AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #21 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er helt vanlig å miste lysten i langvarige forhold. Vi er mange som ikke synes sex er spesielt interessant. Anonymkode: cf001...643 Hvorfor komme med sånne påstander bare fordi DU opplever dette? Andre mennesker kan oppleve det stikk motsatte av deg. Anonymkode: 2e853...b63 3
Resignert Skrevet 5. oktober 2022 #22 Skrevet 5. oktober 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt vanlig å miste lysten i langvarige forhold. Vi er mange som ikke synes sex er spesielt interessant. Anonymkode: cf001...643 Da er det jo å håpe at "alle dere" er gode husmødre, rimelige i drift, er behagelige å se på og har stabilt godt humør. I det minste. 1
Mandagsunge Skrevet 5. oktober 2022 #23 Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Om du googler "aseksuell" så bør du få opp ein del treff på norsk i desse dagar. Om du slår over til "asexuality" vil du finne at det har folk snakka om på engelsk sidan syttitalet. Så ja. Det går faktisk an å vere så "daud", og nei: det er ikkje sånn at alle mennesker har lyst og behov for sex. Om sex er viktare for deg enn kona di er, så får du finne ut kva du gjer med det sjølv. Endret 5. oktober 2022 av Mandagsunge 1 2
Rosa Dartle Skrevet 5. oktober 2022 #24 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er helt vanlig å miste lysten i langvarige forhold. Vi er mange som ikke synes sex er spesielt interessant. Anonymkode: cf001...643 Men har hun hatt lyst på sex før? For da blir det noe annet? Jeg har en venninne som er aseksuell, men hun har alltid vært det, og aldri vært spesielt interessert i sex. Noe annet er å miste lysten i et langvarig forhold. Jeg har mistet lysten i både kortvarige og langvarige forhold, der vi opprinnelig hadde sex hele tiden til å begynne med. Også i mitt nåværende forhold. Jeg mener det er mulig å gjøre mye med det, men man må være to om det. Hvis det bare er den ene som ønsker å gjøre noe med det, eller at man bare snakker om at det ville vært fint om det var annerledes, så er det ikke enkelt å løse. Det er ikke noe som skjer av seg selv, dersom man ønsker en endring på lang sikt. 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #25 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): man kan og bli aseksuell på grunn av traumer i barndommen, det er ikke bare "medfødt". Anonymkode: ce127...b22 Man kan miste interessen for sex pga traumer og overgrep ja men det er som sagt ikke det samme som å være aseksuell. Aseksuell er en legning og det er en uting at folk bruker betegnelsen om manglende sexlyst. Det blir som når folk bruker angst ,depresjon,psykopat osv bare fordi de er litt nedstemt eller har møtt en kjip person. Anonymkode: 35a1a...2fa 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #26 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei det er ikke mulig. Aseksuell er en medfødt legning Manglende eller fraværende sexlyst av andre grunner er ikke å være aseksuell Anonymkode: 35a1a...2fa Her tar du feil. For noen er det slik, men ikke for alle. Anonymkode: a5136...ccd
Carrot Skrevet 6. oktober 2022 #27 Skrevet 6. oktober 2022 Hvis samværet dere mellom som par er bra på alle andre områder og det kun er sex du savner si det til henne, si at dette er etterhvert blitt et stort problem for deg, at du er glad i henne men at du trenger sex - spør hva hun foreslår som løsning. Jeg kjenner par der den ene har et fast seksuelt forhold utenom som fungerer optimalt for dem, det finnes mange ulike måte å løse slike problemer på hvis alt annet er på plass i forholdet.