Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

Ja, føler ikke hverken Ulven eller Rabagasten er helt avslørt ennå. Håper vi får noe på lørdag som bare "Aha, den er det jo!"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lilmiss skrev (5 minutter siden):

Ja, føler ikke hverken Ulven eller Rabagasten er helt avslørt ennå. Håper vi får noe på lørdag som bare "Aha, den er det jo!"

Jeg synes stemmen passer på Thomas Numme eller Daniel Kvammen, men hintene passer iallefall ikke Thomas Numme. For meg virker det som det er en person som kanskje har slitt litt med å få aksept, vært litt bad boy. I så måte er jo Petter Northug en god kandidat, men han er jo på treningsleir, med mindre det er tåkelegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintet skrev (1 time siden):

Trolig, med mindre "vunnet priser for mitt språk" kan tolkes på flere måter. Kongen av Gulset har vel vunnet 1 Gullrute og 1 Humorpris, en serie basert på Jonis sitt "komikerspråk" 😅

Haha ja det er sant! Jeg hadde ikke tenkt på at det kunne tolkes på flere måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke helt avskrive Ulven som Lars Monsen, han har 2 Gullruten priser (1 personlig dog, men også 1 for serie så det er jo 2). Samiske aner, og bruker mye flanell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (4 minutter siden):

Man kan vel ikke helt avskrive Ulven som Lars Monsen, han har 2 Gullruten priser (1 personlig dog, men også 1 for serie så det er jo 2). Samiske aner, og bruker mye flanell

Ulven er altfor spretten til å være Lars Monsen, han sliter veldig med knærne… 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 minutt siden):

Ja, ikke uenig i det - bare tenker. Håper virkelig lørdagen gir litt mer på Ulven og Rabagasten, så langt har det vært lite konkret men Gullruten/Språkpris var jo en start

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sugar&Spice skrev (5 minutter siden):

I tilegg er vel Lars Monsen ganske tett bygd? Mens Ulven ser ganske lang og slank ut?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (30 minutter siden):

I tilegg er vel Lars Monsen ganske tett bygd? Mens Ulven ser ganske lang og slank ut?

Men når det er sagt så kan kostymene spille oss et lite puss, jeg trodde heller ikke Mia Gundersen var i Puddelen av samme grunn. Vanskelig ja, men det gjør meg ingenting, jeg håper bare vi får et par skikkelige overraskelser 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (20 minutter siden):

Men når det er sagt så kan kostymene spille oss et lite puss, jeg trodde heller ikke Mia Gundersen var i Puddelen av samme grunn. Vanskelig ja, men det gjør meg ingenting, jeg håper bare vi får et par skikkelige overraskelser 🙂

Det tror jeg vi får også, føler liksom at Ulven og Rabagasten ikke er avslørt ennå, vel ikke blandt de mest nevnte iallefall. Men når vi får se hvem de er så blir det liksom selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rabagasten er Petter Northug. Han overdriver trøndersken sin, så vi skal tro at det er en som faker dialekten.

Jeg synes hintene passer.

1. Ting på Petter Northug stadion på Inderøy ble tagget på i 2015.

2. Mye snakkebobler. Det er en dame på Face som lager noe slags Petter Northug tegneserie. Og Northug selv la ut et instagrambilde av to langrennssjefer med noe snakkebobler i 2017.

3. Han har enerett på merkevaren "the Thug", som kan oversettes til bølle/banditt/rabagast.

4. Han kan skate, og referansene til gaming (WOW og det som ser ut som en Mario-parodi) er... ok? Han var på the gathering i 2010 i alle fall.

5. Han vant sitt første OL-gull i 2010 i Vancouver (lønnebladet).

6. Han har tapt MANGE veddemål.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, lilmiss said:

Han er ganske utelukket fra å være med. Han passet ikke noen av fleip eller fakta fra Ulven, og har show de neste lørdagene såvidt jeg har hørt.

Han har jo to gullruter for kongen av gulset da, så han passet jo den ene i fleip eller fakta

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilmiss skrev (1 time siden):

Han er ikke så tynn og hengslete.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ulven være Morten Abel, eller synger han for dårlig? Han er jo født i Bodø også om jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (3 minutter siden):

Han er ikke så tynn og hengslete.. 

Nei, ikke uenig. Men har blitt lurt før av både Mia og Abid på det der. Men er enig i at det absolutt ikke virker/ser ut som han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (26 minutter siden):

Han har jo to gullruter for kongen av gulset da, så han passet jo den ene i fleip eller fakta

Tar du med prisen som Torstein Østberg fikk for Kongen av Gulset (“Beste foto – drama”) i 2019? Mulig det er innafor siden det var for arbeid med Jonis sin serie, men regnes det som serien/Jonis sin pris?

Eller tenker du på en annen pris i tillegg til "Beste nyskapning" fra 2019?

Endret av hintet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aristoteles skrev (56 minutter siden):

Jeg tror rabagasten er Petter Northug. Han overdriver trøndersken sin, så vi skal tro at det er en som faker dialekten.

Jeg synes hintene passer.

1. Ting på Petter Northug stadion på Inderøy ble tagget på i 2015.

2. Mye snakkebobler. Det er en dame på Face som lager noe slags Petter Northug tegneserie. Og Northug selv la ut et instagrambilde av to langrennssjefer med noe snakkebobler i 2017.

3. Han har enerett på merkevaren "the Thug", som kan oversettes til bølle/banditt/rabagast.

4. Han kan skate, og referansene til gaming (WOW og det som ser ut som en Mario-parodi) er... ok? Han var på the gathering i 2010 i alle fall.

5. Han vant sitt første OL-gull i 2010 i Vancouver (lønnebladet).

6. Han har tapt MANGE veddemål.

Han har lagt ut på Strava fra Gran Canaria de siste 3 ukene + bilder på instagram fra både han og de han reiser med

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen godt at Dandyen er 99% sikker.

Vita og Wanda stod over Alexandra Joner sin kjendistunge halloween fest, fordi sminkøren hadde ghosta dem.

Har som alle andre Maud, og har ikke tenkt å vike :Knegg: Bare veldig ulogisk å tenke seg at de står over en fest :fnise:

Oi, jeg fant jeg fant. Dette var hyllesten sin :ler: (Om jeg fikk det til, linkes det til Dagbladet sin sak) 

Screenshot_20221031-214309_Chrome.jpg

Endret av Tradegy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saranghae skrev (29 minutter siden):

Jeg tror ulven er Henrik Thodesen faktisk😁 noen fler??

Han har ikke vunnet Gullruten eller språkpris som jeg kan finne i allefall, men det kan jo være noe som ikke er så lett å google seg til

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...