AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #41 Skrevet 25. september 2022 Dette er ikke noe nytt. Kjenner evig single menn fra 30 - 60 år. Det nye er å sutre over dette. Anonymkode: cc5e6...b4f 5
MissIndependent45 Skrevet 25. september 2022 #42 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke noe nytt. Kjenner evig single menn fra 30 - 60 år. Det nye er å sutre over dette. Anonymkode: cc5e6...b4f Nettopp. Før ble de kalt evige ungkarer. Nå er jo trenden at den type menn samler seg på nett og hausser hverandre opp til at det ikke er noe de selv kan gjøre, det er bare det at kvinner er fæle. 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #43 Skrevet 25. september 2022 Vaffelhunden skrev (2 minutter siden): Helt vanlig. Broren min og hele vennegjengen hans er jomfruer (regner jeg med) i en alder av 28/29. Har aldri sett noen av dem med noen damer, og tviler veldig sterkt på at det kommer til å endre seg med det første. Dette er veldig intelligente menn. Noen med, og noen uten utdanning. De har det gøy seg imellom, men jeg tror de fleste kvinner vil betrakte dem som dørgende kjedelige, da humoren deres er litt avansert. Jeg tror denne typen menn mangler et nedslagsfelt. Jeg kan ikke se at de skal kunne passe sammen med verken Tina-Frisør, Ronja-Feminist, eller Insta-Celine. Hva slags humor har de da? Tørr? Jeg har også en slektning som er veldig intelligent, som er evig jomfru, en skikkelig kvalitetsmann som innbyr til trygghet. Det har vært damer etter han, så det er ikke derfor. Anonymkode: 630a6...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #44 Skrevet 25. september 2022 Når det står mellom å være single og å være i et forhold med Fru Uavhengig på 45+, da er ikke så ille å være single. Anonymkode: 8dbf0...f69 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #45 Skrevet 25. september 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Andelen menn som ikke har barn ved 45 års alder har økt veldig mye mer enn andelen kvinner soste 30-40 år. Denne artikkelen viser at det var 23% vs 13% i 2012, det er nok bare blitt verre nå: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnlose Hovedårsaken er at kvinner flest nå er økonomisk selvstendige (og det er det selvsagt bra at de er), og dermed er de mer kresne når det gjelder å finne seg en partner. Samtidig skjer det en resirkulering av de mest attraktive mennene. Disse får gjerne barn med kone nr 2 og kanskje 3. Det er kvinners rett å gjøre slike valg, men det får konsekvenser på mange måter når en stadig større gruppe menn faller utenfor datingmarkedet. Anonymkode: 3384c...af3 Ikke noe sted i den SSB-artikkelen står det at hovedårsaken til økningen av barnløse menn er at kvinner er økonomisk selvstendige. En medvirkende årsak ja, men det finnes også andre; f.eks. at det rett og slett finnes flere menn enn kvinner - spesielt i aldersgruppene under ca. 50 årsalder - og at menn i større grad enn kvinner vil vente til "senere" med å få barn, eller ikke ønsker barn i det hele tatt. Mange menn vil ikke engang ha et etablert forhold, men vil heller ha kun sexpartnere. Det er først når de begynner å dra på åra at de snakker om å "kanskje slå seg til ro". Andre medvirkende årsaker som heller ikke nevnes, er at flertallet av rusmisbrukere er menn, samme gjelder flertallet av kriminelle, deriblant voldskriminelle og overgripere. Kvinner utsettes for motstridende krav, når de får høre at de er ansvarlige for å unngå menn som er uegnede for familieliv, men samtidig er kvinner ansvarlige for at samtlige menn skal få bli fedre. Det går ikke opp! Anonymkode: cc7c5...474 4 1
MissIndependent45 Skrevet 25. september 2022 #46 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når det står mellom å være single og å være i et forhold med Fru Uavhengig på 45+, da er ikke så ille å være single. Anonymkode: 8dbf0...f69 Fu Uavhengig har nok av beilere, så jeg har ikke plass til deg uansett. 3
Vaffelhunden Skrevet 25. september 2022 #47 Skrevet 25. september 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags humor har de da? Tørr? Jeg har også en slektning som er veldig intelligent, som er evig jomfru, en skikkelig kvalitetsmann som innbyr til trygghet. Det har vært damer etter han, så det er ikke derfor. Anonymkode: 630a6...b9f Man må rett og slett være veldig kunnskapsrik (enten om reelle ting, eller bare nerdeting), og noen ganger også tilsvarende intelligent; for i det hele tatt å forstå noe som helst av vitsene. Også baller det jo på seg til å bli internhumor.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #48 Skrevet 25. september 2022 In absentia skrev (18 timer siden): Hvorfor er det så mange flere menn som klager over singellivet da? Og hvorfor er det då mange flere menn på datingapper? De single damene er ikke like høylytte Anonymkode: b187d...fec
Gjest In absentia Skrevet 25. september 2022 #49 Skrevet 25. september 2022 Vaffelhunden skrev (22 minutter siden): Man må rett og slett være veldig kunnskapsrik (enten om reelle ting, eller bare nerdeting), og noen ganger også tilsvarende intelligent; for i det hele tatt å forstå noe som helst av vitsene. Også baller det jo på seg til å bli internhumor. Hvis man ikke klarer å tilpasse kommunikasjon til publikum så er man ikke særlig intelligent.
MissIndependent45 Skrevet 25. september 2022 #50 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De single damene er ikke like høylytte Anonymkode: b187d...fec Pluss at mange damer finner ut at apper faktisk ikke fungerer særlig bra. I motsetning til hva enkelte menn her inne tror, baserer vi oss på andre kriterier enn kun utseende. Det er jo nesten det eneste vi har å gå etter i slike apper. 99% av alle profiler er klin like, så naturlig nok høyresveipes de som ser best ut oftest. Menn leser dette til at du må se sånn og sånn ut for å få dame. Nei, du må se sånn og sånn ut for å få likes, som er noe helt annet. Det enkleste er ofte det beste, nemlig å møte mennesker av motsatt kjønn i den virkelige verden hvis det er forhold man er ute etter. 2
Anonymburker Skrevet 25. september 2022 #51 Skrevet 25. september 2022 MissIndependent45 skrev (2 timer siden): Og det skjønner jeg godt. Jeg har selv valgt å være alene i mange år nå. Ikke pga. manglende interesse fra menn, men fordi på et tidspunkt blir man lei av dårlige forhold. Det blir fort dårlige forhold når det er basert på utseende og status, ja.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #52 Skrevet 25. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke noe sted i den SSB-artikkelen står det at hovedårsaken til økningen av barnløse menn er at kvinner er økonomisk selvstendige. En medvirkende årsak ja, men det finnes også andre; f.eks. at det rett og slett finnes flere menn enn kvinner - spesielt i aldersgruppene under ca. 50 årsalder - og at menn i større grad enn kvinner vil vente til "senere" med å få barn, eller ikke ønsker barn i det hele tatt. Mange menn vil ikke engang ha et etablert forhold, men vil heller ha kun sexpartnere. Det er først når de begynner å dra på åra at de snakker om å "kanskje slå seg til ro". Andre medvirkende årsaker som heller ikke nevnes, er at flertallet av rusmisbrukere er menn, samme gjelder flertallet av kriminelle, deriblant voldskriminelle og overgripere. Kvinner utsettes for motstridende krav, når de får høre at de er ansvarlige for å unngå menn som er uegnede for familieliv, men samtidig er kvinner ansvarlige for at samtlige menn skal få bli fedre. Det går ikke opp! Anonymkode: cc7c5...474 Det finnes aldri hovedårsaker til et sånne sammensatte samfunnsproblemer. Jeg mener heller ikke at statistikk alltid speiler virkeligheten eller løser noe som helst. De er til gjengjeld nyttige til skildringer av problemstillinger og til å bistå med forklaringer. Mannsdominansen skyldes flere ting. Det fødes 106 gutter pr 100 jente. Menn lever lenger enn før selv om kvinner fremdeles lever lengst. Den hovedsakelig årsaken påstås å være at det har innvandret flere menn enn kvinner siden 2006. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge I SSB-artikkelen du refererer til står dette: "Vårt utgangspunkt var økningen i barnløshet blant menn ved fylte 45 år. Mellom 1985 og 2012 steg andelen fra 14 til 23 prosent (se figur 1). Vi har undersøkt om dette kan ha sammenheng med innvandring de siste ti årene, fra 2004 til 2013. Vi har funnet at barnløshet i overveiende grad skyldes at menn som ikke er innvandrere, oftere er barnløse. I 2013 gjaldt dette 22 prosent, mens barnløsheten for alle bosatte var 23 prosent. Vi ser også (figur 1) at barnløsheten begynte å øke allerede i 1995, og at veksttakten var lite påvirket av EU-utvidelsen i 2004. Nivået for barnløse menn i befolkningen ellers fortsetter å øke også etter 2010, mens dette ikke er tilfelle blant innvandrermenn. Samlet tyder dette på at senere tids økning i barnløshet ikke kan tilskrives økende antall innvandrermenn." "Mange menn vil ikke engang ha et etablert forhold, men vil heller ha kun sexpartnere." Dette er ikke menn alene om. Det har blitt nokså vanlig at kvinner venter for lenge. Men disse kan hjelpes, og er ikke forklaring nok i følge Per Magnus, fagdirektør i Folkehelseinstituttet (FHI) og leder av Senter for fruktbarhet og helse. https://www.nrk.no/trondelag/single-kvinner-har-tatt-over-fertilitetsklinikkene-i-norge-1.16078471 "at menn i større grad enn kvinner vil vente til "senere" med å få barn, eller ikke ønsker barn i det hele tatt." I linken jeg postet tidligere, påstås det at "Menn og kvinner vil i like stor grad ha barn, men det er gapet mellom de som er frivillig og ufrivillig barnløse som er stort. Der er det nesten tre ganger flere menn som kvinner, og det vil øke, iser Kolshus." "Andre medvirkende årsaker som heller ikke nevnes, er at flertallet av rusmisbrukere er menn, samme gjelder flertallet av kriminelle, deriblant