Gå til innhold

Selge bil med lån- hvordan? 😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil som jeg fortsatt har lån på, men tenker å selge den til fordel for en elbil som ikke bruker altfor mye strøm. Jeg har igjen ca 330.000 på lånet, og kan få 400.000 for bilen. Hvordan gjør jeg det med salg uten at jeg blir for lenge uten bil? Jeg tenker da at jeg selger for 400.000, innfrir lånet og må søke billån på nytt? Er det sånn det fungerer? Og da får jeg 70.000 i egenkapital. Usikker på hvor billig bil jeg kan få med kravene, men håper å komme under 300.000. Hvordan går man fram ved bilsalg og bilkjøp? 🙈

Anonymkode: f6277...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste du gjør er å gå til forhandler og heller ta innbytte om de tilbyr det. Er det en bil av nyere dato med salgsverdi i så vil de ofte det for selge deg en ny bil. Dette blir naturligvis enklest dersom forhandler du skal ha ny bil hos også selger det merket du vil bytte inn. Men du får mindre for bilen på denne måten, men du slipper unna en del arbeid. Men det blir uansett nytt lån (og ny søknadsrunde).

Alternativt må du selge bilen og ta med i kontrakten at selger er ansvarlig for utestående heftelser. Det enkleste her er å først betale inn på billånet slik at det er mindre igjen på billånet enn markedsverdi. Og deretter selger du til den som vil betale mest, og betaler ned resten av lånet med salgssum.

Så kan du kjøpe ny bil med nytt lån (og ny søknadsrunde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...