lilmiss Skrevet 1. november 2022 #1601 Del Skrevet 1. november 2022 diam0nd skrev (7 minutter siden): Jeg tror også at ulven er Kvammen.. Har vi hørt Kvammen synge på engelsk eller bokmål? Nei. Kvammen er heller ikke verdens mest skolerte sanger, han er en formidler, synger på sin nynorske vakre måte.... Bilal for eksempel, HAN er en skolert SANGER. Har lyst til at det skal være Kvammen, men får ikke alle hintene til å stemme, feks NYC på genserne til grisene + hintet om "bikarakter av sort". Reist rundt, mange karrierer? hm Tror heller ikke det er han, men av de nevnt så langt stemmer flest hint - men er mye igjen. Står fortsatt ved at Ulven og Rabagasten foreløpig har flydd litt under radaren. Håper vi får litt mer drahjelp Det fikk vi jo av Margaret i fjor etter hvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 1. november 2022 #1602 Del Skrevet 1. november 2022 Blueberrymuffin skrev (48 minutter siden): Daniel Kvammen er ikke ulven. Ulven er ikke en sanger, ulven har en av de dårligste vokalene i Maskorama i år. Vil nesten si det er en fornærmelse å hevde at ulven er en profesjonell sanger. Hintene kan stemme, men man må faktisk høre på stemmen, og da er det veldig tydelig at dette ikke er en proff sanger. Vet ikke helt, synes dette minner mye om ulven på lørdag P3 Gull 2015: Daniel Kvammen - "Du fortenar ein som meg" - Bing video, men hører også Thomas Numme innimellom, og om det ikke hadde vært for fleip eller fakta hadde jeg tenkt at det var Emil Gulkild eller til og med Hans Olav Brenner, men der passer ikke alle hint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmhfj Skrevet 1. november 2022 #1603 Del Skrevet 1. november 2022 Hvis vi skal se bort fra Maud Angelica på Dandy. Kan kortene konge og dronning bety at hun er en del av et superpar? Typ Petter stordalen og Gunhild, nå er jo ikke de mer, og jeg klarer ikke å huske hvem som evt er et lignende par 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 1. november 2022 #1604 Del Skrevet 1. november 2022 lilmiss skrev (1 time siden): Tror heller ikke det er han, men av de nevnt så langt stemmer flest hint - men er mye igjen. Står fortsatt ved at Ulven og Rabagasten foreløpig har flydd litt under radaren. Håper vi får litt mer drahjelp Det fikk vi jo av Margaret i fjor etter hvert.. Ikke sikkert NYC betyr noe, kan jo være tilfeldig at barnet hadde en genser fra H&M på seg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hintet Skrevet 1. november 2022 #1605 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Godt jobbet til alle som har matchet hintene med Daniel Kvammen! Kvammen sin klesstil kan vel også minne litt om Harry Styles, artisten bak låten Ulven sang forrige helg. Synes ellers at Kvammen sin stemme skinner godt igjennom flere ganger under denne låten, så for meg er denne bankers nå. Flytter fokuset over på Rabagasten... 🙈 Endret 1. november 2022 av hintet 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frumy Skrevet 1. november 2022 #1606 Del Skrevet 1. november 2022 NordicViking skrev (5 timer siden): Et litt bedre bilde av Rabagastens tatovering. Nå kan vi se bokstavene M og A. Kan det være MAMMA, eller kan det være et navn - Ma...? .. Kona til Bjørn Einar Romøren heter Martine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrJo Skrevet 1. november 2022 #1607 Del Skrevet 1. november 2022 Blueberrymuffin skrev (3 timer siden): Daniel Kvammen er ikke ulven. Ulven er ikke en sanger, ulven har en av de dårligste vokalene i Maskorama i år. Vil nesten si det er en fornærmelse å hevde at ulven er en profesjonell sanger. Hintene kan stemme, men man må faktisk høre på stemmen, og da er det veldig tydelig at dette ikke er en proff sanger. Tja, Kvammen synger en spesiell type låter som artist, mer sakte sanger og viser på dialekt. Ingen av de sangene som Ulven har framført så langt er nærme Kvammen sin egentlige stil, noe som gjør det vanskelig å framføre dem skikkelig. Pluss han ønsker jo å lure så mange som mulig og forvrenger stemmen sin, men akkurat slik som med Margaret i fjor, skinner den egentlige stemmen gjennom mer og mer for hver gang. Etter at Ulven sang på lørdag er jeg 100 prosent sikker på at det er Daniel Kvammen (og jeg har hørt mye på hans musikk) 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 1. november 2022 #1608 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg tror mer og mer på Daniel Kvammen, men tenker lørdagen vil enten avkrefte eller videre bekrefte det. Nå vil vi jo begynne å få litt mer spesifikke (men likevel selvfølgelig ikke for tydelige) hint som kan luke ut mange mistenkte. Har fortsatt noe tvil, men prøver nå mer å finne ut hvem som er Rabagasten. Tenker fortsatt skuespiller/komiker, men det er jo også noe hint mot sport. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 1. november 2022 #1609 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Ser at den konserten Daniel Kvammen skulle hatt på Hamar lørdag 19. November, er flyttet til mars neste år. Opprinnelig dato: Ny dato: Det er nok ikke Jonis Josef uansett... syns Ulven hørtes sååå ut som han. Men. Han har show i Bergen lørdag kveld, så det utelukker jo ham 🙈 Endret 1. november 2022 av Henikka 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmhfj Skrevet 1. november 2022 #1610 Del Skrevet 1. november 2022 Kmhfj skrev (2 timer siden): Hvis vi skal se bort fra Maud Angelica på Dandy. Kan kortene konge og dronning bety at hun er en del av et superpar? Typ Petter stordalen og Gunhild, nå er jo ikke de mer, og jeg klarer ikke å huske hvem som evt er et lignende par 😅 Eller at det er noen som er dragqueen? Det er jo 50år siden homoloven 🤷🏼♀️ Klarer ikke helt å slippe at kongen og dronningen kan ha en annen betydning. Og pride farger osv osv 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 1. november 2022 #1611 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Henikka skrev (1 time siden): Det er nok ikke Jonis Josef uansett... syns Ulven hørtes sååå ut som han. Men. Han har show i Bergen lørdag kveld, så det utelukker jo ham 🙈 Ja, showet 'Julegøy' starter på Ole Bull Scene i Bergen onsdag 2. november og holder på til 22. desember. En av dem som er med er nettopp Jonis Josef. De har show lørdag 5. november, lørdag 12. november og lørdag 19. november - samme datoer som Maskorama. (Link Ticketmaster) Jeg tror vi kan avskrive Jonis Josef som Ulven. Link til reklameplakat: .. Endret 1. november 2022 av NordicViking 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariomann1 Skrevet 1. november 2022 #1612 Del Skrevet 1. november 2022 Marsh skrev (4 timer siden): Vet ikke helt, synes dette minner mye om ulven på lørdag P3 Gull 2015: Daniel Kvammen - "Du fortenar ein som meg" - Bing video, men hører også Thomas Numme innimellom, og om det ikke hadde vært for fleip eller fakta hadde jeg tenkt at det var Emil Gulkild eller til og med Hans Olav Brenner, men der passer ikke alle hint. Beveger seg veldig som ulven ja, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 1. november 2022 #1613 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Blueberrymuffin skrev (15 timer siden): Daniel Kvammen er ikke ulven. Ulven er ikke en sanger, ulven har en av de dårligste vokalene i Maskorama i år. Vil nesten si det er en fornærmelse å hevde at ulven er en profesjonell sanger. Hintene kan stemme, men man må faktisk høre på stemmen, og da er det veldig tydelig at dette ikke er en proff sanger. La oss se hvem vi kan putte på 'shortlista' over mulige kandidater for Ulven. Dersom vi tar utgangspunkt i Gullruten og språkpriser, så har vi følgende mulige kandidater: Daniel Kvammen, Dag Otto Lauritzen, Jakob Oftebro, Lothepus, Markus Neby, Ronny Brede Aase, Tønes, Lars Vaular, Ravi, Thomas Numme, Leo Ajkic, Kristian Ødegård, Anders Baasmo Christiansen. .. (Jeg luker vekk personer som er opptatt med andre ting på 'Maskorama-dager'.) Endret 2. november 2022 av NordicViking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 1. november 2022 #1614 Del Skrevet 1. november 2022 Når jeg ser det klippet der, så blir jeg overbevist. Tror Daniel Kvammen er Ulven. Smart av han å velge en del rap låter for å ikke bli lett avslørt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rachelg Skrevet 1. november 2022 #1615 Del Skrevet 1. november 2022 Kmhfj skrev (4 timer siden): Hvis vi skal se bort fra Maud Angelica på Dandy. Kan kortene konge og dronning bety at hun er en del av et superpar? Typ Petter stordalen og Gunhild, nå er jo ikke de mer, og jeg klarer ikke å huske hvem som evt er et lignende par 😅 Brita Møystad (det som er etternavnet?). Tenker da mer på pride og store bokstaver, hun er jo ikke akkurat redd for å si det hun mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 2. november 2022 #1616 Del Skrevet 2. november 2022 Hvorfor får Zombien brev fra Afrika, mon tro? Brevene har frimerker fra flere afrikanske land, bl.a. Guinea og Ekvatorial-Guinea. Antydes det en form for Nigeria-svindel - ref. gullmyntene? Her er et eksempel: .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 2. november 2022 #1617 Del Skrevet 2. november 2022 NordicViking skrev (6 timer siden): Hvorfor får Zombien brev fra Afrika, mon tro? Brevene har frimerker fra flere afrikanske land, bl.a. Guinea og Ekvatorial-Guinea. Antydes det en form for Nigeria-svindel - ref. gullmyntene? Her er et eksempel: .. Jeg håper så innmari at vi blir overraska over hvem zombien er😎 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 2. november 2022 #1618 Del Skrevet 2. november 2022 NordicViking skrev (6 timer siden): Hvorfor får Zombien brev fra Afrika, mon tro? Brevene har frimerker fra flere afrikanske land, bl.a. Guinea og Ekvatorial-Guinea. Antydes det en form for Nigeria-svindel - ref. gullmyntene? Her er et eksempel: .. Kanskje det bare hinter til boken "Bilal"? "Under dekknavnet Bilal gir journalisten Fabrizio Gatti seg ut på en farefull ferd som papirløs innvandrer gjennom store deler av Afrika." Litt vel enkelt å google seg frem til, så spørs om det er riktig. Mer om boken: https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/historie-og-dokumentar/debatt-og-samfunn/bilal?gclid=CjwKCAjwh4ObBhAzEiwAHzZYU8YmEgZSRHeIbRpS7UEwuWKVa0gfrW4kxLYBbOJlC5CFLAgbmFhGWxoCEh0QAvD_BwE 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hintet Skrevet 2. november 2022 #1619 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Noen av hintene, Pølsa vs Franck som Rabagasten: Ubekymret/freidig/frekk: Franck. Ser ikke på Pølsa som frekk i alle fall, mens Franck har gått hardt ut flere ganger og har et litt mer "bad ass-rykte". Ha det moro på ferden: Begge er sprudlende og finner på mye moro. Rabagastens klesstil/skating: Begge, caps og "chill". Høyt og lavt samtidig: Franck (f.eks halfpipe). Mulig det finnes en link til Pølsa her også, men kanskje vagere enn for Franck? Passer ikke helt inn: Franck, skiller seg tydeligere ut i mengden enn Pølsa? Sterke meninger om mye: Franck. Lønn(eblad) for strevet: Pølsa i Vancouver. Små marginer: Begge har vært utøvere der små marginer skiller og begge har hatt alvorlige skader/sykehusinnleggelser. Fleip/fakta: Ingen av dem fremstår sjenerte, mens det er veldig enkelt å koble det tapte veddemålet til Pølsa (løp naken inn i et barneskirenn). Sangstemme: Utelukker ingen av dem, men får heller ikke "ja det er 100% han". Er rappingen, særlig forrige helg, for imponerende til at det er en idrettsutøver? Heller mer mot skuespiller/TV/Youtube... Øvrig: Ser ikke Rabagasten ut til å være høyere enn Franck? (selv med øyne i Rabagastens munnhøyde) Konklusjon: Føler noe passer på begge, noe mer på den ene enn den andre, men at alt ikke passer veldig godt på noen av dem. Ps: Pølsa la ut på Instagram i går at han spilte Mario med datteren. Under forrige helgs hintvideo ble det opprettet en link til Mario/gaming. Karakteren fant her gull i den tredje boksen som han hoppet opp i, men har ikke fått linket det til noe annet enn at Pølsa var tredje beste nordmann i den individuelle sprinten i Vancouver, men fikk likevel plassen på lagsprint og tok gull der (i utgangspunktet som reserve). Endret 2. november 2022 av hintet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilmiss Skrevet 2. november 2022 #1620 Del Skrevet 2. november 2022 NordicViking skrev (9 timer siden): Hvorfor får Zombien brev fra Afrika, mon tro? Brevene har frimerker fra flere afrikanske land, bl.a. Guinea og Ekvatorial-Guinea. Antydes det en form for Nigeria-svindel - ref. gullmyntene? Her er et eksempel: .. Her tenkte jeg egentlig bare at MGP gjorde at NorthKid fikk mye oppmerksomhet fra hele den bobla. Ikke bare fra nordmenn. Mange som følger med på alt med Eurovision (inkludert nasjonale finaler), også utenfor Europa. De har sikkert fått både brev og meldinger fra store deler av verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå