Gå til innhold

Hva kommer du til å gjøre i himmelen om du kommer dit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hoppe strikk, spise tusen pannekaker, ha dype samtaler med Jesus, lære å fly, omfavne pappa, besteforeldre og andre som har gått foran, sove, danse, synge, hoppe på skydotter, erte englene.... Noe I den duren ❤️

Anonymkode: 3b86d...78f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har svart, har glemt en viktig ting: I himmelen er det ingen ondskap eller lidelse, og i følge kristne kommer all ondskap og lidelse fra menneskers frie vilje. 

Det må jo dermed bety at i himmelen har Gud tatt fra oss vår frie vilje, slik at alle går rundt som viljeløse roboter som ikke kan gjøre annet enn det Gud ønsker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare sitte og slappe av og sitte på PC-en døgnet rundt hvis man får med seg den til himmelen og det er internett der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 12.50):

Gå på fylla uten å bli fyllesjuk.

Anonymkode: 84784...e88

Du kan ikke det i himmelen, og med dine holdninger kommer du neppe dituansett

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 10.21):

Drikke god øl, ha masse sex, eksperimentere med narkotikaAnonymkode: 41416...d75

Du kan ikke det i himmelen

Anonymkode: 9f21c...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lovprise Gud, hvile og endelig treffe igjen familie og venner som har gått bort før meg.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville først prøve å finne mine kjære som har gått i forveien.

Så ville jeg forsøkt å finne Anne Elisabeth Hagen og spurt henne hva som skjedde med henne og hvem som sto bak det hele.

Anonymkode: 1a32f...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan ikke det i himmelen, og med dine holdninger kommer du neppe dituansett

Hvorfor kan han ikke det, og hvordan vet du det? 

Sitat

Du kan ikke det i himmelen 

Er det du som bestemmer? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (18 minutter siden):

Hvorfor kan han ikke det, og hvordan vet du det?

Det skjønner man om man har lest Bibelen.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2022 at 2:06 PM, Embla Othea said:

Spurt Orderud-ofrene om hvem som gjorde det.

Det ville neppe vært himmelen for ofre om alle slags fremmede hele tiden ramlet inn for å snoke, vel?

Anonymkode: 61c93...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til templene. Møte mine kjæledyr og de jeg hat mistet. Ordne i det nye huset mitt og endelig slappe av med godhet rundt meg. 

Anonymkode: 2e48c...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjønner man om man har lest Bibelen.

Hvor i Bibelen sies det at sex, alkohol eller narkotika ikke er lov i himmelen?  Klarer du å være spesifikk, eller er det bare dine generelle fordommer? 

Hvis det er dette som gjør deg lykkelig og du ikke skader noen, hvorfor ikke? 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

Hvor i Bibelen sies det at sex, alkohol eller narkotika ikke er lov i himmelen?  Klarer du å være spesifikk, eller er det bare dine generelle fordommer? 

Hvis det er dette som gjør deg lykkelig og du ikke skader noen, hvorfor ikke? 

Det er ikke meg du spør, men

-det står at kroppen er ditt tempel, som du skal være god mot og behandle pent. Tenker du at du gjør det ved å tilføre den bøtter av alkohol og narkotika?

-Det står også at du ikke skal ha avguder og dyrke dem. Jeg vil påstå at dette du nevner her fort kan bli noe man dyrker og ergo dine avguder.

-Det står at man ikke skal leve som en dåre, der man setter seg selv først. Gjør man ikke det når man velger du livet du peker på her? 

Jeg støtter den som lenger opp skrev at dette ikke vil være tillatt. Saken er den, at om du kommer til himmelen, så vil du ikke engang tenke på eller ha behov for dette. Livet i himmelen kan ikke sammenlignes med livet på jorden. Det finnes ikke sorg, smerte og skadelige elementer. Igjen, basert på hva som står skrevet. 

Du! Jeg har et forslag, før du igjen prøver slå i hjel det som faktisk står:les litt i bibelen selv, så blir ting litt klarere for deg. 😊Håper vi sees i himmelen. 

Anonymkode: 3b86d...78f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke meg du spør, men

...men takk for et saklig svar (det er ikke gitt på sidene her), jeg skal forsøke å være like saklig tilbake. 😊

Sitat

-det står at kroppen er ditt tempel, som du skal være god mot og behandle pent. Tenker du at du gjør det ved å tilføre den bøtter av alkohol og narkotika?

Det sies vel ikke at du skal være god mot den og behandle den pent, men at du skal bruke den til Guds ære (1. Korint, 6.19). Nå skal jeg være helt enig med deg i at det ikke virket som om personen som ønsket å drikke osv. tenkte å gjøre det til Guds ære, men på den annen side så har du vel ikke lenger kropp i himmelen, kun ånd, så sånn sett mener jeg ikke sitater om kroppen din er relevant for himmelen i det hele tatt.

Sitat

-Det står også at du ikke skal ha avguder og dyrke dem. Jeg vil påstå at dette du nevner her fort kan bli noe man dyrker og ergo dine avguder.

Det er en "slippery-slope"-fallacy jeg mener du ikke har grunnlag for. Du kan like gjerne si det om de som vil slappe av i sitt nye hjem og treffe igjen sine kjære.

Sitat

-Det står at man ikke skal leve som en dåre, der man setter seg selv først. Gjør man ikke det når man velger du livet du peker på her? 

Har du sitatet? Bibelen har veldig mange dåre-sitater og andre "visdoms"-ord som kan tolkes til omtrent hva som helst. Den sier bl.a. at du ikke skal være for rettferdig eller klok. 

Sitat

Jeg støtter den som lenger opp skrev at dette ikke vil være tillatt. Saken er den, at om du kommer til himmelen, så vil du ikke engang tenke på eller ha behov for dette. Livet i himmelen kan ikke sammenlignes med livet på jorden. Det finnes ikke sorg, smerte og skadelige elementer. Igjen, basert på hva som står skrevet. 

Jeg må ærlig si at jeg faktisk mener det litt flåsete innlegget jeg skrev for et par dager siden, at i himmelen blir alle viljeløse roboter. Du mister tydeligvis mesteparten av personligheten din, du er fratatt din frie vilje (som i følge kristne er hovedårsaken til sorg og smerte her på jorda), og du har ikke engang nok følelsesliv igjen til å sørge over dine kjære og nære som ble sendt til helvete og lider til evig tid.

I hvert fall er det slik beskrivelsen din (og andre kristnes) faktisk høres ut for meg.

Sitat

Du! Jeg har et forslag, før du igjen prøver slå i hjel det som faktisk står:les litt i bibelen selv, så blir ting litt klarere for deg.

Det her var usaklig. Du har ingen grunn til å tro at jeg ikke er en Bibel-leser, og du tar faktisk feil. Jeg eier en god del Bibler, men har tilogmed nettop kjøpt en Kindle-utgave av Bibelen for å lese i den til og fra jobb.

Men jeg er forsåvidt enig i at ting blir klarere for meg når jeg leser den - f.eks. at hvis det gamle testamentet er noe annet enn fri fantasi, så ønsker jeg definitivt ikke å dele noen evighet sammen med en så forferdelig gud.

Sitat

😊Håper vi sees i himmelen. 

Som det går fram av det jeg skrev over, har jeg hverken tro eller håp om å komme til himmelen, men takk for et velment ønske. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
27 minutter siden, Kniv & gaffel said:

Kaste meg i armene på Gud som står der og ønsker meg velkommen hjem. 

Og deretter? Hva bruker du resten av evigheten til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talentedmrripley skrev (5 timer siden):

Og deretter? Hva bruker du resten av evigheten til? 

Jeg ville snakket med Gud om alle de store mysteriene som jeg har lurt på mens jeg levde på jorda. 

Videre ville jeg truffet igjen alle mine kjære som hadde kommet til himmelen før meg, og deretter blitt kjent med dem som levde på jorda før min tid. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...