Gå til innhold

Er forlovelse kun noe for «ungdommen»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (2 timer siden):

Derfor «,slik det opprinnelig var,»

Men hvordan får du det til å bli gammeldags?😅 Det enhver det er, liksom?

Forlovelse = en enighet (enten ved samtale, friere eller hva som helst i den gata) om å gifte seg. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i slutten av 20-årene, og hadde ikke vært gift før. 

Vi ble enige om å gifte oss, satt en dato, booket alt, og vi fant en ring til meg, mest fordi jeg hadde lyst på en pen ring. Han droppet ring. 

Men vi kalte oss aldri for "forloveden". Jeg viste fortsatt til samboeren når jeg refererte til han. Men vi var jo forlovet. 

Anonymkode: 587ae...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (6 timer siden):

Men hvordan får du det til å bli gammeldags?😅 Det enhver det er, liksom?

Forlovelse = en enighet (enten ved samtale, friere eller hva som helst i den gata) om å gifte seg. 
 

 

Slik det var før. Gjerne med lang periode og offentliggjøring i avis m.m.

I dag vil en forlovelse for de fleste være at de bestemmer seg for å gifte seg på et visst tidspunkt. Tidligere forlovet man seg bare for forlovelsens skyld, og dato for bryllup ble ikke fastsatt før lang tid etterpå. Nå er det stort sett unge mennesker som forlover seg bare for forlovelsens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ungdommen i dag er ikke moden til å forstå hva forlovelse er siden samfunnet har forandret seg til voksne som ikke formidler ekte kjærlighet. Dessverre er media årsaken. 

Anonymkode: a56f9...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 15.15):

Er så usikker selv. Vi er i 40-årene og har begge vært gift før. Er det ikke litt rart å forlove oss nå?

Er enige om å gifte oss om ca 6 mnd, men har ikke satt dato, og skal heller ikke ha stort selskap.

Skal vi betegne oss som forlovet (si ifra til andre, bruke ring osv) eller passer det seg ikke siden vi er såpass voksne?

Anonymkode: f6e9f...645

ja hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 22.16):

Tenker vel mest på dette å kalle seg forlovet, og å bruke ring🤔

ts

Anonymkode: f6e9f...645

er da bare koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dere er forlovet. Kan dere ikke si "vi skal gifte oss til neste år" istedenfor "vi er forlovet"? Det høres litt mer voksent ut hvis det er det du er redd for

Anonymkode: 6913e...e80

å være forlovet syns jeg høres voksent ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 22.16):

Tenker vel mest på dette å kalle seg forlovet, og å bruke ring🤔

ts

Anonymkode: f6e9f...645

Dere er jo forlovet. Dere har planlagt et bryllup sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Slik det var før. Gjerne med lang periode og offentliggjøring i avis m.m.

I dag vil en forlovelse for de fleste være at de bestemmer seg for å gifte seg på et visst tidspunkt. Tidligere forlovet man seg bare for forlovelsens skyld, og dato for bryllup ble ikke fastsatt før lang tid etterpå. Nå er det stort sett unge mennesker som forlover seg bare for forlovelsens skyld.

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du får gammeldags-aspektet inn, men tror jeg gir meg her🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du får gammeldags-aspektet inn, men tror jeg gir meg her🙈😅

tenker gammeldagsaspektet her må være at det gjerne var slik på 90 tallet mye? Før det så var forlovelse alltid et løfte om ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har planlagt å gifte dere, er dere jo forlovet. Det er hele poenget med å forlove seg. Så dersom dere skal gifte dere om 6 mnd, er dere forlovet nå.

Anonymkode: 93e02...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...