Gå til innhold

Gir dere bursdagsgave til svigerdatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde tenkt det var veldig merkelig om jeg ikke fikk gave av svigerforeldre. Det står ikke på summen, kan fint være noe som koster 100kr liksom. Men veldig rart å bevist ikke gi gave til svigerbarn tenker jeg, det sender ut feil signal 

Anonymkode: aa0c4...14a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke til svigerdatter? Kan ikke skjønne annet enn at det er på sin plass?

Anonymkode: 9c41a...6d1

Også det hjerte da,så trist. Svigerdatter har født ditt kjære barnebarn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid gave av svigers, både bursdag og jul, og om de har vært i utlandet😅 Da får jeg noe sminke el. Vi pleier å invitere på kake når noen har bursdag, da inviterer vi alltid begges foreldre og nå har det gått så langt at foreldrene våre inviterer hverandre, og gir gaver til hverandre🙃❤️

Anonymkode: a626a...354

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får svigerbarn gave på bursdagen en og til jul uavhengig av om jeg blir bedt eller ikke. 

Når det gjelder meg selv så har jeg ingen svigerforeldre lenger. Men mine egne foreldre (bor ikke sammen) har ikke gitt meg gave eller gratulert meg meg dagen de siste 3 årene etter jeg sluttet å be dem hjem til meg i anledning dagen. Jeg tror ikke de engang tenker på at jeg har bursdag. Derfor er jeg spent på om de husker meg neste år når jeg blir 50. 😂

Derimot fikk jeg gave av min samboers barn i fjor, da han hadde bedt dem på dagen min, siden mine egne barn ikke var tilgjengelige. 😍🥰

Anonymkode: 37ada...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kun til sønn og barnebarn ❤️

Anonymkode: d0986...69f

Lol

Anonymkode: 59abc...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men hun gir kjempefine julegaver, ikke felles for parene men til hver enkelt! Hun er 85 år, har 6 barn og 5 svigerdøtre, samt 16 barnebarn... 

Helt greit og vi har et kjempefint forhold ❤️

Anonymkode: cef22...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bestandig gave av svigermor selvom jeg / vi ikke feirer🥰 Og vi gir bestandig til henne😊

Anonymkode: 5068b...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feirer min bursdag med bare min familie, og hans bursdag med bare hans familie. 

Får likevel finere gaver av svigerfamilien enn av egne foreldre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår familie gir vi kun gave om vi blir invitert/går i selskap. 

Vi er veldig mange, så det er en grei regel som alle følger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått gave av svigerfar,tror ikke han vet når jeg har bursdag😂Men han er veldig snill og vi har et godt forhold,så det er bare en bagatell. Mannen får heller ikke noe. Barna får penger til jul som er kombinert jule/bursdagsgave.

Anonymkode: d2f5a...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Min mann og jeg blir konsekvent aldri invitert til dem da hennes familie har forrang. Da har det bare blitt sånn at vi ikke gir gaver til hverandre. Dvs vi får heller ikke av henne. Og det er greit.

Jeg er ikke snurt. Bare er av den oppfatning at  blir man bedt tar man med gave. Jeg bor nær men treffes ikke særlig ofte slik at unaturlig å gi da. Hun virker heller ikke særlig fornøyd de gangene jeg har gitt. Napper gaven kvikt til seg uten å takke. Vi har ikke noen konflikt og vi er på talefot. Kun at det er distanse. Fordi hun foretrekker det.

 

 

Anonymkode: ff6db...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke av mine svigerforeldre. De bor for langt unna til at det er naturlig å invitere dem i bursdag, og de vet ikke når jeg har bursdag heller. Det kommer like overraskende på dem hvert år når det kommer varsel på fb. Så skriver de at gave kommer, men det skjer aldri.

Men det er helt greit, for gavene vi får av dem til jul er alltid ting som ikke blir brukt. Greit nok at de ikke kjenner meg så godt, men man skulle tro de kjente sin egen sønn bedre.

Men gavene fra oss til dem er nok ikke stort bedre, da det er jeg som ordner dem, og jeg kjenner jo ikke dem så godt heller, men hadde jeg overlatt det til mannen hadde det ikke blitt noe. :P Så det ligger vel til familen å ikke være så interessert i gaver.

