Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

Kanaia skrev (20 minutter siden):

Er temmelig sikker på Bilal som Zoombien. Stemmen er helt lik, og i tillegg har han ingen konserten denne høsten på lørdager. Litt påfallende...

Jepp :)

Studer måten Zombien beveger armene, spesielt høyre hånden. Hvordan den står stille, og noen ganger vugger.

Bevegelsene og mimicken er helt lik når Bilal synger live. Bare se på noen klipp fra Stjernekamp, Bilal beveger seg påfallende likt.

Så ikke bare stemmen, den hørte jeg med en gang. Men både stemme og kroppsspråk er helt likt.

Synes det er komisk med alle som prøver å få Zombien til å passe med andre kjendiser. Zombien er like tydelig Bilal, som Bamsen var Ingeborg Walther ifjor. Man bare hører det, blir sinnsykt overraska om Zombien viser seg å være noen andre enn Bilal.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når NRK har plukket ut deltagere er det noen ting man bør ha i bakhodet:

NRK er opptatt av mangfold og ha deltagere som dekker alle aldre og landsområder . Vi kommer til å se deltakere med:

1)  Handicap (allerede avslørt)

2) Utenlandsk opprinnelse eller minoritet

3) En som barn kjenner

4) En som er populær blant unge

5) En senior

6) Spredning på dialekt og bosted i landet

7) De velger ofte fra egen "stall" med programledere, skuespillere eller de som allerede har en kontrakt med NRK, derfor lurt å se hvem NRK jobber med. Tidligere Stjernekampdeltagere er et eksempel på dette. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (1 time siden):

Nei, for "Spelemann på taket" hadde ikke forestilling igår:

https://www.lorenskoghus.no/program/spelemann-pa-taket-musikal/#shows

😊

Ah, det burde jeg jo ha sjekket!  🙄

Jeg ser at det er forestillinger de to neste lørdagene, så det er fullt mulig for henne å få en vikar til å steppe inn på de to dagene. Kan derfor ikke helt avskrive Mari Maurstad ennå, selv om hun var på Geilo "i helga".  🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Pølsevann said:

Hvordan stemte hintene til Hytta på Birgit? 

Den enorme munnen på hytta passet iallefall…….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

songbird92 skrev (1 time siden):

Hei hå!

Elsker denne tråden og klarte 7/8 i fjor mye takket være dere ;)

første input jeg har er følgende:

ulven - Høres ut som Thomas Numme på en dårlig dag.

men i hintene noe litt rart - en fersken og en banan. Subwoolfer (ulvene i mgp, Gaute og Ben) de har jo to sanger som handler om disse. Dette MÅ da være ett vill-ledende clue? Høres jo ikke ut som noen av dem. Hvis ikke det da er DJ Astronout det er snakk om. Eller at det da er Tix som ikke var involvert i det hele tatt, men som latet som han var med en stund.

som Nordlænning selv tviler jeg sterkt på den dialekta så det er sagt. Veldig påtatt.

En fersken og en banan = duoen thomas og harald? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at folk sier at Alexandra Joner ikke kan være med, pga hun la ut på insta og snap i går at hun var på ferie i Mallorca. MEN jeg sjekket snapstoryen hennes fra i går og det sto «fra kamerarull» på alt, som betyr at alt kan ha blitt filmet en annen dag. Mens i dag er alle videoene «normale». Så jeg tror hun dro hjem en dag før, og bruker dette turen som alibi. Derfor er jeg nå nesten helt sikker på at hun MÅ være med på maskorama. 

Sjekk selv på alexjoner på snapchat.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om Zoombien kunne være Alejandro Fuentes, om det ikke er Bilal. Og Josefine Frida Pettersen som Huldra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig9876 skrev (1 time siden):

Har hørt at folk sier at Alexandra Joner ikke kan være med, pga hun la ut på insta og snap i går at hun var på ferie i Mallorca. MEN jeg sjekket snapstoryen hennes fra i går og det sto «fra kamerarull» på alt, som betyr at alt kan ha blitt filmet en annen dag. Mens i dag er alle videoene «normale». Så jeg tror hun dro hjem en dag før, og bruker dette turen som alibi. Derfor er jeg nå nesten helt sikker på at hun MÅ være med på maskorama. 

