Gå til innhold

Hvorfor blir folk lei av meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mooza skrev (1 time siden):

Hei TS.,

Kanskje du bare skal være ærlig med disse vennene og nye venner og fortelle dem om diagnosen din og at den skaper problemer for deg. Bare sånn at de vet det. Be dem om å si fra når de får nok av deg UTEN at de klikker og ber deg om å forsvinne. Det blir jo ufint. 

De fleste som leser situasjoner godt tar bittesmå hint om at nå vil ikke den andre snakke mer. På grunn av diagnosen din så oppfatter du gjerne ikke det, og presser på mer. Da blir de sinte. Noen er jo bare litt drittsekk også. Det er nesten som et spill, der man tester hverandre. De vil ha folk som ikke er så sensitive rundt seg, og som forstår det sosiale spillet. Det gjør jo ikke du, slik at når du møter slike folk som ikke behandler deg fint til tross for at du har sagt fra at du ikke er så flink sosialt- så må du bare holde deg unna dem. Det er ikke alle man skal være venner med heller. 

Men vær litt åpen og ærlig- men uten å skrive 20 sider om det, og uten å mase på folk.  Respekter når de sier at de vil ha fred. Så kan dere heller snakke en annen gang. Det tror jeg kan være en god start. 

Lykke til :) Håper du treffer noen kjekke folk. 

Kunne jeg snakke dette med deg på dm?

Anonymkode: c2361...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BobbySocks skrev (2 timer siden):

I hvilke situasjoner der det du får slike tilbakemeldinger fra vennene dine da?

Hvis jeg nekter å hjelpe dem med lekser, spill og sånt reagerer de fleste sånn.. 

Anonymkode: c2361...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvis jeg nekter å hjelpe dem med lekser, spill og sånt reagerer de fleste sånn.. 

Anonymkode: c2361...d19

Men da nekter du og så står du heller i det. På den måten finner du ut hvem som er de ekte vennene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (51 minutter siden):

Men da nekter du og så står du heller i det. På den måten finner du ut hvem som er de ekte vennene dine.

Jeg tror mange her som svarer ikke skjønner hvordan gaming miljø funker. Eller mange nettmiljø.

Møter du noen over nett pga gaming kan det være «hjelp» til gaminga som er hele greia de har til felles. Det er årsaken til at man møtes på en bestemt plattform. TS må gjerne «nekte» å hjelpe men først og fremst må hen jobbe med å være langt mindre intens. Og ja, jeg har fått lese private mld som TS snakker om. Problemet er intensitet og å forstå sosiale koder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Christina82, mod

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...