Gå til innhold

Aseksuell kone?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle vet at sexlyst avtar i lange forhold, spesiellt for kvinner.

Alle vet at det fungerer bra i starten på et forhold.

Om et godt sexliv er viktig for deg, så er løsningen åpenbar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 10/5/2022 at 9:47 PM, AnonymBruker said:

Det er helt vanlig å miste lysten i langvarige forhold. Vi er mange som ikke synes sex er spesielt interessant. 

Anonymkode: cf001...643

Da må du/ dere også være forberedt på å bli "mindre interessante" for eventuelle ektefeller/ partnere. Er jo liksom lite nyttig å ha ku, om den ikke gir melk.......

Skrevet
SlemUlv skrev (På 5.10.2022 den 19.02):

Ja, aseksuelle mennesker finnes. 

Ja, men de har jo behov for annen romantisk kontakt?

Hun er er jo helt uinteressert i alt, og jeg tenker svaret er det brukeren under skriver. Hun har null kjemi og følelser igjen.

Jeg tenker man må være ærlig på det 🤷‍♀️

Skrevet
On 10/22/2022 at 8:11 PM, lh45 said:

Min kone gjennom 43 år er aseksuell, det har tiltatt gradvis, spesiellt etter hun har vært utro tre ganger de siste 30 år... Kanskje hun har innsett at min penis ikke er blant de største og som ikke gir henne noe særlig nytelse... Hun liker derimot å bli slikket til orgasme men rører ikke min lille, etterhvert, slappe snopp...

Høres jo ut som et skikkelig varp, den damen der......

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 15.01):

Evt har en partner som ikke er så jævla opptatt av sex, og teller antall ganger pr uke som om det skulle bety noe.

Anonymkode: bd1b5...bf6

Nei.

Vi som liker sex bruker det ikke bare til nytelse - men også som en måte å knytte kontakt og opprettholde kjemi/følelser. 

Så når sex forsvinner over tid og ikke tar seg opp daler alt det andre og. 

• Nyttig 4
Skrevet
On 10/22/2022 at 11:12 PM, AnonymBruker said:

Men sånn helt ærlig, hvis du har så lite lyst på han, kunne du ikke gi den stakkars mannen fripass for å få seg en elskerinne?

Måtte jo vært det beste for alle. en stakkars mann har sine behov, både for utløsning og for den bekreftelsen det gir.

Anonymkode: 4542f...665

Er det noen som kan forklare hvor alle gjennomsnitts menn med frigid og seksuelt ubrukelig kone/ partner kan finne kvinner som er seksuelt velfungerende, og samtidig ikke interessert i mer enn et rent seksuelt forhold?

Og som ikke ønsker kontant oppgjør per møte. En slik "løsning" er jo ren utopi i iallefall 90% av tilfellene.

Eneste farbare vei er jo å gå fra disse kvinnene (og i noen tilfeller mennene), og prøve å finne en ny som fungerer bedre. Det er definitivt ikke lett, og man kan fort havne i samme situasjon igjen, eventuelt forbli singel og uten sex og nærhet

Etter å ha levd noen tiår, har jeg erfart at skikkelig god sex og et tilfredsstillende sexliv er sjelden vare. De fleste kvinner jeg har vært borti har ikke vært noe særlig å skrive hjem om, for å si det sånn. Men noen få har vært skikkelige fyrverkeri på det seksuelle området.

Jeg vil anbefale TS, og andre i samme situasjon å umiddelbart avslutte forholdet med disse dysfunksjonelle damene, ta seg selv i nakken, begynne å trene, ta etterutdanning eller søke bedre betalt jobb, i det hele tatt forbedre seg selv på alle mulige måter. Da får de forhåpentligvis sjans på flere damer, og kan da sile ut de som viser seg å ikke fungere som ønsket på det seksuelle området (og ellers i livet)

Skrevet
Resignert skrev (6 minutter siden):

begynne å trene, ta etterutdanning eller søke bedre betalt jobb,

Evt få seg en personlighet andre en moren din liker.

Menn som fokuserer på trening, lønn og jobb i håp om suksess på markedet, er dømt til å feile med andre en de du faktisk vil ha.

Noen menn lærer aldri🤦🏼‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 19.08):

Høres ut som hun er aseksuell. Det som aldri slutter å forundre meg er hvorfor dere menn gifter dere med sånne damer? Hvis man er aseksuell vil man jo aldri ha vært særlig glad i sex eller ivrig i senga på noen måte. Er det bare utseendet og andre egenskaper dere går etter da? At damen har noe sexdrift tenker dere visst ikke på i det hele tatt når dere er forelsket i starten av forholdet. Tror mange menn brenner seg på å velge damer som er enten aseksuelle eller har veldig lav sexdrift. Dere må jo finne dere litt heitere damer da!

Anonymkode: e0a09...f02

Dette er så utrolig sant. Det tok noen år før jeg også skjønte dette som mann. Det finnes kvinner som slettes ikke er særlig mye kvinner. De kvinnene som er skikkelig kåte og nysgjerrige på sex, knuser vakre damer som ingen ting.

