Gå til innhold

7 unger som skal feire bursdagene sine sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker foreldrene på?? Det er satt en felles regel av foreldrene på trinnet om at en hundrelapp er ok gavepris. Og så skal hele sju unger feire bursdagene sine sammen. Billig for familiene til disse sju, men GRISEDYRT for gjestene å stille med sju gaver på en gang! Antar det er flere enn oss som ikke har mulighet til å sende ungen vår i denne bursdagen. Blir både lei meg og sint

Anonymkode: 8f957...730

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at det er surt. Men tenk som så at det blir 700,- med engang og da er det ikke flere feiringer for disse i år.

Anonymkode: e028e...0ba

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete. Da hadde jeg sagt at vi har andre planer. 

Anonymkode: f7d9b...ce6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår greia, men jeg tenker helg ærlig at det var mye tid spart, og sånn sett veldig greit

Anonymkode: 7403a...66f

• Liker 36
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår at det er surt. Men tenk som så at det blir 700,- med engang og da er det ikke flere feiringer for disse i år.

Anonymkode: e028e...0ba

Du forstår at ikke alle har 700,- ekstra til sånt?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn hadde dessverre ikke fått gå. Syns det var tullete. 700 kr er mye penger for mange. Spesielt nå om dagen.

Anonymkode: dedd6...c29

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket trinn er dette? Kan du som forelder foreslå et nytt system for bursdagsfeiringer på neste klassemøte. Et som både minsker tidsbruk og er mer gunstig økonomisk? For denne måten å gjøre det på er jo til stor fordel for økonomien til de 7 foreldreparene/foreldre som har lagt bursdagsfeiringen sin sammen. Og vil slå negativt ut for de som ikke kan gå sammen med flere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det billigere om man deler ut 100,- 7 ganger, da? Disse barna har vel bursdag i dette tidsrommet uansett. Kostnaden totalt sett vil jo bli den samme. 

Anonymkode: fb15d...0d8

Eh, ja, det er lettere å spre det utover flere måneder og da er det også mulig å velge hvilke venner man skal gå i bursdagen til.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det billigere om man deler ut 100,- 7 ganger, da? Disse barna har vel bursdag i dette tidsrommet uansett. Kostnaden totalt sett vil jo bli den samme. 

Det er i prinsippet ikke billigere, men er pungen tom for slike utgifter på 500kr, så mangler det litt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at disse 7 uansett har bursdag rundt samme tid, siden de feirer sammen? Da spiller det jo ingen rolle om man betaler 700 kr ved ett selskap, enn én hundrelapp fredag, lørdag, søndag, så neste helg, osv.

Anonymkode: 20057...9e0

• Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mange feiret her tok alle med EN pengegave og så delte foreldrene opp til alle som feiret, dermed måtte ikke alle gjester ut med gigantsummer og alle fikk litt gaver. 

Anonymkode: 68571...f7e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, å gå i bursdagsselskap er jo moro for barn. Tror mine ville foretrukket sju bursdager, fremfor en fellesbursdag. Veldig dyr "inngangsbillett" for gjestene, men veldig enkelt og billig for "arrangørene"!

Anonymkode: 40ada...b81

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eh, ja, det er lettere å spre det utover flere måneder og da er det også mulig å velge hvilke venner man skal gå i bursdagen til.

Hvor gamle er barna? Dersom barna er i småskolen er dette en litt trist og dårlig løsning. Hva med å kjøpe gaver? Man MÅ jo ikke gi pengegave, og kan komme billigere fra det ved å kjøpe gaver på tilbud. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten forståelse her for at ikke alle familier har 700,- å bruke på at ett barn skal være gjest på ei lønning, synes jeg. Jeg har tre barn og ingen mulighet til å ta denne utgiften denne måneden. T o m kun halvannen ukes varsel.

Det er tre unger her i huset som skal ha ulike ting. Vi må prioritere de nærmeste vennene av barna, det er faktisk ikke aktuelt at de møter opp i alle bursdager de blir bedt i.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg forstår greia, men jeg tenker helg ærlig at det var mye tid spart, og sånn sett veldig greit

Anonymkode: 7403a...66f

Jeg synes dette er en veldig rar holdning. Jeg er veldig glad for hver bursdagsinvitasjon barna mine får. Bursdagsfeiring er jo gøy!

Anonymkode: f36db...e3b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da gi billigere, ingen som tvinger deg til å gi 100. Kjøp noen bøker på salg f.eks. Avtalt gavesum er maxpris, ikke absolutt sum.

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er tenåringer nå så ferdig med det der, men vi hadde en grense på 50 kr per unge. Stort sett bytta vi 50lapper i klassen. Bedre med 350 kr enn 700. 

Litt sleipt av foreldrene likevel da, særlig hvis de feirer utendørs. De slipper riiiiimelig greit unna. Sju stk som spleiser på noen pølsepakker og brusflasker, pluss at noen smekker sammen Toro-brownies og muffins. Og ungen deres håver inn. Og når de er ferdige på lekeplassen/skogbrynet er det bare å hyfse pappkoppene oppi en søppelsekk og så vipps ferdig. 

Anonymkode: c7533...954

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo på en måte det samme og som noen nevnte tiden spart enn å gå på 7 forskjellige bursdager. Selv om det er satt 100 kr så kunne du f eks gi 50 kr til hvert barn. 

Anonymkode: 35b33...904

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...