Gå til innhold

96 i 60


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

du må nok bare ta straffen politiet har gitt deg. fart er fart, uavhengig av om lønnen din kommer fra nav, type bil og så videre.

i dag gav politiet 40 bøter på skoleveien til barna mine. der er det 30 sone. da kjører man ikke i 60, slik som fler gjorde og mista førerkortet. Om man ikke har respekt for loven uansett bil og hk så får man kanskje heller sykle eller gå da?

Anonymkode: 4c4ca...2a8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Kos deg med skattepengene du - ikke mye luksus eller sparing med de pengene der.

Det var for øvrig du som først tok opp dette med misunnelse på bilen jo. I innlegg nr 10 om du sliter med å finne det selv.

Det fordi noen så det kunne være derfor. Jeg makser systemet og er en enslig taper så fremfor å jobbe som en arbeidsmaur uten fremtid og utdanning så har jeg det ganske fint. Det er nok mange som sliter mer en meg da man ikke har utgifter. jeg spurte kun om råd og du kom med usakligheter å sparker nedover og det sier mye mer om din karakter en min. 
 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som jeg sa over:

Fartsgrensene er ikke veiledende. De skal følges. Har en rask bil jeg også, men har ingen problem med å følge trafikkreglene.

Anonymkode: 81153...9d1

jeg følger trafikkreglene og er klar over det. Det var en engangsglipp som var kjedelig for man har hatt en så god progresjon og endelig fått kommet seg ut i samfunnet etter ti år i isolasjon og jeg fikk prøvekjøre den fordi vedkommende var så stolt av hvor langt man har kommet fra der man var. Selv om man fremstilles her som den værste råkjøreren uten at noen har peiling på omstendighetene. 

Anonymkode: 682e5...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er helt klar over at jeg må bruke beina fremover. Det jeg er uenig i er evnt 8 mnd fremfor 6. hadde det hvert noe mer en et engangstilfelle/at det var fart over tid eller på en annen strekning en på det stedet så hadde jeg stilt meg annerledes og greit. det er ikke jeg som påpekte at noen kunne være misunnelige på de bilene og lyden de lager men har søkt innsyn i papirene så får se hvordan målingen er utført da det heller ikke var skiltet fartsgrense fra utkjøring og ja jeg har prestert å re opp den senga pent for meg selv og får heller se hva advokat sier når jeg får papirene. Generelt ligger jeg heller aldri over fartsgrensa og kjører pent så det var egentlig bare trist mtp progresjonen man har hatt siste år i livet men sånn er det. Jeg prøvde å se om jeg fikk noen råd men her inne er det mye folk som er styrt av negativitet uten å se hele bildet. Selv politimannen sa det var kjedelig men de er på jobb så jeg ser den og selv han skrev at det var formildende siden de så jeg kjørte ut og at det var ned i med engang igjen å man lå under grensa når de sto å vinket inn.

Anonymkode: 682e5...fe0

Det står at man mister førerkortet i 6 til 8 måneder og det avhenger nok av situasjonen rundt førerkort-beslaget.

 

Jo, det er du som skriver i innlegg 10 i denne tråden at folk er misunnelige og antyder indirekte at du ble stoppa fordi janteloven og misunnelse, det står svart på hvitt med din anonyme-kode stempla på det.

Du spurte hva slags muligheter du har, og prøvd å si at siden bilen går så fort, så har du "isolert sett" ikke gjort noe så veldig galt. Folk reagerer på det bildet du legger frem i HI som også er gjennomsyra av at du mener du ikke burde bli straffet for å kjøre for fort, fordi bilen er så rask........

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

du må nok bare ta straffen politiet har gitt deg. fart er fart, uavhengig av om lønnen din kommer fra nav, type bil og så videre.

i dag gav politiet 40 bøter på skoleveien til barna mine. der er det 30 sone. da kjører man ikke i 60, slik som fler gjorde og mista førerkortet. Om man ikke har respekt for loven uansett bil og hk så får man kanskje heller sykle eller gå da?

Anonymkode: 4c4ca...2a8

Jeg skal det. Jeg også irriterer meg over folk som kjører fort i 40 sone og spesielt der det er omgivelser hvor det er veikrysninger, farlige situasjoner kan oppstå eller at folk sitter med telefon noe som jeg ser hele tiden og er veldig vanlig. Det er langt farligere en den situasjonen jeg gjorde noe å noe man ser titalls både unge og gamle, jenter og gutter gjør hver eneste dag. Lurer på om flere av de som er så kritiske aldri har gjort noe galt for de er mer opptatt av å feie for døren min så de burde aldri ha sett på telefonen under en kjøretur for det høres sånn ut. 
 

Bålkaffe skrev (4 minutter siden):

Det står at man mister førerkortet i 6 til 8 måneder og det avhenger nok av situasjonen rundt førerkort-beslaget.

 

Jo, det er du som skriver i innlegg 10 i denne tråden at folk er misunnelige og antyder indirekte at du ble stoppa fordi janteloven og misunnelse, det står svart på hvitt med din anonyme-kode stempla på det.

Du spurte hva slags muligheter du har, og prøvd å si at siden bilen går så fort, så har du "isolert sett" ikke gjort noe så veldig galt. Folk reagerer på det bildet du legger frem i HI som også er gjennomsyra av at du mener du ikke burde bli straffet for å kjøre for fort, fordi bilen er så rask........

får se hva advokaten sier for jeg skulle slippe å betale for han. Det var fordi noen sa det kunne være derfor de sto der. Beklager at jeg ordlegger meg feil noe som er ganske vanlig at jeg pleier å gjøre. 

Anonymkode: 682e5...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det. Jeg har 350 hester. Greier å holde fartsgrensen allikevel.

96 i 60 er bare å godta, nekter du så risikerer du større omkostning. Tviler dog på at du får lengre beslag med mindre det kan vises til skjerpende omstendighetene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (4 timer siden):

Hva er det du egentlig prøver å si? Du har så lav lønn at du kvalifiserer til fri rettshjelp, du ligger under fattigdomsgrensa men om straffa blir 8 måneder beslag vil det koste noen flere hundre tusen kroner? Hva skjer mellom 6 og 8 måneder? 

Hvorfor får du skattepenger inn på konto om du blir fotgjenger i 8 måneder?

Og staten har vel egentlig ikke skylda for at du kjørte for fort? Kanskje lurt å kjede deg, kanskje du respekterer fartsgrenser senere. 60 er 60, og det er ikke formidlende at du prøver å ta en burnout i 100km inn på hovedveien

Forskjellen på 6 og 8 mnd ved førerkortbeslag er at ved 6 mnd eller lavere så får man førerkortet tilbake. Ved beslag på over 6 mnd så må man ta teori og oppkjøring på nytt. Det var iallfall slik før

Ts; du kommet ikke unna førerkortbeslag og bot, men du kan snakke med politiet og forklare omstendighetene på en rolig og saklig måte og se hva som skjer. Jeg mistet førerkortet i 9 mnd, men tok en prat med politiet. La meg helt flat, men forklarte også at bilen var mye sprekere enn hva jeg var vant til og når jeg skulle kjøre forbi en lastebil så gikk bilen fortere opp i hastighet uten at jeg merket det så godt. 
De så mellom fingrene og jeg endte med 6 mnd beslag. Da slapp jeg å måtte ta teori+oppkjøring igjen på både personbil og på lastebil

Anonymkode: 53f2c...224

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheHairyToothfairy skrev (5 minutter siden):

Bare for å nevne det. Jeg har 350 hester. Greier å holde fartsgrensen allikevel.

96 i 60 er bare å godta, nekter du så risikerer du større omkostning. Tviler dog på at du får lengre beslag med mindre det kan vises til skjerpende omstendighetene. 

Jeg skal det men skal snakke igjennom advokat da jeg ordlegger meg feil ofte og ordene blir brukt mot meg. Har null problem med å måtte gå litt men vil da ha noe å se frem til. Det var 800 hester så jeg hadde en liten glipp og det hele er bare trist, noe eieren av bilen ble lei seg for og betaler advokaten for meg. 
 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskjellen på 6 og 8 mnd ved førerkortbeslag er at ved 6 mnd eller lavere så får man førerkortet tilbake. Ved beslag på over 6 mnd så må man ta teori og oppkjøring på nytt. Det var iallfall slik før

Ts; du kommet ikke unna førerkortbeslag og bot, men du kan snakke med politiet og forklare omstendighetene på en rolig og saklig måte og se hva som skjer. Jeg mistet førerkortet i 9 mnd, men tok en prat med politiet. La meg helt flat, men forklarte også at bilen var mye sprekere enn hva jeg var vant til og når jeg skulle kjøre forbi en lastebil så gikk bilen fortere opp i hastighet uten at jeg merket det så godt. 
De så mellom fingrene og jeg endte med 6 mnd beslag. Da slapp jeg å måtte ta teori+oppkjøring igjen på både personbil og på lastebil

Anonymkode: 53f2c...224

Takk. Jeg skal det og jeg vet at jeg gjorde noe dumt og forstår at jeg må gå i vinter og sånn men de to mndene der har mye å si for fremtiden og at man da kan ha noe å se frem til da politiet tok lappen min i to år for 5 år siden og bare holdt den i to år før de leverte den ut uten noe mer og det virker som de bare er ute etter å ta meg da jeg har en komplisert fortid man begynte å endre for ti år siden når man ble voksen så jeg får la en advokat snakke for de har allerede innstilt seg på at man skal straffes og er lite interessert i å høre flere sider. 
 

 

Anonymkode: 682e5...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal det men skal snakke igjennom advokat da jeg ordlegger meg feil ofte og ordene blir brukt mot meg. Har null problem med å måtte gå litt men vil da ha noe å se frem til. Det var 800 hester så jeg hadde en liten glipp og det hele er bare trist, noe eieren av bilen ble lei seg for og betaler advokaten for meg. 
 

Takk. Jeg skal det og jeg vet at jeg gjorde noe dumt og forstår at jeg må gå i vinter og sånn men de to mndene der har mye å si for fremtiden og at man da kan ha noe å se frem til da politiet tok lappen min i to år for 5 år siden og bare holdt den i to år før de leverte den ut uten noe mer og det virker som de bare er ute etter å ta meg da jeg har en komplisert fortid man begynte å endre for ti år siden når man ble voksen så jeg får la en advokat snakke for de har allerede innstilt seg på at man skal straffes og er lite interessert i å høre flere sider. 
 

 

Anonymkode: 682e5...fe0

Advokat er heller ikke gratis. Det blir fort mye penger for samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (Akkurat nå):

Advokat er heller ikke gratis. Det blir fort mye penger for samme resultat.

Jeg slipper og betale da eieren av bilen ble skikkelig lei seg og tok kontakt med en og skal hjelpe meg igjennom det.

Anonymkode: 682e5...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

det er ikke jeg som påpekte at noen kunne være misunnelige på de bilene og lyden de lager

Anonymkode: 682e5...fe0

Det var nok deg, ja:

2 hours ago, AnonymBruker said:

Sorry for at jeg kjørte en bil av en sånn verdi 99% av dere aldri vil få lov til å låne nøklene til engang. Det er derfor de sto der tipper jeg. For noen er misunnelige og janteloven står sterkt i norge og noen ikke liker at jeg fikk prøvekjøre de bilene. 
Anonymkode: 682e5...fe0

Det virker som du har store problemer med å ta ansvar for dine handlinger. Du påstår at andre reagerer fordi de er misunnelige på deg; men når det er klart at det ikke handler om misunnelse men at du gjorde noe feil, klager du over hvor synd det er på deg som er "en taper"(dine ord) som er uten jobb og må få penger fra NAV, og på toppen av dét skryter du av å være på NAV??

Jo, du trenger å vokse opp.

Anonymkode: a2a82...26a

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var nok deg, ja:

Det virker som du har store problemer med å ta ansvar for dine handlinger. Du påstår at andre reagerer fordi de er misunnelige på deg; men når det er klart at det ikke handler om misunnelse men at du gjorde noe feil, klager du over hvor synd det er på deg som er "en taper"(dine ord) som er uten jobb og må få penger fra NAV, og på toppen av dét skryter du av å være på NAV??

Jo, du trenger å vokse opp.

Anonymkode: a2a82...26a

Det var noen som sa det kunne være derfor til meg. Og det er årsaken til at jeg tok det opp. Herregud du må være et bedritent menneske. jeg kom hit for å spørre om råd og konstruktive helst imens dette betyr så mye for deg at du er nødt til å hetse noen som du ikke vet noen ting om. 

er du like tøff bak et tastatur lurer jeg på. Jeg tviler.. for jeg er klar over at jeg ordlegger meg feil men hva er årsaken til at du er så tøff at du må tråkke på noen som er helt klar over sine mangler?

Anonymkode: 682e5...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lite som er så velprøvd i rettssystemet som trafikkforseelser. Det skal mye til for at du får noe mildere dom enn hva man kan lese seg til på fartsovertredelsen.

 

Er det oppgitt 8 mnd på denne farten i denne grensen er det nok ikke så mye en advokat kan gjøre frem eller tilbake. 

Er det derimot feilskiltet som du hevder kan det være eneste saken som hjelper deg. Det er ingenting annet formildende med hva du nevner. 

Har vært igjennom mine runder med bøter, prikker og førerkortbeslag. 

 

Det er ikke noe problem å følge fartsgrense med sportsbiler. Har kjørt slike biler i 15 år og med nåværende bil som gjør 0-100 på 3.3 er det heller ikke noe problem. 

Anonymkode: 0fba3...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/21/2022 at 8:40 PM, AnonymBruker said:

Hei. Hva slags muligheter har jeg? Jeg kjørte ut på veien og ikke noe fartsskilt, har en bil med ganske mye hester, gasset på og slapp gassen. 
 

Jeg ble møtt 400 meter senere av en politibil som hadde laser hvor jeg ble målt til 96 i 60. 
 

for orden skyld dette er en vei med autovern, støy-gjerde, ingen fotgjengere osv. på andre siden av kommunen er det 70 helt inn til sentrum. Det jeg gjorde er isolert sett ikke så galt da bilen bruker fire sek til hundre.

jeg forstår at det ikke er greit, men det er formildende omstendigheter om man ser strekning osv. noe jeg ikke kan vise her. Jeg lurer på hva skal jeg gjøre. Jeg aksepterer at jeg får gå litt i vinter men med full føreprøve er vanskelig når jeg har det som trengs for fri rettshjelp. Jeg skal kontakte advokat i morgen å se over dokumentene og erkjenner at farten var for høy, men! Det var ikke gjennomsnittlig fart, det var fra utkjøring hvor jeg sto et min å ventet og så at det var ingen andre biler i nærhet. 

Anonymkode: 682e5...fe0

Du har ingen muligheter. Det du beskriver er ikke noen formidlene omstendigheter 

Anonymkode: d0675...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/21/2022 at 9:35 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke gjennomsnittsfart. Du må ikke se deg blind på fart alene. Noe som er lett når man hører 96 i 60. 

96 i 60 er 96 i 60 uansett hvordan du prøver å vri det

Anonymkode: d0675...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/22/2022 at 12:03 PM, AnonymBruker said:

Som sagt jeg har sagt jeg var over fartsgrensa. På min bil er det stor forskjell på 60 og 90 men på den bilen jeg prøvekjørte så er det ikke det da det er toppfart på 315. 
 

jeg har null problem om å rusle litt noe jeg har sagt så ta litt ansvar og voks opp? Sorry for at jeg kjørte en bil av en sånn verdi 99% av dere aldri vil få lov til å låne nøklene til engang. Det er derfor de sto der tipper jeg. For noen er misunnelige og janteloven står sterkt i norge og noen ikke liker at jeg fikk prøvekjøre de bilene. 
 

jeg begynte på skole for en mnd siden etter fem år på nav hvor resten betaler for både skolen og betalt for at jeg har ligget på sofaen. De 2 mnd mellom 6 og 8 vil være av den betydningen at man kommer seg ut i arbe kanskje om et års tid fremfor å være gratispassasjer i dette landet. 

men glem det. Jeg var ute etter råd, ikke hets for det er 80 langs skoleveier og da kan man ligge i 105 på svingete veier. Jeg har 6000km på veiene i sommer og aldri hatt prikker før. Så fint dere kommer med at man ikke tar ansvar osv kun på synsing når jeg er fullt innforstått med med at på 150 meter så er 100fort det var i 2 sekunder man klemte inn gassen men dette blir uansett advokatmat så får jeg fortsette i den gode progresjonen jeg har og ikke la randoms mene noe når de ikke vet noe om saken.

Anonymkode: 682e5...fe0

Hva er det du babler om her??

Anonymkode: d0675...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/22/2022 at 1:54 PM, AnonymBruker said:

du må nok bare ta straffen politiet har gitt deg. fart er fart, uavhengig av om lønnen din kommer fra nav, type bil og så videre.

i dag gav politiet 40 bøter på skoleveien til barna mine. der er det 30 sone. da kjører man ikke i 60, slik som fler gjorde og mista førerkortet. Om man ikke har respekt for loven uansett bil og hk så får man kanskje heller sykle eller gå da?

Anonymkode: 4c4ca...2a8

Politiet gir ikke noe straff her, dette er langt forbi forenklet forelegg, her er det domstolen som setter straffen

Anonymkode: d0675...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/22/2022 at 2:14 PM, AnonymBruker said:

Forskjellen på 6 og 8 mnd ved førerkortbeslag er at ved 6 mnd eller lavere så får man førerkortet tilbake. Ved beslag på over 6 mnd så må man ta teori og oppkjøring på nytt. Det var iallfall slik før

Man får det igjen uten noe hvis man får det beslaglagt under 8 måneder, ved 8 måneder eller mer så på teoretisk- og praktisk førerprøve tas på nytt

Anonymkode: d0675...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man får det igjen uten noe hvis man får det beslaglagt under 8 måneder, ved 8 måneder eller mer så på teoretisk- og praktisk førerprøve tas på nytt

Anonymkode: d0675...783

Jo nye regler, grensa er på 6 måneder.  

Anonymkode: a2365...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo nye regler, grensa er på 6 måneder.  

Anonymkode: a2365...350

Når kom den? Nå etter sommeren?

Anonymkode: d0675...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man får det igjen uten noe hvis man får det beslaglagt under 8 måneder, ved 8 måneder eller mer så på teoretisk- og praktisk førerprøve tas på nytt

Anonymkode: d0675...783

Da har det endret seg ila de siste årene. Grensa var på 6 mnd når jeg mistet lappen, som var for noen år siden 

Anonymkode: 53f2c...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...