Gå til innhold

Hvordan få frem i en kort melding at man er såret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en melding fra en person der jeg ble kraftig avvist. På en relativt fin måte men litt i den gaten der jeg fikk forståelsen av at han var irritert. Har kun kontaktet han en gang og vist min interesse. 

Jeg skal la han være i fred men ønsker bare gi en kort respons. 

Kan jeg skrive bare "unnskyld for at jeg tok kontakt 😢" eller hvordan kan jeg få frem at jeg faktisk ble litt såret...? Ønsker ikke I dialog men ønsker fortelle at jeg ikke er uten følelser og at jeg lukker den døren. Råd? 

Anonymkode: 2f469...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DROPP DET!

Helt greit å vise interesse, men da må man kunne takle avvisning. Gråteemoji og drama utgår. Det å uttrykke skuffelse er redundant, det sier seg selv.

Skriv at det var synd og lykke til videre :) 

Med smiletegn.

Anonymkode: 59a43...013

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du få frem at du ble såret? Ta heller meldingen til etterretning & la det bli med det. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du få frem at du ble såret? Ta heller meldingen til etterretning & la det bli med det. 

Du mener å ikke svare i det hele tatt? 

Anonymkode: 2f469...b99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du mener å ikke svare i det hele tatt? 

Anonymkode: 2f469...b99

Ja

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (3 minutter siden):

Ja

Skjønner. Vi har vært på mange dates men først må jeg våget si det som var. Ble litt overrasket over avvisningen. Og derfor ønsker jeg på en måte få frem at jeg ble såret. Men kanskje jeg bare skal la være å svare da. 

Anonymkode: 2f469...b99

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du dette?

Det er vondt å bli avvist, men dette er ikke en person som du skal ha noe mer med å gjøre sånn jeg forstår det?

Å skrive sånne "unnskyld for at jeg er til og gjorde en helt normal ting 😥"-meldinger vil bare få deg til å fremstå sutrete og patetisk.

Du kan skrive "Ok, lov å prøve seg! Hadet :)" 

Hvis han var direkte uhøflig kan du legge til "men det er lov å være litt hyggelig".  Husk også at det er lett å overtolke hva noen mener over tekst.

Anonymkode: e44d7...99c

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Vi har vært på mange dates men først må jeg våget si det som var. Ble litt overrasket over avvisningen. Og derfor ønsker jeg på en måte få frem at jeg ble såret. Men kanskje jeg bare skal la være å svare da. 

Anonymkode: 2f469...b99

Dette skjønner jeg ikke. Hva mener du? At du sa at du likte ham? Det er vel noe selvsagt at når dere har vært på flere dates så er det noe gjensidig der.

Ut fra hovedinlegget så trodde jeg at dere bare såvidt hadde møttes én gang.

Anonymkode: e44d7...99c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor vil du dette?

Det er vondt å bli avvist, men dette er ikke en person som du skal ha noe mer med å gjøre sånn jeg forstår det?

Å skrive sånne "unnskyld for at jeg er til og gjorde en helt normal ting 😥"-meldinger vil bare få deg til å fremstå sutrete og patetisk.

Du kan skrive "Ok, lov å prøve seg! Hadet :)" 

Hvis han var direkte uhøflig kan du legge til "men det er lov å være litt hyggelig".  Husk også at det er lett å overtolke hva noen mener over tekst.

Anonymkode: e44d7...99c

Fordi jeg ble overrasket og lei meg. Han har gitt helt andre signaler og til og med sagt at han liker meg. Er det ikke innafor å gi tilbakemelding? 

Anonymkode: 2f469...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Vi har vært på mange dates men først må jeg våget si det som var. Ble litt overrasket over avvisningen. Og derfor ønsker jeg på en måte få frem at jeg ble såret. Men kanskje jeg bare skal la være å svare da. 

