Gå til innhold

Evig single menn uten forholdserfaring - Bare min gjeng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig mange menn i generasjonen min 1990-1995 som er forrblitt evig single?

I min kameratgjeng er vi 4 stykk og ingen av oss har erfaring fra forhold. Vi er 30 år. Årene har liksom bare gått uten at vi har funnet noen.

Er det bare oss eller er dette vanligere enn før? Ingen av oss eer direkte tapere. Vi har alle jobb og høy utdanning. Utseende derimot er nok ikke helt etter den gjennomsnittlige kvinnes smak.

Anonymkode: 94d35...649

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror min bror er omtrent i din gruppe. Mulig han har hatt noen svært korte forhold, men ingen så seriøse at han har fortalt om dem eller latt dem møte familien. Min bror har leilighet, høyere utdanning, jobb, fungerer helt fint sosialt og har en vennegjeng. Nå vet ikke jeg hvor mye min bror leter etter kjæreste selv om jeg vet han har vært på Tinder. Men tror deler av problemet for min bror er at han omtrent kun har guttevenner. Han studerer og jobber i en mannsdominert bransje og han har også noen hobbyer som er veldig mannsdominerte.  I tillegg har han aldri vært en som liker å feste. 

Så han sitter nok igjen med kun Tinder for å møte damer og der er konkurransen høy. 

Anonymkode: 32d83...77b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det veldig mange menn i generasjonen min 1990-1995 som er forrblitt evig single?

I min kameratgjeng er vi 4 stykk og ingen av oss har erfaring fra forhold. Vi er 30 år. Årene har liksom bare gått uten at vi har funnet noen.

Er det bare oss eller er dette vanligere enn før? Ingen av oss eer direkte tapere. Vi har alle jobb og høy utdanning. Utseende derimot er nok ikke helt etter den gjennomsnittlige kvinnes smak.

Det å være singel er ikke vanligere enn før. Jeg tror de fleste av oss kjenner en eldre kvinne eller mann som rett og slett aldri fikk til å date. jeg tror sosiale egenskaper er vitigere enn utseende, så lenge dere er rene og har et utvalg klær som passer til ulike anledninger. Første steg er: hva gjør dere aktivt for å treffe noen?

• Liker 5
Skrevet

Mannfolk mister ikke evnen til å få barn. Min slekting var evig singel til han kom  40 årene. Da fikk han en pen kvinne fra asia som "bare" var 10 år yngre. Nå er de etablert med hus,hjem og barn her i Norge.

Anonymkode: 68d49...cf1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannfolk mister ikke evnen til å få barn. Min slekting var evig singel til han kom  40 årene. Da fikk han en pen kvinne fra asia som "bare" var 10 år yngre. Nå er de etablert med hus,hjem og barn her i Norge.

Noen må ta til takke med å kjøpe seg partnere. Dessuten er det ikke risikofritt for menn å sette barn til verden når de er over 40. Mange ender opp med å få barn med autistiske trekk, eller andre utviklingsforstyrrelser. Å få barn med en mann over 40 er ikke førstevalget dersom man ønsker friske barn.

Anonymkode: d4497...5a9

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tinder og Instagram har forandret alt. Er utseende som gjelder nå. 

Anonymkode: 702db...2ed

• Liker 1
Skrevet

Den andre fetteren min som er stygg som nøkken, men ellers handy og glup han fikk heller ikke noen dame før han nærmet seg 40 år. Nå har han nylig fått ny dame ,han gikk fra samboer, men begge er 50 +  husk at Kvinner ser ofte etter en handy, intelligent og pålitelig mann. Har du selvtillitt så kan du få omtrent den du vil.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest In absentia
Skrevet

Et av de viktigste spørsmålene i den vestlige verden i dag er rett og slett hvordan menn og kvinner kan møte hverandre.

Menn sitter foran datan, og jenter sitter enten på sosiale medier eller hjemme med venninner.

Det er få jenter på Tinder og enkelte steder er forholdstallet bortimot 5 menn per kvinne. Vi gidder ikke å være der. 

Det er også få jenter på barer og utesteder. Vi gidder ikke å gå dit heller.

Kvinner leter ikke etter menn på samme måte dom menn leter etter kvinner og vi liker oss godt hjemme eller blant folk vi allerede kjenner godt.

Det er mange jenter i organisasjonslivet, frivilligheten, lokalpolitikken, tur/hobbygrupper, kulturlivet osv, men her er det få menn. 

Dersom dere ønsker dere dame så bør dere stikke hodene sammen og løse dette problemet først.

Og når det er gjort må dere spørre dere om det er bedre å være sammen med dere enn å være alene. De fleste kvinner er ikke like interessert i menn som menn er i kvinner. Vi liker oss faktisk veldig godt alene med venninnene våre og et forhold bare for forholdets del ville faktisk gjort livet vårt verre ikke bedre. Så hvorfor skal vi gidde å bli sammen med dere når vi har det helt fint for oss selv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi beveger oss mer og mer mot samfunn som er ekskluderende for 80 % av alle menn. Hva gjelder kjærlighetslivet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
In absentia skrev (2 minutter siden):

. De fleste kvinner er ikke like interessert i menn som menn er i kvinner. Vi liker oss faktisk veldig godt alene med venninnene våre og et forhold bare for forholdets del ville faktisk gjort livet vårt verre ikke bedre. Så hvorfor skal vi gidde å bli sammen med dere når vi har det helt fint for oss selv?

Dette gjelder nok motsatt også...

Hilsen mann

Anonymkode: b187d...fec

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan kler dere dere da? Hvordan steller dere hår, negler og kropp? Er dere bare sosiale med hverandre? Når dere er ute på byen, er det grisefylla? 

🤗

• Liker 2
Gjest In absentia
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette gjelder nok motsatt også...

Hilsen mann

Anonymkode: b187d...fec

Hvorfor er det så mange flere menn som klager over singellivet da? Og hvorfor er det då mange flere menn på datingapper?

Gjest In absentia
Skrevet
Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Hvordan kler dere dere da? Hvordan steller dere hår, negler og kropp? Er dere bare sosiale med hverandre? Når dere er ute på byen, er det grisefylla? 

🤗

Og:

hva skaper dere? Hvilke ferdigheter og talenter har dere? Hvilke sosiale miljøer vanker dere i og hvilke interesser har dere? 

Skrevet
In absentia skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det så mange flere menn som klager over singellivet da? Og hvorfor er det då mange flere menn på datingapper?

Fordi at minst 2 tredjedeler av dem er egentlig opptatt, men vil leke seg med å få bekreftelse og spenning. Ja, og "bilig" sex da selvfølgelig.

Anonymkode: 5acf3...6e6

• Liker 3
Skrevet
In absentia skrev (1 time siden):

Det er mer komplekst enn som så. Vi er ikke like, og vi vil ikke det samme. At kvinner holder seg unna datingapper, er kanskje nettopp fordi de ønsker forhold, vs at mennene ønsker sex og tilfeldige møter. Kvinner klager mindre over singellivet, men desto mer over nytteløs dating. For å finne de reelle tallene på dette, må det dypere undersøkelser til. 

NRK har gravd litt i det. https://www.nrk.no/livsstil/xl/nrk-har-kartlagt-single-i-norge-gjennom-40-ar-1.15685760

Anonymkode: b2583...3eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er dere ute etter forhold da? Det kommer an på hvordan man oppfører seg og i hvilke kretser man vanker.
Er du den kvinner vil ha? Driver du med ting en kjæreste synes er gøy å bli med på?
Har dere mange kvinnelige venner som kan gi dere ærlige feedback om hvordan dere framstår?

Jeg driter i hvordan en kar ser ut, dersom han fører interessante samtaler, har noen felles interesser, matchende seksualpreferanser, er ærlig, respektfull og tar det som en selvfølge å gjøre husarbeid.

• Liker 5
Skrevet

Evig single er dere ikke når dere ikke er 30 engang. Det er helt vanlig å være i slutten av 20-årene og starten av 30 årene før man får sitt første seriøse forhold. 

Hvis dere bruker mye tid på nett,  spill og forumer kan det være en god ide å være mere ute blandt folk IRL 

Anonymkode: a8b0c...c2d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja er nesten i den generasjonen 1989 her. Alle i min vennegjeng er i forhold/har forhold bak seg/gift,mbarn osv så er så og si den eneste som ikke er/har vært i noe forhold. Har vært damer som har vært interesert men har aldri tatt det videre, syns hele greia med samboerskap virker skremmende egentlig. Er så mye som kan gå galt krangler/missforståelser/endringer i leiligheten/krangler om hva man skal bruke tiden på. Ikke det at jeg ikke drømmer om familielivet med kone og barn- familieturer, høytider med familiekos. Men problemet mitt ligger i at jeg verken aktivt leter etter noen + at jeg muligens leter etter en kvinnelig versjon av meg 😅

Anonymkode: c3acf...b32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Evig single er dere ikke når dere ikke er 30 engang. Det er helt vanlig å være i slutten av 20-årene og starten av 30 årene før man får sitt første seriøse forhold. 

Hvis dere bruker mye tid på nett,  spill og forumer kan det være en god ide å være mere ute blandt folk IRL 

Anonymkode: a8b0c...c2d

Jeg leser ofte om både kvinne og menn som ønsker seg en partner. De begynner ofte med å ramse opp grunnene til at de ikke er attraktive. Det er mange som burde begynne med å bygge opp egen selvtillitt, og bevege seg utendørs.

• Nyttig 2
Skrevet

Andelen menn som ikke har barn ved 45 års alder har økt veldig mye mer enn andelen kvinner soste 30-40 år. Denne artikkelen viser at det var 23% vs 13% i 2012, det er nok bare blitt verre nå: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnlose

Hovedårsaken er at kvinner flest nå er økonomisk selvstendige (og det er det selvsagt bra at de er), og dermed er de mer kresne når det gjelder å finne seg en partner.

Samtidig skjer det en resirkulering av de mest attraktive mennene. Disse får gjerne barn med kone nr 2 og kanskje 3.

Det er kvinners rett å gjøre slike valg, men det får konsekvenser på mange måter når en stadig større gruppe menn faller utenfor datingmarkedet.

Anonymkode: 3384c...af3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...