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #28 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg kjenner ei som er aseksuell, og vi har snakket en del om det. For meg er det helt uforståelig, men samtidig facinerende. En av tingene hun har sagt, er at hun har behov for fysisk nærhet, men ofte unngår det fordi hun er redd for å sende feil signaler. Hun orker ikke avvise "hele tiden", så da er det lettere å bare unngå alt som kan tolkes som en invitasjon. I et par der en er aseksuell og den andre ikke, er det vanskelig å finne en løsning som begge er fornøyd med. Man skal ikke presse noen til å ha sex når de ikke vil, og man kan ikke kreve avholdenhet av noen som vil ha sex. At den seksuelle har et forhold utenfor som dekker det behovet, kan nok fungere for noen, men ikke alle. Ofte er nok konklusjonen at man rett og slett ikke er kompatibel. Uansett må dere snakke sammen, og begge må ta en vurdering på hva dere kan leve med og ofre for forholdet. Kan hun gå med på sex innimellom, for å beholde deg? Kan du avstå, hvis det må til for å beholde henne? Hvor går grensen for hva som er "verd det"? Anonymkode: 8f624...77b 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #29 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De fleste vil jo på død og liv ha de damene som har hatt færrest partnere. I den gruppen finner du stort sett alle de med lav eller ikke-eksisterende sexlyst. Anonymkode: 0907e...ca4 Det var da litt av en påstand. Det er synsing og ikke noe som er dokumentert. Anonymkode: e8824...5dd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #30 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg var selv i et slikt forhold i 15 år, men da som parten som mistet sexlysten (kvinne) og tok aldri initiativ til noe selv heller rett og slett fordi jeg følte vi var mer venner enn noe annet de siste årene. Valgte å gå på tross av små barn, exen og jeg er nå kjempegode venner og familielivet med barn fungerer kjempefint. Er nå i et forhold hvor jeg nesten ikke kan få nok sex, men her bruker vi leketøy og fantasier og det er mye mer leken sex og mer gøy, da tar jeg like mye initiativ og har endelig i 30årene et bra sexliv 😊 Men måtte ut av forholdet jeg hadde, der var det aldri sånn, ikke engang da vi ble sammen unge... Anonymkode: 18f26...211 3 1
lillevill Skrevet 6. oktober 2022 #31 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er gift med ei som ikke tar tatt initiativet til sex eller «sengenærhet» , altså kysse, ligge inntil, klemme osv. Vi har vært sammen i ca 20 år, men jeg er i ferdig med å miste lysten. Jeg prøver så godt jeg kan å være bra for henne. Jeg oppfører meg bra, trener, er blid, bidrar hjemme, bruker penger på henne, gir henne oppmerksomhet og nærhet. Det jeg mener er at jeg koser med henne, spør om sex, stryker på og så videre. Problemet er at hun aldri har «noe behov» , ikke en gang for en klem? Ingen interesse av noe slag. Hun sier jeg er bedre enn de andre mennene hun hører om om når jeg snakker med henne så sier hun at det ikke er meg. Jeg mener det er menneskelig å ha behov for sex og hudkontakt, og når jeg presser på litt i kommunikasjonen så sier hun at hun er aseksuell. Går det an? Hva skjer da egentlig? Hvordan går det an å være så «død» ? Vi har nå sex 6 ganger i året omtrent, og det lar jeg går i kategorien dårlig samvittighet. Jeg er frustrert, skuffa og lei meg. Jeg har egentlig vært dum som har latt det gå så lenge, men det er jo ikke så lett Anonymkode: 8991b...b49 Beklager TS. Dette vil nok ikke forbedre seg..Hvor gamle er dere? 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #32 Skrevet 6. oktober 2022 Resignert skrev (16 timer siden): Da er det jo å håpe at "alle dere" er gode husmødre, rimelige i drift, er behagelige å se på og har stabilt godt humør. I det minste. Evt har en partner som ikke er så jævla opptatt av sex, og teller antall ganger pr uke som om det skulle bety noe. Anonymkode: bd1b5...bf6 1
Østkantgutt1913 Skrevet 6. oktober 2022 #33 Skrevet 6. oktober 2022 Rota litt med ei som var litt asexuell.. Hun sugde godt og knulla bra, men litt ting hun ikke ville, som fex å ta pikken i hånda,.og da ronke meg , litt sånn..Merkelig jente, søt og grei, men litt rar
