Gå til innhold

Maskorama 2022

MissStiles

Anbefalte innlegg

Blueberrymuffin skrev (7 timer siden):

Oppsummere

For å oppsummere, skal jeg gjette og velge ett navn, er det disse jeg har mest magefølelse på:

Ulven - Gaute Ormåsen

Huldra - Aurora Gude

Dandy - Adam Schjøllberg

Snøroboten - Katarina Flatland

Hytta - Finn Schjøll

Rabagasten - Emil Meek

Mange gode alternativer her. Tør ikke sette opp ei liste ennå, men ønsker å høre dem synge først. Mye faller på plass da. I fjor var det mange i forumet som tok flere av deltakerne på stemmen ganske raskt, og jeg håper de har øre for stemmer i år også.  😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (32 minutter siden):

Ny episode av NRKs Maskorama-podkast i dag, der produsent Kim Strømstad kom med følgende hint:

Maskorama har mer enn en vinner!

Hvordan skal man tolke dette? Er det med deltakere som har vunnet en eller annen konkurranse (som f.eks. Farmen, Stjernekamp, etc.)? 

...

https://radio.nrk.no/podkast/maskoramapodkasten/l_65374db0-7912-4371-b74d-b0791273717c

Tror dette kan bety at det er med flere deltagere som har vunnet i noe.

Det kan være i talentkonkurranse, musikkonkurranse, reality konsept, i idrett, sport, OL, VM, tror at hintet vinner kan være et bredt begrep med flere betydninger.

Hvis jeg skal ta utgangspunkt i mine gjett sålangt, er det flere ulike «vinnere» der. Hvis Ulven er noen fra Subwoolfers, f.eks. Ormåsen så er han vinner i MGP.

Tar vi utgangspunkt i Aurora Gude, så har hun vunnet Paradise Hotel.

Emil Meek som idretssutdøver har 9 seiere i MMA. 

NordicViking skrev (19 minutter siden):

Mange gode alternativer her. Tør ikke sette opp ei liste ennå, men ønsker å høre dem synge først. Mye faller på plass da. I fjor var det mange i forumet som tok flere av deltakerne på stemmen ganske raskt, og jeg håper de har øre for stemmer i år også.  😁

Kan godt hende mine gjett blir totalt endret  etter første sending. Da får vi hørt stemmer, ser mer høyde og størrelse på kostymene, i tilegg til at vi får flere hint.

Men synes det var gøy å legge inn noen gjett allerede nå basert på kostyme og de hintene vi har sålangt 😊 Selv om mye av det er nok for tidlig, og derfor feil. Men gøy å statte gjettingen allerede nå 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (33 minutter siden):

Ny episode av NRKs Maskorama-podkast i dag, der produsent Kim Strømstad kom med følgende hint:

Maskorama har mer enn en vinner!

Hvordan skal man tolke dette? Er det med deltakere som har vunnet en eller annen konkurranse (som f.eks. Farmen, Stjernekamp, etc.)? 

...

https://radio.nrk.no/podkast/maskoramapodkasten/l_65374db0-7912-4371-b74d-b0791273717c

Jeg tolker det også sånn. Vet ikke helt hvordan man ellers skal kunne tolke det. I retning av at Maskorama har mer å by på enn bare det å kåre en vinner til sist? Men det blir jo fryktelig åpenbart.

Forresten morsomt at de fortsetter å spekulere i Carola og Sarah Natasha.

Under 48 timer igjen nå 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

toothfairy skrev (6 minutter siden):

Forresten morsomt at de fortsetter å spekulere i Carola og Sarah Natasha.

Carola hadde visstnok ingen engasjementer på de datoene Maskorama sendes, og dermed var spekulasjonen i gang. 🤔

Jan Thomas kommer til å gå i taket dersom det viser seg at Carola virkelig er med i den norske versjonen i år. Jeg har mine tvil om at hun er med, men det hadde vært artig om hun dukket opp bak en av maskene.  😲

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (8 timer siden):

Ulven

Ulven er en underholder, jeg tror Ulven enten må være en sanger eller noen som er gode til å synge.

Kan det være en link til Ulv-Wolf og Subwoolfers? Hva om Ulven er en av personene bak maska i Subwoolfers?

Tenker først Gaute Ormåsen, fordi stemmen hans er mest gjenkjennbar i Subwoolfers. Andre navn er Ben Adams, Bård- eller Vegard Ylvisåker eller Andreas TIX Haukeland.

Huldra

Har hengt meg opp i et hint her: «Den begynner å gå litt lei alle beilerne som reker rundt. Den klarer seg jo helt fint med seg selv.»

Her tror jeg vi skal frem til en deltager som har vært med i et kjærlighets- eller dating program, Paradise Hotel, Ex-On the beach, Lovr Island eller lignende.

Det kan også virke ut som Huldra er en person som er singel for øyeblikket og trives med det. 

Ser på VG sin Maskorama-profeten at 37% tror Sophie Elise og 12% tror Linnea Myhre, begge disse kan avskrives, da ingen av disse er single for øyeblikket.

Jeg heller mer mot Aurora Gude, tidligere Paradise profil, ble brudd for litt over et år siden, og er singel for øyeblikket.

Dandy

Basert på kostyme med bart, tipper jeg vi skal frem til en mannelig kandidat, og er det mulig at denne mannen også har bart på ekte?

«Dandyen er veldig opptatt av mote» og «Bruker like lang tid på å pleie barten som øyevippene»

Ikke for å være stereotypisk, men at en mann pleier øyevippene er mer feminint enn maskulint, personen er også opptatt av mote, så får et inntrykk av at vi kanskje skal frem til en homofil mann med bart. To kandidater lyser ut for meg, og det er Tore Petterson og Adam Schjøllberg.

Snøroboten

Jeg henger meg spesielt opp i et hint her: «For å øke levetiden sin betraktelig så var det mest praktisk å gjøre seg om til en robot»

Jeg tror derfor at roboten må være en kjendis med en eller annen form for kronisk sykdom eller handicap, som er avhengig av et hjelpemiddel for å fungere eller å leve.

Har to kjendiser som kom opp hos meg. Birgit Skarstein, hennes hjelpemiddel er rullestol. Et annet navn jeg har enda større tro på er Katarina Flatland. Hun fikk diabetes type 1 i 2013, og er nødt å bruke sensor og batteridreven insulinpumpe for å overleve. For de som kjenner til sykdommen diabetes, så er det litt internt at man blir «halvveis» robot fordi man alltid må ha en måler og insulinpumpe koblet til seg. Derfor får jeg en litt sterk intuisjon på Katarina Flatland på Snøroboten, for hun har også vært veldig åpen om diabetesen sin i norske media.

Hytta

Har to mulige kandidater på Hytta.

«Har veldig godt selskap i alle dyra, trærne og alle blomstene»

Kan hytta være Halvor Bakke, referanse til tv3 programmet Eventyrlig oppussing. Eller Finn Schjøll, han er glad i blomster og har vært dommer i programmet Sommerhytta på tv2.

Frøya

I VG sin Maskorama-profeten er det 13% som gjetter Tone Damli og 9% som gjetter Katarina Flatland.

«Den kan også være litt kjærlighetssyk»

Både Tone Damli og Katarina er i forhold, så begge kan avskrives.

Føler vi trenger flere hint her, så har ingen mistenkte enda.

Rabagasten

Her går jeg veldig etter kostyme, og legger spesielt merke til boksehanskene og at dette skal være en tøffing som ikke alltid viser følelser.

De to første «bokserne» som kommer opp for meg er Ole Lukkøye Klemtsen, men han tar meg ikke som «kul», så da kommer et annet navn opp for meg, nemlig mma utdøver Emil Meek.

Zombien

«Føler seg litt pjusk etter et bitt den fikk for noen uker siden. Etter det har vennene sluttet å stikke innom så ofte, kjæresten viker litt unna»

Vi får vite at Zombien ble pjusk for noen uker siden, kan dette ha vært en kjendis som har vært syk, eller har blitt smittet med noe nylig? Vi vet også at denne personen har kjæreste.

Jeg føler fremdeles det er for lite informasjon å gå etter, så har ingen mistenkte her enda.

Zombien ligner veldig på karakteren Two-Face fra Batman, kan det være noen som spiller flere roller, har to personligheter. Typisk skuespiller eller komiker?

Ser i VG sin Maskorama-profeten at 35% gjetter Kevin Vågenes, problemet er at han er singel, så det passer ikke med veskrivelsen at kjæresten viker litt unna.

Oppsummere

For å oppsummere, skal jeg gjette og velge ett navn, er det disse jeg har mest magefølelse på:

Ulven - Gaute Ormåsen

Huldra - Aurora Gude

Dandy - Adam Schjøllberg

Hytta - Finn Schjøll

Rabagasten - Emil Meek

Da gjenstår Frøya og Zombien som jeg ikke har anelse om hvem som kan være. Men vi vet at det alltid pleier å være med 2-3 proffsangere, jeg tror derfor at både Frøya og sannsynligvis Zombien og må være en proffsanger.

Katarina flatland fikk nettopp barn nummer 2 så hun er neppe med 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det minst tre Maskorama-tråder. Kan please noen slå dem sammen? Jeg vil lese alt😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katarina Flatland fødte barn for under en uke siden, det er absolutt ikke henne. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare surr og tanker; 

Skal man tolke "vinnere" til yttergrensen, så har Sarah Natasha (en ørliten mistanke mot henne, uten at jeg hèlt skjønner det :ler:) en radiopris og Carola er jo eurovision queen :Knegg:

Da hadde jeg mulig slengt inn Jorun Stiansen også. 

Lars Berrum, Vita og Wanda Mashadi, Niklas Baarli, er óg navn jeg har oppi pannebrasken. Evt ektemannen Benjamin. Av ex eller nuværende politikere: Alt fra Per Sanberg, Lan Marie Berg, til Une Bastholm. 

Herman Flesvig burde vært med òg ❤ Annika Momrak (vunnet mgp jr,) og resten av 4etg, er vel en hit hos ungdommen 🙂

(Nå som det nærmer seg, håper jeg innerst inne vi blir satt skikkelig på prøve. Håper de har med en av type fjorårets frosk :Nikke:)

Det er jo alt for mange i sving til at man ikke hadde avslørt det umiddelbart, men tenkte "Maskorama! 🕵️‍♀️" når Desta akkurat fra denne helgen, tar pause fra God morgen Norge. Dekkhistorien er 2.sesong av Rydderevolusjonen, men det stemmer vel så det ljomer dessverre :Nikke:

Endret av Tradegy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 13.10.2022 den 12.38):

Ulven

Ulven er en underholder, jeg tror Ulven enten må være en sanger eller noen som er gode til å synge.

Kan det være en link til Ulv-Wolf og Subwoolfers? Hva om Ulven er en av personene bak maska i Subwoolfers?

Tenker først Gaute Ormåsen, fordi stemmen hans er mest gjenkjennbar i Subwoolfers. Andre navn er Ben Adams, Bård- eller Vegard Ylvisåker eller Andreas TIX Haukeland.

Huldra

Har hengt meg opp i et hint her: «Den begynner å gå litt lei alle beilerne som reker rundt. Den klarer seg jo helt fint med seg selv.»

Her tror jeg vi skal frem til en deltager som har vært med i et kjærlighets- eller dating program, Paradise Hotel, Ex-On the beach, Lovr Island eller lignende.

Det kan også virke ut som Huldra er en person som er singel for øyeblikket og trives med det. 

Ser på VG sin Maskorama-profeten at 37% tror Sophie Elise og 12% tror Linnea Myhre, begge disse kan avskrives, da ingen av disse er single for øyeblikket.

Jeg heller mer mot Aurora Gude, tidligere Paradise profil, ble brudd for litt over et år siden, og er singel for øyeblikket.

