Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

Så Maskorama nå, synes dette var skikkelig antiklimaks.

Synes ikke det var noe morsomt, fordi fantorangen er ikke en person. 

Hva blir det neste, bjørnen i det blå huset?

Mulig det ødelegger for seertallene, og håper nrk tar hintet. Fordi dette synes jeg var ugreit og på feil premisser.

Maskorama fungerte godt slik det er, så hvorfor gjøre det om til et barne-tv program.

Skikkelig skuffa.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Highhopes said:

Dette. Er så enig! 

Om dette var for de yngre seerne blir det bare for dumt å ikke synge med den ekte Fantorangen-stemmen slik at de kjenner den igjen. Det var tydelig forskjell på sangstemmen før og etter avmaskning. 

I følge Maskorama-gruppen på Facebook var det en del foreldre med barn som kjente igjen og faktisk gjettet at det var Fantorangen! Så det må ha vært noe gjenkjennbart. 

Men jeg er enig i stemmeforskjellene altså.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden):

Så Maskorama nå, synes dette var skikkelig antiklimaks.

Synes ikke det var noe morsomt, fordi fantorangen er ikke en person. 

Hva blir det neste, bjørnen i det blå huset?

Mulig det ødelegger for seertallene, og håper nrk tar hintet. Fordi dette synes jeg var ugreit og på feil premisser.

Maskorama fungerte godt slik det er, så hvorfor gjøre det om til et barne-tv program.

Skikkelig skuffa.

Ser flere på sosiale media som kaller det «dust»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK har vell også hentet litt inspirasjon fra The masked singer Usa. Der var Kermit the frog med i sesong 5.

50103378-3CEC-475B-9879-39CAD25CBE1C.jpeg

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var teit med Fantorangen.

Ja, barnevennlig, men teit.

Nå forventer jeg Thor og Iron Man å dukke opp nest.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (3 minutter siden):

Hvem er stemmen bak fantorangen? 

Berit Nermoen først, så Miriam Jacobsen fra 2015.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (11 timer siden):

Fantorangen er jo ikke bare en ny dukke, Fantorangen er en svært godt etablert karakter. Med flere hint kunne man faktisk gitt seerne gode premisser for å gjette hvem det er, når man bare greier å tenke utenfor boksen. 

Men jeg er bare såååå sikker på at jeg hørte stemmen til Anne Marie Ottersen. Det er det som gjør meg mest forvirra. Det er sjelden jeg kjenner igjen stemmer, men her, what?! 

Fantorangen er en etablert figur, men stemmen har blitt byttet ut flere ganger i opp gjennom. Nåværende er vel nummer 3 eller 4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var morsomt at det var fantorangen jeg. Det er bare et underholdningsprogram, skjønner ikke den store irritasjonen til folk. Morsom tvist 😊

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (23 minutter siden):

Fantorangen er en etablert figur, men stemmen har blitt byttet ut flere ganger i opp gjennom. Nåværende er vel nummer 3 eller 4. 

Hvem utenom Berit og Miriam har hatt stemmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var så gøy med fantorangen. Det er jo et underholdningsprogram. Dette kom som en stor overraskelse 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi diskutere de gjenværende nå, istedet for om Fantorangen var dust eller bra?

Ulven: Gir meg utrolig lite i videoene, men om jeg kun går etter stemmen, så må det være enten Thomas Numme eller Øystein Pettersen. Han ble veldig andpusten under forrige låt, og tror kanskje "Pølsa" har litt mer kondis enn Numme. Så jeg holder en knapp på Numme..foreløpig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Highhopes skrev (10 timer siden):

Dette. Er så enig! 

Om dette var for de yngre seerne blir det bare for dumt å ikke synge med den ekte Fantorangen-stemmen slik at de kjenner den igjen. Det var tydelig forskjell på sangstemmen før og etter avmaskning. 

Jeg gjettet fantorangen. Det var en blanding av at jeg visste de hadde hatt tilsvarende dukker med i utenlandske programmer og at det var en teater stemme. Så SÅ vanskelig var det ikke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmen bak fantorangen var med i nytt på nytt for litt siden, så hun er jo ikke helt ukjent. Morsom var hun og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på at stemmene høres forskjellig ut fra gang til gang når Snøroboten sang.. det er det jo på de fleste? Alle gjør jo til både stemmer og dialekter for å VILLEDE oss. Det skal jo ikke være superduper lett heller. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bringebær skrev (1 time siden):

Synes det var morsomt at det var fantorangen jeg. Det er bare et underholdningsprogram, skjønner ikke den store irritasjonen til folk. Morsom tvist 😊

Nei, ikke jeg heller. Kanskje noen som får brudd i "vinnerrekka" si i appen... Eller at de var så skråsikre på at det var Mari Maurstad eller Anne Marie Ottesen at det irriterer dem at det ikke var rett. Det er ikke det første man tenker i henhold til hintene som er rett, man må se på kostymet og høre på stemmen, og grave litt under hintene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabagasten må være Bjørn Einar Romøren. Noe av hintene var "små marginer" på om ting går bra eller ikke. (husker ikke helt ordrett) det kan relatere både til kreftsykdommen og skihopp. Det ble også sagt noe om dype daler, igjen hoppbakke og evt sykdom. Han ga et intervju i 2007 hvor han sa han ønsket mer tid til yoga og skating. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (4 minutter siden):

Zombien er markus neby

Tenkte på han jeg også. Og da de sendte over til Kåss til kvelds sa Else at Markus kommer han òg, mens alle de andre i programmet var på plass. Kan være villedende det òg selvfølgelig, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...