Gå til innhold

Gir dere bursdagsgave til svigerdatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvis dere  ikke blir invitert?

Hun inviterer kun sin familie. Jeg har tidligere gitt selv om jeg ikke blir bedt men gått litt lei av det. Strukket meg langt alt for lenge føler jeg slik at motivasjonen for å gi bare er borte. Lar det derfor gli ut i sanden

 

 

 

Anonymkode: ff6db...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg feirer sjelden min bursdag, kanskje vare sammen med mamma og søskenene mine. Men svigermor kjøper alltid gave til meg. Jeg kjøper alltid til henne også, selv om hun ikke feirer. 
 

Anonymkode: ec86f...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir både svigerdatter og svigersønn gaver. Penger som regel. 

Anonymkode: 9b793...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvis dere  ikke blir invitert?

Hun inviterer kun sin familie. Jeg har tidligere gitt selv om jeg ikke blir bedt men gått litt lei av det. Strukket meg langt alt for lenge føler jeg slik at motivasjonen for å gi bare er borte. Lar det derfor gli ut i sanden

 

 

 

Anonymkode: ff6db...157

Jeg leste feil, jeg syntes det sto STEDATTER. 😂

Har sønnen din og svigerdatteren din barn sammen? Er de gift? Mange momenter som spiller en rolle her, men du må selvfølgelig ikke kjøpe gave når du ikke blir invitert - og det er nok ikke forventet at du gjør det heller. Så jeg syntes du skal slutte. I min verden hadde det vært naturlig å invitere svigermor, hvis jeg først skulle invitert - når man er sammen så blander man to familier sammen, og får man et godt forhold til hverandre er jo det bare koselig! 

Når en voksen kvinne anser sin bursdag som så viktig, så inviterer man også farmor til barna sine. Det skulle bare mangle. Virker som at mange nordmenn i dag har en helt forvridd tankegang, om hva storfamilie egentlig er. Sykt trist at kvinner får trumfe igjennom, med å ekskludere svigerfamilien på den måten - helt sikkert menn også, men slik var det ikke for bare et par tiår siden. Relativt normalt at begge familiene skal bli kjent med hverandre, når et par gifter seg og får barn sammen. Det er jo da man får storfamilien. 

Endret av kraftwerk
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (1 minutt siden):

Sier du virkelig, at stedatter konsekvent inviterer familie samt sin far, men ikke deg? Noe så utrolig frekt 😂. Hvor gammel er hun? 

Er det frekt? 🤔 Jeg pleier ikke feire bursdagen min, men kunne lett bedt bare min familie og ikke svigerfamilien..  

Anonymkode: a375f...cd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det frekt? 🤔 Jeg pleier ikke feire bursdagen min, men kunne lett bedt bare min familie og ikke svigerfamilien..  

Anonymkode: a375f...cd7

Trodde det sto STEDATTER 😂.. 

Blir litt annerledes når det er svigers, men hvis man først inviterer til gebursdag i hjemmet sitt med sine nærmeste - så kan man invitere svigers også hvis alle er kjent. Skulle jeg invitert til det nå, så hadde jeg invitert svigermoren min, hun er jo en veldig søt og snill dame 😊

Blir jo ofte slik når man er mann og dame, svigerfamilien og familien skal møtes for å treffe hverandre etterhvert osv. Det blir naturlig at svigers også blir en del av storfamilien. Tenker ikke at det er frekt, men mye kommer jo an på forholdet mellom mann og kone (holdt jeg på å si), har man barn sammen så blir det også mer naturlig å invitere svigers. Man er jo en storfamilie sammen 👍🏼

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kun til sønn og barnebarn ❤️

Anonymkode: d0986...69f

Hvorfor ikke til svigerdatter? Kan ikke skjønne annet enn at det er på sin plass?

Anonymkode: 9c41a...6d1

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får gave selv av svigers. Mannen min får av mamma. Jeg tar dette som en selvfølge. Både svigers og mamma gir samme beløp til barn og svigerbarn, de skiller ikke på oss, noe jeg synes er fint og inkluderende.

Jeg gremmes over at min far og hans kone aldri gir min mann bursdagsgave, det er pinlig. Det hadde ikke trengt å være mye, men en liten oppmerksomhet i det minste. 

Anonymkode: 73e79...309

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke til svigerdatter? Kan ikke skjønne annet enn at det er på sin plass?

Anonymkode: 9c41a...6d1

Hvorfor er det på sin plass? Svigerdatter anser tydeligvis ikke svigermor som en del av storfamilien, her er det bare hennes egen familie som trumfer. Så nei, det er ikke på sin plass - og det er nok heller ikke forventet, når svigermor ikke blir inkludert engang. 

Har man barn sammen er det ganske naturlig å gjøre alle en del av storfamilien, man inviterer virkelig svigermor til bursdag - når en voksen kvinne anser bursdagen sin så viktig at hun inviterer til selskap, er det bare på sin plass å invitereGjør man ikke det trenger man ikke gave heller. Så utrolig frekk og kravstor du er 

Endret av kraftwerk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg får gave selv av svigers. Mannen min får av mamma. Jeg tar dette som en selvfølge. Både svigers og mamma gir samme beløp til barn og svigerbarn, de skiller ikke på oss, noe jeg synes er fint og inkluderende.

Jeg gremmes over at min far og hans kone aldri gir min mann bursdagsgave, det er pinlig. Det hadde ikke trengt å være mye, men en liten oppmerksomhet i det minste. 

Anonymkode: 73e79...309

Inviterer dere noen gang din far og kona hans da? Eller forventer du bare at de skal gi gave til mannen din? 

Ikke alle som tar det som en selvfølge, å gi gave når man ikke blir invitert noen steder. Syntes for øvrig det høres veldig kravstort ut, vær så god her har du gave - håper du hadde et hyggelig selskap jeg aldri ble invitert til :) 

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bare fått av min svigermor de to gangene på tolv år jeg har invitert hjem til oss på kake i anledning bursdgen min og inkludert henne. Andre år har jeg gått ut og spist eller hatt en liten feiring hjemme hos mine foreldre bare med kun dem og mannen min og broren min (er ikke så glad i store feiringer) og da har jeg ikke fått noe.

Min mann har aldri hatt feiring med familien men får likevel gave av mine foreldre hvert år.

Skal sies at min mann har ikke fått gave av sine egne foreldre hvert år heller den tiden jeg har kjent ham, så de er ikke akkurat de store gave-giverne og jeg bryr meg ikke om at de ikke gir meg gave egentlig. Min familie er en gavefamilie men hans er ikke tydligvis. 

Anonymkode: eb154...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen svigerdatter, men om jeg får bursdagsgave av svigermor ? Hmmm, tja, jeg gjør vel det ? 🤔 Enten får jeg noe mannen min ønsker seg, eller så får jeg er kort med er løfte om at hun skal gjøre oss en tjeneste eller utføre en oppgave som hun aldri gjør. :ler: Jeg venter fortsatt, på 6. året, på at hun skal male kjøkkenet vårt for oss, og diverse andre «gaver». :ler: 

Anonymkode: 95cff...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gave av min svigermor,og inviterer alltid i bursdag. Jeg kjøper også gave til henne og min svigerfar hvert år. Mannen er litt glemsk der så jeg kjøper alltid. Vi er en familie så det skulle bare mangle. Neste år tar jeg henne med på en overraskelsestur til en storby hun alltid har hatt lyst å besøke. Men til å svare på spm ditt så tenker jeg at hvis hun kun inviterer familien sin til feiringen så trenger ikke du å gi gave. Hun burde inkludert helle familien.

Anonymkode: bc8ca...db2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (2 timer siden):

Inviterer dere noen gang din far og kona hans da? Eller forventer du bare at de skal gi gave til mannen din? 

Ikke alle som tar det som en selvfølge, å gi gave når man ikke blir invitert noen steder. Syntes for øvrig det høres veldig kravstort ut, vær så god her har du gave - håper du hadde et hyggelig selskap jeg aldri ble invitert til :) 

Vi bor mange titalls mil unna hverandre, så invitasjoner til selskap ligger ikke i kortene, verken fra den ene eller andre siden, med mindre det er runddag og man kommer reisende. Slik er det jo for mange. Vi sender en likevel gave/oppmerksomhet. Det er ikke kravstort, det trenger ikke være store summer det dreier seg om, eller summer i det hele tatt. Det er imidlertid noe med å faktisk anerkjenne at noen man nå er i nær, inngiftet familie med har bursdag. På samme måte som at jeg gir til min fars kone, bør min far og hans kone gi til min mann. 

Anonymkode: 73e79...309

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...