Dandy

Basert på kostyme med bart, tipper jeg vi skal frem til en mannelig kandidat, og er det mulig at denne mannen også har bart på ekte?

«Dandyen er veldig opptatt av mote» og «Bruker like lang tid på å pleie barten som øyevippene»

Ikke for å være stereotypisk, men at en mann pleier øyevippene er mer feminint enn maskulint, personen er også opptatt av mote, så får et inntrykk av at vi kanskje skal frem til en homofil mann med bart. To kandidater lyser ut for meg, og det er Tore Petterson og Adam Schjøllberg.

Snøroboten

Jeg henger meg spesielt opp i et hint her: «For å øke levetiden sin betraktelig så var det mest praktisk å gjøre seg om til en robot»

Jeg tror derfor at roboten må være en kjendis med en eller annen form for kronisk sykdom eller handicap, som er avhengig av et hjelpemiddel for å fungere eller å leve.

Har to kjendiser som kom opp hos meg. Birgit Skarstein, hennes hjelpemiddel er rullestol. Et annet navn jeg har enda større tro på er Katarina Flatland. Hun fikk diabetes type 1 i 2013, og er nødt å bruke sensor og batteridreven insulinpumpe for å overleve. For de som kjenner til sykdommen diabetes, så er det litt internt at man blir «halvveis» robot fordi man alltid må ha en måler og insulinpumpe koblet til seg. Derfor får jeg en litt sterk intuisjon på Katarina Flatland på Snøroboten, for hun har også vært veldig åpen om diabetesen sin i norske media.

Hytta

Har to mulige kandidater på Hytta.

«Har veldig godt selskap i alle dyra, trærne og alle blomstene»

Kan hytta være Halvor Bakke, referanse til tv3 programmet Eventyrlig oppussing. Eller Finn Schjøll, han er glad i blomster og har vært dommer i programmet Sommerhytta på tv2.

Frøya

I VG sin Maskorama-profeten er det 13% som gjetter Tone Damli og 9% som gjetter Katarina Flatland.

«Den kan også være litt kjærlighetssyk»

Både Tone Damli og Katarina er i forhold, så begge kan avskrives.

Føler vi trenger flere hint her, så har ingen mistenkte enda.

Rabagasten

Her går jeg veldig etter kostyme, og legger spesielt merke til boksehanskene og at dette skal være en tøffing som ikke alltid viser følelser.

De to første «bokserne» som kommer opp for meg er Ole Lukkøye Klemtsen, men han tar meg ikke som «kul», så da kommer et annet navn opp for meg, nemlig mma utdøver Emil Meek.

Zombien

«Føler seg litt pjusk etter et bitt den fikk for noen uker siden. Etter det har vennene sluttet å stikke innom så ofte, kjæresten viker litt unna»

Vi får vite at Zombien ble pjusk for noen uker siden, kan dette ha vært en kjendis som har vært syk, eller har blitt smittet med noe nylig? Vi vet også at denne personen har kjæreste.

Jeg føler fremdeles det er for lite informasjon å gå etter, så har ingen mistenkte her enda.

Zombien ligner veldig på karakteren Two-Face fra Batman, kan det være noen som spiller flere roller, har to personligheter. Typisk skuespiller eller komiker?

Ser i VG sin Maskorama-profeten at 35% gjetter Kevin Vågenes, problemet er at han er singel, så det passer ikke med veskrivelsen at kjæresten viker litt unna.

Oppsummere

Ulven - Gaute Ormåsen

Huldra - Aurora Gude

Dandy - Adam Schjøllberg

Hytta - Finn Schjøll

Rabagasten - Emil Meek

Da gjenstår Frøya og Zombien som jeg ikke har anelse om hvem som kan være. Men vi vet at det alltid pleier å være med 2-3 proffsangere, jeg tror derfor at både Frøya og sannsynligvis Zombien og må være en proffsanger.

