Gå til innhold

Vil det vises hvis man trener 30 min hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt å trene 30 min hver dag. Tar noen pausedager hvis jeg er veldig sliten. Trener: sykling, svømming og styrke. Er 30 min hver dag veldig lite? Eller vil man få bedre former? 

Anonymkode: 649a1...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er super hverdagsmosjon som er gull for helsa! Om alle trente 30min daglig hadde folkehelsa blitt enormt mye bedre. 

Anonymkode: a45a8...6b6

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder styrketrening kommer det jo an på hvor tungt/intenst du trener. Tar du deg helt ut kan en halvtime daglig være altfor mye. Det er folk som har god framgang på bare en eller to økter i uka, på ca 15 min totalt, hvor de løfter sakte og gir absolutt alt i ett sett per muskelgruppe. Søk på super slow training hvis du vil vite mer om det.

Anonymkode: 12f77...8c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (4 timer siden):

I starten, ok, bra! Så må du øke på jo mer utholden du blir!

Man må ikke nødvendigvis øke tide, bare belastningen. Tung styrkeløft eller calisthenics 30 minutter hver dag vil gi en svært så definert kropp etterhvert, gitt at man også har et ok kosthold.

Anonymkode: b13c5...044

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har nettopp begynt å trene 30 min hver dag. Tar noen pausedager hvis jeg er veldig sliten. Trener: sykling, svømming og styrke. Er 30 min hver dag veldig lite? Eller vil man få bedre former? 

Anonymkode: 649a1...f6c

Svært god plan !  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må ikke nødvendigvis øke tide, bare belastningen. Tung styrkeløft eller calisthenics 30 minutter hver dag vil gi en svært så definert kropp etterhvert, gitt at man også har et ok kosthold.

Anonymkode: b13c5...044

Man kan øke det ene eller det andre, eller kanskje litt av hvert, men ikke så mye at man overbelaster eller synes det blir kjedelig .  Skal man øke noe så tenker jeg det er mest moro å øke det som er lystbetont. Sykling kan forøvrig være så mangt. Det er givende å tråkke steinhardt i lange oppoverbakker, men mye mer moro å flyte opp og ned på småkuperte gode stier (høyest morofaktor for meg). TS har lagt en plan med mye variasjon. Det liker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter om dagen er kjempebra, og anbefalt. Klarer du å gjøre det over mange år vil du ende opp i bedre form enn en som periodevis trener 3 timer ganger, men som slutter gang på gang. 

Anonymkode: dc42d...7e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i hvert fall sunt og bra for helsa, hvor mye det vil synes kommer an på om man er overvektig eller slank osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel ann på hvor mye mat som kommer inn også da. 

dersom man for eksempel tenker at "nå kan jeg spise litt ekstra god mat, fordi jeg var så utrolig flink til å trene i dag" så kommer neppe treningen til å ha noe ekstra effekt heller.       

Anonymkode: 4c1db...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (22 timer siden):

I starten, ok, bra! Så må du øke på jo mer utholden du blir!

Ikke nødvendigvis. Det holder med 30 min for helsa. Det er bedre å fortsette med dette enn å øke på og kanskje gå lei.

Anonymkode: 2acb4...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tommel opp fra meg, så ville jeg vurdert å opprette et bevist forhold til inntak av raske karbohydrater, som smågodt, sjokolade og brus 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hva er 30 min? Ingen verdens ting. 

Anonymkode: c8c08...bd9

Feil.
 

Anonymkode: ad48f...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva er 30 min? Ingen verdens ting. 

Anonymkode: c8c08...bd9

Spørs hvordan man bruker de minuttene. Så spiller det også inn hva man gjør ellers om dagene, og hva man putter i seg.

Treningsøktene mine er aldri lenger enn 20 min, men de er intense.

oppvarming, uttøying, og dusj kommer i tillegg, så jeg havner fort på en time likevel. Skulle jeg forlenget selve trenimgsøkten, hadde det tatt så mye tid at jeg ble drittlei, og ikke gadd å fortsette.

Anonymkode: a0cb4...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...