AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg er gift med ei som ikke tar tatt initiativet til sex eller «sengenærhet» , altså kysse, ligge inntil, klemme osv. Vi har vært sammen i ca 20 år, men jeg er i ferdig med å miste lysten. Jeg prøver så godt jeg kan å være bra for henne. Jeg oppfører meg bra, trener, er blid, bidrar hjemme, bruker penger på henne, gir henne oppmerksomhet og nærhet. Det jeg mener er at jeg koser med henne, spør om sex, stryker på og så videre. Problemet er at hun aldri har «noe behov» , ikke en gang for en klem? Ingen interesse av noe slag. Hun sier jeg er bedre enn de andre mennene hun hører om om når jeg snakker med henne så sier hun at det ikke er meg. Jeg mener det er menneskelig å ha behov for sex og hudkontakt, og når jeg presser på litt i kommunikasjonen så sier hun at hun er aseksuell. Går det an? Hva skjer da egentlig? Hvordan går det an å være så «død» ? Vi har nå sex 6 ganger i året omtrent, og det lar jeg går i kategorien dårlig samvittighet. Jeg er frustrert, skuffa og lei meg. Jeg har egentlig vært dum som har latt det gå så lenge, men det er jo ikke så lett Anonymkode: 8991b...b49 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Det er jo kjempeleit. Jeg føler det på samme måten med mannen min, vi har vært sammen i 14 år. Jeg er veldig glad i ham, men kun som en bror. Det finnes ikke kåtskap igjen, null lidenskap og null pasjon fra min side. Det er så utrolig vondt. Urettferdig. For jeg kunne ikke tenke meg noen andre, han er jo min bauta. Vi har sex et par ganger i måneden, men det er dessverre alltid noe jeg kvier meg veldig for. Det er helt vanvittig å tenke på at vi skal ha det sånn i 30 år til. Men vi har jo barna våre sammen. Livene våre. Om noen år så må vi nok ta samtalen om han kan få dekket beho et sitt et annet sted, samtidig så tror jeg han har lett for å bli følelsesmessig involvert da han ikke har hatt sex med så mange. Anonymkode: be378...73a 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er gift med ei som ikke tar tatt initiativet til sex eller «sengenærhet» , altså kysse, ligge inntil, klemme osv. Vi har vært sammen i ca 20 år, men jeg er i ferdig med å miste lysten. Jeg prøver så godt jeg kan å være bra for henne. Jeg oppfører meg bra, trener, er blid, bidrar hjemme, bruker penger på henne, gir henne oppmerksomhet og nærhet. Det jeg mener er at jeg koser med henne, spør om sex, stryker på og så videre. Problemet er at hun aldri har «noe behov» , ikke en gang for en klem? Ingen interesse av noe slag. Hun sier jeg er bedre enn de andre mennene hun hører om om når jeg snakker med henne så sier hun at det ikke er meg. Jeg mener det er menneskelig å ha behov for sex og hudkontakt, og når jeg presser på litt i kommunikasjonen så sier hun at hun er aseksuell. Går det an? Hva skjer da egentlig? Hvordan går det an å være så «død» ? Vi har nå sex 6 ganger i året omtrent, og det lar jeg går i kategorien dårlig samvittighet. Jeg er frustrert, skuffa og lei meg. Jeg har egentlig vært dum som har latt det gå så lenge, men det er jo ikke så lett Anonymkode: 8991b...b49 Du vil før eller siden møte den døden du også, noen møter den bare litt tidligere. Anonymkode: a9fc9...239
Deep Impact Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 gå fra ho. Finn noen andre som er mere aktivt og som gjer deg mere glede. man lever ikke evig, og man lever kort. Ikke kast bort tiden på å være ulykkelig 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er helt vanvittig å tenke på at vi skal ha det sånn i 30 år til. Men vi har jo barna våre sammen. Livene våre. Om noen år så må vi nok ta samtalen om han kan få dekket beho et sitt et annet sted, Det er allerede helt vanvittig, og dere burde hatt mange samtaler allerede. "Behov" er som regel ikke bare penis i vagina, men alt det som kroppslig nærhet gjør for samholdet og bekreftelsen av paret. Jeg trodde ikke det fantes mennesker igjen med din selvutslettende tankegang. Anonymkode: 59f28...7c3 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Nei hun er ikke aseksuell men sexen med deg er så dårlig at hun ikke får lyst Anonymkode: 35a1a...2fa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei hun er ikke aseksuell men sexen med deg er så dårlig at hun ikke får lyst Anonymkode: 35a1a...2fa Ja, for det vet jo du?! 🤦🏻♀️ Anonymkode: df6ae...1ba 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Høres ut som hun er aseksuell. Det som aldri slutter å forundre meg er hvorfor dere menn gifter dere med sånne damer? Hvis man er aseksuell vil man jo aldri ha vært særlig glad i sex eller ivrig i senga på noen måte. Er det bare utseendet og andre egenskaper dere går etter da? At damen har noe sexdrift tenker dere visst ikke på i det hele tatt når dere er forelsket i starten av forholdet. Tror mange menn brenner seg på å velge damer som er enten aseksuelle eller har veldig lav sexdrift. Dere må jo finne dere litt heitere damer da! Anonymkode: e0a09...f02 1 3
SlemUlv Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres ut som hun er aseksuell. Det som aldri slutter å forundre meg er hvorfor dere menn gifter dere med sånne damer? Hvis man er aseksuell vil man jo aldri ha vært særlig glad i sex eller ivrig i senga på noen måte. Er det bare utseendet og andre egenskaper dere går etter da? At damen har noe sexdrift tenker dere visst ikke på i det hele tatt når dere er forelsket i starten av forholdet. Tror mange menn brenner seg på å velge damer som er enten aseksuelle eller har veldig lav sexdrift. Dere må jo finne dere litt heitere damer da! Anonymkode: e0a09...f02 Problemet er at mange aseksuelle, ikke visste de var det. Før det dukket opp et ord, som ble brukt og forklart. Så de trodde det bare var noe galt med dem, og hadde sex selv om de kanskje ikke ville.. Fordi det var jo sånn man gjorde.. Det er jo sånn man oppfører seg som forelsket? Dette er grunnen til at det er så viktig å snakke om aseksualitet, aromantisk osv. Og alt det mellom disse, og Hetero/homo. 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, for det vet jo du?! 🤦🏻♀️ Anonymkode: df6ae...1ba Ja det er sånn det pleier å være. Jeg ble også "aseksuell" inntil jeg fikk bedre pikk Anonymkode: 35a1a...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 SlemUlv skrev (1 time siden): Problemet er at mange aseksuelle, ikke visste de var det. Før det dukket opp et ord, som ble brukt og forklart. Så de trodde det bare var noe galt med dem, og hadde sex selv om de kanskje ikke ville.. Fordi det var jo sånn man gjorde.. Det er jo sånn man oppfører seg som forelsket? Dette er grunnen til at det er så viktig å snakke om aseksualitet, aromantisk osv. Og alt det mellom disse, og Hetero/homo. Fint innlegg. Som tidligere aseksuell kan jeg også si at det er mulig å være aseksuell, og bli seksuell senere - og omvendt. Det er så mange ulike mennesker der ute, og viktig at ikke noe blir sett på som "feil" bare fordi noen er annerledes enn flertallet. Anonymkode: a5136...ccd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fint innlegg. Som tidligere aseksuell kan jeg også si at det er mulig å være aseksuell, og bli seksuell senere - og omvendt. Det er så mange ulike mennesker der ute, og viktig at ikke noe blir sett på som "feil" bare fordi noen er annerledes enn flertallet. Anonymkode: a5136...ccd Nei det er ikke mulig. Aseksuell er en medfødt legning Manglende eller fraværende sexlyst av andre grunner er ikke å være aseksuell Anonymkode: 35a1a...2fa 5 6
Gjest Luksusbia Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er gift med ei som ikke tar tatt initiativet til sex eller «sengenærhet» , altså kysse, ligge inntil, klemme osv. Vi har vært sammen i ca 20 år, men jeg er i ferdig med å miste lysten. Jeg prøver så godt jeg kan å være bra for henne. Jeg oppfører meg bra, trener, er blid, bidrar hjemme, bruker penger på henne, gir henne oppmerksomhet og nærhet. Det jeg mener er at jeg koser med henne, spør om sex, stryker på og så videre. Problemet er at hun aldri har «noe behov» , ikke en gang for en klem? Ingen interesse av noe slag. Hun sier jeg er bedre enn de andre mennene hun hører om om når jeg snakker med henne så sier hun at det ikke er meg. Jeg mener det er menneskelig å ha behov for sex og hudkontakt, og når jeg presser på litt i kommunikasjonen så sier hun at hun er aseksuell. Går det an? Hva skjer da egentlig? Hvordan går det an å være så «død» ? Vi har nå sex 6 ganger i året omtrent, og det lar jeg går i kategorien dårlig samvittighet. Jeg er frustrert, skuffa og lei meg. Jeg har egentlig vært dum som har latt det gå så lenge, men det er jo ikke så lett Anonymkode: 8991b...b49 Har det vært så lenge. Har dere snakket ordentlig sammen om hvorfor det er sånn? Det er vondt å bli avvist stadig vekk. Spør om hva som skal til for å gjøre noe med det. Normalt at libido går i bølger, men seks ganger i året er jo ekstremt lite. Hvor gamle er der?
RealistiskDot Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Utefra erfaring, så begynner de å insje mer når du ikke gir dem oppmerksomhet og flytter fokuset ditt på andre ting. Det er jo ikke rart hun oppfører seg slik når hun ikke trenger å "jobbe" for deg. Når ting begynner å bli bedre igjen og hun viser gradvis høyere interesse, må det være 50/50, altså en balanse på oppmerksomhetsfordelingen. Ingen må jobbe hardere for den andre, da blir det totalt mislykket. Endret 5. oktober 2022 av RealistiskDot 1
Gjest Made4u Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg hadde ikke blitt i et slikt forhold i 20 år, ikke store sjanser for at noe slikt ville vart ett år heller, noe tilsvarende hadde blitt avsluttet rimelig kjapt og det hadde blitt sett som et vennskap og ikke et forhold for min del. At du har sett det annerledes, deg om det men jeg tror absolutt ikke at du kan se for deg mer sengehygge, snarere tror jeg at det går mot å bli enda mindre fremover da dere tross alt har delt 20 år alt og blir jo ikke yngre heller.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #17 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei det er ikke mulig. Aseksuell er en medfødt legning Manglende eller fraværende sexlyst av andre grunner er ikke å være aseksuell Anonymkode: 35a1a...2fa man kan og bli aseksuell på grunn av traumer i barndommen, det er ikke bare "medfødt". Anonymkode: ce127...b22
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 Det er helt vanlig å miste lysten i langvarige forhold. Vi er mange som ikke synes sex er spesielt interessant. Anonymkode: cf001...643 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #19 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei det er ikke mulig. Aseksuell er en medfødt legning Manglende eller fraværende sexlyst av andre grunner er ikke å være aseksuell Anonymkode: 35a1a...2fa Og det bestemmer du 😂😂? Anonymkode: cf001...643 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #20 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som hun er aseksuell. Det som aldri slutter å forundre meg er hvorfor dere menn gifter dere med sånne damer? Hvis man er aseksuell vil man jo aldri ha vært særlig glad i sex eller ivrig i senga på noen måte. Er det bare utseendet og andre egenskaper dere går etter da? At damen har noe sexdrift tenker dere visst ikke på i det hele tatt når dere er forelsket i starten av forholdet. Tror mange menn brenner seg på å velge damer som er enten aseksuelle eller har veldig lav sexdrift. Dere må jo finne dere litt heitere damer da! Anonymkode: e0a09...f02 De fleste vil jo på død og liv ha de damene som har hatt færrest partnere. I den gruppen finner du stort sett alle de med lav eller ikke-eksisterende sexlyst. Anonymkode: 0907e...ca4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå