Gå til innhold

Har gått ned 20 kg siden juni, fortsetter jeg må jeg skifte garderobe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 18.24):

Klarer du ikke eller vil du ikke forstå at et reseptbelagt slankemiddel faktisk virker?
 

Jeg ser av felleskatalogen at det jeg skrev om at det øker forbrenningen er feil, så det tar jeg tilbake. Men å påstå at reseptbelagte slankemiddel ikke bidrar til å gjøre deg slankere og at du selv må gjøre hele den jobben blir for dumt. Når middelet virker slik at du føler mindre sult og/eller føler deg raskere mett, så er det klart at dette har en vektreduserende effekt siden fokuset på mat blir mindre og man automatisk vil spise mindre på grunn av de.

Hvis saxenda ikke hadde hatt noen effekt, så kunne enhver ha plukket den opp på apoteket uten resept. Det er en grunn til at man må ha (alvorlig) fedme for å få de skrevet ut, og at de ikke er tilgjengelige for alle som skal ned 2-3 kilo slik at julekjolen passer.

Anonymkode: 0f7cf...193

Jeg har aldri påstått at det ikke virker. Jeg kommenterte på at det ikke gjorde noe med forbrenningen, men gjorde noe med metthetsfølelsen. Men det er likevel ikke noe vidundermedisin og uten å gjøre noe med kosthold (og aktivitetsnivå) vil det ikke ha noe særlig effekt og man kommer lett forbi metthetsfølelsen. Og det faktisk ikke alle som får effekt heller.
Akkurat som med slankeoperasjon. Selvfølgelig virker det, men om en ikke gjør endinger i kostholdet og jobber med hodet er det ikke noe problem å spise seg opp igjen. 
 

dette er fantastiske hjelpemidler for de som trenger det, men det er ikke noe vidundermedisin eller en lettvint løsning. Og de som benytter seg av disse hjelpemidlene fortjener like mye ros for jobben de har gjort som de som er heldig å klarer jobben uten hjelpemidler. På samme måte som at man er like stolt over den fantastiske jobben en fødende har gjort med smertestillende/epidural/andre hjelpemidler, som man er av den som gjorde det uten.

Anonymkode: f03b1...a2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær deg å sy 😃

La i hvert fall ikke dette bli en grunn til å ikke gå mer ned i vekt. 

Anonymkode: 8db2c...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt men dyrt å gå på klesshopping når en har gått ned i vekt. Jeg handler kun bukser og bh nytt, og finner topper, jakker og kjoler på Fretex. Ser mange klager på prisene der, men her er det ihvertfall ganske billig, og mange av klærne er i tillegg ubrukte med originalprismerkelappen på.

Anonymkode: 64d3b...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned over 50 kilo på ett år. Gikk fra en str 54 til 38 og har vært nødt til å bytte ut garderoben flere ganger. I mellomfasen kjøpte jeg kun enkle basisklær, veldig kjedelig men greit å kunne ha klær som lar seg kombinere. Nå går jeg min første vinter i møte i denne kroppen og mangler alt samtidig som jeg går på AAP, så føler med deg. 

Løsningen min har vært å handle alt på salg, finn, tise og loppemarked. Jeg har mer tid enn jeg har penger, så det er veldig gøy å sitte og se på klær på nett. Har også vært heldig og fått arvet litt samtidig som jeg har gitt bort alle mine gamle klær til folk som ble veldig glade for de. Det er veldig dyrt, men ta en sesong i slengen, start med nøytrale klær du kan bruke til det meste og invester i de morsommere klærne etterhvert. Måtte kjøpe nytt undertøy for et par tusen, det er veldig sure penger, men på ett punkt er du forhåpentligvis tilbake på å kunne kjøpe et plagg her og der :)

Anonymkode: ad88d...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...