Gå til innhold

Nora Haukland og Marius Høiby


Justlooking

Anbefalte innlegg

...men selve bildet av "kongelighet" vannes fryktelig ut og etter hvert er det stort sett bare "helt vanlige glamourmennesker" alt sammen. Jeg er lei dem. De betyr ikke stort lengre... :Gjesp: 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

...men selve bildet av "kongelighet" vannes fryktelig ut og etter hvert er det stort sett bare "helt vanlige glamourmennesker" alt sammen. Jeg er lei dem. De betyr ikke stort lengre... :Gjesp: 

Enig. Ikke mye kongelig igjen, bare enda flere feterte kjendiser.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Og hva nøyaktig er «kongelige privilegier»?

Fete ferier, fritt skolevalg, fritt fritidsaktivitetsvalg med utstyr, gode kontakter som kan hjelpe med jobb, ingen økonomiske bekymringer. Blant annet.

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro skrev (1 minutt siden):

Fete ferier, fritt skolevalg, fritt fritidsaktivitetsvalg med utstyr, gode kontakter som kan hjelpe med jobb, ingen økonomiske bekymringer. Blant annet.

...å ikke trenge å stå i kø for noe som helst. Folk bukker og skraper for "sånne". :sukk: 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 timer siden):

Så han skal ikke ha kongelige privilegier, men han skal hemmes sosialt fordi moren hans giftet seg inn i kongefamilien? 

Ja det hadde vært fint og flott om han engasjerte seg i noe mer samfunnsnyttig. Men han gjør nå ikke det da, i likhet med hundretusener av andre nordmenn. Og det er greit det også, og er absolutt ikke noe kongehuset skal klandres for. Falskt samfunnsengasjement trenger vi ikke. 

Han har omtrent de samme privilegiene som de andre søsknene til tronarvingene. 
De kan selvsagt ikke tvinge ham, som Martha ikke kan tvinges, men hadde de oppdratt ham til en ansvarlig og bevisst ung mann, hadde han tatt andre valg og hatt et *ekte* samfunnsengasjement. Og de kan fortsatt appellere til hensyn og fornuft, eller hva?
Bare at han la ut merkeklær etc på Finn.no med adresse Slottet viser et totalt fravær av den oppdragelsen de har gitt søsteren.

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (47 minutter siden):

Skal vel mye til for å gjøre der svenske kongehusets ansikt utad verre…😆😂

Eh jo. Det norske tar kaken i alle kategorier. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (Akkurat nå):

Eh jo. Det norske tar kaken i alle kategorier. 

Nei.

Seriøst.

Harald er ikke kjent for å vanke på strippeklubber, og svigerforeldrene hans var ikke venner av Hitler.

Sånn for starters.

  • Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (5 minutter siden):

Nei.

Seriøst.

Harald er ikke kjent for å vanke på strippeklubber, og svigerforeldrene hans var ikke venner av Hitler.

Sånn for starters.

Men svigerforeldrene er døde og Sverige var nøytralt. Kongen gikk på strippeklubb da det var mer vanlig. Ikke bra uansett, men vi lå nesten ta stilling til dagens kongehus og der har vi alt. Kona til Carl Philip skal ikke bli dronning og har en blek fortid i fht MM 

Nå er dessuten norsk presse temmelig servile i fht pressen i andre land. De fleste i mediene med litt fartstid kjenner historier som ville undergravet tilliten til kongehuset og backfired mediehuset som avslørte det, fordi folk ikke vil vite, derfor er det blant de kjente hemmelighetene blant pressefolk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville

Nå vet ikke jeg om Marius har utdannelse, men får inntrykk av at han ikke har det. Hvis han liker å mekke på biler, hvorfor kan han ikke bli bilmekaniker? Et hederlig yrke som betaler seg. Hadde jeg vært MM hadde jeg vært opptatt av at min sønn fikk gode verdier og en utdannelse. Men det virker som det var viktigere for MM å introdusere han til jetsetlivet, sus og dus, og kjendiseri. Så det er vel ingen bombe at dette ble hans «type». Som man sår, høster man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (Akkurat nå):

Men svigerforeldrene er døde og Sverige var nøytralt. Kongen gikk på strippeklubb da det var mer vanlig. Ikke bra uansett, men vi lå nesten ta stilling til dagens kongehus og der har vi alt. Kona til Carl Philip skal ikke bli dronning og har en blek fortid i fht MM 

Nå er dessuten norsk presse temmelig servile i fht pressen i andre land. De fleste i mediene med litt fartstid kjenner historier som ville undergravet tilliten til kongehuset og backfired mediehuset som avslørte det, fordi folk ikke vil vite, derfor er det blant de kjente hemmelighetene blant pressefolk. 

