Gå til innhold

Hvor ofte flyr dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 15.51):

2014 var sist jeg fløy. Synes det burde være restriksjoner på hvor ofte folk flyr. Miljøet trenger at noen tar tak i dette snart.

Anonymkode: 3a68e...6d6

Du forstår at det er omtrent umulig å gjennomføre i praksis pga forretningsreiser, jobbreiser og idrettsreiser, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fransine

På grunn av helsetilstand så flyr jeg ikke. Dermed blir det desto lenger reiseavstand med bil 🙈 siden jeg heller ikke kan ta kollektiv trafikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg fløy var i 2019. Før det reiste jeg med fly 1 gang per år. 

Anonymkode: f28f1...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 15.51):

2014 var sist jeg fløy. Synes det burde være restriksjoner på hvor ofte folk flyr. Miljøet trenger at noen tar tak i dette snart.

Anonymkode: 3a68e...6d6

 

Sier alle som ikke ville flydd uansett...

Uansett. Om du søker opp et flykart over Europa og fjerner alle private fly forsvinner 2/3 av alle fly som er i luften. Om du ser ut over fjorden der jeg bor ser du fire cruiseskip som spyr ut diesel hver dag.

Greit nok at alle skal gjøre sitt. Men at jeg kutter flyturer merkes like lite som et piss i atlanterhavet. Det hadde det ikke en gang vært om alle 6 mill i Norge sluttet å fly.

Så da gidder jeg virkelig ikke å forsake noe som gir meg mye glede i dette korte livet man tross alt er tildelt. Så frem mot jul skal jeg både oppleve et nytt land, jeg skal tilbake til en storby jeg setter stor pris på og ikke har sett før Korona, og jeg skal en liten uke til varmen før en lang og mørk, norsk, vinter. 

Anonymkode: a4598...333

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 100-150 flyturer i året, i jobbsammenheng.

Anonymkode: afddd...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 15.27):

Prøver knallhardt å kutte ned på flyturer av hensyn til miljø. Kan kun flydd 1 gang (tur-retur) i forbindelse med bryllup ila de siste 3 årene, men det har så klart mye med pandemien å gjøre. Prøver å ta tog om jeg skal til europa. Ellers ser jeg for meg å kunne klare å holde meg til et snitt på en utenlandstur i året framover. 

Så blir man så klart ganske matt med tanke på alle som gir fullstendig blaffen og drar på 5-10 utenlandsturer i året, men dessverre lite jeg får gjort med det. Jeg er jo ikke akkurat perfekt selv heller. Skulle dog ønske flyreiser ble skattet veldig mye høyere!!

Anonymkode: c2db0...747

For noe tull!

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 15.51):

2014 var sist jeg fløy. Synes det burde være restriksjoner på hvor ofte folk flyr. Miljøet trenger at noen tar tak i dette snart.

Anonymkode: 3a68e...6d6

Bare BS

Anonymkode: a5e28...0e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr ca 2 ganger i året innenriks for å besøke familie, og ca 1 tur utenlands (=ferie)

Regner ikke med jobbreiser, da jeg ikke kan kontrollere hverken antall eller lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plass mellom 50 og 100 flyvninger i året. 

Anonymkode: e63d2...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg fløy var i 2004,har flydd totalt 4 ganger i livet.   Så svaret er sjelden! 

Anonymkode: d6290...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (På 29.9.2022 den 22.25):

Er så mye man kan bli matt av utenom flyving og. Jeg blir matt av folk som bare bruker, og ikke tenker mengde. 

Følte du deg truffet?

Anonymkode: c189d...1d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 20.08):

Før Corona ble det opp mot 200 flyturer i året. 

Nå ser det heldigvis til at "den nye jobbhverdagen" gjør at det bare blir en handfull flyturer i jobbsammenheng. Men privat kommer jeg nok til å fortsette med ca 30 flyturer i året. Halvparten i Norge for besøk familie og venner, resten ut på ferie og helgeturer. 

Anonymkode: a4598...333

Så trist.

Anonymkode: 57164...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Én eller to turer privat, og én eller to turer i jobbsammenheng, per år.

Privat flyr vi stort sett til Asia, som er langt og dyrt.

 

Miljøet tenker jeg ikke noe over i det hele tatt. Det er ikke med i beregningen når vi ser på turer. Har andre ting å bekymre meg over.

Anonymkode: ec201...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sittet ombord i et fly siden før covid. Sist var 2019. I år var også første gang på en del år jeg tok tog.

Anonymkode: b056e...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker å ta tog istedet når det er mulig, så har ikke flydd siden våren 2019 nå. Skal dog en tur til Madrid neste vår for å besøke ei studievenninne som plutselig bor mye nærmere (hun er søramerikansk), og muligens en tur nordover for et bryllup. Har forsøkt å få det til å gå opp med tog og buss, men får det ikke helt i hop med fridager og barnevakt, så må kanskje være "normal" og fly 😆😅

Anonymkode: 35f56...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...