voldskriminelle og overgripere." Et godt poeng, som kanskje er litt av forklaringen på hvorfor selvmordsstatistikken domineres av menn. Siden de er voldeligere av natur enn kvinner, har de muligens mindre sperrer for å utøve vold mot seg selv. Ensomhet, mørkedepresjon, dårligere til å prate om vanskeligheter kan være andre årsaker. Så hva kan samfunnet gjøre med dette? Ikke godt å si. Jeg tror ikke vi skal anta at de bitre KG-mennene representerer den mannlige andelen av befolkningen. Kvinner skal ikke være ansvarlige, tvinges til sexdugnad eller fratas rettigheter. Det er heller ikke vårt problem at menn ikke klarer skaffe kjærester. Dessverre kan det fort bli vårt problem dersom ingen vil høre og vise forståelse, men heller fordømme og skyve problemet foran seg. Anonymkode: 9fa2e...43d 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #53 Skrevet 25. september 2022 29 minutter siden, MissIndependent45 said: Pluss at mange damer finner ut at apper faktisk ikke fungerer særlig bra. I motsetning til hva enkelte menn her inne tror, baserer vi oss på andre kriterier enn kun utseende. Det er jo nesten det eneste vi har å gå etter i slike apper. 99% av alle profiler er klin like, så naturlig nok høyresveipes de som ser best ut oftest. Menn leser dette til at du må se sånn og sånn ut for å få dame. Nei, du må se sånn og sånn ut for å få likes, som er noe helt annet. Det enkleste er ofte det beste, nemlig å møte mennesker av motsatt kjønn i den virkelige verden hvis det er forhold man er ute etter. Helt enig. Anonymkode: 9fa2e...43d 2
MissIndependent45 Skrevet 25. september 2022 #54 Skrevet 25. september 2022 Anonymburker skrev (Akkurat nå): Det blir fort dårlige forhold når det er basert på utseende og status, ja. Noe det aldri har vært fokus på for min del. Slutt å baser andres valg ved å bruke ditt eget syn på verden. Dessuten så er det menn som er verstingene av å basere ting på utseendet, ikke omvendt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #55 Skrevet 25. september 2022 Problemet er jo at menn ikke vil stille opp med det kvinner vil ha. Pålitelig, empatisk, som gjør 50 % av alt med hus og barn. Og kvinner vil ikke stille opp med det menn vil ha, som er å være kåt husmor samtidig som man har 100 % jobb og er sporty. 😅 Når ingen av partene får det de vil ha, blir det jo ingen forhold. Anonymkode: 3aaf3...b99 3
Determegja Skrevet 25. september 2022 #56 Skrevet 25. september 2022 Jeg var evig singel frem til 28. Bodde på et ekstremt mannsdominert sted. Mannsdominert yrke og fantastisk treg på med damer. Fanr kona da jeg var 28. Gift 30. Nå 50 og prøver å forstå egne tenårigsdøttre 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #57 Skrevet 25. september 2022 Hvorfor blir kvinner så sinte på alle mennene de ikke vil ha egentlig Ser det på KG hele tida, damene blir rasende og skriker ut om incel og det ene og det andre. Hvorfor bry seg så mye om menn dere uansett synes er så uattraktive og ikke vil ha noe med å gjøre? Hvorfor ikke bare gå videre med livet uten å bry seg? Dere drukner uansett i tilbud fra kjekke menn som dere selv sier Anonymkode: 8f2e7...079
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #58 Skrevet 25. september 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor blir kvinner så sinte på alle mennene de ikke vil ha egentlig Ser det på KG hele tida, damene blir rasende og skriker ut om incel og det ene og det andre. Hvorfor bry seg så mye om menn dere uansett synes er så uattraktive og ikke vil ha noe med å gjøre? Hvorfor ikke bare gå videre med livet uten å bry seg? Dere drukner uansett i tilbud fra kjekke menn som dere selv sier Anonymkode: 8f2e7...079 Noen menn er veldig stygge i uttalelsene sine da. Forståelig at det både sårer og inviterer til munnhuggeri. Man får som man gir. Anonymkode: 9fa2e...43d 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #59 Skrevet 25. september 2022 Hvor lang tid er det egentlig man må vente på en omgang forhold med de der elitemennene som sendes rundt? Eggene mine skrumper inn til tørre erter her mens jeg venter 😒 Anonymkode: 43552...539 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #60 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvor lang tid er det egentlig man må vente på en omgang forhold med de der elitemennene som sendes rundt? Eggene mine skrumper inn til tørre erter her mens jeg venter 😒 Anonymkode: 43552...539 Beklager, har jeg gått glipp av noen? Jeg rakk dessverre å sterilisere meg, ellers hadde jeg hoppet på første dampbåt. Anonymkode: b2583...3eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå