Gå til innhold

Noen som åpner julegaver...


Gjest Spacegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Da jeg vokste opp, fikk vi en gave på julaften og resten ble åpnet 1.juledag da vi våknet. Vi hadde skikkelig koselig pysjamas-party med god frokost og åpning av julegaver. Mamma kommer fra Ungarn og siden hun var vant til denne måten å feire på, var det slik vi gjorde det. Men etterhvert som jeg ble voksen har jeg tilpasset meg den norske måten, siden jeg feirer med slekt/kjæreste som er vokst opp med den norske tradisjonen. Er det noen her som åpner gavene 1.juledag? Antar at det er bare utlendinger som gjør det sånn, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi gjør ikke det. Til tross for at Mamma er fransk og vi har adoptert mange av hennes tradisjoner. Mamma synes selv at det er så ukoselig å åpne gavene på morgenen, og det er vi alle enig i. Mye bedre om kvelden, alle er pyntet og stemningen er helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mamma og pappa foelger vi selvsagt norsk tradisjon, mens vi foelger britisk tradisjon hos svigersene og aapner gavene foerste juledag. Men visstnok ikke om morgenen, men utpaa ettermiddagen. Kommer til aa bli bra utaalmodig i aar, ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten min (inngift) er irsk. Vi åpner gaver på julaften, men alle vi "barna" får noen gaver av Santa Claus 1. juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt begge deler her. Vi åpner de fleste på julaften, men jeg pleier å spare noen til ungene så de har noe som venter om morgenen 1.juledag. Innførte dette for noen år siden etter en kaotisk julaften med altfor mye gaver, fullstendig kaos og bare rot på selve julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...