Anonymkode: 2f469...b99

Ikke skriv sånne "unnskyld at jeg er til" svar i alle fall, som du foreslår lenger oppe i tråden. Det er så underdanig og flaut.

Kan du ikke bare la det være? Ikke svar noe i det hele tatt? Hvis du absolutt må svare noe, hvorfor i alle dager føler du at du MÅ ha med at du er såret? Det trenger du absolutt ikke fortelle han. Hold litt på stoltheten, og svar heller noe kort og konsist uten følelser som "Greit" eller "Ok, oppfattet" og ikke noe mer.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble såret fordi han avviste deg, eller fordi han uttrykte irritasjon?

Hvis han var irritert for at du kontaktet han, så ville jeg ikke sendt en ny melding. Da blir han nok enda mer irritert.

Det er heller ikke sikkert at han er irritert. Det er kanskje bare du som tolket det slik pga at du ble skuffet.

Ikke gidd å oppdra en voksen mann om hvordan han svarer folk på en høflig måte slik at de ikke blir såret. Bruk dette heller til å se at kanskje han ikke var den sjarmøren du trodde, så kommer du fortere over han, og livet går videre.

Sender du melding, så tror jeg han får et negativt inntrykk av deg. At du sutrer og er irriterende.

Anonymkode: c1517...961

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skjønner jeg ikke. Hva mener du? At du sa at du likte ham? Det er vel noe selvsagt at når dere har vært på flere dates så er det noe gjensidig der.

Ut fra hovedinlegget så trodde jeg at dere bare såvidt hadde møttes én gang.

Anonymkode: e44d7...99c

Neida, vi har vært sammen minst 7 ganger. Har det kjempe fint sammen men ikke vært fysiske. Bare pratet og satt ord på gode ting om hverandre. Jeg tenkte at vi var kommet til et punkt der vi burde avklare litt og skrev en kort mld til han at jeg kjenner jeg har fått følelser for han og lurer på hvor jeg har han. Han svarte at det klarte han ikke forholde seg til og ønsket meg alt godt. Det såret meg skikkelig faktisk.... Ts

Anonymkode: 2f469...b99

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ble såret fordi han avviste deg, eller fordi han uttrykte irritasjon?

Hvis han var irritert for at du kontaktet han, så ville jeg ikke sendt en ny melding. Da blir han nok enda mer irritert.

Det er heller ikke sikkert at han er irritert. Det er kanskje bare du som tolket det slik pga at du ble skuffet.

Ikke gidd å oppdra en voksen mann om hvordan han svarer folk på en høflig måte slik at de ikke blir såret. Bruk dette heller til å se at kanskje han ikke var den sjarmøren du trodde, så kommer du fortere over han, og livet går videre.

Sender du melding, så tror jeg han får et negativt inntrykk av deg. At du sutrer og er irriterende.

Anonymkode: c1517...961

Såret fordi han avviser meg etter å ha sagt og vist i handling at han liker meg. 

Anonymkode: 2f469...b99

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det. Han høres ikke ut som en person som vil deg vel. 

Du har ikke gjort noe galt, og trenger ikke å gi han en tilbakemelding. 

Anonymkode: cd579...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du føler du MÅ skrive noe kan du jo bare skrive: sorry, trodde vi hadde noe mellom oss, men der mistolket jeg tydeligvis dine signaler. Lykke til fremover.

Anonymkode: cc7ed...fa2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takk for svar. Ønsker deg lykke til videre"

Anonymkode: c1517...961

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det. Han er ikke dum, han skjønner at du er såret, han vil ikke ha mer med deg å gjøre og vil bare bli enda mer irritert på deg om du skriver noe mer 

Anonymkode: 50b72...dbc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må svare, så bruk det eldgamle trikset til service-folk. Jo mer ufyselig kunde, jo blidere møter man de. Killing with kindness kan føles lije godt, og ingen kan ta en på det 😈

Anonymkode: cd579...24e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...