Anonymkode: 2662b...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var samboer og leide med han under hans foreldre. Jul og bursdag gaver fikk jeg. 😊 Utenom siste året, da fikk jeg fine blomster. Er glad i blomster så var koselig det enn en ting liksom 😊

Er "stetante" til 3 stk. Søstra mi sine bonusbarn, som er store og var store da vi ble kjent. De er oppi tenåra og den yngste blir 12. Men alltid inkludert dem både med konfirmasjon, jul og bursdag, fra alle oss på vår side 😊 De to eldste får penger mens yngste får gaver som hun liker/har interesse for. 

Og mamma har alltid gitt mine langvarig kjærester bursdagsgave 😊 for og inkludere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av 20årene. Har ikke behov for noe stor feiring. Jeg inviterer mine foreldre, besteforeldre og søsken. 

Møter svigers mange ganger i løpet av året. Så ikke krise å ikke møte de på bursdagen min. 

Får alltid gave. Som regel når jeg er hos svigers i et besøk rundt bursdagen. Har blant annet fått vin, hudpleie, skjerf, hansker. 

Anonymkode: 8a8bf...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ts her. 

Min mann og jeg blir konsekvent aldri invitert til dem da hennes familie har forrang. Da har det bare blitt sånn at vi ikke gir gaver til hverandre. Dvs vi får heller ikke av henne. Og det er greit.

Jeg er ikke snurt. Bare er av den oppfatning at  blir man bedt tar man med gave. Jeg bor nær men treffes ikke særlig ofte slik at unaturlig å gi da. Hun virker heller ikke særlig fornøyd de gangene jeg har gitt. Napper gaven kvikt til seg uten å takke. Vi har ikke noen konflikt og vi er på talefot. Kun at det er distanse. Fordi hun foretrekker det.

 

 

Anonymkode: ff6db...157

Men får du gave fra din sønn? Er ikke svigerdatter med på den gaven? Når min samboer gir gave til sin mor, så er er det alltid fra oss. Vi er jo et par. 

Jeg tror du gjør lurt i å gi henne en liten oppmerksomhet hver bursdag og jul. 

En annen ting, det er faktisk ikke utelukkende din svigerdatter som er problemet. Din sønn har like mye ansvar for å invitere og opprettholde kontakten med dere. Hvordan vet du at det er svigerdatter som bestemmer hvem som får komme? Begge har et ansvar. Jeg liker å stelle i stand og invitere, men jeg hadde blitt lei om alt stod på meg og min samboer selv aldri tok initiativ til å invitere sin familie. Ofte er jo sønner litt tregere med invitasjoner, og de er ikke alltid like glad i besøk som kvinner. 

Anonymkode: 8a8bf...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 2.28):

Ts her. 

Min mann og jeg blir konsekvent aldri invitert til dem da hennes familie har forrang. Da har det bare blitt sånn at vi ikke gir gaver til hverandre. Dvs vi får heller ikke av henne. Og det er greit.

Jeg er ikke snurt. Bare er av den oppfatning at  blir man bedt tar man med gave. Jeg bor nær men treffes ikke særlig ofte slik at unaturlig å gi da. Hun virker heller ikke særlig fornøyd de gangene jeg har gitt. Napper gaven kvikt til seg uten å takke. Vi har ikke noen konflikt og vi er på talefot. Kun at det er distanse. Fordi hun foretrekker det.

 

 

Anonymkode: ff6db...157

Jeg ville fortsatt å gi gave. 

Anonymkode: a375f...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 19.11):

hvis dere  ikke blir invitert?

Hun inviterer kun sin familie. Jeg har tidligere gitt selv om jeg ikke blir bedt men gått litt lei av det. Strukket meg langt alt for lenge føler jeg slik at motivasjonen for å gi bare er borte. Lar det derfor gli ut i sanden

 

 

 

Anonymkode: ff6db...157

Jeg gir gave til samboeren til min datter, de har ikke bodd sammen veldig lenge. Men han får selvføgelig gave. Selv om jeg vet at det ikke blir feiring med oss, de ferirer bare de 2 og hans mor. Men såklart han får gave. OGså julegave.

Kjæresten til sønnen min får også gave til sin bursdag, selv om de 'bare' er kjærester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 20.43):

Kun til sønn og barnebarn ❤️

Anonymkode: d0986...69f

Du ser ikke på dine svigerbarn som famie det er verdt å gi gave til? Trist.

Har heldigvis hatt foreldre som har satt pris på sine svigerbarn, og samme med mine svigerforeldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...