Gå til innhold

ER det dumt å gifte seg på en bursdag?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer litt på å gifte oss på min samboers bursdag, hans 30-års dag. Vi ble nemlig sammen på hans bursdag for snart 6 år siden.

Men tror dere det vil bli dumt? Å ha bryllupsdagen på hans bursdag? Vil en av delene alltid havne i skyggen av det andre da? Kanskje vi heller bør gifte oss på den dagen vi møttes? (som var en uke tidligere, det gikk fort! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe problem å ha det på samme dag.

Vi hadde tenkt å ha det på min bursdag men så er det påskelørdag så vi utsatte det. Så vi bestemte å ha det 10 mai, uten å tenke på at det er 2 dager før hans bursdag. Nei ser ingen problemer med det.

Det blir også lett å huske bryllupsdagen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha det akkurat på bursdagen til en av oss, men det blir like i nærheten.

Jeg har bursdag 12 dager før, og han har bursdag 2 dager før bryllupet!

Tror egentlig ikke at det kommer til å legge skygge på noen av dagene

Det vil kanskje istedet gjøre det enklere å huske bryllupsdagen... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke gifte oss på den enes bursdag, eller noen andre "merkedager" for den saks skyld (som nyttårsaften, dagen vi ble sammen osv..). Vi vil ha en dag som kun er "vår" :) Jeg vet ikke om den ene tingen blir satt i skyggen av den andre, men jeg synes det er koselig å ha flere merkedager i året. Å ha bursdag og bryllupsdag samtidig blir liksom litt for mye for min del.

Ha en fin dag! :D

Loonie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg synes eg bryllupsdag skal være parrets dag sammen; likeverdig

dersom det samtidig er den enes bursdag, så skal jo denne ha ekstra oppmerksomhet osv pga bursdagen.. så da blir det jo litt mer den enes dag..

bryllupsdagen er sansyligvis den eneste merkedagen i ditt liv du selv får bestemme datoen på (fødselsdager til barn osv er litt verre :) )

så da synes jeg du skal gjøre den mest mulig spesiell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss på hans bursdag, og det har vi planlagt for lenge siden! Dagen blir vår og spesiell, samtidig som han selvsagt vil ha bursdag den dagen som også er spesielt. Han vil ihvertfall få århundrets bursdagsfeiring den dagen vi gifter oss - makan til fest får han nok aldri!

Dette må jo være greit å avgjøre, enten synes man det er greit, eller ikke. 12 dager før osv betyr jo ingen ting. Dette må dere greie å bli enige om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble sammen på min bursdagsfest (som var to dager før min bursdag for å få det på en lørdag), og har hele tida feira både 28. og 30. mars. Når vi nå skulle gifte oss valgte vi å gjøre det når vi hadde vært sammen i fire og et halvt år (28. september i år) i stede for fire eller fem år sammen. 28. har alltid vært en viktig dato for oss, men vi gjorde altså denne lille vrien for å forflytte feiringa av "oss" til en annen ende av året. Problemet var ikke at jeg følte at jeg kom i skyggen av merkedagen vår, eller at den kom i skyggen av bursdagen. Vi synes rett og slett det er koseligere sånn som det er nå, fordi vi har min bursdag å feire i mars, hans i juni og bryllupsdag i september. Da har vi gode unnskyldninger til å kose oss litt ekstra flere ganger i løpet av året, og det synes vi er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, godt poeng Ragnhild. Vi ender opp med å få begge våre bursdager, dagen vi møttes, dagen vi ble sammen og evt. bryllupsdagen på samme månde. Kanskje litt kjedelig...Men har ikke lyst til å utsette det et halvt år heller... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss en uke før min bursdag, og jeg hadde ikke lyst til at det skulle falle på samme dag. Fordi jeg som flere mener at man bør skille litt på anledningene. Og dessuten blir det jo flere anledninger og feire, noe som vi synes er koselig. Alt til sin tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt i orden og ha bryllupet sammen med fødselsdag jeg, skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle være det. Selv skal vi jo ha bryllupet på nyttårsaften og ser at noen av dere ikke ville hatt det da heller, heldigvis er vi forskjellige. Vi har selv valgt nyttårsaften fordi det er en litt spesiell dag, samtidig som at vi ALLTID kommer til å feire bryllupsdagen vår. Hører mange av venneparene våre som er gifte sier at feiringen av bryllupsdagene "faller" av etterhvert............selvfølgelig gjelder ikke dette alle.

Vi har selv vært i bryllup der bruden hadde fødselsdag og det var kjempekoselig og kjemperørende for henne...........og for oss. Hun fikk bursdagssangen med alle gjestene rundt seg og det var det eneste vi merket av at hun hadde fødselsdag. Og unnskyld at jeg sier det, men om samboeren min hadde bursdag den dagen vi giftet oss, noe han da ikke har, så hadde jeg ikke helt sett problemet i at han kanskje fikk litt mere oppmerksomhet enn meg...............so what! De vi var i bryllup til sa ihvertfall at de synes det var kjempeflott.............hun fikk verdens beste bursdagsgave.............mannen i livet, og han fikk drømmeprinsessen sin..............det er da vel det aller aller viktigste?!?

Kanskje vi er litt sløve, men den feiringen av at vi ble sammen den datoen, og møttes den datoen, og forlovet oss da, det er ikke blitt gjort de siste årene...............vi feirer heller litt hver dag over at vi har hverandre...........koser oss i hverandres selskap og har det kjempebra sammen og med våre 2 herlige barn.................vi trenger ikke noen dato for å feire det lengre etter nesten 12 år sammen.

Gjør det dere synes er riktig, har dere lyst til å ha bryllupet på hans bursdag så gjør det.............uansett hva andre mener!

Stor klem fra Stinemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Feiringen av den dagen vi ble sammen og sånt blir borte etter hvert ja, så derfor kunne jeg tenke meg å ha bryllupsdagen på samme date, sånn at den ikke blir helt glemt liksom. Og ja, har faktisk ikke hørt om noen som konsekvent feirer bryllupsdagen hvert år. Mannen kjøper blomster, og hvis det passer seg sånn gjør de noe koselig. Men når bryllupsdagen er en mandag og barna skal på fotballtrening og mannen har et møte på kvelden... Ja, det er jo som regel en hverdag.

Jaja, vi får se hva vi gjør. Det er jo mest opp til min kjære, men han mener det ikke er noe problem om det blir både bursdag og bryllupsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine foreldre giftet seg på min fars bursdag. Da ble det feiret hans dag, og mamma (bryllupsdagen) var glemt.

Nei ta det en annen dag. En ny dag som kan bety noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å sørge for å ha bryllupsdag på hans bursdag er smart, mindre datoer for mannen å huske på :wink:

Skal dere ha bryllupskake med lys på? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi diskuterte også litt fram og tilbake det der med bryllup på bursdag, men kom fram til at vi ville ha enda en dag som er spesiell for oss begge - uten at den er "mer spesiell" for den ene av partene. Og så ble det såklart en ny dag å holde rede på for brudgommen :hoho:

Men det er sikkert veldig hyggelig å gifte seg på bursdagen sin....er bare det at min falt på lørdag i år, og det er en stund til neste gang :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss på min bursdag og jeg tror overhodet ikke at det ene vil overskygge det andre :roll: Bryllupsdagen skal være spesiell og bursdagen også, men fremtidige bursdager behøver jeg nødvendigvis ikke å feire på dagen. .Jeg er snart 29 år så det betyr lite om jeg feirer den før eller etter.Det er ihvertfall min mening :D Bryllupsdagen vil uansett være "vår" :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av - etter noen år så feirer dere sikkert ikke bryllupsdagen allikevel. Det gjør ihvertfall ikke vi - og vi er like flinke til å glemme dagen begge to :wink:

Vi har vært gifte i tretten år - og har det bedre enn noengang selvom vi altså ikke feirer bryllupsdagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlig ville jeg aldri ha giftet meg på noen bursdag eller noen anne merkedag, jeg synes det er kjempeflott å ha en helt egen dag som er vår bryllupsdag jeg! Men vi giftet oss 5 dager før bursdagen min, og det synes jeg ikke gjorde noe. Men jeg ville aldri ha giftet meg på bursdagen min eller bursdagen til min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det at det ikke gjør noe fordi man likevel ikke kommer til å feire bryllupsdagen etter noen år, synes gje høres veldig pesimistisk ut...

mine foreldre feirer fortsatt hver år.. og jeg tror denne dagen er mye mer spesiell for dem enn bursdager.. de feirer jo et valg og hverandre..

selv ville jeg aldri lagt bryllupsdagen til noen bursdag el. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi er alle forskjellige - jeg bare sa hvordan det er for oss, Gjest. Og jeg er slett ikke pessimistisk med tanke på forholdet mellom meg og min mann. Jeg har nok bare litt mer avslappet forhold til slike dager enn mange andre.

Og man skriver da vel innlegg som dette for å få alles mening - ikke bare de som er enige med en selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...