Anonymkode: 9b0ad...4b9

• Nyttig 2
Skrevet
Resignert skrev (34 minutter siden):

Høres jo ut som et skikkelig varp, den damen der......

🤣

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Evt få seg en personlighet andre en moren din liker.

Menn som fokuserer på trening, lønn og jobb i håp om suksess på markedet, er dømt til å feile med andre en de du faktisk vil ha.

Noen menn lærer aldri🤦🏼‍♀️

Hvordan gikk du frem for å bytte personlighet? Eller mener du kanskje å være "fornøyd" med den man endte opp med, uavhengig av hvordan livet ble?

Jeg vet ihvertfall hvilken type kvinner som virkelig fungerer seksuelt for meg, og det tenker jeg er ytterst vanskelig å endre.

Poenget mitt er jo at man nødvendigvis må ha sex noen ganger med en kvinne, for å få et inntrykk av hvordan hun fungerer seksuelt. Og siden de fleste etter min erfaring ikke fungerer noe videre, må da den aktuelle mannen "prøvekjøre" et antall for å finne ei som er skikkelig bra. Å være noenlunde veltrent og ha greit med penger vil nok gjøre denne prosessen enklere og raskere. Selv om du ikke er enig i det. Kvinner har som kjent en rekke preferanser når det gjelder menn. Høyde og hår på hodet er to velkjente eksempler på dette, og stort sett umulig å gjøre noe med. Fysisk form (vekt, kroppssammensetning) og personlig økonomi kan man derimot påvirke. Så demed ger det menjng.

Endret av Resignert
Skrevet

Her er det motsatt. Mannen vil ikke. Ikke hatt noen form for fysisk tilnærming de siste 6,5 årene. 
Vi er begge i 40-årene. 
Jeg klarer meg jeg. Men blir fryktelig frustrert noen ganger. 

Anonymkode: 0a3b4...5f9

Skrevet
DundreMilfin skrev (55 minutter siden):

Ja, men de har jo behov for annen romantisk kontakt?

Hun er er jo helt uinteressert i alt, og jeg tenker svaret er det brukeren under skriver. Hun har null kjemi og følelser igjen.

Jeg tenker man må være ærlig på det 🤷‍♀️

Noen har, andre har ikke. Askeksuell er et spektrum. Ikke alle aseksuelle er også aromantiske. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn er mannen min .   Men han er beste vennen min og den jeg stoler på og elsker.  Så hvis jeg skulle ofre det for å sex . Nei  det vil jeg ikke . Savner sex og være begjært.  Men savner ikke den ræva sex vi hadde før vi ga opp. 

Anonymkode: 89848...b97

Skrevet

Dette er dessverre en vanlig utvikling i mange langvarige forhold. Noen - særlig middelaldrende kvinner - opplever en  generelt redusert  sexlyst av rent biologiske grunner, mens andre - som regel menn - mister lysten på partner, fordi man simpelthen går lei av å sex med samme kvinne, dag ut og dag inn. Selv tilhører jeg sistnevnte kategori, og har for lengst gitt opp forsøkene på å finne noen god løsning på problemet. Jeg finner meg i litt pliktsex for partners skyld, og ellers prøver vi å gjøre det beste ut av situasjonen.

Anonymkode: 12c49...6db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Resignert skrev (1 time siden):

Er det noen som kan forklare hvor alle gjennomsnitts menn med frigid og seksuelt ubrukelig kone/ partner kan finne kvinner som er seksuelt velfungerende, og samtidig ikke interessert i mer enn et rent seksuelt forhold?

Og som ikke ønsker kontant oppgjør per møte. En slik "løsning" er jo ren utopi i iallefall 90% av tilfellene.

Eneste farbare vei er jo å gå fra disse kvinnene (og i noen tilfeller mennene), og prøve å finne en ny som fungerer bedre. Det er definitivt ikke lett, og man kan fort havne i samme situasjon igjen, eventuelt forbli singel og uten sex og nærhet

Etter å ha levd noen tiår, har jeg erfart at skikkelig god sex og et tilfredsstillende sexliv er sjelden vare. De fleste kvinner jeg har vært borti har ikke vært noe særlig å skrive hjem om, for å si det sånn. Men noen få har vært skikkelige fyrverkeri på det seksuelle området.

Jeg vil anbefale TS, og andre i samme situasjon å umiddelbart avslutte forholdet med disse dysfunksjonelle damene, ta seg selv i nakken, begynne å trene, ta etterutdanning eller søke bedre betalt jobb, i det hele tatt forbedre seg selv på alle mulige måter. Da får de forhåpentligvis sjans på flere damer, og kan da sile ut de som viser seg å ikke fungere som ønsket på det seksuelle området (og ellers i livet)

Jeg synes dette er et godt råd, og det samme motsatt, at kvinner blir flinkere til å kutte ut menn som ikke fungerer for dem i senga. Det er viktig å passe sammen seksuelt, og ville blitt langt mindre frustrerte menn og kvinner om bevissthet på hvor viktig seksuell kompatibilitet er ble bedre. 