lh45 Skrevet 22. oktober 2022 #34 Skrevet 22. oktober 2022 Min kone gjennom 43 år er aseksuell, det har tiltatt gradvis, spesiellt etter hun har vært utro tre ganger de siste 30 år... Kanskje hun har innsett at min penis ikke er blant de største og som ikke gir henne noe særlig nytelse... Hun liker derimot å bli slikket til orgasme men rører ikke min lille, etterhvert, slappe snopp...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #35 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 18.39): Det er jo kjempeleit. Jeg føler det på samme måten med mannen min, vi har vært sammen i 14 år. Jeg er veldig glad i ham, men kun som en bror. Det finnes ikke kåtskap igjen, null lidenskap og null pasjon fra min side. Det er så utrolig vondt. Urettferdig. For jeg kunne ikke tenke meg noen andre, han er jo min bauta. Vi har sex et par ganger i måneden, men det er dessverre alltid noe jeg kvier meg veldig for. Det er helt vanvittig å tenke på at vi skal ha det sånn i 30 år til. Men vi har jo barna våre sammen. Livene våre. Om noen år så må vi nok ta samtalen om han kan få dekket beho et sitt et annet sted, samtidig så tror jeg han har lett for å bli følelsesmessig involvert da han ikke har hatt sex med så mange. Anonymkode: be378...73a Men sånn helt ærlig, hvis du har så lite lyst på han, kunne du ikke gi den stakkars mannen fripass for å få seg en elskerinne? Måtte jo vært det beste for alle. en stakkars mann har sine behov, både for utløsning og for den bekreftelsen det gir. Anonymkode: 4542f...665 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #36 Skrevet 23. oktober 2022 Mange som deg. Kona mistet interessen etter fødsler. Vi har ikke hatt sex på fire år. Anonymkode: eac5f...d84
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #37 Skrevet 23. oktober 2022 lh45 skrev (21 timer siden): Min kone gjennom 43 år er aseksuell, det har tiltatt gradvis, spesiellt etter hun har vært utro tre ganger de siste 30 år... Kanskje hun har innsett at min penis ikke er blant de største og som ikke gir henne noe særlig nytelse... Hun liker derimot å bli slikket til orgasme men rører ikke min lille, etterhvert, slappe snopp... Dette er ikke å være aseksuell. Aseksuelle har ikke lyst, føler ikke, og trenger ikke. Enkelt og greit. Anonymkode: 99ad1...092 3
Druid Skrevet 23. oktober 2022 #38 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 21.48): Og det bestemmer du 😂😂? Anonymkode: cf001...643 Det er betydningen av begrepet, og denne oppdelingen er viktig for å vite hvilken type problem det er. Hele poenget med begrepet, er å beskrive den gruppen som ikke har en seksualdrift på permanent basis. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #39 Skrevet 24. oktober 2022 Du spør om det går an å være aseksuell og trenge lite nærhet og fysisk kontakt? Ja er svaret på det. Det går an. Og man er ikke «død» av den grunn, man er bare annerledes. Jeg er selv på det aseksuelle spekteret, og fysisk kontakt trenger jeg ekstremt lite av, kosen katten gir meg er faktisk nok for hva jeg trenger av fysisk kontakt. Jeg er singel nå, og da har jeg bare ikke er behov for sex. Jeg onanerer og har «sex med meg selv», føler tildels at jeg har et aktivt sexliv også. Men det er bare jeg som er med på leken. Jeg opplever ikke tiltrekkelse som alle andre. Jeg har aldri sett på en person og tenkt «han der vil jeg dra med meg i senga», jeg er ikke skrudd sammen på en måte slik at jeg tenker slik. Aseksuallitet finnes, og det er ikke noe galt med det. Dog er det litt trist om man ender opp i et forhold der det går negativt utover en partner, og man burde snakke om forventninger og ønsker før man faktisk inngår i et partnerskap. Anonymkode: dc54f...ad9
Mustang Skrevet 27. oktober 2022 #40 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 21.47): Det er helt vanlig å miste lysten i langvarige forhold. Vi er mange som ikke synes sex er spesielt interessant. Anonymkode: cf001...643 Styr derfor unna langvarige forhold!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå