Gå til innhold

Hvilket etternavn fikk barnet ditt?


Katteelskeren

Anbefalte innlegg

Hei!🙋🏼‍♀️

Jeg fikk positiv graviditetstest i dag, og har selvfølgelig masse tanker rundt alt! Vet at dette er noe en ikke trenger å tenke på allerede nå, men jeg lurer på hvilket etternavn barnet ditt fikk? Fikk barnet ditt bare ditt etternavn, bare partner sitt etternavn eller begge to sine etternavn?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi heter alle sammen begge to sitt, både mann, barn og jeg. Mannen sitt som mellomnavn og mitt som etternavn. Grunnen til at det ble slikt var at det klinger best i den rekkefølgen.

Anonymkode: fb71f...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk mannens etternavn og mitt etternavn som mellomnavn. Han bruker imidlertid aldri mellomnavnet, og signerer alltid på ting med kun fornavn + etternavn. 

Jeg hadde mannens etternavn jeg også da vi var gift, så vi het alle det samme til etternavn da.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen slo sammen navnene våre med bindestrek da vi giftet oss, så barnet fikk vårt nye, felles navn. 

Anonymkode: bb05d...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet vårt får fars etternavn, selv om Vi ikke er gift ennå - det ligger i planene.

Tenker selv å bytte navn når vi gifter oss, og mest sannsynlig ta vekk mitt eget. Det klinger heller ikke så godt å bruke mitt etternavn sammen med hans. 

Anonymkode: 49061...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn nr 1 så fikk barnet fars navn som mellomnavn og mitt som etternavn.

 

De 2 siste barna har jeg med min mann og han tok mitt etternavn da vi giftet oss. Barna har derfor mitt etternavn som nå er alles etternavn.

Anonymkode: 60f07...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare partner sitt navn. Dette fordi jeg ikke klarte å velge mellom mine to mellom-/etternavn, barnet ville fått fem navn om han skulle hatt mine også, og det syntes jeg ble for voldsomt. Dessuten synes jeg mannens etternavn er mye stiligere 😁 og funker helt klart mye bedre internasjonalt. Og forsåvidt sammen med resten av barnets navn... mitt navn passer ikke helt med resten. 

Anonymkode: 36954...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begges. Mitt navn er sjeldent, er vel 198 med det nå, og hvis jeg og samboer gifter oss så vil jeg ta hans i tillegg til mitt eget, så da ble det begge på henne også. 

Anonymkode: 34c57...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt fikk farens uvanlige etternavn. Mitt er kjedelig. Vi er skilt nå. Jeg tok tilbake mitt etternavn med en gang. Har ingen problemer med at barnet mitt har fars etternavn. Han har to fornavn, som begge er fra min familie.

Anonymkode: 8fff1...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begges! Hadde egentlig tenkt kun mannens, men vi tar med begge fordi ellers ville barnets initialer utgjort et uheldig ord 😅

Med det sagt, gratulerer! 😊 Husk at dere har gooooood tid til å ta stilling til disse tingene enda. Sønnen vår er 3 uker gammel og vi har ikke registrert navn enda fordi vi vil være heeeelt sikre 🙈

Anonymkode: 60f73...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens etternavn som mellomnavn, og mitt som etternavn. Han ønsker å ta mitt etternavn når vi gifter oss (og ha sitt eget som mellomnavn).

Anonymkode: 70550...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun mitt . Han har et utenlandsk komplisert etternavn så vi ønsket å ha et enklere navn. 

Anonymkode: d897b...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våre etternavn passer overhode ikke sammen, så barnet fikk hans mellomnavn som mellomnavn og mitt etternavn som etternavn. Både jeg og mannen har beholdt våre egne navn. 

Anonymkode: 60808...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har beholdt våre etternavn etter at vi gifta oss, barna har bindestrek-navn (hans-mitt, det klang best). 

Anonymkode: 92f98...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge , vi har alle sammen samme . Han tok mitt i tillegg og jeg tok hans i tillegg . Synes det er veldig koselig og fint å vise samhørighet på den måten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk hans etternavn, men hun skal bytte så snart hun har lov ved 16 år. 

Anonymkode: 7e3bd...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...