Sverige var «nøytralt», så «nøytralt» at USA måtte true dem til å slutte å sende forsyninger til Tyskland. Forrige kongen deres var nazist, regjeringen sympatiserte med Tyskland.

Nei det var ikke mer normalt å gå på strippeklubb før.

Jeg tar MM over nakenmodeller og tennislærere når som helst.

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissWoodville skrev (Akkurat nå):

Nå vet ikke jeg om Marius har utdannelse, men får inntrykk av at han ikke har det. Hvis han liker å mekke på biler, hvorfor kan han ikke bli bilmekaniker? Et hederlig yrke som betaler seg. Hadde jeg vært MM hadde jeg vært opptatt av at min sønn fikk gode verdier og en utdannelse. Men det virker som det var viktigere for MM å introdusere han til jetsetlivet, sus og dus, og kjendiseri. Så det er vel ingen bombe at dette ble hans «type». Som man sår, høster man.

Det kan virke slik ja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (33 minutter siden):

Sverige var «nøytralt», så «nøytralt» at USA måtte true dem til å slutte å sende forsyninger til Tyskland. Forrige kongen deres var nazist, regjeringen sympatiserte med Tyskland.

Nei det var ikke mer normalt å gå på strippeklubb før.

Jeg tar MM over nakenmodeller og tennislærere når som helst.

Selvfølgelig var det mer normalt med dtrippeklubber på 70-tallet. Likestillingen har fordrevet mange åpne klubber særlig u feninistlandet nr 1, Sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som kritiserer MM for Marius` valg: Marius er voksen. Han velger selv. Foreldre har påvirkningskraft på barna sine, men absolutt ikke fullt ut. Mange opplever at barna velger helt andre retninger i livet enn foreldrene har ønsket og forsøkt å oppdra barna sine til. Og hva vet vel vi om hvilke råd MM har git ham om utdannelse etc? Hun kan ha rådet ham til alt fra å velge et jetsetlivet med modeller til høyere utdannelse og et mer skjermet liv. Eller noe helt annet. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser, bilder med manglende kildehenvisning og svar til dette.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (12 timer siden):

...men selve bildet av "kongelighet" vannes fryktelig ut og etter hvert er det stort sett bare "helt vanlige glamourmennesker" alt sammen. Jeg er lei dem. De betyr ikke stort lengre... :Gjesp: 

Nettopp! Hvis det bare skal være en gjeng helt vanlige folk/kjendiser/influencere og sjamaner der oppe etterhvert, så er det ikke verdt pengene lenger. 

Vi betaler de for å vinke og være høytidelige. Hvis de heller vil være helt vanlige, så må de ta seg en vanlig jobb de også.

Fine folk, men dyre i drift. 

Endret av Isild
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (14 minutter siden):

Nettopp! Hvis det bare skal være en gjeng helt vanlige folk/kjendiser/influencere og sjamaner der oppe etterhvert, så er det ikke verdt pengene lenger. 

Vi betaler de for å vinke og være høytidelige. Hvis de heller vil være helt vanlige, så må de ta seg en vanlig jobb de også.

Fine folk, men dyre i drift.

Er det slik at du tenker at kongefamiliens rolle er å "vinke og være høytidelig"? Lever du i den tro at det er det deres arbeidsdag består av? Kanskje det da er en idé å sette seg litt inn i deres rolle og arbeidsoppgaver?

Når det kommer til sjamanen og influenseren trenger du ikke være redd for at du vil se dem "vinke og være høytidelig" på slottsbalkongen. Som tidligere nevnt, Marius Borg Høiby er ikke kongelig. Martha Louise har sagt fra seg sin kongelige tittel, og dermed representerer hun minimalt. Så ingen fare for at sjamanen blir gjenganger på slottsbalkongen.

Jeg må ellers si at i mine øyne er det positivt at de kongelige finner partnere utenfor de kongelige kretser. For det første, det ville blitt mye innavl etterhvert. Vel så viktig, kongedømme må, som alt annet, fornyes og følge tiden vi lever i.

Av nysgjerrighet, du uttrykker din motstand mot kongedømme. Skulle dette avvikles i Norge ville det sannsynligvis erstattes med president. Tenker du at en president med familie ikke vil være "dyre i drift"? Hva med en presidents barn, er det greit om de har influensere og sjamaner som kjæreste? En president representerer jo sitt land, og ved høytidelige anledninger med familien ved sin side. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarisstella skrev (3 minutter siden):

Er det slik at du tenker at kongefamiliens rolle er å "vinke og være høytidelig"? Lever du i den tro at det er det deres arbeidsdag består av? Kanskje det da er en idé å sette seg litt inn i deres rolle og arbeidsoppgaver?

Når det kommer til sjamanen og influenseren trenger du ikke være redd for at du vil se dem "vinke og være høytidelig" på slottsbalkongen. Som tidligere nevnt, Marius Borg Høiby er ikke kongelig. Martha Louise har sagt fra seg sin kongelige tittel, og dermed representerer hun minimalt. Så ingen fare for at sjamanen blir gjenganger på slottsbalkongen.

Jeg må ellers si at i mine øyne er det positivt at de kongelige finner partnere utenfor de kongelige kretser. For det første, det ville blitt mye innavl etterhvert. Vel så viktig, kongedømme må, som alt annet, fornyes og følge tiden vi lever i.

Av nysgjerrighet, du uttrykker din motstand mot kongedømme. Skulle dette avvikles i Norge ville det sannsynligvis erstattes med president. Tenker du at en president med familie ikke vil være "dyre i drift"? Hva med en presidents barn, er det greit om de har influensere og sjamaner som kjæreste? En president representerer jo sitt land, og ved høytidelige anledninger med familien ved sin side. 

Det var da veldig så "på meg" du var da? 

Jeg har forklart hva jeg mener, jeg har satt meg inn i arbeidsoppgaver og representasjonsoppgaver, jeg har forstått at Marius og Durek ikke er kongelige. 

Jeg har full respekt for at du syns det er ok at kongehuset fornyes og følger med i tiden vi lever i, med det det innebærer av blandt annet å få gifte seg med hvem man vil. Jeg derimot syns vi heller skal avskaffe det enn at de skal bli dine/mine og våre barn. Det er ikke fordi jeg har noe imot dine/mine og våre barn, jeg mener det blir for utvannet på slottet av det. 

Jeg mener at alle mennesker skal få gifte seg med akkurat den de vil. Men jeg mener også at kongehus/monarki er en middeladersk tradisjon jeg ikke lenger ser hvorfor vi skal betale for å ha hvis den ikke lenger skal være den institusjonen det var ment å være. 

 

 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarisstella skrev (1 time siden):

Er det slik at du tenker at kongefamiliens rolle er å "vinke og være høytidelig"? Lever du i den tro at det er det deres arbeidsdag består av? Kanskje det da er en idé å sette seg litt inn i deres rolle og arbeidsoppgaver?

Når det kommer til sjamanen og influenseren trenger du ikke være redd for at du vil se dem "vinke og være høytidelig" på slottsbalkongen. Som tidligere nevnt, Marius Borg Høiby er ikke kongelig. Martha Louise har sagt fra seg sin kongelige tittel, og dermed representerer hun minimalt. Så ingen fare for at sjamanen blir gjenganger på slottsbalkongen.

Jeg må ellers si at i mine øyne er det positivt at de kongelige finner partnere utenfor de kongelige kretser. For det første, det ville blitt mye innavl etterhvert. Vel så viktig, kongedømme må, som alt annet, fornyes og følge tiden vi lever i.

Av nysgjerrighet, du uttrykker din motstand mot kongedømme. Skulle dette avvikles i Norge ville det sannsynligvis erstattes med president. Tenker du at en president med familie ikke vil være "dyre i drift"? Hva med en presidents barn, er det greit om de har influensere og sjamaner som kjæreste? En president representerer jo sitt land, og ved høytidelige anledninger med familien ved sin side. 

En president kan velges og av-velges, eller tenker du da at presidentvervet skal gå i arv? Dersom presidentens barn gjør ting som skader presidentens rykte og troverdighet, så undergraver de presidentens stilling - og derved også sin egen økonomiske situasjon. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...