok hvor drapsvåpenet er en slags dings du fester rundt brystet på en person som sakte, men sikkert knuser/sprenger brystet og hjertet deres. Så anbefaler jeg alle å høre dagens Maskorama-podkasten! Kom mange gode hint der. Har låst Bilal Saab (igjen, har trodd det var han hele tiden) etter at Alexandra der fortalte at Zombien varma opp med å synge sjømannssanger. Syns for øvrig han Maskorama-wiki-Alex hadde gjort godt detektivarbeid rundt Kvammen. Som flere tenker her var nok bildet lørdag morgen planta. Endret 13. november 2022 av jenny_d_b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monjan Skrevet 13. november 2022 #2576 Del Skrevet 13. november 2022 rosemarin skrev (1 time siden): Kan du forklare hintene? Spoiler Derfor er Fredrik Skavlan ulven: Historiene han forteller i programmene med hans karriere. Er både journalist (prøvde mange hatter, reiste mye rundt i verden, bikarakter av sort, avisgutt) og kunstner/ tegner. Han er likevel mest kjent som programleder (huskes best for en “tur”, stor munn). Det er masse referanser til familien hans: Han har seks barn (tegning av en stor geit og seks små) i to kull (de tre små griser) Han er helten deres (for de tre små griser er ulven kjempestor). Han er gift med Maria Bonnevie (M på smijernsporten, Rødhette. Hun har spilt i en filmen “En sjanse til”). “En sjanse til” kan også hinte til at Skavlan får en ny sjanse hos NRK. I bakgrunnen når han opptrer står det I´m Home, sweet home (tilbake i Norge igjen) Sier flere ganger at han liker seg på scenen, er underholder). Skavlan er kjent for sin gutteaktige sjarm (brosjen med en gutt, avisgutten i hintvideo) Ulven kommer- 2015- intervju av Jimmie Åkesson som skapte masse oppstyr, Skavlan ble den store stygge“ulven”. Er blitt beskyldt for å være sexistisk, mannsjåvinist (banan og to ferskener i hintvideo). Skavlan har en “militærkarriere” på 24 timer- avisgutten gjør militærhilsen, og ulvens hatt kan være en militærhatt.. “Jeg har vunnet priser, også for ting jeg ikke kan” -Pris fra Foreningen Norden for sin “svorsk” på tv. Gullsmykket kan være hint til “gullrekka” på NRK. Han har en diamant på tannen, jeg har sett TV2s helgeunderholdning omtalt som diamantrekka. Han har uttalt at han helst går i pysj hjemme. Pysj er gjerne rutete flanell (flanellskjorte). Har uttalt at han spiser mye is- islogo i bakrgrunnen under opptredene. Er laseroperert (et par tykke og et par tynne brilleglass). Sjekk også ut dansevideoen på Skavlans Instagram (2019)- veldig lik dans- bl. a skibevegelser. “Ulven hadde reist langt om lenge, og lengre enn langt. Gjennom bygd og by, og så så mangt (vært overalt via TV-skjermen)Han hadde hørt dem rope ulv, men nesten ingen kom (dalende seertall). Så ulven rusla skukøra hjem, og tenkte seg om (la ned programmet sitt). “Har du skjønt tegninga (er tegner/ kunstner,) og ser du at det er meg?". “Det koster litt” - Skavlan har artrosegikt Har intervjuet utallige kjendiser gjennom årene (tegner utallige stjerner i hintvideo) Ulven sang “I´m blue: Skavlan programmet hadde blått studiolys Vi kjenner Skavlan best sittende i programlederstolen- ulven setter seg ofte ned Ulven tar seg ofte til øret og haka- som Skavlan som programleder Ulven har grønne øyne, som Skavlan. Han skifta klær under en opptreden, til Skavlans hud og hårfarge. Skavlan har utgitt boka “Kaviar i tastaturet” (keyboard med noe oransj om kan ligne fiskerogn i bakgrunnen under forrige opptreden) Det eneste jeg ikke får til å stemme er at Skavlan har vunnet både Gullruten og pris for sitt språk (fleip eller fakta)- men som det sies: Alt kan skje i Maskorama 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 13. november 2022 #2577 Del Skrevet 13. november 2022 jenny_d_b skrev (10 minutter siden): Jeg har ikke helt trodd på at Ulven er to stykker, men nå KLARER jeg ikke la være å tenke på duoen Henrik Thodesen/Odd Magnus «Odda» Williamson. Var 100% overbevist om at jeg hørte Thodesen de første episodene (men også som Rabagasten), men så har stemmen variert så veldig. Er noen hint som peker mot at det kan være to - ark som settes sammen, to briller, osv. Deres første show sammen var i 2015. Og på toppen av det hele er begge to født i 1980, så neste uke når de skal synge sang fra fødselsåret vil det være riktig for begge uansett sang… Blir nok den runden som avgjør. Daniel Kvammen er født i 1988 og Joner i 1972, så den «sang fra fødselsåret» blir uansett spiker i kista på en del av teoriene her. Ang. Nesbø: en morsom vri der er at han valgte sangen «Hjerteknuser» lørdag - han har nemlig skrevet en krimbok hvor drapsvåpenet er en slags dings du fester rundt brystet på en person som sakte, men sikkert knuser/sprenger brystet og hjertet deres. Så anbefaler jeg alle å høre dagens Maskorama-podkasten! Kom mange gode hint der. Har låst Bilal Saab (igjen, har trodd det var han hele tiden) etter at Alexandra der fortalte at Zombien varma opp med å synge sjømannssanger. Syns for øvrig han Maskorama-wiki-Alex hadde gjort godt detektivarbeid rundt Kvammen. Som flere tenker her var nok bildet lørdag morgen planta. Hva med tvillingene Aune og Vebjørn Sand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 13. november 2022 #2578 Del Skrevet 13. november 2022 Elsker at det er så mange teorier, og alle er like overbevist. Ulven har gitt alle mye hodebry! Selv lener jeg fortsatt mest mot Daniel Kvammen, men på lørdag får vi jo låter fra året de er født som vil utelukke en del av teoriene. Hadde elsket om det viste seg å være Fredrik Skavlan eller Jo Nesbø. Da skal NRK ha måttet jobbet hardt for å overtale dem til noe sånn, og det hadde vært kult om de fikk til. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipparchia Skrevet 13. november 2022 #2579 Del Skrevet 13. november 2022 Hang meg litt opp i lovboken som gikk til 2012. Det ser ut som på linkedin at Daniel Kvammen satser som musiker og låtskriver januar 2013. Kan det være hintet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 13. november 2022 #2580 Del Skrevet 13. november 2022 Hipparchia skrev (4 minutter siden): Hang meg litt opp i lovboken som gikk til 2012. Det ser ut som på linkedin at Daniel Kvammen satser som musiker og låtskriver januar 2013. Kan det være hintet? Tror det kan ha vært et hint mot dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå