Gå til innhold

Hvor ofte flyr dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så trist.

Anonymkode: 57164...4d9

Tvert i mot. Nå står jeg jo kun igjen med turene jeg virkelig vil ta, og selv velger. 

Anonymkode: a4598...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke veldig ofte akkurat, sist gang var i 2007. Skulle akkurat til å fly igjen i 2020, men plutselig så var jo ikke det mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (På 2.10.2022 den 9.04):

Er veldig nysgjerrig på hvordan du har tatt tog til Vest-Finnmark….

Skal vi se, bil. Det står også i innlegget mitt: Kjørt selv og tatt tog for å komme oss til steder i feriene.

Vi har kjørt til Sverige og tatt toget derfra.

Anonymkode: 40ef0...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 20 flyreiser i året, tenker jeg. Hovedsaklig til utlandet. 

Anonymkode: 57b8c...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 17.06):

 

Sier alle som ikke ville flydd uansett...

Uansett. Om du søker opp et flykart over Europa og fjerner alle private fly forsvinner 2/3 av alle fly som er i luften. Om du ser ut over fjorden der jeg bor ser du fire cruiseskip som spyr ut diesel hver dag.

Greit nok at alle skal gjøre sitt. Men at jeg kutter flyturer merkes like lite som et piss i atlanterhavet. Det hadde det ikke en gang vært om alle 6 mill i Norge sluttet å fly.

Så da gidder jeg virkelig ikke å forsake noe som gir meg mye glede i dette korte livet man tross alt er tildelt. Så frem mot jul skal jeg både oppleve et nytt land, jeg skal tilbake til en storby jeg setter stor pris på og ikke har sett før Korona, og jeg skal en liten uke til varmen før en lang og mørk, norsk, vinter. 

Anonymkode: a4598...333

Jeg vurderte fly i sommer, men bestemte meg for å ta tog, for miljøets del. Og så viste deg seg å være ganske kult også.

Hvert menneske har en betydning, hva om 1 milliard kinesere sier at det ikke har noen betydning hva de gjør... Og nordmenn forbruker mye mye mer enn en kineser.

Det er mulig å reise til utlandet med tog.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 22.38):

Rundt 20 ganger i året. Men jeg har verken bil eller barn, så er nok mer miljøvennlig enn de fleste.

Anonymkode: 4e053...dd1

Mulig å gjøre flere ting. Jeg prøver å unngå å fly og har verken bil eller barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 19.52):

Aldri, har flyskrekk. 

Anonymkode: 239f7...103

Trodde jeg var den eneste som aldri har tatt fly😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (11 timer siden):

Jeg vurderte fly i sommer, men bestemte meg for å ta tog, for miljøets del. Og så viste deg seg å være ganske kult også.

Hvert menneske har en betydning, hva om 1 milliard kinesere sier at det ikke har noen betydning hva de gjør... Og nordmenn forbruker mye mye mer enn en kineser.

Det er mulig å reise til utlandet med tog.

 

Jeg lever bare ett liv, og det vil jeg bruke på å reise.

Og nei, det går ikke tog til Maldivene eller Island, som er neste reisene jeg har planlagt. Og jeg har ikke planer om å sjekke om jeg kommer meg til Singapore med tog en gang.

Om 1 milliard kinesere skulle levd som deg ville det ikke vært holdbart, så hvordan forsvarer du å spise importert frukt, bruke importerte klær, eie egen bil, kunne ta tog på ferie? 

Anonymkode: a4598...333

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2019 tror jeg det var. Nå skal jeg ikke skryte på meg at det er av miljøhensyn, for vi har to biler (én av de er diesel). Samt at det flyet går jo, uavhengig om jeg sitter på det eller ikke...

Jeg foretrekker rett og slett tog eller buss.

Anonymkode: ccc2f...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 i året. Samboer 1-2 i måneden på grunn av reisevei i jobb. 

Anonymkode: 66bdd...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

2019 tror jeg det var. Nå skal jeg ikke skryte på meg at det er av miljøhensyn, for vi har to biler (én av de er diesel). Samt at det flyet går jo, uavhengig om jeg sitter på det eller ikke...

Jeg foretrekker rett og slett tog eller buss.

Anonymkode: ccc2f...3c8

Sånn har jeg også tenkt, men så viser det seg at flyene nå utover høsten blir færre, fordi folk reiser mindre pga ustabil økonomi. 
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/flyr-kutter-i-rutetilbudet-1.16127212

Anonymkode: a0d65...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig flyskrekk, så flyr så lite som mulig. Har flydd tur/retur oslo 2 ganger,  og tur/retur Hellas de siste 10 årene. Håper det blir lenge til neste gang. 

Anonymkode: 8d00c...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gang jeg tok fly var til og fra Spania i 2018

Jeg tok fly til og fra Hellas i 2011. 
Så fly til og fra Gran Canaria i 1996
Før det tok jeg fly til og fra Praha i 2008

Tok fly til Australia i 1985 og tilbake til Norge i 1987

 

Som regel så pleier vi å kjøre så langt det er mulig. Reiser mye i Europa, men tar da som regel bilen slik at vi har større frihet til å endre på planer og gjøre som vi føler for underveis

 

Anonymkode: 194be...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr så godt som aldri. Forrige gang var i 2017, da tur retur til London. Før det var det rundt ti år siden forrige flytur.

Jeg får problemer med ørene i fly, og sitter heller timesvis på en buss eller i bil før jeg velger fly, så lang det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flydd 4 ganger på 42 år 🙂 Føler ikke på flyskam for å si det sånn 😂

Anonymkode: cdde6...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i flere av de siste årene oppe i 150-200 i året, men har nå flyttet på meg og flyr straks mye mindre, og trives godt med endringene. 

Anonymkode: 4a2f9...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn har jeg også tenkt, men så viser det seg at flyene nå utover høsten blir færre, fordi folk reiser mindre pga ustabil økonomi. 
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/flyr-kutter-i-rutetilbudet-1.16127212

Anonymkode: a0d65...99f

Og så mister folk jobbene sine og det blir en ond sirkel. Viktig å støtte opp om reiselivet etter corona.

Anonymkode: 57b8c...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...