Sjekk selv på alexjoner på snapchat.

Interessant!! Takk for info🙏💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På zombien har jeg foreløpig Jakob Schøyen Andersen. Han synger utrolig rent og fint, og har null problem med å ta høye toner klokkerent (referanse sangprogrammet «Den du veit» på tv2). 

For det første er introen på en låve og han kaster unna en striesekk, hinter mot Nissene i bingen. Zombien plugger inn en stikkontakt, for meg hinter dette mot hans rolle som dynamitt-Harry. Det vises close up av en hylle med kopper/asjetter i trevirke spesielt fokus på en trebolle men en sleiv oppi, også et hint mot Nissene i bingen. Plasteret med Bjørnis på kan eventuelt hinte mot at han var barnestjerne 🤷🏼‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigpernille skrev (6 minutter siden):

På zombien har jeg foreløpig Jakob Schøyen Andersen. Han synger utrolig rent og fint, og har null problem med å ta høye toner klokkerent (referanse sangprogrammet «Den du veit» på tv2). 

For det første er introen på en låve og han kaster unna en striesekk, hinter mot Nissene i bingen. Zombien plugger inn en stikkontakt, for meg hinter dette mot hans rolle som dynamitt-Harry. Det vises close up av en hylle med kopper/asjetter i trevirke spesielt fokus på en trebolle men en sleiv oppi, også et hint mot Nissene i bingen. Plasteret med Bjørnis på kan eventuelt hinte mot at han var barnestjerne 🤷🏼‍♀️

Har også Jakob som en kandidat på zombien. Men føler ikke hintene er så innlysende på han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, rosemarin said:

Har også Jakob som en kandidat på zombien. Men føler ikke hintene er så innlysende på han 

Enig, har bare de jeg nevnte over her. 

Men synes hvertfall at den introen hadde ting som kunne tolkes. Synes introene til Dandyen og Huldra var fryktelig lite innholdsrike. Det er nesten ikke noe å gripe fatt i, sett bort fra en hund og er kompass hos Dandy. 
Så liker videoene til Snøroboten, Ulven, Frøys og Zombien best til nå. Det er hvertfall ting å analysere der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRØYA

I ett lite sekund når hun skuer utover toppen hun står på, så slår flere lyn ned over himmelen. Og da la jeg merke til en svart skygge, og TRO MEG jeg brukte evigheter for å få stoppet introen hennes akkurat da det ble vist, til slutt gikk det! Og det er en slags vær eller bukk som åpenbarer seg på himmelen. 

Jeg som holder en knapp på Desta enn så lenge, synes det er et godt hint mot at hun startet som værdame på tv2. 

Jeg legger ved bildet, og håper det hjelper noen som ikke fikk det med seg!

61DE706E-7A5A-4DC8-9286-9A7CF495AA04.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dagens Maskorama podd, utelukkes Mari Maurstad, så og si med to streker under svaret.

Fabelaktig å være I gang og spennende når hodet stadig er skråsikker på den ene etter den andre, og alt fremstår like logisk :ler: 

Ulven synes jeg høres ut som Tete Lidbom (p3). Han har hatt noen uker frafall i p3Morgen grunnet fotball-vm (som jo sikkert stemmer, men òg har kunnet vært en dekkhistorie.)

Hadde avskrevet han, grunnet p3aksjonen til uka, men han er ikke programleder i år 🙂

Men som vanlig, sikkert bomskudd :ler:

Dandyen hadde jeg litt følelse av Jannecke Weeden. Mener den figuren hadde en fransk bulldog, samt et kompass. Hun hadde i flere år turblogg henvendt til barnefamilier, samt utgitt i allfall èn bok, som handlet om tur og skog universet 🙂 Hun treffer ikke hèlt den rådgiver-greia, men har jo "Bagatell" podkasten, hvor man snakker mye om hverdagsliv og noiaer/angst. Hun kan ha "ta vare på deg selv" som en saying, fordi hun har det ganske heftig selv :hjerte:

Den figuren som elsker sying, tenkte jeg på programleder i Symesterskapet. Der var mye  dukker og hun er komiker og skuespiller. Hadde bl.a stemmen til en figur i Vennebyen. De fleste tipper Jenny Skavlan, så litt trass å tippe noen andre :Knegg: Christine Hope, heter hun vel. 

