Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

voldar skrev (2 minutter siden):

Har en samboer som så på tiktok at Jon Øigarden ble nevt der, mye passet.. Synes stemmen kanskje passer 🤔 Kan han sjekkes ut? 

Han kan sjekkes ut 👍😊

Spiller i Dødsdansen med Pia Tjelta og Thorbjørn Harr på Nationaltheatret. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marsh skrev (1 time siden):

Og begge de har hatt konserter samtidig som Maskorama

Hmmm, ja da ble det jo litt verre med de to😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt litt på dette med WOW hintene til rabagasten og Pølsa, kan det bety Winther Olympic Winner? Eller har noen funnet en annen betydning?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg har fått en åpenbaring😅

Satt å så på en tannkrem reklame (solidox??) på tv2, der var Matias Alegria med…. I lysblå pelsjakke, veldig likt det ulven hadde på nå på lørdag… 

Så nå har jeg snoket😅

Hint fra TV-sendingen:

• Holder til i skogen…..hundremeterskogen Holmlia? Han bor på Holmlia. 
  • Litt bråkjekk- kjekk i alle fall😅
  • Går kledd i en slags brynje med kappe……han er Ninja-Matias på barne-tv
  • Nordnorsk dialekt… står i bio på  stagepool at han er god på dialekter, så kan lett fake. 
  • Ser en stråhytte som han dytter bort – og sier at han blåste hindringene bort… denne finner jeg ikke ut av😅
  • Han sparker bort en slitt fotball… har spilt Bebeto i en fotballopera. 

• Skrivemaskin… han har skrevet barnebok. 

Synes stemmen passer ganske godt også… 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ulven være Lars monsen?😊 har hytte i Nordland (dialekta) og sa etter sist gang etter panelets gjettinger at «de var helt på villspor».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (5 timer siden):

Vet ikke, man kan jo tolke det litt som

man vil, men leste saken her om at han ble deprimert av suksessen og mistet seg selv. Kanskje det er å overtolke, men han ble en bikarakter i eget liv?🤪

står også at han så tok tak og så møtte han kjæresten - som har to barn.(nå er han stor for de tre små grisene) 🤪

https://www.vg.no/rampelys/i/lV5pdG/daniel-kvammen-jeg-var-smaadeppa-paa-toppen-av-verden

Jeg tror du kan være på sporet av noe her. Før sang nr. 2 på lørdag sa Ulven bl.a. dette om sangen: "Det krever kanskje litt, og det er ikke lett å se. Men når man leter litt, så finner man et hint her og." Og så synger han sangen 'Blue (Da Ba Dee)'.

Jeg så gjennom sangen flere ganger for å finne eventuelle hint, men fant ikke noe. Deretter fant jeg fram originalen med Eiffel 65 for å lete etter hint, sjekket teksten til sangen, men kom opp like tomhendt. Så kom jeg til å tenke på det engelske uttrykket 'feeling blue', som betyr å føle seg trist, nedstemt, deprimert. Og da ga plutselig teksten og hele sangen mer mening! 

Det som jeg først trodde var en artig og glad sang er kanskje ikke det allikevel. Det handler om en person som har alt han trenger. Han har et hus, en bil (Corvette) og en kjæreste. Men til tross for alt dette, så føler han seg 'blue' - trist og deprimert. Og alt rundt ham er blått - alt er bare vondt og trist.

Og her tror jeg vi finner hintet som Ulven snakket om, for her er det klare paralleller til Daniel Kvammen. Han var ung og fikk plutselig stor suksess, og han var praktisk talt 'on top of the world'. Det ble mye festing og drikking, og til slutt så ble det for mye. Han ble selvdestruktiv og begynte å miste kontrollen, og han ble på sett og vis en 'bikarakter av sort' i sitt eget liv, som Ulven sier. Men han tok grep, klarte å få kontroll, og kom tilbake på rett kjøl igjen.

