Gå til innhold

96 i 60

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hva slags muligheter har jeg? Jeg kjørte ut på veien og ikke noe fartsskilt, har en bil med ganske mye hester, gasset på og slapp gassen. 

Jeg ble møtt 400 meter senere av en politibil som hadde laser hvor jeg ble målt til 96 i 60. 

for orden skyld dette er en vei med autovern, støy-gjerde, ingen fotgjengere osv. på andre siden av kommunen er det 70 helt inn til sentrum. Det jeg gjorde er isolert sett ikke så galt da bilen bruker fire sek til hundre.

jeg forstår at det ikke er greit, men det er formildende omstendigheter om man ser strekning osv. noe jeg ikke kan vise her. Jeg lurer på hva skal jeg gjøre. Jeg aksepterer at jeg får gå litt i vinter men med full føreprøve er vanskelig når jeg har det som trengs for fri rettshjelp. Jeg skal kontakte advokat i morgen å se over dokumentene og erkjenner at farten var for høy, men! Det var ikke gjennomsnittlig fart, det var fra utkjøring hvor jeg sto et min å ventet og så at det var ingen andre biler i nærhet. 

Anonymkode: 682e5...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, politiet ser ikke på omstendighetene rundt farten din. 96 i 60sonen er ganske mye! Her vil du nok få førerkortbeslag i 6mnd og må betale en heftig bot. 

Anonymkode: a89dc...0eb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vel, politiet ser ikke på omstendighetene rundt farten din. 96 i 60sonen er ganske mye! Her vil du nok få førerkortbeslag i 6mnd og må betale en heftig bot. 

Anonymkode: a89dc...0eb

Det er ikke gjennomsnittsfart. Du må ikke se deg blind på fart alene. Noe som er lett når man hører 96 i 60. 

jeg vet at jeg lå over fartsgrense i noen sekunder. Jeg har heller ikke tro på at strekning har så betydning da folk gjorde som deg nå å ser seg blind på tallene. Ikke omstendighetene. 

jeg forstår at jeg får bruke bena litt og det er helt greit. Men det er forskjell på 6 mnd og 8mnd. Noe som betyr mange hundre tusen i mitt tilfelle i form av førekort. Det er derfor jeg spør, jeg er helt enig med deg i utgangspunktet, 96 i 60 høres hinsides ut. Men det var ikke gjennomsnitt, og det er endel formildende omstendigheter her som er vanskelig å forklare. Fartsgrense og veistrekning er ikke alltid helt som de burde være da det er 80 langs mange skoleveier. Dette var engang en europavei. Ikke skolevei. 

bot er satt ut fra inntekt og jeg har så jeg få fri rettshjelp så den blir neppe høy. Selv om bilen er dyr og mye hester så spiller det lite for boten da min inntekt er under fattigdomsgrensen i EU. 

Jeg aksepterer å rusle litt men de to månedene vil medføre at du måtte betale for meg lenger en hva du allerede har gjort dvs 5 år hvor jeg har gjort som jeg vil. Med førekort 6mnd så vil jeg ha mulighet til å slippe å få skattepengene dine inn på konto hver mnd. Derfor spør jeg for jeg kjeder meg med å ha veldig mye fritid om hvilke muligheter jeg har for å komme seg tilbake til samfunnet noe man ofte trenger et førekort for om man bor landelig og ikke har noe i bystrøk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke gjennomsnittsfart. Du må ikke se deg blind på fart alene. Noe som er lett når man hører 96 i 60. 

jeg vet at jeg lå over fartsgrense i noen sekunder. Jeg har heller ikke tro på at strekning har så betydning da folk gjorde som deg nå å ser seg blind på tallene. Ikke omstendighetene. 

jeg forstår at jeg får bruke bena litt og det er helt greit. Men det er forskjell på 6 mnd og 8mnd. Noe som betyr mange hundre tusen i mitt tilfelle i form av førekort. Det er derfor jeg spør, jeg er helt enig med deg i utgangspunktet, 96 i 60 høres hinsides ut. Men det var ikke gjennomsnitt, og det er endel formildende omstendigheter her som er vanskelig å forklare. Fartsgrense og veistrekning er ikke alltid helt som de burde være da det er 80 langs mange skoleveier. Dette var engang en europavei. Ikke skolevei. 

bot er satt ut fra inntekt og jeg har så jeg få fri rettshjelp så den blir neppe høy. Selv om bilen er dyr og mye hester så spiller det lite for boten da min inntekt er under fattigdomsgrensen i EU. 

Jeg aksepterer å rusle litt men de to månedene vil medføre at du måtte betale for meg lenger en hva du allerede har gjort dvs 5 år hvor jeg har gjort som jeg vil. Med førekort 6mnd så vil jeg ha mulighet til å slippe å få skattepengene dine inn på konto hver mnd. Derfor spør jeg for jeg kjeder meg med å ha veldig mye fritid om hvilke muligheter jeg har for å komme seg tilbake til samfunnet noe man ofte trenger et førekort for om man bor landelig og ikke har noe i bystrøk å gjøre.

Du blir ikke tatt på gjennomsnittsfart, men på høyeste fart. Skjønner ikke hvorfor du gnåler om gjennomsnitt, det er irrelevant. De «formildende» omstendighetene du nevner i HI er også irrelevant. Fartsgrense er fartsgrense, lær det til neste gang. 

Anonymkode: cf6b4...681

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du veit det er 70 km/t i timen helt inn til sentrum på den andre siden av kommunen, så veit du vel at det ikke er 100 km/t på siden du kjørte? Vegtrafikkloven paragraf tre er grei å kunne.

Anonymkode: 02e57...f0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

jeg forstår at jeg får bruke bena litt og det er helt greit. Men det er forskjell på 6 mnd og 8mnd. Noe som betyr mange hundre tusen i mitt tilfelle i form av førekort.

Hva er det du egentlig prøver å si? Du har så lav lønn at du kvalifiserer til fri rettshjelp, du ligger under fattigdomsgrensa men om straffa blir 8 måneder beslag vil det koste noen flere hundre tusen kroner? Hva skjer mellom 6 og 8 måneder? 

11 hours ago, AnonymBruker said:

Med førekort 6mnd så vil jeg ha mulighet til å slippe å få skattepengene dine inn på konto hver mnd. Derfor spør jeg for jeg kjeder meg med å ha veldig mye fritid om hvilke muligheter jeg har for å komme seg tilbake til samfunnet noe man ofte trenger et førekort for om man bor landelig og ikke har noe i bystrøk å gjøre.

Hvorfor får du skattepenger inn på konto om du blir fotgjenger i 8 måneder?

Og staten har vel egentlig ikke skylda for at du kjørte for fort? Kanskje lurt å kjede deg, kanskje du respekterer fartsgrenser senere. 60 er 60, og det er ikke formidlende at du prøver å ta en burnout i 100km inn på hovedveien

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du veit det er 70 km/t i timen helt inn til sentrum på den andre siden av kommunen, så veit du vel at det ikke er 100 km/t på siden du kjørte? Vegtrafikkloven paragraf tre er grei å kunne.

Anonymkode: 02e57...f0b

Skulle til å si akkurat dette. Hvorfor trodde du det var 100 grense på andre siden? Regner med du trodde det var 100 siden du var oppe i 96. 

Du kunne kanskje ha forklart deg ut av dette om du hadde kjørt i 70 med den forklaringen din. Du mister vel førerkortet nå.

Anonymkode: ac49a...ca7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det passer seg fint her med førerkortbeslag. Og ja, det burde vært lenger tid en 6-8 måneder. På meg virker det ikke som at du tar ansvar, det er andre ting som gjorde at du kjørte for fort. Bilen går fort opp i hastighet, det var bare kort akselerasjon blabla bla. Hvis du syns bilen akselerer for fort så du ikke har kontroll så kjøp en bil med 1.0 motor. Ansvarsfraskrivelse! Det er 60 i sonen og du kjørt 96! Det er mye. Det er jo ikke akkurat som at bilen går fra 60 direkt til 96. Så du ikke at hastigheten gikk passert 70- 80? Ta din straff og voks opp! 

Anonymkode: c1451...33b

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt jeg har sagt jeg var over fartsgrensa. På min bil er det stor forskjell på 60 og 90 men på den bilen jeg prøvekjørte så er det ikke det da det er toppfart på 315. 

jeg har null problem om å rusle litt noe jeg har sagt så ta litt ansvar og voks opp? Sorry for at jeg kjørte en bil av en sånn verdi 99% av dere aldri vil få lov til å låne nøklene til engang. Det er derfor de sto der tipper jeg. For noen er misunnelige og janteloven står sterkt i norge og noen ikke liker at jeg fikk prøvekjøre de bilene. 

