Gå til innhold

«Noe godt til kaffen» men glutenfritt, hva da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i denne glutenfrie sjokoladekaken. Dag 1 smaker den ikke godt, men dag 2 er den nydelig. Så går det jo fint an å skjære opp i stykker å fryse 😊 Screenshot_20221002_212334_com.android.chrome.thumb.jpg.5872411cfc12d6a39209641859884dfd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk utrolig mye enklere å bake glutenfritt enn jeg trodde (samboer fikk påvist cøliaki i fjor). Omtrent alt du kan tenke deg kan bakes glutenfritt. Her i hus har vi stadig brun saus, hvit saus, brød, rundstykker, pizza, osv osv, da bare bakt med glutenfritt. :)

Anonymkode: 193cc...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosboller, risboller, marengs, is, sjokolade, frukt/bær, makroner, gelé, sjokolademousse eller sjokoladepudding, crème brûlée, panna cotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøpe glutenfrie kanelsnurrer fra frysedisken som jeg serverer venner med glutenallergi som kommer innom. Jeg syns de er ganske gode selv. 

Anonymkode: ba0b1...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (17 timer siden):

Finnes det noe som er bedre enn sjokolade til kaffen?

Nei, ingenting bedre enn det!

Anonymkode: aa714...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara Bernard kake fra meny og spar tror jeg er glutenfri. Var iallfall det tidligere.

Anonymkode: a778c...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag muffins med Toro sin glutenfrie bakemiks. Riv epler som du blander med kanel og sukker, hiv dette oppi røra. Da får du en digg og saftig porsjonskake, som passer sesongen, til kaffen. Server gjerne lun med is til.

Anonymkode: 9a566...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro gf vaffelmiks, lag gf smuldrepai, toro langpanne sjokoladekake er gf, ostekake med gf kjeks, nøttebunn med krem og bær, pavlova eller iskrem.

Anonymkode: 16b40...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Toro gf vaffelmiks, lag gf smuldrepai, toro langpanne sjokoladekake er gf, ostekake med gf kjeks, nøttebunn med krem og bær, pavlova eller iskrem.

Anonymkode: 16b40...f65

Vaffelmiks er ikke å anbefale, ettersom vaffeljernet det stekes i sannsynligvis er fullt av gluten. 

Anonymkode: d2572...044

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vaffelmiks er ikke å anbefale, ettersom vaffeljernet det stekes i sannsynligvis er fullt av gluten. 

Anonymkode: d2572...044

Det er jo bare å vaske? :) Jeg har i alle fall ikke egne kjeler, sleiver, jern, panner og former til glutenfritt, sørger bare for å vaske godt. :)

Anonymkode: 193cc...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vaffelmiks er ikke å anbefale, ettersom vaffeljernet det stekes i sannsynligvis er fullt av gluten. 

Anonymkode: d2572...044

Vask godt og spis den første vaffelen du steker selv ( hvis du tåler gluten da)

Anonymkode: 16b40...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare å vaske? :) Jeg har i alle fall ikke egne kjeler, sleiver, jern, panner og former til glutenfritt, sørger bare for å vaske godt. :)

Anonymkode: 193cc...80d

Var jeg gjest, ville jeg dessverre ikke tatt sjansen.

Anonymkode: d2572...044

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler at du spør gjesten din på forhånd om hva han/hun kan spise og hvor nøye han/hun er på f.eks. bruk av vaffeljern som nevnt over her. Mange spiser heller ikke hvetestivelse, så da utgår tilnærmet alt av hel- og halvfabrikata. Det tryggeste er å spørre gjesten din slik at han/hun er helt sikker på å ikke bli syk. 

Anonymkode: 5f28f...9b8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...