Katarina Flatland har vel akkurat født? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg! Jeg tenker at det sikkert er en politiker med, og sikkert en idrettsperson også. Men hvem??? Jeg aner ingenting om influensere, så dem kan jeg i hvertfall ikke gjette på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (1 time siden):

Jeg gleder meg! Jeg tenker at det sikkert er en politiker med, og sikkert en idrettsperson også. Men hvem??? Jeg aner ingenting om influensere, så dem kan jeg i hvertfall ikke gjette på. 

Samme her!! Mye influensere/Paradise Hotel-deltakere/yngre artister osv jeg ikke aner hvem er! Så det er vanskelig å gjette så veldig mye når man ikke følger med på alt av b-, c-, d- osv....-kjendiser... 

Men gøy likevel! 😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første episode av StudioRama ligger ute på youtube:

La merke til noen nye detaljer, trenger ikke bety noe, men har fått en sterk mistanke om hvem som kanskje kan skjule seg bak Zombien.

Huldra

I trailervideoen ser vi at Huldra har sommerfugler i magen.

Som panelet er inne på, kan det være Tone Damli med sangen butterflies. 

Annet program som også bruker sommerfugler i sin vignett, er Paradise Hotel, og nevner igjen Aurora Gude som jeg var inne på tidligere.

Zombien

I traileren kan man se Zombien bære rundt på en Louis Vuitton veske. Tror derfor at dette må være en kjendis med veldig mye penger, romselig økonomi.

I panelet snakker de om at Zombien kan være to personer, som bytter på, fordi ansiktet er two-face. 

På brystet har Zombien et kompass, og da slo tanken meg, hva om Zombien er Vegard Ylvisåker, eller begge Ylvisbrødrene.

For de som har fulgt med, har Vegard Ylvisåker tidligere tjent i Heimevernet, og i 71 grader nord kjendis viser Vegard Ylvisåker at har stålkontroll på kompass og navigering. Ylvisbrødrene har også veldig høy kapital, så det kan passe med en dyr LV veske.

Jeg tror derfor at Zombien kanskje kan være Vegard Ylvisåker.

Two-face kostymet kan også være en god referanse til musikkvideoen Someone Like Me, hvor Vegard spiller  den myke rolige, og Bård den brutale og voldsomme med dubstep. 

Snømonsteret

Ser at flere avskriver Katarina Flatland pga fødsel, så er nok litt enig der, takk for info :) 

Men skal sies at artisten Joss Stone deltok høygravid i programmet the Masked Singer. Så vi må huske at man kan ikke avfeie kjendiser helt pga. graviditet eller fødsel. Selv om det selvsagt gjør sannsynlighet vesentlig lavere :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke er en av deltagerene, så vedder jeg 50 øre på at Sophie Elise kommer til å være gjestedommer!

Endret av sys64738
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 10/7/2022 at 5:42 PM, Irja said:

Ut i fra tidligere sesonger, så sier masken lite eller ingenting. Fra første tone blir sunget, lukker jeg øyene å har det helt stille rundt meg. Så hører jeg en gang til å ser på tven samtidig. I fjor gjettet jeg alle unntatt frosken 🥳 Hint er lite viktig.. må bare få plassert stemmen.

Helt enig! Jeg tok Anne Rimmen i første episode i sesong 1, KUN fordi jeg kjente igjen stemmen. Alle hintene falt jo på plass underveis også, så det var gøy (for min del hvertfall) at så mange slet med henne i løpet av sesongen. 
Så jeg venter med spekulasjonene til vi har sett presentasjonene og opptredenen. 
Skulle ønske at ingen måtte forlate programmet etter første episode, det synes jeg er en uting - både for stakkaren som ryker ut og at det blir mye feil gjetting på den første masken!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig sterk følelse av at Siv Jensen er med i år. Vet ikke hvorfor, men tenkte litt på Huldra. Det har jo vært med minst én politiker hver runde nå, så kanskje? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer lady skrev (6 timer siden):

Jeg tror Zombien er Lars Monsen 😁.

Jeg tenkte akkurat det samme😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...