Mange passer ikke sammen seksuelt, og det er ikke nødvendigvis fordi ene eller andre er elendig heller, men fordi folk er svært ulike seksuelt sett. Fantastisk for en kan være fullstendig feil for annen, og det å passe sammen seksuelt, for å ha og opprettholde et godt sexliv, det er ganske vesentlig, men får altfor lite fokus når man velger partner. Altfor mange tror at slikt skal gå seg til, men er ulikheter for store i utgangspunktet kan det bli umulig, til stor frustrasjon for begge. 

• Nyttig 1
Skrevet
SlemUlv skrev (4 timer siden):

Noen har, andre har ikke. Askeksuell er et spektrum. Ikke alle aseksuelle er også aromantiske. 

Nei, men jeg tenker man må snakke med den partneren og spørre om man er fornøyd med å leve i et sånt samliv.

Om ikke begge er det så fungerer det jo ikke. 

Skrevet
Resignert skrev (5 timer siden):

Men er det enten dødt eller er fyrverkeri som hører hjemme på sexklubb i Paris? 😅🤷‍♀️

Hverdagen innhenter alle - men jeg tror de fleste er fornøyde sålenge det er sånn nogenlunde jevnlig sex (eventuelt periodisk) på et nivå som gir begge endel positivt. 

Skrevet
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Nei, men jeg tenker man må snakke med den partneren og spørre om man er fornøyd med å leve i et sånt samliv.

Om ikke begge er det så fungerer det jo ikke. 

Seff må man det, men det bør man jo gjøre uansett.. Mener jeg 

Skrevet
Trolltunge skrev (16 timer siden):

Jeg synes dette er et godt råd, og det samme motsatt, at kvinner blir flinkere til å kutte ut menn som ikke fungerer for dem i senga. Det er viktig å passe sammen seksuelt, og ville blitt langt mindre frustrerte menn og kvinner om bevissthet på hvor viktig seksuell kompatibilitet er ble bedre. 

Mange passer ikke sammen seksuelt, og det er ikke nødvendigvis fordi ene eller andre er elendig heller, men fordi folk er svært ulike seksuelt sett. Fantastisk for en kan være fullstendig feil for annen, og det å passe sammen seksuelt, for å ha og opprettholde et godt sexliv, det er ganske vesentlig, men får altfor lite fokus når man velger partner. Altfor mange tror at slikt skal gå seg til, men er ulikheter for store i utgangspunktet kan det bli umulig, til stor frustrasjon for begge. 

Viktig å være bevisst på det når man velger forhold….

Dessverre er det veldig vanlig at ting endrer seg… dvs en100% match i starten, kan utvikle seg i negativ retning..

Da har premisset for forholdet endret seg, og altfor mange lar det skure og gå..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 18.30):

Jeg er gift med ei som ikke tar tatt initiativet til sex eller «sengenærhet» , altså kysse, ligge inntil, klemme osv. Vi har vært sammen i ca 20 år, men jeg er i ferdig med å miste lysten. Jeg prøver så godt jeg kan å være bra for henne. Jeg oppfører meg bra, trener, er blid, bidrar hjemme, bruker penger på henne, gir henne oppmerksomhet og nærhet. Det jeg mener er at jeg koser med henne, spør om sex, stryker på og så videre. Problemet er at hun aldri har «noe behov» , ikke en gang for en klem? Ingen interesse av noe slag. Hun sier jeg er bedre enn de andre mennene hun hører om om når jeg snakker med henne så sier hun at det ikke er meg.
Jeg mener det er menneskelig å ha behov for sex og hudkontakt, og når jeg presser på litt i kommunikasjonen så sier hun at hun er aseksuell. Går det an?  Hva skjer da egentlig? Hvordan går det an å være så «død» ? 

Vi har nå sex 6 ganger i året omtrent, og det lar jeg går i kategorien dårlig samvittighet. Jeg er frustrert, skuffa og lei meg. Jeg har egentlig vært dum som har latt det gå så lenge, men det er jo ikke så lett

Anonymkode: 8991b...b49

Kvinner generelt har mindre sexlyst enn menn.

Noen kvinner har enda mindre enn dette. Det finnes både menn og kvinner som ikke har noe som helst behov for sex.

Det er trist og leit at dere to ikke matcher på dette feltet. Det er ingenting galt med henne. Noen mennesker er bare slik, de har ikke behov for sex.

Det betyr ikke at hun ikke elsker deg og ikke er glad i deg. Bare at hun har helt andre behov enn deg.

Så får dere prate sammen og finne ut om forholdet bør fortsette eller avsluttes.

Du er ikke dum som ''har latt det gå så lenge''. Du er glad i henne. Men av og til passer ikke folk sammen.

Ta en ærlig prat med henne uten å være anklagende og prøv å finne fram til en løsning begge kan leve med.

P.S. Pliktsex på grunn av dårlig samvittighet er ikke bra heller.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...