Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

hintet skrev (2 minutter siden):

En vesentlig forskjell er at veldig mange kjente igjen Maud sin stemme i Dandy, men svært få melder det samme på Pølsa og Rabagasten.

I tilegg var vel hintene mot Maud veldig spot on, mens de vi har på pølsa er boller, skateboard, plaster, tapt veddemål osv, altså hint som kan vri og vrenges og brukes på mange personer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tantadi skrev (10 minutter siden):

Den blå ulven er sikkert Bernt Høie eller Torbjørn Røe Isaksen..kanskje

Jeg tror begge de to er for lave til å være Ulven.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (5 timer siden):

I Maskorama podcasten i dag så kommer det hint fra Maud ang Ulven om at han er den som er mest opptatt av å rette og fikse på kostymet før han går på. Altså en som er litt opptatt av utseendet sitt.

Hvem tror vi av de mistenkte som kan passe på det?

Jeg tror ulven er homofil, og Tore Petterson eller Adam Skjølberg har høyden, men kanskje ikke så mye annet som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ulven er homofil, og Tore Petterson eller Adam Skjølberg har høyden, men kanskje ikke så mye annet som passer

Stemmene passer ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridM skrev (3 timer siden):

Dere har overbevist meg godt angående «Pølsa» her inne. Jeg kjenner ikke så godt til han, men har lagt merke til at Rabagasten har antydning til plystrelyd når han uttaler F. Dette er nok noe som er vanskelig å kamuflere selv om man endrer på dialekt, synger etc. Er dette noe Pølsa kan ha, eventuelt andre kandidater? 
Min første tanke på Ulven var TIX. Mange av hintene stemmer. Men, stemmen passer ikke. Kan han lure oss? 

Men Tix hadde en opptreden på Sørlandssenteret en av lørdagene kl 20, om det ikke var oppspinn, men litt rart om det er det, litt for mange som hadde lagt merke til at han ikke var der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sukkerfrihverdag skrev (3 timer siden):

Nå oppdaget jeg en ting. Ulven sang først i runde 2 i går, og endret dermed rekkefølge fra første runde. Kanskje dette er noen som skulle rekke noe? I Kåss til kvelds i går så dukket plutselig Odd-Magnus Williamson opp, i en helt random birolle. Og stemmen høres jo veldig ut som hans?! Er han utelukket på noe vis?

Koss til kvelds går ikke direkte....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut et nytt navn på Rabagasten: 

Marius Skjelbæk

Kun med tanke på at han synger litt og er godt kjent for være litt mindre god på kart og kompass 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmhfj skrev (1 minutt siden):

Slenger ut et nytt navn på Rabagasten: 

Marius Skjelbæk

Kun med tanke på at han synger litt og er godt kjent for være litt mindre god på kart og kompass 😅

Hadde aldri klart å være så aktiv på scenen uten å vist det mer i lyd og fjolleri. Utrolig vimsete fyr, ikke veldig godt trent. Men han er en god etterligner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (2 timer siden):

I tilegg var vel hintene mot Maud veldig spot on, mens de vi har på pølsa er boller, skateboard, plaster, tapt veddemål osv, altså hint som kan vri og vrenges og brukes på mange personer.

Enig i at hintene er veldig generelle. Men det var Maud sine også, med unntak av det som var fra hennes egen Instagram - som hun/NRK tenkte folk ikke ville plukke opp på. Jeg hadde sett den posten nylig, og tenkte derfor umiddelbart på henne.

Det er mange diffuse hint mot Pølsa, men hvor mange personer passer egentlig alle disse hintene sammen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (10 timer siden):

Det trenger ikke nødvendigvis bety noen ting. Vi vet av erfaring at mange hint er lagt til for å villede, og for at vi seere skal henge oss opp i og bruke mye tid og energi på ting som ikke er relevante (som vi gjorde med f.eks. Nøkken i fjor). Jeg vet ikke om "en tur i skogen som folk husker" kan være et hint mot 'Kompani Lauritzen', eller om det viser til noe helt annet.

Kvammen hadde konsert på toppen av Galdhøpiggen som må kunne regnes som en tur. Og i 2018 hadde han påsketurné der han gikk på ski fra turisthytte til turisthytte og spilte konserter. Noe som også er en tur. Så flere turer han kan huskes for. 

Endret av morgenkåpedyret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si det er så diffust når vi ser en 90grader og tallene blir til nittigraderen når vi veit han har rekorden i MM.

Sammen med alle de andre hintene er det bankers at det er pølsa😁

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av hintene til ulven passer til pølsa, men jeg får ikke stemme og kroppsfasong til å stemme.

Maud hadde visstnok sagt i podcasten at ulven var veldig opptatt av klærne sine eller noe i den duren.

«Ulven en trofast og liker å kle på seg» ble det sagt i en av videoene i går. Jeg tenker det kan bety en person som er kjent for å være velkledd, hva med Fredrik Solvang eller Noman Mubashir?

Har forøvrig også sett Fredrik Skavlan nevnt, noe som passer med tegnehintene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sukkerfrihverdag skrev (57 minutter siden):

«Ulven en trofast og liker å kle på seg» ble det sagt i en av videoene i går. Jeg tenker det kan bety en person som er kjent for å være velkledd, hva med Fredrik Solvang eller Noman Mubashir?

Nei, det er ikke det Ulven sier. Han sier: Ulven er trofast og lyver aldri på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmhfj skrev (På 1.11.2022 den 18.54):

Hvis vi skal se bort fra Maud Angelica på Dandy. 

Kan kortene konge og dronning bety at hun er en del av et superpar? 

Typ Petter stordalen og Gunhild, nå er jo ikke de mer, og jeg klarer ikke å huske hvem som evt er et lignende par 😅

Brita Møystad (det som er etternavnet?).

Tenker da mer på pride og store bokstaver, hun er jo ikke akkurat redd for å si det hun mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som tenker André Villa som rabagasten? Hint1 snakker trøndersk, Rachel Nordtømme. Hint 2 : mamma tatovering, hjalp moren gjennom kreften. Tallet 5 : 5 seiere i IFMX Night Of The Jumps, 5. plass fra X-Games. Hint 3 : veddemålet, hadde en duell mot Rachel og tapte. Foreløpig det jeg har funnet ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (5 timer siden):

Nei, det er ikke det Ulven sier. Han sier: Ulven er trofast og lyver aldri på seg. 

Og så sa Maud i podcasten at ulven er den som gjør seg mest flid med utseendet, så det kan likevel være en velkledd person

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på hvordan Kvammen beveger seg her på Allsang på Grensen. Jeg blir bare mer og mer overbevist om at Kvammen er Ulven. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (11 timer siden):

Men Tix hadde en opptreden på Sørlandssenteret en av lørdagene kl 20, om det ikke var oppspinn, men litt rart om det er det, litt for mange som hadde lagt merke til at han ikke var der?

Jeg klarer ikke helt å få det til å stemme at det skal være TIX, annet enn på hintene. Jeg ble dog litt usikker på om det at ulven alltid tar seg til øret skal hinte om tics. Hvis det skulle være han, så har han lurt meg trill rundt i så tilfelle. 😂 

Endret av IngridM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...