Gå til innhold

Vi må heve pensjonsalder til 72 år - minst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eldrebølgen kommer for fullt, det blir stadig flere uføre og andre folk utenfor arbeidslivet, og Norge går i underskudd. Flere må stå i jobb lengre i fremtiden for at dette skal gå opp. Det fødes også for få barn her i landet, og det skyldes primært kvinner som skal velge vekk menn de ikke hadde valgt vekk for 20 år siden. 

Anonymkode: c9cd7...f9c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eldrebølgen kommer for fullt, det blir stadig flere uføre og andre folk utenfor arbeidslivet, og Norge går i underskudd. Flere må stå i jobb lengre i fremtiden for at dette skal gå opp. Det fødes også for få barn her i landet, og det skyldes primært kvinner som skal velge vekk menn de ikke hadde valgt vekk for 20 år siden. 

Anonymkode: c9cd7...f9c

Nei, det gjør det ikke. Om så var, er det uansett en bra utvikling. Ingen skulle være nødt til å gifte seg med en mann hun ikke vil ha, bli voldtatt av ham resten av livet, og klemme ut avkom fra en mann hun ikke vil ha. Er jo nesten bedre å dø, enn å måtte pule på en mann du ikke finner attraktiv, før du kanskje er heldig å bli kvitt ham, og få noen få gode år.

Mye viktigere at kvinner er selvstendige, enn at uattraktive menn får pult.

Anonymkode: 4603c...5e3

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eldrebølgen kommer for fullt, det blir stadig flere uføre og andre folk utenfor arbeidslivet, og Norge går i underskudd. Flere må stå i jobb lengre i fremtiden for at dette skal gå opp. Det fødes også for få barn her i landet, og det skyldes primært kvinner som skal velge vekk menn de ikke hadde valgt vekk for 20 år siden. 

Anonymkode: c9cd7...f9c

Det som er problemet er at kvinner får færre barn, ikke at mange flere kvinner velger å ikke få barn (ja, det er flere enn av de også, men det er ikke der hovedproblemet ligger mtp størrelsen på fødselskull). 

Anonymkode: bd9eb...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eldrebølgen kommer for fullt, det blir stadig flere uføre og andre folk utenfor arbeidslivet, og Norge går i underskudd. Flere må stå i jobb lengre i fremtiden for at dette skal gå opp. Det fødes også for få barn her i landet, og det skyldes primært kvinner som skal velge vekk menn de ikke hadde valgt vekk for 20 år siden. 

Anonymkode: c9cd7...f9c

Vedder hva som helst på at TS er (en bitter) mann!

Anonymkode: 63b2d...95d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du mange 70-åringer, ts? Mange av dem som kan klare belastningen som sykepleier, frisør, bussjåfør, tømrer, lærer,fisker, politi - ? Bedre å få flere innvandrere til Norge. Vi kan importere hele Nederland. 

Anonymkode: 1f4aa...30c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner du mange 70-åringer, ts? Mange av dem som kan klare belastningen som sykepleier, frisør, bussjåfør, tømrer, lærer,fisker, politi - ? Bedre å få flere innvandrere til Norge. Vi kan importere hele Nederland. 

Anonymkode: 1f4aa...30c

De har i hvert fall kompetente hender. Mye flinke arbeidsfolk.

Anonymkode: 4603c...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi fortsatt er arbeidsføre da. Demens og kreft blir jo bare vanligere og vanligere. 

Anonymkode: d5b60...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om vi fortsatt er arbeidsføre da. Demens og kreft blir jo bare vanligere og vanligere. 

Anonymkode: d5b60...4cd

Ikke så rart det, med så mye dritt i kostholdet, miljøgifter, etc.

Anonymkode: 4603c...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldersgrense for yrkene er ulike, TS. Så du blander kanskje det sammen med pensjonsgrensen i folketrygden?

Anonymkode: 8dfc8...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har i hvert fall kompetente hender. Mye flinke arbeidsfolk.

Anonymkode: 4603c...5e3

Ja, og så lærer de norsk fort, har ganske lik kultur, er sosiale og utadvendte og i tillegg godt over snittet pene. 

Anonymkode: 1f4aa...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan glemme at jeg jobber til 72 år i yrket mitt. (Sykepleier). Skal være glad om jeg kommer meg til 67 år. 

Anonymkode: 9f71c...7c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber til jeg er 60-62, det har jeg planlagt i flere år allerede. Jeg har et ganske fysisk yrke, med tunge løft og opptil 25000 skritt om dagen. Orker nok ikke det om 20+ år. 

Anonymkode: 8e379...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som renholder og skal være glad hvis jeg holder ut til jeg er 65 

Anonymkode: c81fb...a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store forskjeller på yrker. Jeg var i et yrke som var både mentalt og fysisk krevende, og det var vanlig å bli utsatt for vold. Det var begrenset hvor mange år jeg orket i det yrket. Jeg byttet jobb, fordi jeg ikke orket mer.

Anonymkode: c0052...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det gjør det ikke. Om så var, er det uansett en bra utvikling. Ingen skulle være nødt til å gifte seg med en mann hun ikke vil ha, bli voldtatt av ham resten av livet, og klemme ut avkom fra en mann hun ikke vil ha. Er jo nesten bedre å dø, enn å måtte pule på en mann du ikke finner attraktiv, før du kanskje er heldig å bli kvitt ham, og få noen få gode år.

Mye viktigere at kvinner er selvstendige, enn at uattraktive menn får pult.

Anonymkode: 4603c...5e3

Det han skrev, ser det ut til at du ikke skjønte bæret av. Han (TS) mener helt korrekt at en mann som ble ansett som god nok høsten 2002, blir nå ansett for å være en "taper", høsten 2022.

Ergo, har kvinnfolk sine syke krav skutt helt i været de siste 20 årene. Det er helt riktig det han sier. Så hva du anser "som en mann du ikke vil ha" er altså avhengig av hvor hjernevasket du er av media, sosiale mediaer, sosiale "forventninger", gruppepress fra venninner og mye mer.

På samme måte som det IKKE var vanlig å være en psykopatisk, generasjon prestasjon CV-fanatiker, men det er nesten alle blitt i dag. 

Og da oppstår det du kan kalle for "inflasjon". Bachelorgrad (innen de fleste fagområder) er blitt nesten verdiløs eller med begrenset verdi, og det er problemet at kravene fortsetter å øke, men inflasjonen følger etter, siden "alle" skal tenke likt.

Ellers ganske grei forakt for menn du kommer med, alt baserer seg på seksuell pulings, fremfor å forstå at vi er et samfunn. Du slipper ikke "unna menn" du ikke liker, for det har seg slik at de har en stemmerett.

Hver gang du tror - sikkert som en tøff feminist - at kvinner er "sterke", så trenger jeg ikke å minne deg på at menn kontrollerer det militære apparatet.  Du kan spørre noen av dine medsøstre i Midt-Østen og Iran hva som skjer når de er tøffe. Det ligger noen av dine medsøstre strødd rundt på gata de siste par ukene i Iran. Og nå har de ikke engang brukt panserkjøretøyer, automatiske geværer og tanks. 

Trenger ikke engang å snakke om Midt-Østen. Bare se til Polen. Da feministene ble tøffe i trynet for par år siden og skulle protestere mot anti-abort regler, så fikk kvinnene skambank. Det er altså i et land som både er EU og NATO-medlem, nemlig Polen. Og polakker er forresten den største innvandrergruppa i Norge.

Mye av det samme, så du tidligere i sommer i USA. Kvinnfolka syter, men ble satt på plass med paramilitære, politistyrker. 

Selv er jeg ganske sikker på at hvis kvinner hadde hatt kontrollen over det militære apparatet og de paramilitære styrkere i diverse land, så ville omtrent alle menn som kvinnfolka ikke finner "attraktive", vært sendt til en Arbeid - Gjør - Uattraktiv Mann Fri konsentrasjonsleir 😂

Anonymkode: 4de5b...08e

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldrebølgen kommer, og vi kommer til å måtte jobbe lengre, men kvinners "krav" til sexpartner har fint lite med saken å gjøre. Vil man ha barn så skaffer man seg det i de fleste tilfeller rimelig greit.

At verden av avhengig av at det fødes flere og flere barn for å fø på de eldre er først og fremst en vrangforestilling og et farlig pyramidespill. Økt antall mennesker på jorda = økt forbruk, økt forurensning og forsøpling, økte priser, mer krig og sykdom. Alle ulempene som kommer med overbefolkning. Med dagens helsevesen overlever det mange flere enn før, også syke barn som ender opp som pleietrengende voksne.

Ja til økt pensjonsalder og ja til mer automatisering av eldreomsorgen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Eldrebølgen kommer for fullt, det blir stadig flere uføre og andre folk utenfor arbeidslivet, og Norge går i underskudd. Flere må stå i jobb lengre i fremtiden for at dette skal gå opp. Det fødes også for få barn her i landet, og det skyldes primært kvinner som skal velge vekk menn de ikke hadde valgt vekk for 20 år siden. 

Anonymkode: c9cd7...f9c

Tja..  overbefolkning løser jo alle problemer.... 

Kutt ut incelpratet. Kvinner velger vekk barn fordi det er et enormt press og stress om å prestere på alle arenaer. Det er ikke tid til mange barn. Det er heller ikke krefter til å være hushjelp for en hjelpeløs mann etter en lang arbeidsdag. 

Anonymkode: dfe7e...ebc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...