Gå til innhold

Aseksuell kone?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mustang skrev (5 timer siden):

Viktig å være bevisst på det når man velger forhold….

Dessverre er det veldig vanlig at ting endrer seg… dvs en100% match i starten, kan utvikle seg i negativ retning..

Da har premisset for forholdet endret seg, og altfor mange lar det skure og gå..

Selvfølgelig vil ting endres over tid. Det er ingenting som er gitt for alltid. Livet endrer seg, og sexlyst og sexliv med det. Om man er god match i utgangspunktet må det likevel kommunikasjon, ivaretagelse og velvilje til for å holde ting bra, og for å løfte samliv og sexliv opp igjen etter store påkjenninger i livet.  Som fødsel og småbarn. Premisser i livet endrer seg, så selvfølgelig vil også sexliv bli påvirket av mye. Det er likevel et bedre utgangspunktet å passe sammen seksuelt enn å egentlig aldri ha passet sammen slik. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
DundreMilfin skrev (På 27.10.2022 den 12.48):

Ja, men de har jo behov for annen romantisk kontakt?

Hun er er jo helt uinteressert i alt, og jeg tenker svaret er det brukeren under skriver. Hun har null kjemi og følelser igjen.

Jeg tenker man må være ærlig på det 🤷‍♀️

Man kan være aseksuell og aromantisk. Så man må ikke «ha behov for annen romantisk kontakt».

Anonymkode: dc54f...ad9

Skrevet

Jeg er også aseksuell, jeg kan ha sex hvis jeg har drukket osv, men det interreserer meg ikke og det er ikke noe jeg tenker på egt. Blir ikke sekuelt tiltrekt en fyr, jeg kan tenke at en mann ser bra ut liksom, men det blir det samme for meg som at jeg kan tenkE at en dame ser bra ut.

Hvis jeg hadde vært i et forhold med en mann som var veldig keen på sex, så hadde jeg helst villet at vi kunne ha et åpent forhold, sånn at han får det han vil ha av seksuelle ting for det meste fra andre personer enn meg. Som sagt, har ikke noe imot sex av og til og sånn, men om han ville ha mer enn det fra noen andre enn meg så hadde det ikke vært et problem fra min side, bare fordi jeg tenker at det blir best for begge. Han får det han vil ha forhåpentligvis, og jeg føler meg ikke presset til å måtte gjøre ting jeg ikke vil. 

Anonymkode: 4f8d3...736

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan være aseksuell og aromantisk. Så man må ikke «ha behov for annen romantisk kontakt».

Anonymkode: dc54f...ad9

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også aseksuell, jeg kan ha sex hvis jeg har drukket osv, men det interreserer meg ikke og det er ikke noe jeg tenker på egt. Blir ikke sekuelt tiltrekt en fyr, jeg kan tenke at en mann ser bra ut liksom, men det blir det samme for meg som at jeg kan tenkE at en dame ser bra ut.

Hvis jeg hadde vært i et forhold med en mann som var veldig keen på sex, så hadde jeg helst villet at vi kunne ha et åpent forhold, sånn at han får det han vil ha av seksuelle ting for det meste fra andre personer enn meg. Som sagt, har ikke noe imot sex av og til og sånn, men om han ville ha mer enn det fra noen andre enn meg så hadde det ikke vært et problem fra min side, bare fordi jeg tenker at det blir best for begge. Han får det han vil ha forhåpentligvis, og jeg føler meg ikke presset til å måtte gjøre ting jeg ikke vil. 

Men alt i alt så bør man jo først og fremst finne seg en likeperson mtp aseksuell legning.

Eventuelt aromantisk.

Man ødelegger ganske mye av andres helse og selvfølelse ved å holde slikt skjult når man inngår forhold. 

• Nyttig 2
Skrevet
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Men alt i alt så bør man jo først og fremst finne seg en likeperson mtp aseksuell legning.

Eventuelt aromantisk.

Man ødelegger ganske mye av andres helse og selvfølelse ved å holde slikt skjult når man inngår forhold. 

Du siterer meg, men jeg holder ikke dette skjult akkurat, er ikke ute etter et forhold, men jeg er veldig åpen om hva jeg tenker om sekualitet og hvilket type forhold jeg er komfortabel med til folk osv, så det er ikke noe lureri på gang. Men selfølgelig, det er viktig å være åpen. Har selv ikke lyst på forhold med en 100% aseksuell mann, men det er bare fordi jeg liker å ha muligheten åpen, bare vil ikke så ofte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 18.39):

Det er jo kjempeleit. Jeg føler det på samme måten med mannen min, vi har vært sammen i 14 år. Jeg er veldig glad i ham, men kun som en bror. Det finnes ikke kåtskap igjen, null lidenskap og null pasjon fra min side. Det er så utrolig vondt. Urettferdig. For jeg kunne ikke tenke meg noen andre, han er jo min bauta. Vi har sex et par ganger i måneden, men det er dessverre alltid noe jeg kvier meg veldig for. Det er helt vanvittig å tenke på at vi skal ha det sånn i 30 år til. Men vi har jo barna våre sammen. Livene våre. Om noen år så må vi nok ta samtalen om han kan få dekket beho et sitt et annet sted, samtidig så tror jeg han har lett for å bli følelsesmessig involvert da han ikke har hatt sex med så mange.

Anonymkode: be378...73a

2 ganger i mnd er jo ikke SÅ ille

Anonymkode: 41fc8...b36

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 22.49):

Man kan miste interessen for sex pga traumer og overgrep ja men det er som sagt ikke det samme som å være aseksuell. Aseksuell er en legning og det er en uting at folk bruker betegnelsen om manglende sexlyst. Det blir som når folk bruker angst ,depresjon,psykopat osv bare fordi de er litt nedstemt eller har møtt en kjip person. 

Anonymkode: 35a1a...2fa

du motsier deg selv.

definisjonen på aseksuell: "En person som ikke har interesse for seksuelle følelser eller handlinger, kan beskrives som aseksuell." <-- spiller ingen rolle hva er grunnen til at man ikke har interesse, folk med traumer kan bli aseksuell.

Anonymkode: ce127...b22

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 18.02):

Dette er ikke å være aseksuell. Aseksuelle har ikke lyst, føler ikke, og trenger ikke. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 99ad1...092

Man ser nesten på noen som faktisk er aseksuelle, litt rare og autistiske, gjerne med flere dyr. Men de har jo ikke noen interesse av forhold. Disse som gradevis mister sexslysta er ikke aseksuelle, gjerne har de bare gått lei, er på antidepressiva, tar p piller, hormonkluss eller lignende.

Anonymkode: 0a509...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...