Kvammen har gitt flere intervjuer der han har snakket om dette (MagasinetPsykiskHelse)  (TV2)  (VG). Og 10. oktober i fjor på 'Verdensdagen for psykisk helse' skrev han en kommentar på Facebook om det å gå gjennom tunge perioder (slik han hadde gjort). Han sier at man må tørre å konfrontere det vonde, og ta vare på de som er alene i mørket. De trenger hjelp til å finne vegen ut. Kloke ord av en dyktig og reflektert artist.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Rabagasten er Asgeir Borgemoen. Stemmen hans når han synger kan minne litt om stemmen til Asgeir. Flere ting i hintvideoene som også kan tyde på at det er ham. Rabagasten skater et rødt skateboard og fyrer opp en rød røykbombe, noe som kan referere til det tydelige røde håret til Asgeir da han var programleder for barne-TV-programmet Fritt Fram i begynnelsen av 2000-tallet. I 3. episode av Maskorama ser man også i hintvideoen til Rabagasten at han beveger seg inn i et Super Mario Bros-liknende spill, noe som kan referere til at Asgeir har den norske hovedstemmen i Disney-filmen Rive-Rolf som handler om arkadespillkarakteren Rive-Rolf. I 4. episode som ble vist sist lørdag så vi også på hintvideoen til Rabagasten at han kjøpte en vaffel, og Asgeir er som kjent en person som er ekstremt glad i vafler, noe han har vist veldig ofte i Fritt Fram. I den hintvideoen er det også mulig å skimte en tegning av en grønn skapning blant grafittien, noe som kan referere til at Asgeir også har den norske hovedstemmen i Shrek-filmene som handler om det grønne monsteret Shrek. Så ja, jeg er temmelig sikker på at Rabagasten er Asgeir Borgemoen. Men det kan også være Henrik Elvestad, for i den første hintvideoen ser man en elv, noe som kan referere til etternavnet hans "Elvestad". Stemmen til Rabagasten kan også høres litt ut som stemmen til Henrik. Men enn så lenge prioriterer jeg Asgeir Borgemoen da det er så mange hint som kan tyde på at det er ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballinciaga skrev (1 time siden):

Jeg tror Rabagasten er Asgeir Borgemoen. Stemmen hans når han synger kan minne litt om stemmen til Asgeir. Flere ting i hintvideoene som også kan tyde på at det er ham. Rabagasten skater et rødt skateboard og fyrer opp en rød røykbombe, noe som kan referere til det tydelige røde håret til Asgeir da han var programleder for barne-TV-programmet Fritt Fram i begynnelsen av 2000-tallet. I 3. episode av Maskorama ser man også i hintvideoen til Rabagasten at han beveger seg inn i et Super Mario Bros-liknende spill, noe som kan referere til at Asgeir har den norske hovedstemmen i Disney-filmen Rive-Rolf som handler om arkadespillkarakteren Rive-Rolf. I 4. episode som ble vist sist lørdag så vi også på hintvideoen til Rabagasten at han kjøpte en vaffel, og Asgeir er som kjent en person som er ekstremt glad i vafler, noe han har vist veldig ofte i Fritt Fram. I den hintvideoen er det også mulig å skimte en tegning av en grønn skapning blant grafittien, noe som kan referere til at Asgeir også har den norske hovedstemmen i Shrek-filmene som handler om det grønne monsteret Shrek. Så ja, jeg er temmelig sikker på at Rabagasten er Asgeir Borgemoen. Men det kan også være Henrik Elvestad, for i den første hintvideoen ser man en elv, noe som kan referere til etternavnet hans "Elvestad". Stemmen til Rabagasten kan også høres litt ut som stemmen til Henrik. Men enn så lenge prioriterer jeg Asgeir Borgemoen da det er så mange hint som kan tyde på at det er ham.

"Sjefen over alle sjefer" virker vel mer tett bygd enn det Ulven gjør, det kan være kostymet som spiller oss et puss, men Ulven virker mer tynn og hengslete enn Asgeir Borgemoen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud for et irriterende program. Altså, de kjendisene som er inni figurene-tror ikke jeg vet hvem halvparten av de er. Litt vanskelig å gjette da. Kun sett en episode da det var noe familien ville se. Er det bare meg? Er alle disse folkene så kjent at dere alle vet hvem de er? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinusu skrev (6 timer siden):

Vet ikke hvorfor jeg får onklp vibber av rabagasten 😂

Tenkte på det samme, men han er sjekket ut. :)

Jaa9 & Onklp hadde konsert på Terminalen i Ålesund den 29. Oktober på kveldstid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (6 timer siden):

Jeg tror du kan være på sporet av noe her. Før sang nr. 2 på lørdag sa Ulven bl.a. dette om sangen: "Det krever kanskje litt, og det er ikke lett å se. Men når man leter litt, så finner man et hint her og." Og så synger han sangen 'Blue (Da Ba Dee)'.

Jeg så gjennom sangen flere ganger for å finne eventuelle hint, men fant ikke noe. Deretter fant jeg fram originalen med Eiffel 65 for å lete etter hint, sjekket teksten til sangen, men kom opp like tomhendt. Så kom jeg til å tenke på det engelske uttrykket 'feeling blue', som betyr å føle seg trist, nedstemt, deprimert. Og da ga plutselig teksten og hele sangen mer mening! 

Det som jeg først trodde var en artig og glad sang er kanskje ikke det allikevel. Det handler om en person som har alt han trenger. Han har et hus, en bil (Corvette) og en kjæreste. Men til tross for alt dette, så føler han seg 'blue' - trist og deprimert. Og alt rundt ham er blått - alt er bare vondt og trist.

Og her tror jeg vi finner hintet som Ulven snakket om, for her er det klare paralleller til Daniel Kvammen. Han var ung og fikk plutselig stor suksess, og han var praktisk talt 'on top of the world'. Det ble mye festing og drikking, og til slutt så ble det for mye. Han ble selvdestruktiv og begynte å miste kontrollen, og han ble på sett og vis en 'bikarakter av sort' i sitt eget liv, som Ulven sier. Men han tok grep, klarte å få kontroll, og kom tilbake på rett kjøl igjen.

Kvammen har gitt flere intervjuer der han har snakket om dette (MagasinetPsykiskHelse)  (TV2)  (VG). Og 10. oktober i fjor på 'Verdensdagen for psykisk helse' skrev han en kommentar på Facebook om det å gå gjennom tunge perioder (slik han hadde gjort). Han sier at man må tørre å konfrontere det vonde, og ta vare på de som er alene i mørket. De trenger hjelp til å finne vegen ut. Kloke ord av en dyktig og reflektert artist.

Han holder opp 2 fingre ganske så tydelig når han sier maskorama, tror det kan være hintet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fritz Aanes er ulven, og lua/hatten er hint til da han var med på "Homsepatruljen".

Han har vunnet to gullruter. 

Definitivt fått "en sjanse til" da han ble tatt i doping etter OL.

Endret av LadyBug'en
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

voldar skrev (7 timer siden):

Har en samboer som så på tiktok at Jon Øigarden ble nevt der, mye passet.. Synes stemmen kanskje passer 🤔 Kan han sjekkes ut? 

Han har teaterforestilling lørdag 1800, ferdig 1930, men tviler på om han rekker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (4 timer siden):

"Sjefen over alle sjefer" virker vel mer tett bygd enn det Ulven gjør, det kan være kostymet som spiller oss et puss, men Ulven virker mer tynn og hengslete enn Asgeir Borgemoen.

Nå var det snakk om Rabagasten da, ikke Ulven ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smurfii skrev (49 minutter siden):

Har hengt meg litt opp i at det står Mamma💗 på brystet til Rabagasten😂 kan det være Moxnes?😅 

https://www.klikk.no/underholdning/rodt-politiker-bjornar-moxnes-bor-fortsatt-i-samme-hus-som-mamma-7065165

Passer med sterke meninger, mye stjerner og røde ting også🤪 men ellers vet jeg ikke med hintene🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballinciaga skrev (6 timer siden):

Den elven kan symbolisere Gudbrandsdalslågen, da Asgeir er fra Gudbrandsdalen 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så veldig på at rabagasten er Henrik elvestad, syntes stemmen har ligna veldig, men ikke nå på lørdag, da hørtes det ikke ut som han i det hele tatt😩 

orker ikke😂 men gøy at man fortsatt er usikker på noen, selv om teoriene om at hintene passer til pølsa er overbevisende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballinciaga skrev (7 timer siden):

Kan man knytte nittigraderen opp mot ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...