Gå til innhold

Hvor mye har dere tilsammen i måneden ? Før skatt😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Brutto sier ingenting om hvor god råd man har i hverdagen. Noen skatter 0 og planlegger for restskatt, mens andre skatter 50% som sparing.

Anonymkode: adab4...d0f

De som ikke sparer gjennom skattetrekk, sparer vel utenom. Hvorfor mener du at sparing i skattetrekket ikke skal regnes med i hvor god råd vedkommende har i hverdagen, mens sparing etter skattettekket skal det? 

Anonymkode: 9022a...334

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 110.000kr uten overtid. En jobber i stat og andre privat. 2 barn. Går greit rundt. 

Anonymkode: 06d4d...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutto er jo whatever. Vi har i overkant av 60.000 etter skatt

Anonymkode: de869...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Brutto sier ingenting om hvor god råd man har i hverdagen. Noen skatter 0 og planlegger for restskatt, mens andre skatter 50% som sparing.

Anonymkode: adab4...d0f

Som du veldig bra illustrerer nettoinntekt sier ingenting pga stor forskjell i skattetrekk 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 000 brutto for oss to samlet, pluss 11 000 i skattefri leieinntekt. Ett barn på vei. 

Anonymkode: 67b0e...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

178 000 brutto.  106 000 Netto. En ingeniør og en økonom. Et barn og en på vei.  God råd 😊

Anonymkode: b3573...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50k før skatt alt inkludert: barnetrygd barnebidrag, uføretrygd og forsikring. Enslig forsørger 

Anonymkode: 8cb21...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

102 000 uten bonus. Bonus er veldig opp og ned. Siste var vel rundt 100 000 mener jeg. Jobber i helsesektoren og IT. Ikke jeg som tjener mye av dette (i helsesektoren). 

Anonymkode: beb2d...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym Brukar0 said:

Som du veldig bra illustrerer nettoinntekt sier ingenting pga stor forskjell i skattetrekk 🤷‍♀️

Vil påstå at det vanligste når man snakker om inntekt er brutto årslønn og netto månedslønn.

Anonymkode: adab4...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 105000 brutto + 11000 kr i leieinntekter på sokkelleilighet. Han jobber innen oljebransjen, mens jeg har en administrativ stilling. Klarer oss veldig greit. Har stort hus, to biler, ferierer utenlands gjerne 1-2 ganger i året, og sparer rundt 15000 kr i mnd.

Anonymkode: c4afe...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil påstå at det vanligste når man snakker om inntekt er brutto årslønn og netto månedslønn.

Anonymkode: adab4...d0f

Du kan påstå hva du vil for meg. Det endrer ikke det faktum at netto inntekt sier mye mindre enn brutto inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

75 000 utbetalt. Brutto sier vel lite?

Anonymkode: 6e1f1...ade

Brutto er i mange tilfeller mer interessant om man skal sammenligne lønnsnivå. Netto endres jo etter valgene du har tatt. Fradrag, størrelse lån, skatteprosent osv. 

Vi har ca 200 000kr brutto, to barn, klarer oss greit. Ingeniør og økonom. 

Anonymkode: 6e511...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

99 800 i brutto her 😄 Føler vi har god råd. Lite lån i forhold til verdier og jobber vi trives i begge to.

Anonymkode: 1d5b8...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før skatt tjener vi ca 1,2 mill. Altså ca 104.000 i mnd før skatt, tipper 65.000 etter? Eller litt mindre?
 

Vi har 1 barn. Bor i Oslo, leier bolig da vi må spare MYE i EK for å kjøpe i Oslo.

Han har sin arbeidsinntekt, jeg har tredelt inntekt nå med NAV ufør, privat forsikring og OPF (samme som klp, jeg var fast ansatt i kommunal sektor) som totalt for begge blir ca 1,2 mill. 

Tipper vi må kjøpe for 5 ganger inntekt for å kunne bo her hvor hans jobb er. 

Da må vi planlegge økonomien ganske nøye, og vi kan ikke ha bil/reise mer enn 1 gang årlig ca. Spørs litt på renter, strømpriser og mine utgifter til helse som er HØYE. 
 

Anonymkode: 42cbe...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

166.000 brutto lønn pluss 12000 i leieinntekter. Data ingeniør og siviløkonom, jobber i det private. Bor på landet med 3 barn. 

Anonymkode: df809...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...