jeg begynte på skole for en mnd siden etter fem år på nav hvor resten betaler for både skolen og betalt for at jeg har ligget på sofaen. De 2 mnd mellom 6 og 8 vil være av den betydningen at man kommer seg ut i arbe kanskje om et års tid fremfor å være gratispassasjer i dette landet. 

men glem det. Jeg var ute etter råd, ikke hets for det er 80 langs skoleveier og da kan man ligge i 105 på svingete veier. Jeg har 6000km på veiene i sommer og aldri hatt prikker før. Så fint dere kommer med at man ikke tar ansvar osv kun på synsing når jeg er fullt innforstått med med at på 150 meter så er 100fort det var i 2 sekunder man klemte inn gassen men dette blir uansett advokatmat så får jeg fortsette i den gode progresjonen jeg har og ikke la randoms mene noe når de ikke vet noe om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Som sagt jeg har sagt jeg var over fartsgrensa. På min bil er det stor forskjell på 60 og 90 men på den bilen jeg prøvekjørte så er det ikke det da det er toppfart på 315. 

jeg har null problem om å rusle litt noe jeg har sagt så ta litt ansvar og voks opp? Sorry for at jeg kjørte en bil av en sånn verdi 99% av dere aldri vil få lov til å låne nøklene til engang. Det er derfor de sto der tipper jeg. For noen er misunnelige og janteloven står sterkt i norge og noen ikke liker at jeg fikk prøvekjøre de bilene. 

jeg begynte på skole for en mnd siden etter fem år på nav hvor resten betaler for både skolen og betalt for at jeg har ligget på sofaen. De 2 mnd mellom 6 og 8 vil være av den betydningen at man kommer seg ut i arbe kanskje om et års tid fremfor å være gratispassasjer i dette landet. 

men glem det. Jeg var ute etter råd, ikke hets for det er 80 langs skoleveier og da kan man ligge i 105 på svingete veier. Jeg har 6000km på veiene i sommer og aldri hatt prikker før. Så fint dere kommer med at man ikke tar ansvar osv kun på synsing når jeg er fullt innforstått med med at på 150 meter så er 100fort det var i 2 sekunder man klemte inn gassen men dette blir uansett advokatmat så får jeg fortsette i den gode progresjonen jeg har og ikke la randoms mene noe når de ikke vet noe om saken.

Det er nok ingen her som er misunnelig på deg 😂. Du bare høres utrolig barnslig ut, og du må nok bare ta straffen du har fått. Advokat er bortkastet tid og penger. Hvis du ikke klarer å kjøre en annerledes bil uten å bryte fartsgrensa med 36km/t så er det veldig greit for meg at du ikke er på veien. 

Anonymkode: cf6b4...681

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Om du kjører en muskelbil du veit havner lett opp i store farter, hvorfor tok du ikke hensyn til det?

Du må ikke ha førerkort for å ha jobb, du kommer deg greit rundt på andre måter, så med mindre du er avhengig av førerkort i jobben du utdanner deg til, er ikke det ett argument. Og om du faktisk er avhengig av førerkort, så har du jo redd opp senga veldig fint for deg selv nå, med å bli tatt for råkjøring og det å stå i fare for å bli fratatt førerkortet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (21 minutter siden):

Om du kjører en muskelbil du veit havner lett opp i store farter, hvorfor tok du ikke hensyn til det?

Du må ikke ha førerkort for å ha jobb, du kommer deg greit rundt på andre måter, så med mindre du er avhengig av førerkort i jobben du utdanner deg til, er ikke det ett argument. Og om du faktisk er avhengig av førerkort, så har du jo redd opp senga veldig fint for deg selv nå, med å bli tatt for råkjøring og det å stå i fare for å bli fratatt førerkortet.

Jeg er helt klar over at jeg må bruke beina fremover. Det jeg er uenig i er evnt 8 mnd fremfor 6. hadde det hvert noe mer en et engangstilfelle/at det var fart over tid eller på en annen strekning en på det stedet så hadde jeg stilt meg annerledes og greit. det er ikke jeg som påpekte at noen kunne være misunnelige på de bilene og lyden de lager men har søkt innsyn i papirene så får se hvordan målingen er utført da det heller ikke var skiltet fartsgrense fra utkjøring og ja jeg har prestert å re opp den senga pent for meg selv og får heller se hva advokat sier når jeg får papirene. Generelt ligger jeg heller aldri over fartsgrensa og kjører pent så det var egentlig bare trist mtp progresjonen man har hatt siste år i livet men sånn er det. Jeg prøvde å se om jeg fikk noen råd men her inne er det mye folk som er styrt av negativitet uten å se hele bildet. Selv politimannen sa det var kjedelig men de er på jobb så jeg ser den og selv han skrev at det var formildende siden de så jeg kjørte ut og at det var ned i med engang igjen å man lå under grensa når de sto å vinket inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var ute etter råd, ikke hets for det er 80 langs skoleveier og da kan man ligge i 105 på svingete veier.

Nei, man kan ikke ligge i 105km/t i en 80-sone. I en 80-sone skal man kjøre i 80. Maks. 

Du er ikke fagmyndighet som setter fartsgrenser i landet, og det er ikke valgfritt om man følger skilting

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bil som er så god å kjøre at du ikke merker om du kjører i 40 eller 80. Eller 120. Koster nok mer enn det du tjener i året og. Muskelbilen du prøvekjørte er ikke din. Du prøvekjørte den et kort øyeblikk. Jeg eier min. Er du misunnelig nå? Ikke? Så hvorfor skulle vi bli det på at du lånte en tøff bil?

Jesses. Voks opp.

Ingen er misunnelig på en bil uten fungerende speedometer eller turtallsindikator. Den er jo ikke i teknisk godkjent stand uten.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (6 minutter siden):

Nei, man kan ikke ligge i 105km/t i en 80-sone. I en 80-sone skal man kjøre i 80. Maks. 

Du er ikke fagmyndighet som setter fartsgrenser i landet, og det er ikke valgfritt om man følger skilting

Jeg snakker om førerkortbeslag og at man kan ligge i 105 i 80 sonen langs en skolevei hvor de faktiske forhold utgjør en risiko.. og det kan være sånn at målingen ikke er gyldig for de sto mulig under 100 meter men det får jeg svar på i papirene om hvordan den er utført. 

«Etter gjennomgang av flere saker i rettsapparatet er nå instruksen at kjøretøyene skal måles på avstander fra 100 meter og opp til 400 meter.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Jeg har en bil som er så god å kjøre at du ikke merker om du kjører i 40 eller 80. Eller 120. Koster nok mer enn det du tjener i året og. Muskelbilen du prøvekjørte er ikke din. Du prøvekjørte den et kort øyeblikk. Jeg eier min. Er du misunnelig nå? Ikke? Så hvorfor skulle vi bli det på at du lånte en tøff bil?

Jesses. Voks opp.

Ingen er misunnelig på en bil uten fungerende speedometer eller turtallsindikator. Den er jo ikke i teknisk godkjent stand uten.

Lol. Jeg får skattepengene dine og hatt ferie i fem år så bra du tjener penger så jeg kan være gratispassasjer i dette landet. Uten folk som deg hadde jeg hatt det vanskelig. Stå på! 

det var ikke jeg som poengterte at noen kunne ha hvert misunnelige på de bilene. Og ja du tjener nok mye mer en meg for jeg lever på dine skattepenger og du betaler for skolegangen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lol. Jeg får skattepengene dine og hatt ferie i fem år så bra du tjener penger så jeg kan være gratispassasjer i dette landet. Uten folk som deg hadde jeg hatt det vanskelig. Stå på! 

det var ikke jeg som poengterte at noen kunne ha hvert misunnelige på de bilene. Og ja du tjener nok mye mer en meg for jeg lever på dine skattepenger og du betaler for skolegangen min. 

Kos deg med skattepengene du - ikke mye luksus eller sparing med de pengene der.

Det var for øvrig du som først tok opp dette med misunnelse på bilen jo. I innlegg nr 10 om du sliter med å finne det selv.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fartsgrensene er der for at du skal følge dem. De er ikke veiledende slik som mange ønsker å tro.

Anonymkode: 81153...9d1

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg snakker om førerkortbeslag og at man kan ligge i 105 i 80 sonen langs en skolevei hvor de faktiske forhold utgjør en risiko.. og det kan være sånn at målingen ikke er gyldig for de sto mulig under 100 meter men det får jeg svar på i papirene om hvordan den er utført. 

«Etter gjennomgang av flere saker i rettsapparatet er nå instruksen at kjøretøyene skal måles på avstander fra 100 meter og opp til 400 meter.»

Som jeg sa over:

Fartsgrensene er ikke veiledende. De skal følges. Har en rask bil jeg også, men har ingen problem med å følge trafikkreglene.

Anonymkode: 81153...9d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...