Endret av Tradegy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nysgjerrigpernille said:

FRØYA

I ett lite sekund når hun skuer utover toppen hun står på, så slår flere lyn ned over himmelen. Og da la jeg merke til en svart skygge, og TRO MEG jeg brukte evigheter for å få stoppet introen hennes akkurat da det ble vist, til slutt gikk det! Og det er en slags vær eller bukk som åpenbarer seg på himmelen. 

Jeg som holder en knapp på Desta enn så lenge, synes det er et godt hint mot at hun startet som værdame på tv2. 

Det var dèt som slo meg òg, og Cathrine Fossum skal jo inn i GMN fra mandag av. I Desta sitt fravær :Nikke: Det blir sagt at hun skal i gang med 2.sesong av Rydderevolusjonen. Og det er hèlt sikkert noe som kan kombineres med Maskorama :Nikke: Tror Desta er et bra gjett! 

Endret av Tradegy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Auri skrev (På 15.10.2022 den 20.12):

Mannen min foreslår Mari Maurstad! 
ETA ser flere tenkte den! 

Tror også det er Mari Maurstad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigpernille skrev (1 time siden):

FRØYA

Det er en steinbukk og ikke en vær, væren har store runde horn. Sånn sett så peker det jo faktisk mot Kjersti BERGersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først på Mari Maurstad på Snøroboten, men ser at flere avskriver henne, og at kanskje Maurstad blir for åpenbart.

Sett på hintene, og jeg får alle hint og kostyme til å stemme med Anne Marie Ottersen.

Hint:

- Dukker, ektemannen Lasse Lindtner har spillt i Henrik Ibsens Et dukkehjem. I tillegg har stykket Et Dukkehjem en karakter som heter Anne Marie.

- Solør Bunad, bunaden er fra Kongsberg, samme sted som Anne Marie har vokst opp.

- Fana bunad, bunaden er fra Fana i Bergen, Anne Marie sin ektemann er fra Bergen.

- Ole, Dole og Doffen, hun har dubbet i filmen Ole, Dole og Doffen på eventyr.

- Symaskin, hun har spilt i Fredrikssons Fabrikk, hvor hun jobbet på en klesfabrikk.

- Bilde av maurens anatomi, i 2008 spilt hun i barnetimen med boken Maurits og den store barnålskrigen.

- Anatomidukke som viser hjernen, i 2008 hadde Anne Marie en svulst i hjernen som måtte opereres.

- Snørobot, kan være et hint mot vinter, jul. Hun spilte i julekalenderen Amalies Jul. For de som ikke har registrert det er det hvite på hodet til Snøroboten en fluffy, hvit julenisselue.

Så alle hint kan peke mot Anne Marie Ottersen.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Jeg var først på Mari Maurstad på Snøroboten, men ser at flere avskriver henne, og at kanskje Maurstad blir for åpenbart.

Sett på hintene, og jeg får alle hint og kostyme til å stemme med Anne Marie Ottersen.

Hint:

- Dukker, ektemannen Lasse Lindtner har spillt i Henrik Ibsens Et dukkehjem. I tillegg har stykket Et Dukkehjem en karakter som heter Anne Marie.

- Solør Bunad, bunaden er fra Kongsberg, samme sted som Anne Marie har vokst opp.

- Ole, Dole og Doffen, hun har dubbet i filmen Ole, Dole og Doffen på eventyr.

- Symaskin, hun har spilt i Fredrikssons Fabrikk, hvor hun jobbet på en klesfabrikk.

- Bilde av maurens anatomi, i 2008 spilt hun i barnetimen med boken Maurits og den store barnålskrigen.

- Snørobot, kan være et hint mot vinter, jul. Hun spilte i julekalenderen Amalies Jul.

Så alle hint kan peke mot Anne Marie Ottersen.

Åååååå gode punkter!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...