Gå til innhold

96 i 60


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 14.19):

Jeg skal det men skal snakke igjennom advokat da jeg ordlegger meg feil ofte og ordene blir brukt mot meg. Har null problem med å måtte gå litt men vil da ha noe å se frem til. Det var 800 hester så jeg hadde en liten glipp og det hele er bare trist, noe eieren av bilen ble lei seg for og betaler advokaten for meg. 
 

Takk. Jeg skal det og jeg vet at jeg gjorde noe dumt og forstår at jeg må gå i vinter og sånn men de to mndene der har mye å si for fremtiden og at man da kan ha noe å se frem til da politiet tok lappen min i to år for 5 år siden og bare holdt den i to år før de leverte den ut uten noe mer og det virker som de bare er ute etter å ta meg da jeg har en komplisert fortid man begynte å endre for ti år siden når man ble voksen så jeg får la en advokat snakke for de har allerede innstilt seg på at man skal straffes og er lite interessert i å høre flere sider. 
 

 

Anonymkode: 682e5...fe0

Om du har mistet lappen tidligere, og for to år, så skal du nok argumentere veldig godt for å få formildende omstendigheter nå.

Anonymkode: b88d5...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skal prise deg lykkelig for at du ikke ble drapsmann. Nesten 100 i 60 sona. 

Anonymkode: bafe9...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 20.40):

Hei. Hva slags muligheter har jeg? Jeg kjørte ut på veien og ikke noe fartsskilt, har en bil med ganske mye hester, gasset på og slapp gassen. 
 

eg ble møtt 400 meter senere av en politibil som hadde laser hvor jeg ble målt til 96 i 60. 
 

for orden skyld dette er en vei med autovern, støy-gjerde, ingen fotgjengere osv. på andre siden av kommunen er det 70 helt inn til sentrum. Det jeg gjorde er isolert sett ikke så galt da bilen bruker fire sek til hundre.

jeg forstår at det ikke er greit, men det er formildende omstendigheter om man ser strekning osv. noe jeg ikke kan vise her. Jeg lurer på hva skal jeg gjøre. Jeg aksepterer at jeg får gå litt i vinter men med full føreprøve er vanskelig når jeg har det som trengs for fri rettshjelp. Jeg skal kontakte advokat i morgen å se over dokumentene og erkjenner at farten var for høy, men! Det var ikke gjennomsnittlig fart, det var fra utkjøring hvor jeg sto et min å ventet og så at det var ingen andre biler i nærhet. 

 

Anonymkode: 682e5...fe0

Jeg fikk nylig fartsbot (forenklet forelegg på stedet).

Forklaringen, men ikke en unnskyldning, var at jeg ikke var raskt nok ned i fart da fartsgrensen skiftet.
Fakta er at jeg slapp gassen, og bremset svakt frem mot første fartshump, som kom 50 meter etter skiltet, i stedet for å bremse ned slik jeg skulle gjort.  (Oversiktlig strekning, ingen stikkveier)
Det var ren idioti fra min side, og det må jeg ta på min kappe, lære av det, og ikke prøve å finne unnskyldninger.

For det er det jeg føler at du gjør, finner unnskyldninger i stedet for å ta konsekvensen av det du har gjort.
Du har en sprek bil som er raskt opp i fart, da må du være mer varsom med gasspedalen.
Det var ingen skilt som viste fartsgrensen, men du gjettet på at det var 70, fremdeles var du 26 km/t over det du gjettet var fartsgrensen.

Det kan finnes mange forklaringer på hvorfor det ble som det ble, men noen unnskyldning har du ikke.

Anonymkode: c1ee0...ff8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...